handdator

Visa fullständig version : HUR kommer det sig egentligen, att vissa övningar bygger mer massa än andra ??


Dobby
2004-03-14, 10:34
Alltså de flesta skulle ju hålla med om att t ex hantelpressar/bänkpress för bröst bygger mer (bröst)muskler än t.ex stående flyes i cable cross. Det är ju nåt man hör o läser för jämnan att man kan inte bygga t.ex rejäl massa på bröstet genom att bara köra flyes, då måste man köra bänkpress etc...
MEN, min fråga är: Hur i allsina dar kan muskeln reagera olika och växa olika mycket beroende på övning ?

Vad exakt är det som gör att bröstmusklerna växer bättre av 8 tunga reps i bänkpressen, än av 8 reps flyes i cable ? Eller är det en myt ?

Kanske låter luddigt men hoppas ni förstår min fundering. Ja kan alltså inte förstå vad det är för nåt som sker i muskeln som sker som gör att vissa övningar bygger mer massa än andra ?

Dock förstår ja ju att marklyft, bänkpress, knäböj osv aktiverar fler muskler o kanske därigenom bygger mer massa "totalt"... Men om vi koncenterar oss på en muselgrupp i taget, om vi koncentrerar oss på just bröstmuskulaturens utveckling i bänkpress osv...

Åse Columbus
2004-03-14, 11:57
Om man använder fler leder och kan ladda mer vikt så växer muskeln sig större eftersom den rättar sig efter att svara på arbeta med den vikt som den måste lyfta.

En större vikt ...kräver större muskler...alltså växer den eftersom du begär det av muskeln.

Ju fler muskler som är inblandade ...ju större vikt...ju större massa. Blir då oftast övningar som går över fler än en led.
:cool:

Dobby
2004-03-14, 12:16
Ok, tack Åse för ditt svar ! Men jag förstår ändå inte riktigt. Om jag kör 8 reps, vilket innebär total utmattning, i flyes, eller om jag kör 8 reps till total utmattning i hantelpress... Varför bygger hantelpressen mer muskler ? Jag kopplar ju inte in några fler leder i pressen, möjligen med undantag för articulatio cubiti, armbågsleden; vilket inte borde påverka bröstmuskulaturen.
Bara pga att man använder mer vikt i pressen ? Det låter konstigt tycker ja. :confused:

Åse Columbus
2004-03-14, 12:22
Därför att du kan ta mer vikt...plain and simple!

Hävarmseffekten av att ta med armbågsleden hjälper till att kunna ta mer vikt, då assisterar triceps i pressarna så att du kan lägga på mer vikt föratt växa mer.

Mer vikt = mer massa.

Frantic
2004-03-14, 13:00
Dobby: jag förstår vad du menar!
musklerna vet väl inte vilken vikt man använder utan känner bara av hur mycket man anstränger sig? Och borde man inte då teoretiskt kunna bygga lika mycket massa med flyers. Fast teori och praktik är två helt skilda saker...

Åse Columbus
2004-03-14, 13:35
Originally posted by Frantic

musklerna vet väl inte vilken vikt man använder utan känner bara av hur mycket man anstränger sig?

Just det.....de får anstränga sig mer om det blir mer vikt.....alltså växer de mer ......i pressen...:rolleyes:

Dobby
2004-03-14, 14:05
Frantic - jo exaktly, i teorin borde man kunna bygga lika mycket muskler med flyes också ;)



de får anstränga sig mer om det blir mer vikt.

Får de verkligen det ? Vad är ansträngning då ? Om jag utför 8 reps till total utmattning i flyes, eller om jag utför 8 reps till total utmattning i en press, borde ju bli en lika stor ansträngning enligt mig ? (Om man antar att arbete/tid, dvs effekten är likvärdig)

Frantic
2004-03-14, 16:10
Originally posted by Åse Columbus


Just det.....de får anstränga sig mer om det blir mer vikt.....alltså växer de mer ......i pressen...:rolleyes:

Om du resonerar så, så borde benen växa mycket snabbare eftersom man använder en STÖRRE vikt vid tex benpress

Toljanen
2004-03-14, 16:18
Originally posted by Frantic


Om du resonerar så, så borde benen växa mycket snabbare eftersom man använder en STÖRRE vikt vid tex benpress

Det går inte att jämföra benpress och knäböj på det sättet om det är det du syftar på?

