handdator

Visa fullständig version : Något lurt med påbörjad deff?


Clajj
2014-01-17, 09:08
Hej! Började deffa för andra gången i mitt liv den 2a januari. Det har alltså gått 3 veckor. Jag har gått ner ungefär 1kg i veckan (vätskevikt inräknat), och ligger alltså -3kg nu. Jag ligger på 500kcal underskott.

Men midjemåttet har inte minskat en millimeter. Hur är det möjligt?
När jag deffade första gången var 1kg viktnedgång = 1cm mindre i midjan. Det verkar inte gälla den här gången. Eller har jag bara för bråttom? Väger och mäter mig nyvaken morgonkissad och utan frukost i magen varje gång.

Blir orolig att jag gör något fel och måste ändra på något. Vill inte riskera att det bara är muskler jag tappar (som jag krigat hårt för att få under höst och vinter) och jag tränar precis som jag gjorde innan deffen.

Förövrigt är det inga många millimeters skillnad på övriga kroppsmått heller... Är det något jag missar?

Shqypnia
2014-01-17, 09:40
Vart du förlorar fett kan du nog inte påverka. Det kan vara så att du förlorar fett från andra ställe under den här deffen. Tre veckor är dessutom för kort tid. Ge det några veckor till. Eftersom vågen visar en nedgång så verkar det gå rätt till. Så länge du fortsätter träna hårt och ligga högt i protein intag så har du inget att oroa dig för.

Clajj
2014-01-17, 12:16
Jo det var det jag tänkte, att fettet tas någonannanstans ifrån. Men jag måttar överarm, bröst, under bröst, rumpa, överlår och mittenlår och där är det inga skillnader... Förutom under bröst som verkar ha ökat? Fattar nada...

Kör SL 5x5 o har inte tappat i styrka iaf.
O kosten o macros har jag stenkoll på med appen shapeup.

Sarco
2014-01-17, 19:35
Kör på några veckor till och kolla igen. Jag tycker det är skitsvårt att mäta med sådan exakthet - hållningen spelar roll och sen är ju frågan om du åt ett lass bönor igår eller inte... Gör du allt rätt, går ner i vikt och inte går ner i styrka så behöver du knappast oroa dig.

Clajj
2014-01-30, 10:54
Efter 4 veckor verkar det ha släppt.
-3,5kilo och -4cm i midjan (och minskat i övriga mått också för den delen).
Puh :D