handdator

Visa fullständig version : Vad räknar du som sex?


Lellan
2014-01-12, 19:36
Och skulle svara "ja" på frågan om du och ngn haft sex, exempelvis.. (orkar inte göra poll, men det går ju att tex kopiera texten nedan och fetmarkera de exempel som man räknar som sex)

Dåligs varsfrekvens i dejtingtråden och jag är söndagsslö och nyfiken.. *popcorn* Dels på när man svarar "ja" på "hade ni sex?" men även m tanke på prostitutionsdiskussion.

Räcker det med fysiska förehavanden som:
-kyss/smek på icke intima kroppsdelar (om en av inblandade är kåt)
-kyss/smek på icke intima kroppsdelar (om båda/flera inblandade är kåta)
-kyss/smek på icke intima kroppsdelar (om den ena får orgasm)
-kyss/smek på icke intima kroppsdelar (om båda/flera får orgasm)
-om ngn fetish/lek ingår som ngn inblandad part uppfattar som sexuellt laddad? (vilken som helst; även sådan andra inte uppfattar som sexuell)
-om ngn fetish/lek ingår som för gemene man är generellt laddad
-om fetish/lek sker och någon inblandad får orgasm
-om fetish/lek sker och båda/flera inblandade får orgasm
-det krävs att det är mun + kön, el kön mot kön (fast utan penetration)
-det krävs penetration (oralt)
-det krävs penetration (analt)
-det krävs penetration (vaginalt)
-det krävs penetration samt orgasm (oralt)
-det krävs penetration samt orgasm (analt)
-det krävs penetration samt orgasm (vaginalt)

Eller gör egen lista! :)

Red Apple
2014-01-12, 19:37
Och skulle svara "ja" på frågan om du och ngn haft sex, exempelvis.. (orkar inte göra poll, men det går ju att tex kopiera texten nedan och fetmarkera de exempel som man räknar som sex)

Dåligs varsfrekvens i dejtingtråden och jag är söndagsslö och nyfiken.. *popcorn*

Räcker det med fysiska förehavanden som:
-kyss/smek på icke intima kroppsdelar (om en av inblandade är kåt)
-kyss/smek på icke intima kroppsdelar (om båda/flera inblandade är kåta)
-kyss/smek på icke intima kroppsdelar (om den ena får orgasm)
-kyss/smek på icke intima kroppsdelar (om båda/flera får orgasm)
-om ngn fetish/lek ingår som ngn inblandad part uppfattar som sexuellt laddad? (vilken som helst; även sådan andra inte uppfattar som sexuell)
-om ngn fetish/lek ingår som för gemene man är generellt laddad
-om fetish/lek sker och någon inblandad får orgasm
-om fetish/lek sker och båda/flera inblandade får orgasm
-det krävs att det är mun + kön, el kön mot kön (fast utan penetration)
-det krävs penetration (oralt)
-det krävs penetration (analt)
-det krävs penetration (vaginalt)
-det krävs penetration samt orgasm (oralt)
-det krävs penetration samt orgasm (analt)
-det krävs penetration samt orgasm (vaginalt)

Eller gör egen lista! :)

"-det krävs att det är mun + kön, el kön mot kön (fast utan penetration)" räknas imo endast som sex ifall det är ett lesbiskt par vi talar om.

rooz
2014-01-12, 19:39
Införande av snabeln i snippan.


Herregud, really kolo?

Captainwide
2014-01-12, 19:40
Det Red Apple svarade, fast räknar även oral penetration. :)

AronP
2014-01-12, 19:40
"-det krävs att det är mun + kön, el kön mot kön (fast utan penetration)" räknas imo endast som sex ifall det är ett lesbiskt par vi talar om.
+1 med tillägget att man ska vara medveten om sin sexualitet.

Dav0d
2014-01-12, 19:42
"-det krävs att det är mun + kön, el kön mot kön (fast utan penetration)" räknas imo endast som sex ifall det är ett lesbiskt par vi talar om.

+1

4623
2014-01-12, 19:44
Något ska in någonstans eller motsvarande.

kalle_banan
2014-01-12, 19:45
I strikt mening är samlag när man penetrerar vagina eller anus med penis, men sex är lite mer svävande, oralsex är givet. Petting (att stimulera könsorgan och erogena zoner med händerna) är absolut en del av att ha sex, men naturligtvis längre ifrån sex än vad oralsex är. Hångel/kramar/smek är inte sex men kan ändå vara sexuellt laddat.

Sexskalan:
Sex-----Oralsex----------Petting------------------------Hångel/kramar--------Inte sex
Skalan kan utökas med fetisher, men sånna särintressen får någon annan diskutera (:D)

Grotesk
2014-01-12, 20:04
Allt som slutar på sex och involverar en penetrering tex; oralsex, vaginalsex, analsex.

Logiskt.

