handdator

Visa fullständig version : Snabb fråga.

hylla
2014-01-17, 20:19
hej

jag kommer gå rak på sak, jag behöver bränna lite fett nu till sommaren (beach 2014 såklart), men samtidigt så känner jag att jag vill behålla/öka lite i styrka. Jag förstår hela konceptet med deff/bulk, men med tråden vill jag helt enkelt ha ut lite tips på hur jag sak göra för att bränna fett, men stimulera musklerna/muskeltillväxten. Kommer slänga in 1-2 kardiopass i veckan, och helt hålla mig ifrån läsk, godis, chips, skitmat osv. (läsk kommer ju dock förekomma i groggs).

Vad tror ni jag bör slänga in i kostväg för att ge musklerna det som de behöver? kvarg, proteinpulver, kommer ni på något utöver det?

PS. vet att detta med att bränna fett/öka muskler, är svårt och komplicerat, men vill i alla fall göra ett ärligt försök. Har ingen brådska med att öka i musklerna, utan prion är väl att bli lite lean'are.

any ideas? <3

R Scarpa27
2014-01-17, 20:23
om du vill behålla muskelmassa & bränna fett = deffa......
alltså deffa med tillräckligt med protein för att bibehålla massan, men ligga på underskott för att bli ((lean)) =P.

är du osäker på muskelmassan bulka och bygg upp dig i första hand och deffa när du känner dig nöjd med styrka och massa.

& att slänga in i kostväg?
satsa på tillräckligt fullvärdigt protein, tillräckligt med fett, & kolhydrater.
det där känner man oftast bäst själv & du kan ju kalkylera.

sen spelar inte kosten den största rollen, utan träningen.

hylla
2014-01-17, 20:36
om du vill behålla muskelmassa & bränna fett = deffa......
alltså deffa med tillräckligt med protein för att bibehålla massan, men ligga på underskott för att bli ((lean)) =P.

är du osäker på muskelmassan bulka och bygg upp dig i första hand och deffa när du känner dig nöjd med styrka och massa.

& att slänga in i kostväg?
satsa på tillräckligt fullvärdigt protein, tillräckligt med fett, & kolhydrater.
det där känner man oftast bäst själv & du kan ju kalkylera.

sen spelar inte kosten den största rollen, utan träningen.

det var just det, känner inte att jag varken vill deffa eller bulka fullt ut. Vet att de kanske blir komplicerat att göra något mellanting, men samtidigt, är de helt en omöjlighet?

R Scarpa27
2014-01-17, 20:47
det var just det, känner inte att jag varken vill deffa eller bulka fullt ut. Vet att de kanske blir komplicerat att göra något mellanting, men samtidigt, är de helt en omöjlighet?

kan ju försöka ligga på balans...
dock ej lätt... då det likaväl kan bli under eller överskott enkelt.

tror du ska bestämma dig ist.
satsa på mer massa=bulk behålla massa med lägre bf=deff.

vikt och längd?

hylla
2014-01-17, 21:02
kan ju försöka ligga på balans...
dock ej lätt... då det likaväl kan bli under eller överskott enkelt.

tror du ska bestämma dig ist.
satsa på mer massa=bulk behålla massa med lägre bf=deff.

vikt och längd?

180cm~

85kg.

Grejen är att jag har lite mål nu i sommar, men samtidigt vill jag inte svälla. Behöver enm stadig kondis till diverse tester och liknande.

R Scarpa27
2014-01-17, 21:10
180cm~

85kg.

Grejen är att jag har lite mål nu i sommar, men samtidigt vill jag inte svälla. Behöver enm stadig kondis till diverse tester och liknande.

yes men tänk på att mkt konditionsövningar bränner mkt kalorier.
& ska du satsa på kondition? behöver du ju inte bygga upp dig för mycket kanske?

tossefar
2014-01-17, 21:24
180cm~

85kg.

Du är ganska tung redan. Är du inte otroligt muskulös på 85 kg så tror jag att en deff är det som gäller.

hylla
2014-01-17, 21:38
yes men tänk på att mkt konditionsövningar bränner mkt kalorier.
& ska du satsa på kondition? behöver du ju inte bygga upp dig för mycket kanske?

Svårt att förklara, kommer jobba i ett yrke där det krävs fysisk styrka, gärna rejält mer än inte alls. Samtidigt behöver jag konditionen för att inte helt bli slut av att bruka mina muskler. Kriminalvården kan man säga, och om jag då ska brottas med en alkis behöver jag styrka, men också uthållighet att klara av adrenalinet. Samtidigt behöver jag kunna jogga i övriga tester.