handdator

Visa fullständig version : AB-tronic på TV-shop


Chris
2004-03-14, 10:42
Sitter och kollar på TVshop just nu, och den här magträningsapparaten verkar hur bra som helst. 10 mins elchocksträning med abtronic motsvarar mer än 600 SITUPS!! Och det bästa är...... JU MER DU ANVÄNDER DEN DESTO SNABBARE RESULTAT!! Helt otroligt ju!

Den tightar till och minskar midjemåttet, och fungerar även som massage. 5cm mindre midja på bara två veckor! Jag måste bara skaffa en!! Ska lätt skaffa en tills deffen i sommar! Beach 2004s bästa magmuskler here i come!!


:hbang:

Det bästa är att om man sätter på den innan man går och lägger sig, en natts sömn motsvarar ju då flera 1000 situps! Och man svettas inte ens när man tränar med den. Kan ju inte bli bättre! :thumbup:

rossi
2004-03-14, 10:46
Och allt det på bara 5min om DAGEN !!! moahahaha :laugh:

King Grub
2004-03-14, 10:57
Den är hemligheten bakom min framgång. :cool:

Karl_alfred
2004-03-14, 11:04
Originally posted by King Grub
Den är hemligheten bakom min framgång. :cool:

vilken framgång? :thefinger

Björn S
2004-03-14, 11:21
Den prylen är underbar!
Den verkligen punktförbränner fett asså!
Jag har kört med den 6*10min om dagen nu i fem år och jag har ett midjemått på 65 med ett bröstmått på 140 med 26% kroppsfett!

Den är underbar!:thumbup:
:smokin: What did they smoke while making this machine?

Björn S
2004-03-14, 11:22
Originally posted by Chris

Det bästa är att om man sätter på den innan man går och lägger sig, en natts sömn motsvarar ju då flera 1000 situps! Och man svettas inte ens när man tränar med den. Kan ju inte bli bättre! :thumbup:


Den stänger av sig automatiskt efter 10 min, men jag buggade min så att den håller på hela tiden....

gick från ölmage till 6pack på en natt :-) slå den du :hbang:

Cinnamon
2004-03-14, 11:58
Ehh, ironi, eller? Har svårt att tänka mig att en sådan tingest skulle fungera. Speciellt som man brukar säga att punktförbränning är omöjligt (jag fattar att det inte gick på en natt om det nu gick).
Känns som jag skulle köpa en direkt om den funkar, är alldeles för lat för magträning :em:.

Åse Columbus
2004-03-14, 12:06
Originally posted by Cinnamon
Ehh, ironi, eller? Har svårt att tänka mig att en sådan tingest skulle fungera. Speciellt som man brukar säga att punktförbränning är omöjligt (jag fattar att det inte gick på en natt om det nu gick).
Känns som jag skulle köpa en direkt om den funkar, är alldeles för lat för magträning :em:.

Det är såna som köper den (lata människor alltså).

Yesterday
2004-03-14, 12:09
Har för mig att dom elektriska signalerna kan stimulera muskler men dock inte i den utsträckning som dessa produktförsäljare säger.

Samma sak med virtuel träning, detta används dock inte ofta i styrketräningsammanhang.

Åse Columbus
2004-03-14, 12:12
Originally posted by Yesterday
Har för mig att dom elektriska signalerna kan stimulera muskler men dock inte i den utsträckning som dessa produktförsäljare säger.

Samma sak med virtuel träning, detta används dock inte ofta i styrketräningsammanhang.

Ja det kan öka blodgenomströmningen......:cool:

Creatinus Enormus
2004-03-14, 12:36
Provade en sån där el-apparat på biceps för några år sen...
Det gav faktiskt vissa resultat... Men inga enorma, men ändå
bättre än att bara sitta å titta på tv... :D

Men hur bra är det för kroppens nerver och så...????????
Inbillar mig att det inte är så kanonbra att köra el genom kroppen.

:confused:

rossi
2004-03-14, 12:40
Originally posted by Creatinus Enormus
Provade en sån där el-apparat på biceps för några år sen...
Det gav faktiskt vissa resultat... Men inga enorma, men ändå
bättre än att bara sitta å titta på tv... :D

Men hur bra är det för kroppens nerver och så...????????
Inbillar mig att det inte är så kanonbra att köra el genom kroppen.

:confused:

Är inte el i sig som körs genom kroppen, impulser som dock är framkallade av elstötar men dessa impulser är identiska med dem din hjärna skickar iväg.

Kalleh
2004-03-14, 15:42
Snackade för ett tag sen med en tjej som köpt ett sådant där abs-bälte. Hon hävdade att stötarna man fick gjorde pissont. Nej, gud bevare mig för sånt skräp, vad är det för fel på att göra crunches tills det kommer tårar ur ögonen?