Bryggan
2014-01-12, 20:07
"-det krävs att det är mun + kön, el kön mot kön (fast utan penetration)" räknas imo endast som sex ifall det är ett lesbiskt par vi talar om.Nuff said

XXXL
2014-01-12, 20:10
Hur gammal är du?

http://www.umo.se/Sex/Hur-har-man-sex/Samlag/

Samlag
Med samlag menas oftast att man har sex där penisen förs in i könet, slidsamlag, eller i analen, analsamlag. Man kan också säga att man har samlag om man för in en sexleksak som en dildo eller liknande i någon annans kön eller analöppning.

Ordförklaring
Nervändar
Sitter i slutet på varje nerv. Nerverna är det i kroppen som gör att vi har känsel och bland annat känner njutning.
På, i och runt könet och analöppningen samlas många nervändar. Därför kan det kännas skönt att bli stimulerad där. Om man för in något i analöppningen på en kille kan man komma åt att stimulera prostatan, vilket kan vara skönt.

Precis som med allt annat sex bestämmer man själv om man vill ha samlag eller inte.

Hur gör man?

Man kan ha samlag på många olika sätt. För att upptäcka vad man själv och den eller de man har sex med tycker är skönt får man pröva sig fram. När man har sex med någon annan är det viktigt att försöka ta reda på vad den personen gillar, och att själv försöka visa vad man tycker känns bra och inte. Det kan man göra både genom att säga något men också genom ljud, kroppsspråk och rörelser.

Alla är olika känsliga för beröring och man kan uppleva det på olika sätt. Om man till exempel har någon funktionsnedsättning eller fysisk skada, kan det påverka hur man känner eller vad man kommer åt.

För att hitta det som känns bra för en själv får man prova sig fram, det kan till exempel finnas sexleksaker och andra hjälpmedel som man kan använda för att göra sexet skönare.

Det som känns upphetsande för en person kan kittla eller göra ont på en annan. Om man tycker att det går för fort fram eller om något känns obehagligt ska man säga ifrån. På samma sätt kan man visa och uppmuntra det man tycker känns härligt och bra, så att den eller de andra förstår det.

Många tycker att det är härligt att kyssas och smekas på andra delar av kroppen samtidigt som man har samlag.

För att sex ska vara skönt och kännas bra bör man vara kåt. När man är kåt brukar man få stånd. Det innebär att svällkropparna i penisen och klitoris i könet fylls med blod. Slidan blir fuktigare, fukten som bildas kallas lubrikation och från penisen kan det komma någon droppe fukt från urinröret, den kallas försats. Ibland kommer det mer än så.

Slidsamlag
Slidsamlag innebär att man har sex med en penis eller sexleksak som en dildo i slidan och för den fram och tillbaka. Det kan man göra på många olika sätt och i många olika ställningar.

Analsamlag
Analsamlag innebär att man har sex med en penis eller sexleksak som en dildo i analöppningen. Om man vill föra in en penis eller en sexleksak i analöppningen ska man trycka lite lätt mot öppningen så att ringmusklerna kan öppna sig. Det tar ungefär femton sekunder. För man in något för fort kan det göra ont. Man bör också använda glidmedel eftersom man inte blir naturligt fuktig i analen när man blir kåt.

Den som tar emot penisen eller sexleksaken i analöppningen, är den som bestämmer om penisen får komma längre in. Om det känns obehagligt eller gör ont ska man avbryta samlaget, men inte dra ut penisen för snabbt eftersom det kan kännas obehagligt.

Om man använder sexleksaker i analöppningen är det bäst med en leksak som har ett tydligt stopp, annars kan den glida in helt och hållet. Om det händer kan det vara svårt att få ut sexleksaken själv.

Om man har analsamlag stimuleras ringmusklerna i analen. När ringmusklerna töjs ut kan det kännas skönt på samma sätt som när man stretchar eller får massage.

http://www.umo.se/Sex/

Sex
Sex kan vara alla de olika saker man gör och känner när ens kropp eller tankar berörs på ett sexuellt sätt. Man kan ha sex med en själv eller med en eller flera andra.

Det finns ingen klar gräns för vad som är sex och inte, eftersom det är ens egen känsla som räknas. Att vilja eller inte vilja ha sex kan få en att tänka på många olika saker.

Tankarna kan handla om hur man är som person och vilket kön man har, men också om vilka man väljer att ha sex med, hur och när man har sex och hur allt som handlar om ens egen sexualitet uppfattas av andra.

Det är alltså två olika saker, sex/samlag.

Lance Uppercut
2014-01-12, 20:12
Inb4 "Vad räknas som penetration?"

Olegh
2014-01-12, 20:17
Jag blir trött bara av att fundera på saken. Pass.

