handdator

Visa fullständig version : Bakom späcket!


Kasjnekk
2014-01-13, 13:48
Kasjnekk´s träningsdagbok

Kön: Man
Längd: 187cm
Vikt: 91kg (startvikt för denna journal)
Född: 1985
Yrke: Resande säljare
På gymmet: Sedan (2005) 2011-2012
Övriga intressen: MTB, Fiske, Musik och Film

Introduktion: Är i dagsläget 28 år gammal och har gymmat i ca 2-2,5 år. Blev dock medlem här vid mitt första möte med gymmet som varade ca 1 år (2005).

2004 gick jag ur skolan och vägde då runt 95 kilo helt otränad. Det var 3 år på gymnasiet som bestod av pizzor, Coca-Cola och dataspel och bedrövliga betyg.

Jag gjorde därefter civilplikt uppe i Norrland och det var där mitt intresse för träning egentligen kom igång - har aldrig varit intresserad av varken lagsporter eller annan träning tidigare. Körde vidare med träning efter att jag ”muckat” i ca 1 år och vägde då 72 kg. Sedan gick det utför.

Träffade flickan i mitt liv, flyttade hemifrån och började jobba mer - Jo, dessa saker var trevliga men kilona började skena. När jag vägde 104 kg kände jag att nu var dags att skärpa till sig.

Började träna igen och har gjort det sedan dess, varit nere som lägst på 82 kilo men väger nu ca 91 kg. Känner mig inte tjock som man gjorde förr men det finns en hel del att skala av.

Syfte: Få bättre uppföljning av min träning (motions- och styrketräning).

Mål:
1a. Skala bort fett och se vad som döljer sig därunder. Tror mig kanske behöva gå ner till åtminstone 76-78 kg
1b. Jobba upp en bra kondition för löpning samt MTB. (hobbynivå)
2a. När jag är ”nöjd” med mängden fett, är det dags att börja bygga muskler på nytt.
2b. Ställa upp i diverse ”tävlingar” både i MTB och löpning.

Officiell uppdatering kommer att ske 1 gång i veckan där jag summerar veckans träningspass och vikt progression samt inkluderar bild som jämförs med denna bild som är dagens form. Kommer även att posta sporadiska rapporter från gymmet samt när jag är ute i skogarna och hojjar/springer. Och vem vet kanske en och annan matbild - jag gillar mat... :em:

105605

Kasjnekk
2014-01-20, 11:54
Första veckan har gått.

Styrketräning 3 dagar under veckan.
Har kört på rätt hårt sista tiden med 4-5 pass i veckan och kände att det var dags för att dra ner lite på intensiteten vilket passade bra även med jobb och sociala aktiviteter.

Några "highlights" från veckan.

Nytt PB i mark 130 kg
Börjat komma igång rejält med axel och latsträning vilket alltid varit min svaga sida.
provade på lite singlar i bänk då jag kört högreps senaste halvåret. gick fint upp till 107.5 och kände att jag hade en hel del mer att ge. men för att undvika eventuell fail och skada så stanna jag här. (tidigare PB är 110 kg)
Benträningen går bättre och bättre, skippar böjen då jag har en tendens till att få problem med ryggen. Har lite problem med att insidan på vänster knä snabbt blir ansträngt vid belastning. känns mer som om det stramar i någon muskel än ett faktist problem med själva knät. men som sagt det har gått bättre senaste passen.


Ny "formbild". Vikten har gått från 91 kg till ca 89.5 kg under veckan.
105699

Ser fram emot en ny träningsvecka!

Kasjnekk
2014-01-27, 09:43
Andra veckan har gått.

Styrketräning 4 dagar under veckan.
Lite mycket "gott" under veckan med kundaktiviteter i jobbet samt lite privata festligheter, men har ändå försökt kontrollera mig:em:

Några "highlights" från veckan.


Började köra lite "tyngre" bänk förra veckan och fint lite ont i handleden vilket jag tidigare haft problem med. Köpte ett par wrist-wraps och testade och upplevde en dag/natt förbättring. Tog 105 kg med 2 sec stop vilket är nytt "stopp" PB.
Kört vidare med lats/axel prioritet.
Benen fungerar fortfarande bra, ingen ömhet i muskulaturen kring inre knä.


Ny "formbild". Vikten har gått från start 91 kg till ca 88.0 under veckan.

105805

Planen är att träna 4 tillfällen kommande vecka mån,tis,tors,fre!