En annan rolig grej jag hörde när jag satt och kollade på tv shop. Kommer inte ihåg vilken träningsmaskin det var (gissar på ett gummiband eller nått annat skit) men hursomhelst hade en av personerna i testgruppen gjort beundransvärda resultat. Han hade byggt ungefär 5 kilo muskelmassa på cirka 2 månader samt brännt (punktförbrännt givetvis) 10 kilo fett under samma tid. Viva la tv-shop...

Garnax
2004-03-14, 18:37
Det är juh lite kul.

För att bygga en muskel måste du för t.ex biceps måste du då ta en hantel t.ex och spänna biceps så armen åker upp.

Med dessa produkter binder du den runt armen och den spänner muskel kanske 50% av vad själv gör med egen vilja utan att böja ihop armen.

För att det verkligen ska spänna en muskel så det knyter sig ordentligt behöver du mer ström än vad som är behagligt vilket dessa inte erbjuder...som tur är.

//Garnax

balboa
2004-12-16, 16:45
Reklamen går nu = )

är om man inte ska köpa sej 1 :cool:

Prankie
2004-12-16, 17:10
Man kan ha de som shockterapi. Koppla alla elektroder till pungen och lyfter skrot. Klara du inte av lyftet så vrider din kompis makapären på max. :laugh:

aliquis
2004-12-16, 17:14
Ja det kan öka blodgenomströmningen......:cool:
ohhh. *host*

bmwjohan
2004-12-16, 17:34
en naprapat jag har gått till några gånger använder sig av elektriska stötar via nån skum maskin. han brukar fästa några grejer på min rygg och sen kommer det stötar i intervall så att musklerna spänns och slappnar av, spänns och slappnar av. man blir bra uppvärmd i ryggen av det och musklerna blir rejält avslappnade så att han kan knäcka kotor lättare. men tyvärr så har jag aldrig märkt att jag blivit biffigare av det... he he :D :D

balboa
2004-12-16, 17:44
är det nån som har testat / kör med en sån där ?

hadde en polare i skolan som hade en sån på sig ibland på lektionerna, han hade fina rutor men han gjorde situps å sånt med så vet ej om han fick rutorna från den.. :)

mentzer
2004-12-16, 17:49
Man kanske kan kombinera en sån där maskin med den där punktförbrännande krämen man kunde köpa på tv-shop för ett tag sen. Måste väl va optimalt om nåt.

Johnny
2004-12-16, 17:59
Det finns även "riktiga" apparater som ger lite mer effekt, dessvärre ingen som bygger musklerna medan du sover eller ser på tv.

Men de riktiga kan användas med bra resultat vid framförallt återhämtning och vid smärtbehandlingar, ffa vid kroniska besvär brukar det hjälpa. Men inte ens dessa är några mirakelmaskiner, men dom kan med framgång användas som ett komplement.

Det finns även program som ska träna musklerna, det är en rätt skön känsla om man säger så, tror man måste testa det för att förså, men arbeta det får musklerna definitivt. Men även här, du bygger inte muskler endast med en sån här, nyckeln är riktig träning såklart, men med risk för att bli tjatig: som komplement fungerar dom.

Ja just ja, vid tillstånd då musklerna atrofierar så kan ström vara utmärkt för att återfå styrka och kontroll över muskeln, även vid andra rehabiliteringar.

Som alltid med mina inlägg har jag inte tjusiga länkar som visar resultat, men för dom som söker så finns det säkert något att gräva fram.

//Johnny

balboa
2004-12-16, 18:37
yoo..

så om man kör mage typ på gymmet å sen kommer hem å tar på sig en sån där å "pumpar" så blir det bra ?

dom där riktiga aparaterna är grymt dyra..
när ja lira boll förr så pumpa ja vaderna med Myo2 lr va den hette.. kosta typ 2500 kr..

å den gav mej FETA vader å Tuuuungt skott :D

William
2004-12-16, 19:00
Sån här har jag... (http://www.compex.info/01Products/Sport_miSport500/index.asp)

Använder den dock i rehabsyfte men har program för excentrisk och koncentrisk träning, har dock inte provat ännu.

Mvh

William

balboa
2004-12-16, 19:24
ska köpa mej sen sån imorn..
hoppas det blir bra = )

men ja ska forts med mina magövningar..
blir det bra så slänger ja upp en bild på magen :D

sunkan
2004-12-16, 22:17
En annan rolig grej jag hörde när jag satt och kollade på tv shop. Kommer inte ihåg vilken träningsmaskin det var (gissar på ett gummiband eller nått annat skit) men hursomhelst hade en av personerna i testgruppen gjort beundransvärda resultat. Han hade byggt ungefär 5 kilo muskelmassa på cirka 2 månader samt brännt (punktförbrännt givetvis) 10 kilo fett under samma tid. Viva la tv-shop...


5kg muskler på 2månader och -10kg fett....de vill ja säga att det var ju inte lita dem drog till det heller ;)

balboa
2004-12-16, 23:07
blir jag först på kolozzeum med att testa Abtronic ?
om man köper 2 st så får man den andra för halva priset.. såg det nu.
najs najs !!

the_PL_man
2004-12-17, 10:47
William, vad kostar en sådan apparat & vem säljer dem i Sverige ?