MasterChief
2014-01-12, 20:21
Sex börjar vid Bukkake. Allt innan är menlöst och intetsägande förspel.

ceejay
2014-01-12, 20:24
när herr general har fått komma in hos fru vulva

Magnus Larsson
2014-01-12, 20:30
Den fina ingången är den med mattan.

tjabon
2014-01-12, 20:35
Nej Lellan, det räcker aldrig ...



:d

ViktorC
2014-01-12, 20:38
Sex börjar vid Bukkake. Allt innan är menlöst och intetsägande förspel.

Nu börjar vi närma oss något

awesomooo
2014-01-12, 20:49
När det manliga och kvinnliga könsorganet möts.

Diomedea exulans
2014-01-12, 20:51
-det krävs att det är mun + kön, el kön mot kön (fast utan penetration)
-det krävs penetration (oralt)
-det krävs penetration (analt)
-det krävs penetration (vaginalt)
-det krävs penetration samt orgasm (oralt)
-det krävs penetration samt orgasm (analt)
-det krävs penetration samt orgasm (vaginalt)


Detta räknar jag. Med tillägget att om jag var full så räknades det inte.

Riddle
2014-01-12, 20:55
Om någon säger att han/hon haft sex med X eller Y så antar jag att de syftar på sex i form av penetration

Jukka Sejlite
2014-01-12, 20:57
Handjobb,är det sex eller bara en fysisk handling om utförerskan inte själv njuter av det utan ser det som en tjänst åt mannen?
Kan det jämställas med massage?


(kan även vara en utförare,dvs av manligt kön,är ej homofob)

decussatio
2014-01-12, 21:05
Samlag är en form av sex. Sex är allt man, i en grupp på minst två personer, gör med varandra i syftet att åstadkomma sexuell njutning (dvs massage på snippan = sex/massage på ryggen = sex om och endast om någon av personerna har en fetish för massage).

Varför spelar det någon roll? Folk har ett sjukligt behov av att definiera saker.

Lellan
2014-01-12, 21:11
Folk undrar varför man undrar, ja men kika bara på svaren - det är.. tadaa.. olika! Folk tycker olika.

Det var lite det jag fiskade efter utifrån olika (mest dejtingtråden) och andra diskussioner som följd av det.

Så nu slipper ni undra varför jag undrade. Och överlag, så gillar jag att definiera saker, enbart för nöjets skull. För ibland blir man ju också själv förvånad.

Och som ngn skrev (i dejtingtråden?) så har man ju inte sex hos gynekologen även om diverse saker åker in o ut.

XXXL
2014-01-12, 21:19
Och som ngn skrev (i dejtingtråden?) så har man ju inte sex hos gynekologen även om diverse saker åker in o ut.

Är du upphetsad så varför inte, kalla det för sex.

MasterChief
2014-01-12, 21:19
Och som ngn skrev (i dejtingtråden?) så har man ju inte sex hos gynekologen även om diverse saker åker in o ut.

Om gynekologen är manlig och har erektion under undersökningen då?

decussatio
2014-01-12, 21:20
Om gynekologen är manlig och har erektion under undersökningen då?
Porrigt ...

Men varför fokus på mannen? Om kvinnan är kåt och njuter, oavsett vad mannen tycker?

Lellan
2014-01-12, 21:21
Är du upphetsad så varför inte, kalla det för sex.

Precis, det krävs en laddning. Räcker det - ja säger vissa, nej säger andra.

Om gynekologen är manlig och har erektion under undersökningen då?

Ja, det är lite det jag vill komma åt.. att det inte finns en definitiv gräns - utan att den är just flytande och högst personlig. :) Objektivt utifrån sett kan det uppfattas på ett sätt, för inblandade på ett annat och de behöver inte ha samsyn sinsemellan.

XXXL
2014-01-12, 21:28
Precis, det krävs en laddning. Räcker det - ja säger vissa, nej säger andra.

Räcker det för vad, att kunna kalla det för sex? Varför inte. Det är ju inget samlag direkt, men sex? Visst.

PureWhey
2014-01-12, 21:32
Införande av snabeln i snippan.


Herregud, really kolo?

+1, för heterosexuella, för homosexuella har jag ingen åsikt.

Skickat ifrån böjracket

Sniggel
2014-01-12, 21:50
Allt som slutar på sex och involverar en penetrering tex; oralsex, vaginalsex, analsex.

Logiskt.

Så bukkakke behöver inte vara sex? :d

Lellan
2014-01-12, 22:09
Införande av snabeln i snippan.


Herregud, really kolo?

Jag heter inte kolo, men jag räknar snabel i snippa som samlag, kn*lla, sex innefattar fler saker än enbart den väl? Tycker inte att det du skrev är ngn given defintion på ordet "sex".

Diomedea exulans
2014-01-12, 23:22
Om man ska vara riktigt petig så finns det ingen starkt definierad gräns för när penis är inne i vaginan eller utanför.