Formeln för att räkna ut belastningen för benpressen jämfört med knäböj är

vikt*sin(vinkeln i benpressen) - kroppsvikten + friktion i den positiva fasen och - friktion i den negativa fasen.

Tricklev
2004-03-14, 16:18
det är nog inte så att man bygger bättre bröst vid bänkpress än andra bröst övningar men iofs så bygger man bättre på andra muskelgruopper pga av att en den basövningar släpper ut hormoner i kroppen.

så när man tänker efter så är det därför man bygger bättre av basövningar.

Frantic
2004-03-14, 16:23
Originally posted by Toljanen


Det går inte att jämföra benpress och knäböj på det sättet om det är det du syftar på?



Det var inte så jag menade! Jag menade bara att eftersom columbus påstår att man bygger mer massa ju mer vikt man lyfter så borde det var skitlätt att bygga ben eftersom man kan lyfta ganska stora vikter i benpressen till skillnad från kanske bicepscurl. Nån som förstår vad jag menar :D ?

shirunai
2004-03-14, 16:25
tricklev: det är inte bara av hormon utsläppet du bygger mer av, JU TYNGRE ÖVERBELASTNING JU STÖRRE MUSKLER!

Frantic
2004-03-14, 16:41
Boffen: nja det vet jag inte om de gör för mig... Men jag är som jag är också :cool:

Jag tror att precis som Shirunai säger så är det ordet överbelastning vi vill åt. Ju större överbelastning desto större muskler. Inte ju större viktbelastning...

Dobby
2004-03-14, 17:18
Det jag inte riktigt begriper är hur 8 reps maximal kraftansträngning i press innebär en STÖRRE överbelastning än 8 reps maximal ansträngning vid flyes ? Maximal ansträngning på båda, till o me samma repsantal... :confused:

z_bumbi
2004-03-14, 17:22
Originally posted by Dobby
Det jag inte riktigt begriper är hur 8 reps maximal kraftansträngning i press innebär en STÖRRE överbelastning än 8 reps maximal ansträngning vid flyes ? Maximal ansträngning på båda, till o me samma repsantal... :confused:

Vid bänk belastar du en större del av kroppen på en gång och det gillar inte kroppen utan den svarar med att växa och/eller bli starkare tills nästa gång (om man sköter allt runtomkring).

Kör du bara bröstmuskeln med flyes så är det en mycket mindre total belastning.

Det finns långa teorier om hur hormonresponsen ändras med basövningar men den biten har jag inte läst på ännu.

Dobby
2004-03-14, 17:51
Okey, tack bumbi ! Så även om man belastar *andra delar* av kropen än just bröstet vid bänkpress så bidrar det till att just BRÖSTET växer MER än om man skulle isolera det, vid t ex flyes ?
Har ja förstått de rätt ?
;)

mange_
2004-03-14, 21:42
det finns ju alltid en gyllende mellanväg...

tex om man bara kör flyes, eller bara kör bänkpress där man svankar som faaaan och studsar upp vikterna så tror jag ingen av dessa kommer att bygga särkilt stora bröst. Utan det gäller att variera sig och föröska hitta det som passar för en själv..!

z_bumbi
2004-03-14, 21:52
Originally posted by Dobby
Okey, tack bumbi ! Så även om man belastar *andra delar* av kropen än just bröstet vid bänkpress så bidrar det till att just BRÖSTET växer MER än om man skulle isolera det, vid t ex flyes ?
Har ja förstått de rätt ?
;)

Jag tror du får en bättre effekt även på själva bröstmusklerna ja.

Sen när man blir starkare är det väldigt svårt att belasta lika mycket med flyes som med bänken, stora hantlar och flyes ser alltid farligt ut i kombination.

Shadow Warrior
2004-03-15, 07:07
Originally posted by Dobby
Okey, tack bumbi ! Så även om man belastar *andra delar* av kropen än just bröstet vid bänkpress så bidrar det till att just BRÖSTET växer MER än om man skulle isolera det, vid t ex flyes ?
Har ja förstått de rätt ?
;)

Stora tunga övningar bygger bäst som sagt, men det är ändå viktigt att variera vinklar och intensitetstekniker för att stimulera tillväxt. Sen så finns det inget som säger att bänkpress med stång bygger mer bröst än hantelpress, samma med knäböj, du kan förlita dej på front böj eller benpress och fortfarande bygga bra ben.

