handdator

Visa fullständig version : Dåligt att köra löpträning när man bulkar?


rafflan
2014-01-15, 15:35
Hej,

Jag försöker gå upp i vikt i muskler men vill även försöka löpa 2 gånger i veckan. Är det dåligt om jag håller på att bulka eller finns det något bra med det? Man tränar ju magen och benen men samtidigt bränner kalorier.

Xtreme
2014-01-15, 15:41
Bulk = kaloriöverskott. Löpning förbränner kalorier. Mao, du måste äta mer kalorier än om du inte löpt för att ligga på överskott.

rafflan
2014-01-15, 15:44
Bulk = kaloriöverskott. Löpning förbränner kalorier. Mao, du måste äta mer kalorier än om du inte löpt för att ligga på överskott.

Sant då skippar jag det, så jag slipper äta ännu mer. :)

Loke
2014-01-15, 15:53
Jag skulle helt klart springa under bulken. Annars kommer man ju gå in i deffen med askass kondition och en ambition att lägga till löpträning till den vanliga träningen. Det kommer bli jobbigt.

Sach
2014-01-15, 16:40
Lägg det på separata dagar bara, att köra hård löpträning dagen innan ett benpass rekommenderar jag dock inte.

speedy83
2014-01-15, 17:42
Borde väl inte innebära några större mängder mat för att kompensera lite löpning. Tycker det är smått omöjligt att inte gå upp i vikt hur lite jag än äter.

100
2014-01-15, 18:06
Jag skulle helt klart springa under bulken. Annars kommer man ju gå in i deffen med askass kondition och en ambition att lägga till löpträning till den vanliga träningen. Det kommer bli jobbigt.

This

Sach
2014-01-15, 20:35
Borde väl inte innebära några större mängder mat för att kompensera lite löpning. Tycker det är smått omöjligt att inte gå upp i vikt hur lite jag än äter.

Dålig ämnesomsättning eller är du kort?

exevision
2014-01-15, 20:53
Dålig ämnesomsättning eller är du kort?

Eller så äter hen skräp eller har dålig koll.

jontexer
2014-01-15, 22:45
spring på du! du kommer ju behöva käka de kalorierna du gör av med men så jäkla svårt är det inte att äta :) bra kondition skadar ju aldrig att ha?

King Grub
2014-01-15, 22:48
Man blir väl något fetare av konditionsträning under bulk, men din löpträningsmängd bör inte ha någon nämnvärd negativ påverkan på själva muskeluppbyggnaden.

speedy83
2014-01-15, 22:54
Dålig ämnesomsättning eller är du kort?

Eller så äter hen skräp eller har dålig koll.

Tror inte jag har dålig ämnesomsättningen och direkt kort är jag inte heller. Anser mig ha hyfsad koll på mat och intag men har verkligen inte några problem med att gå upp i vikt....

Snubben
2014-01-15, 23:09
Man blir väl något fetare av konditionsträning under bulk, men din löpträningsmängd bör inte ha någon nämnvärd negativ påverkan på själva muskeluppbyggnaden.

Dum fråga kanske men varför skulle man bli fetare för att man löptränar under bulk?

King Grub
2014-01-15, 23:10
Styrketräning stimulerar muskeluppbyggnaden. Ett energiöverskott hjälper till att nybilda muskelmassa. Ett energiöverskott kan inte nybilda hur mycket fettfri massa som helst. Resten av energiöverskottet, förutom det som försvinner i värme, bildar kroppsfett. Konditionsträning hämmar styrketräningens muskeluppbyggande effekter. Alltså mindre energi till muskeluppbyggnaden i och med den hämmande effekten, och mer till fettbildning.

Vid ett visst energiöverskott, dvs.

Snubben
2014-01-15, 23:24
Där ser man, tack för ditt svar. :thumbup:

King Grub
2014-01-15, 23:39
Det lär inte vara av sådan praktisk relevans att det bör avskräcka någon från att få konditionsträningens positiva effekter.

svenbanan
2014-01-16, 01:51
Det lär inte vara av sådan praktisk relevans att det bör avskräcka någon från att få konditionsträningens positiva effekter.

Underskatta inte optinojan på kolo.

Klein
2014-01-16, 02:06
Varför bulka alls om det inte ger någon fördel i en idrott man utövar? Syftet med att träna för alla motionärer är väl att se bra ut och må bra. Att bulka har ju raka motsatta effekten.

rafflan
2014-01-16, 14:21
Varför bulka alls om det inte ger någon fördel i en idrott man utövar? Syftet med att träna för alla motionärer är väl att se bra ut och må bra. Att bulka har ju raka motsatta effekten.

Tänkte lite på det där förut också. Jag vet inte om jag borde deffa men det känns som att jag ska bulka och deffa för om jag börjar deffa nu så skulle jag ha magrutor men de andra musklerna skulle inte synas så mycket tror jag.

Alltidxx
2014-01-16, 14:54
Underskatta inte optinojan på kolo.
Ha ha :D

Varför bulka alls om det inte ger någon fördel i en idrott man utövar? Syftet med att träna för alla motionärer är väl att se bra ut och må bra. Att bulka har ju raka motsatta effekten.
Vi utövar idrotten BFDB (beach front double biceps). Och det ger fan fördel att bulka då.

rafflan
2014-01-19, 09:41
Vi utövar idrotten BFDB (beach front double biceps). Och det ger fan fördel att bulka då.

BFDB, haha!