XXXL
2014-01-13, 00:13
Jag heter inte kolo, men jag räknar snabel i snippa som samlag, kn*lla, sex innefattar fler saker än enbart den väl? Tycker inte att det du skrev är ngn given defintion på ordet "sex".

Sex kan vara alla de olika saker man gör och känner när ens kropp eller tankar berörs på ett sexuellt sätt. Man kan ha sex med en själv eller med en eller flera andra.

Samlag är ett specifikt typ av sex, som måste gå till på ett speciellt sätt för att kunna räknas som samlag. Det måste bland annat finnas en penetration i antingen mun eller kroppsöppning, om det inte ger anser jag inte att det är samlag utan sex.

Jag förstår inte vad du är ute efter för det finns ju rätt så tydliga definitioner av orden...

PureWhey
2014-01-13, 00:15
Så bukkakke behöver inte vara sex? :d

Tycker jag inte.
Har alla som deltar haft sex med tjejen menar du?

Lellan
2014-01-13, 00:28
Sex kan vara alla de olika saker man gör och känner när ens kropp eller tankar berörs på ett sexuellt sätt. Man kan ha sex med en själv eller med en eller flera andra.

Samlag är ett specifikt typ av sex, som måste gå till på ett speciellt sätt för att kunna räknas som samlag. Det måste bland annat finnas en penetration i antingen mun eller kroppsöppning, om det inte ger anser jag inte att det är samlag utan sex.

Jag förstår inte vad du är ute efter för det finns ju rätt så tydliga definitioner av orden...

Det började i dejtingtråden, med att Yes tyckte synd om killen jag dejtar för att han inte penetrerat mig än och det diskuterades mkt varför och hur man vill vänta, och jag grunnade lite på mina egna defintioner då jag fasen inte vet när jag började ha sex med killen (som ännu inte penetrerat mig ;)).

Löpsko
2014-01-13, 00:39
Så bukkakke behöver inte vara sex? :d


http://www.filehurricane.com/photos/5162008123206PM_Bukkake.jpg

Xtronal
2014-01-13, 00:43
När en man stoppat in penisen i sliddjurets grotta.

Detta är "Sex".

Ungkarlsliv
2014-01-13, 09:16
När en man stoppat in penisen i sliddjurets grotta.

Detta är "Sex".

Så homosexuella kan ej ha sex? Vad är analSEX och oralSEX för dig då?

awesomooo
2014-01-13, 09:19
+1, för heterosexuella, för homosexuella har jag ingen åsikt.

Skickat ifrån böjracket

Homosexuella kan inte ha sex, inte riktig sex i alla fall.

Så homosexuella kan ej ha sex? Vad är analSEX och oralSEX för dig då?

Det är precis det du sa men dom kan inte ha sexSEX.

Donner
2014-01-13, 09:25
Blir man av med oskulden vid petting också? Nej, sex är penetration.

Knatcharn
2014-01-13, 09:55
-det krävs penetration (analt)
-det krävs penetration (vaginalt)

Så länge man inte är två kvinnor men där är jag tyvärr oerfaren... :)

Grotesk
2014-01-13, 10:03
Så bukkakke behöver inte vara sex? :d

Räknar du det som sex när du tvålar in ansiktet?

Röda Björnen
2014-01-13, 10:21
Räknar du det som sex när du tvålar in ansiktet?

http://4.bp.blogspot.com/-LtJ5Slb0FZE/Ul6Cc3XsMRI/AAAAAAAAB4g/RdcDUrdFywc/s1600/VKITH73R.png

decussatio
2014-01-13, 10:52
Blir man av med oskulden vid petting också? Nej, sex är penetration.
Du förstår väl att "oskulden" inte är en sak som existerar, utan ett begrepp människan har hittat på?

Diomedea exulans
2014-01-13, 10:55
Du förstår väl att "oskulden" inte är en sak som existerar, utan ett begrepp människan har hittat på?

Men när man kommer till himmeln, kommer de 72 oskulderna vara pettade eller opettade? Väldigt viktig fråga.

XXXL
2014-01-13, 12:12
Blir man av med oskulden vid petting också? Nej, sex är penetration.

Om du ligger naken med en kvinna och tar på hennes könsorgan och hon tar på ditt, varför inte? Oskuld låter som nått gammalt bibel ord, jag förstår inte varför det fortfarande existerar.

Ordet i sin grund betyder ju att vara oskyldig eller ’sakna livserfarenhet’ , jag anser att man passerat den gränsen om man lyckats få nån i säng.

Donner
2014-01-13, 12:16
Om du ligger naken med en kvinna och tar på hennes könsorgan och hon tar på ditt, varför inte? Oskuld låter som nått gammalt bibel ord, jag förstår inte varför det fortfarande existerar.

Ordet i sin grund betyder ju att vara oskyldig eller ’sakna livserfarenhet’ , jag anser att man passerat den gränsen om man lyckats få nån i säng.