För att stimulera maximalt med tillväxt i en muskel ska du isolera den (tex pec-deck för bröst) MEN basövningar stimulerar den totala tillväxten mer eftersom de ökar de anabola homonerna och metaboliken, och sätter på så sätt kroppen i en tillväxt vänligt tillstånd såvida tillräckligt med sömn och energi tillförs.

Flyes med hantlar är inte den optimla bröst isolationsövningen utav just den anledningen att belastningen i toppläget är för dålig.

Åse Columbus
2004-03-15, 11:53
Originally posted by Frantic


Det var inte så jag menade! Jag menade bara att eftersom columbus påstår att man bygger mer massa ju mer vikt man lyfter så borde det var skitlätt att bygga ben eftersom man kan lyfta ganska stora vikter i benpressen till skillnad från kanske bicepscurl. Nån som förstår vad jag menar :D ?

Suck...benen har ju mer muskelmassa än bröst...självklart klarar man mer vikt då.....logiskt...e du verkligen kille?..de brukar ju kunna tänka logiskt.:smash::D

Assazel
2004-03-15, 12:03
Originally posted by Åse Columbus


Suck...benen har ju mer muskelmassa än bröst...självklart klarar man mer vikt då.....logiskt...e du verkligen kille?..de brukar ju kunna tänka logiskt.:smash::D

:thumbup:

Medusa
2004-03-15, 12:16
Originally posted by Shadow Warrior


Stora tunga övningar bygger bäst som sagt, men det är ändå viktigt att variera vinklar och intensitetstekniker för att stimulera tillväxt. Sen så finns det inget som säger att bänkpress med stång bygger mer bröst än hantelpress, samma med knäböj, du kan förlita dej på front böj eller benpress och fortfarande bygga bra ben.

För att stimulera maximalt med tillväxt i en muskel ska du isolera den (tex pec-deck för bröst) MEN basövningar stimulerar den totala tillväxten mer eftersom de ökar de anabola homonerna och metaboliken, och sätter på så sätt kroppen i en tillväxt vänligt tillstånd såvida tillräckligt med sömn och energi tillförs.

Flyes med hantlar är inte den optimla bröst isolationsövningen utav just den anledningen att belastningen i toppläget är för dålig.

Vad har vinklar och intensitetstekniker med tillväxt att göra? :smash:

"Sen så finns det inget som säger att bänkpress med stång bygger mer bröst än hantelpress"

Du sa ju det själv, i början "Stora tunga övningar bygger bäst som sagt", hur ska du ha det? :rolleyes:

Varför skall man köra isolation för att stimulera maximalt med tillväxt, hur fungerar det? När man tränar försätt inte hela kroppen nödvändigtvis i "tillväxttillstånd", utan snarare den/de musklerna man har arbetat med.

Shadow Warrior
2004-03-15, 12:53
Originally posted by Medusa


Vad har vinklar och intensitetstekniker med tillväxt att göra? :smash:

"Sen så finns det inget som säger att bänkpress med stång bygger mer bröst än hantelpress"

Du sa ju det själv, i början "Stora tunga övningar bygger bäst som sagt", hur ska du ha det? :rolleyes:

Varför skall man köra isolation för att stimulera maximalt med tillväxt, hur fungerar det? När man tränar försätt inte hela kroppen nödvändigtvis i "tillväxttillstånd", utan snarare den/de musklerna man har arbetat med.

Om man kör samma exakt samma övningar pass efter pass så får blir man nästan bara starkare, detta eftersom kroppen alltid väljer den lätta vägen, alltså att effektivisera musklerna för att utföra de rörelse banor du gör. Om man istället varierar vinklar och intensitets tekniker så blir kroppen helt enkelt tvungen att bygga mer eftersom det inte räcker med att bara effektivisera specifika rörelsemönster.

Detta är här som många HIT tränande gör fel, det går bara in för att öka progresivt och skiter i allt annat. Detta kan när det tas till en extrem grad leda till muskelförlust, som när en person tränar 1gg i månaden med samma övningar, även om denne ökar varje pass så gör det inte ett skvatt för tillväxten. Det var för övrigt Danzig som övertygade mej om detta.

Bänkpress med hantlar eller med stång är ju i praktiken samma övning. Båda övningarna är effektiva för att bygga. Det handlar inte bara om vikt...

Isolationsövningar är effektivast för att bygga en specifik muskel eftersom du isolerar just den muskeln du vill bygga, men gör man inga "stora jobbiga" övningar/basövningar, så kommer man inte få tillräckligt med tillväxt stimulans.

