handdator

Visa fullständig version : Värk i armbåge/nedre biceps


delizh
2014-01-15, 08:45
Hej!
Ibland när jag sitter ner tex på bussen till skolan så ligger armen lite böjd och så uppstår det en jäklans värk runt om i armbågen, nedre biceps, övre underarma, sen så värker det upp lite mot axeln ibland.

Vet inte om detta är sen jag körde biceps i söndags? På en övning så spände jag triceps så att biceps fick stretchas ut mer. Körde bänk sen på måndagen och könde ej av det då.

Någon som vet? Böjd arm, ont, svårare med blod som strömmas igenom eller nåt?

Scratch89
2014-01-16, 07:30
Är det något som förekommer ofta?

delizh
2014-01-16, 11:10
Nej inte så ofta. Kanske är bara något tillfälligt så det kanske försvinner

Bryggan
2014-03-03, 10:07
@delizh: Hur är det nu?

Själv är jag inne på min fjärde vecka av total vila för överkroppen och mina smärtor blir...värre?? Hela överarmsbenet under biceps är inflammerat och har smärtor. Tennisarmbågen och golfarmbågen är bättre men nu är området under biceps ömt. Jag stretchar axeln, underarmen och biceps på höger sida kontinuerligt.
Undrar du vad jag talar om så är det, det här: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=204991&highlight=Biceps

Bubblan84
2014-03-03, 10:26
Jag hade djävulska problem med ena axeln/skuldran och olika muskler/fästen runt den armbågen. Rörlighetsträning och ett bra rehabprogram med lätta vikter gjorde susen för mig.

Bubblan84
2014-03-03, 10:57
Jag hade djävulska problem med ena axeln/skuldran och olika muskler/fästen runt den armbågen. Rörlighetsträning och ett bra rehabprogram med lätta vikter gjorde susen för mig.

Glömde nämna att massage 1-2 ggr i månaden där onda triggerpunkter kläms ut vid behov. Gör ont som fan men gör gott som fan också :)

delizh
2014-03-03, 12:06
@delizh: Hur är det nu?

Själv är jag inne på min fjärde vecka av total vila för överkroppen och mina smärtor blir...värre?? Hela överarmsbenet under biceps är inflammerat och har smärtor. Tennisarmbågen och golfarmbågen är bättre men nu är området under biceps ömt. Jag stretchar axeln, underarmen och biceps på höger sida kontinuerligt.
Undrar du vad jag talar om så är det, det här: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=204991&highlight=Biceps

Det är bra! Det varade inte mer än en vecka skulle jag tro? Var säkert bara någon temporär grej.

Usch, låter inte bra för dig?

Bryggan
2014-03-03, 12:43
Jag hade djävulska problem med ena axeln/skuldran och olika muskler/fästen runt den armbågen. Rörlighetsträning och ett bra rehabprogram med lätta vikter gjorde susen för mig.Ska köra fjädervikter framöver på överkroppen! Tror du det är nödvändigt att köra hela överkroppen lätt? Jag menar att i vissa rörelser känns det ju inget alls så där skulle man rent teoretiskt kunna köra tyngre men å andra sidan så är oftast axeln/skuldran (om vi utgår från att problemen kommer därifrån) involverade i det mesta som har med överkroppen att göra. Tänkte det kanske är en idé att inte irritera något som har med axelpartiet att göra.

Bryggan
2014-03-03, 12:46
Frontböjen kommer jag att köra på som vanlig för där ligger vikten på axlarna och jag balanserar endast vikten med armarna. Sedan kommer problemen med de raka marklyften...vet inte hur jag ska agera där, vill ju köra tungt men måste då hålla i stången. Kanske ska skippa raka mark och köra mer lårcurl och den där konstiga rumpmaskinen istället.