Förstår ju förstås att ordet är påhittat men det är ändå något som används. Tror inte en kille på 16 bast kommer till skolan och skryter om att han blivit av med oskulden när han endast har p*llat. Så var det inte på min tid iaf.

decussatio
2014-01-13, 12:19
Och vad en sextonårig pojke väljer att skryta om ska helt klart diktera vart gränserna för sex går ...

Diomedea exulans
2014-01-13, 12:22
På min tid hade vi ett poängsystem.

Hångel = 1 poäng.
Utfört petting = 2 poäng.
Fått petting utfört = 3 poäng.
Osv.

På måndagen kom man och sa nåt i stil med "sju poäng i lördags, grabbar". Mycket enklare än att försöka definiera "sex".

Donner
2014-01-13, 12:23
Och vad en sextonårig pojke väljer att skryta om ska helt klart diktera vart gränserna för sex går ...

Vem tycker du ska dra gränsen då, Du? Enligt mig går gränsen för sex vid penetration. Det gjorde det när jag var 16 och det gör det fortfarande.

4623
2014-01-13, 12:26
På min tid hade vi ett poängsystem.

Hångel = 1 poäng.
Utfört petting = 2 poäng.
Fått petting utfört = 3 poäng.
Osv.

På måndagen kom man och sa nåt i stil med "sju poäng i lördags, grabbar". Mycket enklare än att försöka definiera "sex".

Dåligt system, borde vara åtminstone binärt.

XXXL
2014-01-13, 13:09
Förstår ju förstås att ordet är påhittat men det är ändå något som används. Tror inte en kille på 16 bast kommer till skolan och skryter om att han blivit av med oskulden när han endast har p*llat. Så var det inte på min tid iaf.

Nä, men vad en kille på 16 år säger borde man inte lyssna på eller ta på allvar, överhuvudtaget. Prova lägg på 10 år så börjar vi närma oss att det kommer något vettigt ur det som faktiskt bara är en foderlucka tills man blivit äldre.
Vem tycker du ska dra gränsen då, Du? Enligt mig går gränsen för sex vid penetration. Det gjorde det när jag var 16 och det gör det fortfarande.

Ungdomsmotagningen, RFSU, folk som arbetar med just det här har ju dragit gränserna. Är det så otydligt?

http://www.rfsu.se/sv/Sex--relationer/Sexteknik-och-praktik/Vad-ar-sex/

Om man ställer frågan ”vad är sex?” tänker de flesta antagligen på samlag. Men sex är mycket mer än det. Sex kan vara alla möjliga saker som till exempel att hångla, onanera, kyssas, smeka eller bli smekt, pussas, sexchatta, fantisera, flirta … Man kan säga att sex är allt som man blir upphetsad eller kåt av.

Sex känns olika
Man kan också uppfatta en sak som sex vid ett tillfälle, men inte nästa. En kram kan alltså vara sex, eller inte. Det beror på vilken känsla man har när man gör det.

Vem bestämmer vad sex är?
De flesta har idéer och tankar om vad sex är eller borde vara. Idéerna kan komma från andras berättelser om livet, från filmer, internet och tidningar. Man har också funderat och fantiserat själv. Lagar påverkar också vad vi tycker kring sex. De människor vi umgås med har ofta stor betydelse för hur vi tänker kring detta. Vi påverkas av vad våra vänner eller nära släktingar tycker. Ens föräldrar och kompisar har ofta stor betydelse. Det finns många olika uppfattningar i olika samhällen och i olika grupper om sexualitet.

Synen på sex förändras
Allt det här påverkar oss i hur vi tänker om sex och vad vi gör. Hur man ser på sex förändras också. Likaså hur vi uttrycker vår sexualitet och vilken sex vi har. Sexualvanorna förändras.

För hundra år sen var exempelvis onani något skamligt och man försökte få människor att inte onanera. Idag tycker vi det är okej, till och med något som är bra. Att synen på sex förändras gör också att folk tycker olika.

Sex första gången
Om någon får frågan ”När hade du sex första gången” tänker nog många på att frågan handlar om när man hade sitt första samlag. På samma sätt är det med frågan när man har sex första gången. Då tänker nog de flesta på första gången man hade samlag. Men för de allra flesta finns det det kan ju finnas många ”första gången”: första gången man onanerar, första gången man kysser någon, första gången man har sex med någon av samma kön och första gången man får orgasm.

Allt det här är sex, och det finns dessutom mycket mer.

Andras åsikter om sex
Andra kommer så klart att alltid ha åsikter som påverkar en, både på ett bra och ett dåligt sätt, men till slut beror det faktiskt på hur man själv uppfattar sex. Man gör sina egna tolkningar och bildar sig en egen uppfattning. Det betyder att det är du, ingen annan, som bestämmer vad som är sex för dig.

Vad är bra sex?
Bra sex är när alla inblandade parter har en bra känsla före, under och efter det att man har haft sex. Det är faktiskt inte konstigare än så.

