handdator

Visa fullständig version : Rekomendation?!


thure
2014-01-16, 13:21
Hej jag kör SL5x5 och väger 101kg

Frukost
1macka med ost och en rågad sked Arlas Keso.

Fikat
Vitamintablett ABCDE.

Lunch
Lunchrestaurangen... (antar det är asmycket kcal :( )

Direkt efter jobbet/träning
1shake Maxim protein (72g protein/100g) enligt rekomendation.

Middag
Olika.. Jag är lyckligt lottad med sambo som gillar att laga mat ;)
minskar ris/pasta/potatis och ersätter med grönsaker.

Kväll
Kvarg (Kanske borde slopa helt?)
----------------------------------------------------------

Detta är inte en deff utan ska köra tills mars ut innan jag går på det just nu satsar jag fullt på att klättra i styrka.

Till frågan eftersom jag blir kraftigt förvirrad av alla råd och olika kostråd man får.... Är det något som är åthelvette eller kan jag köra på som jag gör?

Kcal verkar ligga på lagom nivå vissa tycker jag ser smalare ut i ansiktet. Även om vikten ligger ganska stilla.

balfong
2014-01-16, 13:35
Ser lite ut som deff mat då det inte verkar bli så jättemånga kcal med tanke på din vikt.

Jag ligger ungefär på samma mängd mat på mina 74 kg, och jag går ner i vikt.

Hur har det sett ut på vågen dom senaste veckorna, samt vikten på övningar?

Maten i sig är det inget större fel på.


Sent from my LT26i using Tapatalk

Reaper123
2014-01-16, 13:37
Min första tanke var "det var ingen stor frukost för en man på 100 pannor"...

Så mitt första förslag skulle vara att börja dagen med kvarg (och lite bär) sedan eventuellt avsluta kvällen med en macka eller två om det nu är så att hungern gör sig påmind. Men detta är så klart högst individuellt.

Nu vet jag inte vad du äter på för typ av lunchrestaurang, men en normalt portion borde landa på någonstans mellan 600-900 kcal om det är husmanskost du äter. Så behöver inte vara någon katastrof, även om det mest troligt inte är större delen protein om det nu inte är buffé så du själv kan välja hur tallriken ser ut!

Den där "eftertränings-shaken" antar jag inte väger 100g i färdig produkt? För 72g/shake lär det väl hur som helst inte vara. Men att få i sig lite protein (20-30g vassleprotein eller 10g aminosyror) efter träning är bra om du inte tänkt äta inom en snar framtid! :thumbup: Men för ekonomin skull så låter det billigare med wheyprotein/bcaa/eaa.

Så i det stora hela inga uppenbara fel, utan äter du bra och varierat på lunch och middag kan du fylla på med det som känns bra (äter du dagligen frukot och grönt kan du nog skippa vitamintabletten).

thure
2014-01-16, 13:55
Ökar i styrka i bra takt så det verkar inga problem.

Knäböj 102,5kg
Bänkpress 87,5kg
Militärpress 55kg
Marklyft 80kg (Strulat med tekniken men den sitter nu)
Stångrodd 62,5kg

Angående shaken så är det 72gram protein per 100g pulver. Minns inte vad den heter men tror shaken ger 48gram protein på 2st skopor

R Scarpa27
2014-01-16, 19:22
mkt beror ju på vad du äter på dagens lunch......
kycklingsallad ?
eller pommes med fläskkött & dressing?
osv osv en dag kan ju se helt olika ut isf...

sen hur mkt och vad till middag osv.
svårt att säga då du måste skriva mer utförligt och! varje dag är ju inte den samma om man inte kör ensidig kost.

men du äter ganska snålt enda fram till lunch iaf.