handdator

Visa fullständig version : Alkohol och tävling! Hjälp tack


Testarozza
2014-01-16, 16:57
Tjenare kära Kollo. Blev bjuden på en fest imorgon till massor av gamla vänner jag inte träffat på jättelänge och vill gärna gå. Går jag kommer jag att dricka sprit (inte överdrivna mängder, men till berusning). Går jag inte dricker jag ej och får sitta ensam hemma.

Grejen är att jag har en serietävling i styrkelyft 1:a februari. Alltså 15 dagar exakt efter att jag druckit. Jag drack förra helgen och veckan efter det slog jag 2 pbs (ej pga det såklart).

Tror ni det är något problem inför tävlingen om jag dricker imorgon? Dricker verkligen inte ofta, det här blir 3:e gången i hela mitt liv.

Vad tror ni? Nojjar jag eller är det lugnt att dricka..?

delizh
2014-01-16, 16:58
Det är inga problem alls skulle jag tro.

Testarozza
2014-01-16, 17:00
Det är inga problem alls skulle jag tro.


Skönt att höra.

mattilainen
2014-01-16, 17:08
Vill du dricka, drick. Vill du inte dricka, drick inte.

Fordon
2014-01-16, 17:55
Vill du dricka, drick. Vill du inte dricka, drick inte.

Svara på frågan nästa gång istället?

OnT: En liten mängd alkohol två veckor innan ett par lyft spelar troligtvis ingen roll alls i slutändan. Tror jag.

Frank Slater
2014-01-16, 17:58
Vill du dricka, drick. Vill du inte dricka, drick inte.

Man märker klart och tydligt av texten att han vill dricka. Det är ju massa sköna gamla polare på festen. Det som är märkligt är att personen bara har druckit två ggr i hela livet varav den andra var för nån vecka sen. Hur gammal är TS? 18?

mikaelj
2014-01-16, 18:00
Vad tror ni? Nojjar jag eller är det lugnt att dricka..?

Det skall till en rejäl fylla för att inte lyckas återhämta sig på 2v...

Kan du inte hänga med kompisarna utan alkohol?

Commando1980
2014-01-16, 18:23
Tjenare kära Kollo. Blev bjuden på en fest imorgon till massor av gamla vänner jag inte träffat på jättelänge och vill gärna gå. Går jag kommer jag att dricka sprit (inte överdrivna mängder, men till berusning). Går jag inte dricker jag ej och får sitta ensam hemma.

Grejen är att jag har en serietävling i styrkelyft 1:a februari. Alltså 15 dagar exakt efter att jag druckit. Jag drack förra helgen och veckan efter det slog jag 2 pbs (ej pga det såklart).

Tror ni det är något problem inför tävlingen om jag dricker imorgon? Dricker verkligen inte ofta, det här blir 3:e gången i hela mitt liv.

Vad tror ni? Nojjar jag eller är det lugnt att dricka..?

Bör inte vara några problem. Så länge du inte skadar dig på fyllan...

Sen i övrigt är det ju upp till dig. Vad du prioriterar måste du ju själv avgöra (men som sagt i detta fall bör inte fyllan ha någon större påverkan).

Frank Slater
2014-01-16, 18:37
Vad är det för fel på DIG? Har du läst hans inlägg? 3:e gången EVER!!!

palmertz77
2014-01-16, 18:49
Det skall till en rejäl fylla för att inte lyckas återhämta sig på 2v...

Kan du inte hänga med kompisarna utan alkohol?

Varför är det relevant? Han frågade om det skulle göra någon skillnad resultatmässigt i tävlingen, vilket jag INTE tror att det kommer göra.

Vad är det för fel på DIG? Har du läst hans inlägg? 3:e gången EVER!!!

My bad, såg det efter jag postade första inlägget.

Tyrwing
2014-01-16, 18:51
Du kommer hinna återhämta dig på 2 veckor.

Testarozza
2014-01-16, 19:03
Man märker klart och tydligt av texten att han vill dricka. Det är ju massa sköna gamla polare på festen. Det som är märkligt är att personen bara har druckit två ggr i hela livet varav den andra var för nån vecka sen. Hur gammal är TS? 18?


Tack så mycket för alla svar från er. Blir att dricka ändå! Och svar till dig Frank Slater så fyller jag 18 i år, och anledningen till att jag inte druckit tidigare trots möjlighet är det pga jag valt att avstå pga "det sabbar träningen", trodde jag. Det är möjligt att det gör det i viss skala men jag vill ändå dricka med mina vänner och göra allt "alla andra ungdomar" gör. Och nej jag gör det inte för alla gör det, utan för jag vill.

Tack för svaren återigen, ha en trevlig helg hörrni!

Frank Slater
2014-01-16, 19:27
Tack så mycket för alla svar från er. Blir att dricka ändå! Och svar till dig Frank Slater så fyller jag 18 i år, och anledningen till att jag inte druckit tidigare trots möjlighet är det pga jag valt att avstå pga "det sabbar träningen", trodde jag. Det är möjligt att det gör det i viss skala men jag vill ändå dricka med mina vänner och göra allt "alla andra ungdomar" gör. Och nej jag gör det inte för alla gör det, utan för jag vill.

Tack för svaren återigen, ha en trevlig helg hörrni!

Det är lugnt. Då är det inte så konstigt. Du kunde ju lika gärna vart en 40-årig religiös person eller haft nån i familjen med alkoholproblem. Anledningen att det har betydelse är ju att har man druckit ofta så vet man nivån på slitenhet man blir efteråt osv. och att man i så fall kanske missar nåt träningspass, och har man ett väldigt strukturerat program så kanske det rubbas en aning. Men dricker du bara lagom så borde du klara vikterna på tävlingen oavsett.

Löpare
2014-01-16, 20:14
Skämtar du eller?

Frank Slater
2014-01-16, 20:16
Skämtar du eller?

Vad är roligt?