Du behöver ju inte tro på utbildade yrkesmänniskor, men du behöver å andra sidan inte tro på att jorden är rund heller utan luften är fri. Du kanske inte ens tror att vi är på en planet, utan en stor svävande ostboll?

PureWhey
2014-01-13, 13:15
Homosexuella kan inte ha sex, inte riktig sex i alla fall.



Det är precis det du sa men dom kan inte ha sexSEX.

Hmm, homosexuella killar utför ju penetration, där kanske jag är beredd att vika mig.

Loke
2014-01-13, 13:27
Det här med könsorgan i könsorgan känns ju väldigt bibelskola, måste jag säga. Jag och tjejen jag ligger med nuförtiden har rätt lite sånt, båda kommer lättare på andra sätt... Faktiskt lite förvånad att vissa tycker det krävs för att det ska vara sex.

Diomedea exulans
2014-01-13, 13:32
Hos många fågelarter har hanen ingen penis. Han bara lägger sin kloak mot honans och sprutar in sperman. Har såna fåglar aldrig sex?

XXXL
2014-01-13, 13:35
Det här med könsorgan i könsorgan känns ju väldigt bibelskola, måste jag säga. Jag och tjejen jag ligger med nuförtiden har rätt lite sånt, båda kommer lättare på andra sätt... Faktiskt lite förvånad att vissa tycker det krävs för att det ska vara sex.

Eller hur.

PureWhey
2014-01-13, 13:35
Hos många fågelarter har hanen ingen penis. Han bara lägger sin kloak mot honans och sprutar in sperman. Har såna fåglar aldrig sex?

Tycker jag inte.

decussatio
2014-01-13, 13:55
Vem tycker du ska dra gränsen då, Du? Enligt mig går gränsen för sex vid penetration. Det gjorde det när jag var 16 och det gör det fortfarande.
Jag tycker inte att det finns någon poäng med att hitta på eller upprätthålla en objektiv gränsdragning. Vad som är sex för varje enskild individ är upp till den individen - inte till dig eller andra sextonåriga pojkar - att avgöra.

Diomedea exulans
2014-01-13, 13:58
Jag tycker inte att det finns någon poäng med att hitta på eller upprätthålla en objektiv gränsdragning. Vad som är sex för varje enskild individ är upp till den individen - inte till dig eller andra sextonåriga pojkar - att avgöra.

Fast å andra sidan, helt godtyckligt kan det inte heller vara.

Det blir ju fel om du och jag skakar hand t ex, och jag sedan kallar det för att vi hade sex.

Donner
2014-01-13, 13:59
Text


Du kan sluta tönta dig om ostbullar och istället diskutera ordentligt. Enligt mig är sex en definitionsfråga. Petting, oralt och allt vad det heter är sexuella upplevelser men för fullbordat sex krävs penetration. Ser absolut inte onani som sex men enligt RFSU är det det.

milax
2014-01-13, 14:01
Om någon av parterna fått ut sexuell njutning av det så var det sex tycker jag.

decussatio
2014-01-13, 14:08
Fast å andra sidan, helt godtyckligt kan det inte heller vara.

Det blir ju fel om du och jag skakar hand t ex, och jag sedan kallar det för att vi hade sex.
Sex bör involvera samtycke från båda parter och en någorlunda överenskommelse om vad det är samtycket gäller. Allt sex som inte involverar samtycke från alla involverade parter är övergrepp. Fast i det här fallet kanske rubriceringen snarare borde vara "handgrepp".

Mental
2014-01-13, 14:11
Bill clinton, då var han USA:s president, och han intygade inför hela nationen och svor i rätten på att han inte haft sex med monica.

Och när dnaproverna på sperma visade sig vara hans så menade han att oralsex inte var sex, och därmed hade han inte ljugit.

KiIP_KDQmXs

XXXL
2014-01-13, 14:11
Du kan sluta tönta dig om ostbullar och istället diskutera ordentligt. Enligt mig är sex en definitionsfråga. Petting, oralt och allt vad det heter är sexuella upplevelser men för fullbordat sex krävs penetration. Ser absolut inte onani som sex men enligt RFSU är det det.

Jag tycker vi kan acceptera RFSU som någon sorts standard, det är som sagt människor som får betalt för att arbeta med det så varför inte lite på det då?

PureWhey
2014-01-13, 14:18
Om någon av parterna fått ut sexuell njutning av det så var det sex tycker jag.

Så att hålla hand kan vara sex? Hm

David Brent
2014-01-13, 14:45
Så att hålla hand kan vara sex? Hm

Annars borde inte dendrofiler kunna ha sex. Jag gissar att träden inte får ut något av det.

PureWhey
2014-01-13, 14:46
Folk tycker olika, vi kommer inte komma överens.

/tråd

Latissimus Dorsi
2014-01-13, 14:47
Vadå? Sex är ju penetration, om det då inte är mellan ett lesbiskt par.

