handdator

Visa fullständig version : Mot ett starkt och friskt liv!


tankoovich
2014-01-16, 16:16
Då var det dags för tankoovich att skriva journal!

Tänkte börja med lite information:

Ålder: 17år
Längd: 180cm
Vikt: 69kg
Mål: Återgå till ett normalt liv och få tillbaka mitt rykte.
Bakrund: Har under hela min uppväxt varit väldigt storvuxen och haft mycket muskler. Vägde som mest 88kg vid en ålder på 15 år och folk pratade om mig som "hulken".
Något slog slint i huvudet på mig och jag upplevde att jag var för tjock. Detta ledde till att jag började undvika saker i maten vilket senare utvecklade en ätstörning. Jag orkar inte gå in för långt på detta men nu har jag vänt skiten och jobbar mig uppåt. För 2 månader sedan hade jag en vikt på 65 kilo med 2% fett. När jag fick de siffrorna bestämde jag mig för att börja leva.

Jag tränar efter Stronglifts 5x5 och efter en och en halv månad ser mina stats ut såhär:

Knäböj: 70kg
Bänkpress: 60kg
Stångrodd: 42,5kg
Militärpress: 40kg
Marklyft: 95kg
Det enda jag hittills har nått failure i är Stångrodd, men klarade alla senaste passet så det går framåt.

Följ gärna mig på min resa tillbaka !

tankoovich
2014-01-17, 20:17
Första loggen

Yes då var det dags på riktigt!

Pass A stod på schemat och jag drog direkt efter skolan, var på gymmet runt 1420 vilket är en underbar tid då det nästan alltid är så gott som tomt på folk!

Kör som sagt 5x5 stronglifts och detta är vad som lastades på idag:
Knäböj: 72,5kg
Bänkpress: 62,5kg
Stångrodd: 45kg

Kommentar:
Knäböjen går fortfarande relativt enkelt, dock behövs längre värmning plus lite längre återhämtning mellan lyften än vad som behövdes för någon vecka sedan.

Bänkpress börjar kännas rätt bra, mina sista två set fick jag verkligen kämpa med att klara alla 5 repetitioner. Riktigt gött att det börjar kännas att man tränar igen!

Stångrodden är jag lite osäker på tekniken, känns mycket bättre på lägre vikt och jag funderar på att sänka några kg till nästa pass och verkligen jobba på att göra rätt.
Har ett gäng filmer jag eventuellt postar senare, skulle behöva lite feedback på hur de ser ut.


Tog med 200g keso, en banan (ekologisk mini banan den vägde nog inte mer än 60g) och 50g russin. Detta fick jag i mig direkt efter passet vilket bör anses vara ett bra "återhämtningsmål" ?
Till middag bjöd jag sedan far och bror på en spansk paella, GOD som satan!!

tankoovich
2014-02-16, 08:10
Ett tag sedan nu, glömde som bort denna!

ANDRA LOGGEN

Igår drog jag igenom pass A, med en ruggig känsla. Känner av i kroppen att den fick jobba rejält igår, Hur gött är inte det?

Dagens vikt: 74kg
Knäböj: 87.5kg , det börjar bli lite tryck i benen nu!
Bänkpress: 72.5 förra passet gick jag till failour men klarade alla igår, grym känsla!
Stångrodd:, 52.5 kg.. har mixtrat med tekniken här ett tag men nu känns det som jag kommer åt rätt muskelgrupper. :)

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk

tankoovich
2014-03-14, 11:36
Har blivit glest mellan inläggen tyvärr, ska bättra mig..

Postar onsdagens pass som förövrigt innehöll ett personbästa.

Knäböj: 105kg
Bänkpress: 77,5kg PERS!!
Stångrodd: 55kg, låg på 65kg men sänkte till 55 pga teknik.

Känsla?
Kände mig riktigt go i kroppen i onsdags, får se hur det går idag då det ska lyftas 155kg marklyft. Återkommer med resultat!
Vågen visade inte mer än 72 kg imorse, har inte ökat på någon månad nu vilken känns lite blandad.. jag har trott jag legat på ett sjujävla överskott och vissa kvällar haft ångest men nu när jag vet att jag inte går upp på detta känns det lite bättre. Bara käka mer! Ska bli kvitt de här jävla tänkandet!