/the_PL_man

Junior
2004-12-17, 14:03
Som Robin Williams (komikern) säger:

Man kan spänna fast dem på huvudet och medans man kör den kan man säga:
"I <bzzz> will not <bzzz> buy stupid sh*t for no reason <bzzzzz>".

JoelR
2004-12-17, 16:45
en naprapat jag har gått till några gånger använder sig av elektriska stötar via nån skum maskin. han brukar fästa några grejer på min rygg och sen kommer det stötar i intervall så att musklerna spänns och slappnar av, spänns och slappnar av. man blir bra uppvärmd i ryggen av det och musklerna blir rejält avslappnade så att han kan knäcka kotor lättare. men tyvärr så har jag aldrig märkt att jag blivit biffigare av det... he he :D :D

Har också fått den behandlingen hos en naprapat, riktigt skönt faktiskt.

Johnny
2004-12-17, 16:56
Sån här har jag... (http://www.compex.info/01Products/Sport_miSport500/index.asp)

Använder den dock i rehabsyfte men har program för excentrisk och koncentrisk träning, har dock inte provat ännu.

Mvh

William

En sån där är inte helt fel, deras värsting, inte gratis direkt dock. Har du testat "active recovery" någon gång? Får en enormt fin blodgenomströmning av det, kommer inte ihåg, men det var minst 200% bättre än med massage. Kanske kan skynda på återhämtningen en del?
Vet att både friidrottare och skidåkare (längd och utför) på elitnivå använder sig av dessa, så helt fel är dom nog inte.

//Johnny

Scratch89
2004-12-17, 16:56
Provade en sån där el-apparat på biceps för några år sen...
Det gav faktiskt vissa resultat... Men inga enorma, men ändå
bättre än att bara sitta å titta på tv... :D

Men hur bra är det för kroppens nerver och så...????????
Inbillar mig att det inte är så kanonbra att köra el genom kroppen.

:confused:
Jag antar att du inte vet att hjärtat styrs av elektriska impulser va?

Scratch89
2004-12-17, 16:58
Man kanske kan kombinera en sån där maskin med den där punktförbrännande krämen man kunde köpa på tv-shop för ett tag sen. Måste väl va optimalt om nåt.
Men lol på dig:P Punktförbrännande kräm? Det räcker ju att man läst en artikel om fetetförbränning för att förstå att det inte funkar :P

William
2004-12-17, 17:36
William, vad kostar en sådan apparat & vem säljer dem i Sverige ?

/the_PL_man

Går att köpa här (http://www.fysioett.se) . Klicka på Compex, där finns info om alla modeller.

Mvh

William

William
2004-12-17, 17:42
En sån där är inte helt fel, deras värsting, inte gratis direkt dock. Har du testat "active recovery" någon gång? Får en enormt fin blodgenomströmning av det, kommer inte ihåg, men det var minst 200% bättre än med massage. Kanske kan skynda på återhämtningen en del?
Vet att både friidrottare och skidåkare (längd och utför) på elitnivå använder sig av dessa, så helt fel är dom nog inte.

//Johnny

Jag har inte testat Active Recovery ännu, har inte behövt återhämta mig så mycket än :D

Jag använder mig främst att smärtlindringsprogrammen för att påskynda min rehab så jag kan börja träna på allvar igen. De programmen är väldigt effektiva och de fungerar riktigt bra när jag har mest värk.

Tror definitivt att återhämtningen kan påskyndas en hel del genom att öka blodgenomströmningen men jag har inte så mycket att backa upp det med. Ominget annat så låter det iaf logiskt med ökad transport av näringsämne och ökad borttransport av nedbrytningsprodukter och dylikt.

mvh

William

Johnny
2004-12-17, 22:51
William: Aha, visste inte att det endast var rehab som gällde. Men du kan alltid testa det i framtiden, man mår rätt bra efteråt faktiskt.
Eller om du vill sälja den när du blivit klar med din rehab så hör gärna av dig ;)

//Johnny

mentzer
2004-12-18, 13:35
Men lol på dig:P Punktförbrännande kräm? Det räcker ju att man läst en artikel om fetetförbränning för att förstå att det inte funkar :P

Exakt! Kallas för ironi!

Stoltz
2004-12-18, 13:47
Jag använder en sådan för de muskler i min rygg som blir skadade efterhand av min sjukdom där, och som stimulering och "rehab-generator" så är den utmärkt. Har dock inte testat den för de träningssyftena de visar på reklamen...tycker om att känna inälvorna pressas ihop genom en situps ;)

Ludwig
2004-12-19, 17:45
Om det här skulle funkat så skulle man bara kunnat gå omkring och flexat magen under dagen och fått träning av det. Löjligare produkt får man leta efter.