Donner
2014-01-13, 14:51
Jag tycker vi kan acceptera RFSU som någon sorts standard, det är som sagt människor som får betalt för att arbeta med det så varför inte lite på det då?'

Jag köper att du och de definierar sex så som ni gör och förstår även varför ni gör det. Som sagt är det upp till var och en att dra gränsen.

milax
2014-01-13, 15:35
Så att hålla hand kan vara sex? Hm
Ehh?? Avsiktlig feltolkning?

PureWhey
2014-01-13, 15:41
Ehh?? Avsiktlig feltolkning?

Avsiktlig övertolkning av konstigt uttalande.

Skickat ifrån böjracket

milax
2014-01-13, 15:44
Avsiktlig övertolkning av konstigt uttalande.

Skickat ifrån böjracket

Konstigt får stå för dig. Jag tycker att det är ett mer konstigt uttalande att man kommer i brallan av att hålla någon i handen... ;)

PureWhey
2014-01-13, 15:44
Konstigt får stå för dig. Jag tycker att det är ett mer konstigt uttalande att man kommer i brallan av att hålla någon i handen... ;)

Mam behöver inte komma för att uppleva sexuell njutning.

Skickat ifrån böjracket

AronP
2014-01-13, 15:47
Tjejerna som kommer av att åka buss då?

PureWhey
2014-01-13, 15:49
Tjejerna som kommer av att åka buss då?

Med vissa personers logik här i tråden har de då haft sex med bussen!!!! Undeniable logics

Skickat ifrån böjracket

Diomedea exulans
2014-01-13, 15:49
Tjejerna som kommer av att åka buss då?

Det räknar som våldtäkt av tjejerna på busschauffören.

milax
2014-01-13, 15:49
Mam behöver inte komma för att uppleva sexuell njutning.

Skickat ifrån böjracket

Nej,om man är en extremt känslosam person kanske man upplever sexuell njutning av att man i tvåsamhet rör vid varandra. Då tar jag tillbaka mitt uttalande, det gäller endast för personer som inte är hormonstinna tonåringar... ;)

AronP
2014-01-13, 15:54
Det räknar som våldtäkt av tjejerna på busschauffören.

Jag anade nästan det men jag trodde det skulle vara bussen som blev våldtagen. Men du har rätt, ett objekt kan inte bli våldtaget, annars skulle vi ha problem med alla dildos.

jflycore
2014-01-13, 16:11
Jag kom en gång av att min mobiltelefon vibrerade i min ficka när jag hånglade med min flickvän. Telefonsex?

moodi
2014-01-13, 16:26
Sex = penis i slida/anal/mun

Lellan
2014-01-14, 09:23
:D Jag älskar trådens utveckling; störande, roande och meningslöst flum. *cupid*

När regnar det? Behöver vattendropparna nå marken eller är det när det bildas droppar? Hur stor måste droppen vara? Måste det vara ett visst antal?

Gillar att det framgår att allt är en massa "beror på", och att sex iaf handlar om nöjda parter. Sen vad det är med vem och hur kvittar, tycker många. :)

Morty
2014-01-14, 09:43
Aldrig sett så många på kilo bete sig så här konservativt!

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Mental
2014-01-14, 09:58
:D Jag älskar trådens utveckling; störande, roande och meningslöst flum. *cupid*

När regnar det? Behöver vattendropparna nå marken eller är det när det bildas droppar? Hur stor måste droppen vara? Måste det vara ett visst antal?

Gillar att det framgår att allt är en massa "beror på", och att sex iaf handlar om nöjda parter. Sen vad det är med vem och hur kvittar, tycker många. :)

Ja, hur många träd behövs för att det ska räknas som en dunge, och när blir det en skog egentligen?

Om grundfrågan är, vad räknar du som en skog. Så kommer diskussionen så klart att barka iväg i den riktningen ;)

Lellan
2014-01-14, 10:05
Ja, hur många träd behövs för att det ska räknas som en dunge, och när blir det en skog egentligen?

Om grundfrågan är, vad räknar du som en skog. Så kommer diskussionen så klart att barka iväg i den riktningen ;)

Exakt. Poängen är iaf tydlig; vitsen är att må gott och vara kåt (om man gillar det). :D

Nitrometan
2014-01-14, 10:20
Sex = penis i slida/anal/mun

Samtidigt?

Nitrometan
2014-01-14, 10:22
Exakt. Poängen är iaf tydlig; vitsen är att må gott och vara kåt (om man gillar det). :D

För att citera Peter Dalle - "Kan du inte bara vara kåt, glad och tacksam?" :)

jflycore
2014-01-14, 10:46
För att citera Peter Dalle - "Kan du inte bara vara kåt, glad och lycklig?" :)

"Glad, kåt och tacksam"

Nitrometan
2014-01-14, 11:36
"Glad, kåt och tacksam"

Tack. Rätt ska det vara.

