handdator

Visa fullständig version : A New - and Reversible - Cause of Aging


strikt
2014-01-16, 14:47
http://hms.harvard.edu/news/genetics/new-reversible-cause-aging-12-19-13

A naturally produced compound rewinds aspects of age-related demise in mice.

Researchers have discovered a cause of aging in mammals that may be reversible.

Snubben
2014-01-16, 14:49
\o/ 3014, here I come!

Captainwide
2014-01-16, 14:51
Näe snarare överpopulation om vi inte hittar andra planeter att bo på osså..

4623
2014-01-16, 14:53
Har inte tid att läsa hela. Men varför i hela friden skulle vi vilja leva längre? Och hur skulle överpopulation hanteras?

Captainwide
2014-01-16, 14:55
Har inte tid att läsa hela. Men varför i hela friden skulle vi vilja leva längre? Och hur skulle överpopulation hanteras?

Imagine how big the Mr.O's will be after 300 years of träning! :eek:

qozmox
2014-01-16, 14:55
Har inte tid att läsa hela. Men varför i hela friden skulle vi vilja leva längre? Och hur skulle överpopulation hanteras?

för när vi kan leva för evigt, kommer vi sluta ha barn då de inte längre fyller sin funktion.

Yoogi
2014-01-16, 14:55
Det är väl inte alla som skulle ha råd med att vända åldrandet, så de fattiga miljoner i världen skulle nog ha en normal livslängd.

LeBron
2014-01-16, 14:55
Bara för dom rika.

PureWhey
2014-01-16, 14:57
Bara för dom rika.

Ja, till en början.

svag74
2014-01-16, 15:02
Hur gammal kan man vara innan det är för sent liksom? :D

Detta kanske kan användas medicinskt på något sätt, om någon har problem med något organ eller annat i kroppen så kanske man kan föryngra/laga det lokalt liksom, utan att skapa supermänniskor som lever 500år?
Om det kunde fixa risiga lungor som brister av sig själva så är ingen gladare än jag t.ex. :hbang:

Tricklew
2014-01-16, 15:04
för när vi kan leva för evigt, kommer vi sluta ha barn då de inte längre fyller sin funktion.

Nej.

PureWhey
2014-01-16, 15:05
för när vi kan leva för evigt, kommer vi sluta ha barn då de inte längre fyller sin funktion.

Nej.

qozmox
2014-01-16, 15:07
jo.

svag74
2014-01-16, 15:08
En hake med att använda detta för att förlänga livet lär ju vara att skelettet inte går att laga. Förslitningar i alla leder - lär ju inte hålla för evigt liksom.
Men kanske kan få någon medicinsk användning som sagt ...

Spetälsk
2014-01-16, 15:12
Men varför i hela friden skulle vi vilja leva längre?Är du lite nere idag? för att livet är gott & skönt :)

Captainwide
2014-01-16, 15:17
Kan ju vara endast för det estetiska syftet.
Exempelvis förhindra rynkor, vitt/grått hår/ osv.

Har inte läst artikeln så vet inte vad syftet är. :)

4623
2014-01-16, 15:22
Är du lite nere idag? för att livet är gott & skönt :)

Haha nej. Men jag ser inte speciellt ljust på framtiden.

Red Apple
2014-01-16, 15:23
Syftet är att stoppa den biologiska defekt i däggdjurs DNA som får kroppar att förfalla efter en viss ålder.

Ponde
2014-01-16, 15:45
Är du lite nere idag? för att livet är gott & skönt :)
Inte lika gott och skönt efter 300 år kan jag garantera dig. Kroppen må leva men man får ju psykiska problem, dessutom blir du inte smartare så att vi skulle bli smartare som art om vi haft längre levande människor är ju falskt (hjärnan klarar bara av att samla en viss mängd information).

Ponde
2014-01-16, 15:46
Syftet är att stoppa den biologiska defekt i däggdjurs DNA som får kroppar att förfalla efter en viss ålder.
...och vad har forskarna kommit fram till? Är det möjligt? (läste inte länken, för lång artikel och har annat för mig nu)

Red Apple
2014-01-16, 15:52
Inte lika gott och skönt efter 300 år kan jag garantera dig. Kroppen må leva men man får ju psykiska problem, dessutom blir du inte smartare så att vi skulle bli smartare som art om vi haft längre levande människor är ju falskt (hjärnan klarar bara av att samla en viss mängd information).

Njae. Hjärnan är inte en hårddisk med ett bestämt lagringsutrymme, minneskapaciteten är dynamisk. Däremot blir det svårare att hålla isär information ju mer man minns.

...och vad har forskarna kommit fram till? Är det möjligt? (läste inte länken, för lång artikel och har annat för mig nu)

Har inte läst den specifika artikeln heller men hört talas om det på annat håll, tydligen har de stoppat (eller kraftigt skjutit upp) biologiskt förfall hos möss och utreder inför test på människor.

svag74
2014-01-16, 15:56
Har inte läst den specifika artikeln heller men hört talas om det på annat håll, tydligen har de stoppat (eller kraftigt skjutit upp) biologiskt förfall hos möss och utreder inför test på människor.

Det enklaste sättet att direkt börja tjäna pengar måste ju vara att sälja mat till husdjur, spetsat med detta, till hutlösa summor.
Alla vill väl att deras djur ska leva så länge som möjligt, och företaget slipper säkerligen alla lagar och regler som sätter stopp när det kommer till människor, samt alla moraliska dilemman.
I samma veva skulle det väl fungera som ett test med, köpes på egen risk, "men du vill väl att din katt ska leva lika länge som du" :d

Red Apple
2014-01-16, 15:59
Tror inte att det funkar på det sätter. Att däggdjur åldras beror på en genetisk defekt, så åtgärden borde vara absolut. 0 eller 100 liksom. Men det är bara spekulationer från min sida.

svag74
2014-01-16, 16:01
Tror inte att det funkar på det sätter. Att däggdjur åldras beror på en genetisk defekt, så åtgärden borde vara absolut. 0 eller 100 liksom. Men det är bara spekulationer från min sida.

Skummade lite och tyckte mig se att detta inte var något genetiskt, att det var nytt på så sätt att det inte handlar om genmodifikation.
Men jag skummade rejält och är inte alls hemma på denna typ av ämnen heller så det är säkert helt fel :smash:

Red Apple
2014-01-16, 16:04
Skummade lite och tyckte mig se att detta inte var något genetiskt, att det var nytt på så sätt att det inte handlar om genmodifikation.
Men jag skummade rejält och är inte alls hemma på denna typ av ämnen heller så det är säkert helt fel :smash:

Du kan säkert ha rätt. Jag har som sagt inte läst artikeln och drar spekulationer ut arslet baserat på rätt bristande förkunskap i ämnet.

Edit: Skummade igenom artikeln nu och du har definitivt rätt :)