Vad sägs om kåt, glad och tacksam?

Lellan
2014-01-19, 13:32
Ck Louis om lägsta formen av sex, att med ngn annans hand tillfredställa sig själv där ingen av dem (typ) är kåt.. :D

Fmban3Fio14

XXXL
2014-01-19, 14:37
Ck Louis om lägsta formen av sex, att med ngn annans hand tillfredställa sig själv där ingen av dem (typ) är kåt.. :D

Fmban3Fio14

Om det inte är Jenna Jameson som ger handjobbet så kan det lika gärna vara, ett handjobb är tragiskt.

Lellan
2014-01-19, 15:01
Om det inte är Jenna Jameson som ger handjobbet så kan det lika gärna vara, ett handjobb är tragiskt.

Vad jag försöker få fram är att kåthet o lust är rätt centralt, sen exakt vad som sker fysiskt kan vara mindre sex än när något inte sker handgripligen.

BelowAverage
2014-01-19, 15:16
Den här tråden var extremt lärorik *popcorn*

Sniggel
2014-01-19, 16:34
Du kan sluta tönta dig om ostbullar och istället diskutera ordentligt. Enligt mig är sex en definitionsfråga. Petting, oralt och allt vad det heter är sexuella upplevelser men för fullbordat sex krävs penetration. Ser absolut inte onani som sex men enligt RFSU är det det.

Hur är det om där är en gummibarriär mellan slidväggen och penisens hud/ollon. Är det inte sex längre då eftersom könsorganen aldrig kommer i kontakt?

XXXL
2014-01-19, 16:36
Hur är det om där är en gummibarriär mellan slidväggen och penisens hud/ollon.

Detaljnivå, nu snackar vi!

Sniggel
2014-01-19, 16:37
Aldrig sett så många på kilo bete sig så här konservativt!

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Haha, eller hur? :D

Jockefoten
2014-01-19, 16:37
Det är tanken som räknas!

Sniggel
2014-01-19, 16:40
Om busschauffören är medveten om en kvinnlig förares tendens att få orgasm vid vissa varvtal (rätt typ av vibration), om han ser till att ligga kring det varvtalet och samtidigt iaktta hennes reaktion i backspegeln för att försöka få henne nå extas, är det isåfall våldtäkt av busschauffören?

Bryggan
2014-01-19, 17:16
Om busschauffören är medveten om en kvinnlig förares tendens att få orgasm vid vissa varvtal (rätt typ av vibration), om han ser till att ligga kring det varvtalet och samtidigt iaktta hennes reaktion i backspegeln för att försöka få henne nå extas, är det isåfall våldtäkt av busschauffören?detta eviga indelandet av könen!! Det är 2014 nu och det kvinnliga och manliga ska stå tillbaka för "HEN" ffs.
Bortser man från det jag just skrev så självklart är det en en våldtäkt som sker i din text Sniggel! Som Jockefoten skriver så är det tanken som räknas och inget annat. Det behövs inte ens varvtal mao, utan endast tanken på att lusta efter en hon är ett grovt övergrepp i sig. I framtiden önskar jag se lite prejudicerande fall där detta provas inför en domstol faktiskt. Vi får inte glömma hen och hen är ok, men han och hon är följaktligen någon form av övergrepp.

Förutom det så tycker jag att åderpåle + geggveck = sex.

Sniggel
2014-01-19, 17:23
Ska tänka på det i fortsättningen!
Men hur gör jag busschaufför/inna till ett könsneutralt ord. Nån som vet?

tntballe
2014-01-19, 17:25
Ska tänka på det i fortsättningen!
Men hur gör jag busschaufför/inna till ett könsneutralt ord. Nån som vet?

Buss, busshen, buschen bruschan

Bryggan
2014-01-19, 17:27
Men hur gör jag busschaufför/inna till ett könsneutralt ord. Nån som vet?Busschaufförhen kanske?

C.E.J.
2014-01-19, 17:27
Ettan eller tvåan. Snåp i mun räknas inte.

Dreas
2014-01-19, 17:37
Ettan eller tvåan. Snåp i mun räknas inte.Nej, oralsex är inte sex, det hörs på namnet ;)

C.E.J.
2014-01-19, 18:02
Nej, oralsex är inte sex, det hörs på namnet ;)

Vem av oss har missförstått Lellans frågeställning? Jag tolkade den som att man skulle ge sin åsikt, det var endast det jag gjorde.

filmjölk
2014-01-19, 18:06
Ettan eller tvåan. Snåp i mun räknas inte.

Du har fel :D Det räknas mest!

Dreas
2014-01-19, 18:23
Vem av oss har missförstått Lellans frågeställning? Jag tolkade den som att man skulle ge sin åsikt, det var endast det jag gjorde.Jag gjorde det medvetet.