Medusa
2004-03-15, 13:48
Originally posted by Shadow Warrior


Om man kör samma exakt samma övningar pass efter pass så får blir man nästan bara starkare, detta eftersom kroppen alltid väljer den lätta vägen, alltså att effektivisera musklerna för att utföra de rörelse banor du gör. Om man istället varierar vinklar och intensitets tekniker så blir kroppen helt enkelt tvungen att bygga mer eftersom det inte räcker med att bara effektivisera specifika rörelsemönster.

Detta är här som många HIT tränande gör fel, det går bara in för att öka progresivt och skiter i allt annat. Detta kan när det tas till en extrem grad leda till muskelförlust, som när en person tränar 1gg i månaden med samma övningar, även om denne ökar varje pass så gör det inte ett skvatt för tillväxten. Det var för övrigt Danzig som övertygade mej om detta.

Bänkpress med hantlar eller med stång är ju i praktiken samma övning. Båda övningarna är effektiva för att bygga. Det handlar inte bara om vikt...

Isolationsövningar är effektivast för att bygga en specifik muskel eftersom du isolerar just den muskeln du vill bygga, men gör man inga "stora jobbiga" övningar/basövningar, så kommer man inte få tillräckligt med tillväxt stimulans.

Att bygga mer massa för att kunna uppbåda mer styrka kommer inte utav variation av övningar, utan under hur lång tid du utsätter muskeln och dess rörelsebana för belastning, spänning. Kroppen gör inte skillnad på olika övningar, det är bara en myt. Anledningen till att olika individer svarar olika på resp. övningar beror på andra variabler, ex muskelns längd, fästen, leder, begränsningar bland dessa.

Att träna med samma övningar 1g i månaden stimulerar till tillväxt beroende på hur lång TUL du har. Atrophy beror inte på att man använder samma övning, utan tvärtom, att man tränar för ofrekvent och följden blir att kroppen försätts i katabol fas, detta är för övrigt ett av HIT's största "shortcomings" (Om man får använda sig av lite tjusig engelska) :D

Du talar om isolering och tillväxt, ditt resonemang är väldigt diffust. Ex i bänkpressen "failar" triceps OCH/ELLER axlar först, eftersom de är de svagaste musklerna som deltar i rörelsen. Finns det då något behov av att köra en isolationsövning, ex lateral raise eller triceps pushdown? Triceps OCH/ELLER axlar har ju uppenbarligen redan nått failure i bänkpressen, och dessutom antagligen presterat över sin förmåga tack vare hjälp från övriga muskelgrupper ex bröst, i just detta specifika fall så håller inte ditt resonemang.

Frantic
2004-03-15, 17:45
Originally posted by Åse Columbus


Suck...benen har ju mer muskelmassa än bröst...självklart klarar man mer vikt då.....logiskt...e du verkligen kille?..de brukar ju kunna tänka logiskt.:smash::D

Tror inte du förstår vad jag menar.... :smash: Men jag hinner inte förklara nu. Gör det ikväll istället... Och jag är bäst på logik :cool:

Shadow Warrior
2004-03-15, 19:39
Originally posted by Medusa


Att bygga mer massa för att kunna uppbåda mer styrka kommer inte utav variation av övningar, utan under hur lång tid du utsätter muskeln och dess rörelsebana för belastning, spänning. Kroppen gör inte skillnad på olika övningar, det är bara en myt. Anledningen till att olika individer svarar olika på resp. övningar beror på andra variabler, ex muskelns längd, fästen, leder, begränsningar bland dessa.

Att träna med samma övningar 1g i månaden stimulerar till tillväxt beroende på hur lång TUL du har. Atrophy beror inte på att man använder samma övning, utan tvärtom, att man tränar för ofrekvent och följden blir att kroppen försätts i katabol fas, detta är för övrigt ett av HIT's största "shortcomings" (Om man får använda sig av lite tjusig engelska) :D

Du talar om isolering och tillväxt, ditt resonemang är väldigt diffust. Ex i bänkpressen "failar" triceps OCH/ELLER axlar först, eftersom de är de svagaste musklerna som deltar i rörelsen. Finns det då något behov av att köra en isolationsövning, ex lateral raise eller triceps pushdown? Triceps OCH/ELLER axlar har ju uppenbarligen redan nått failure i bänkpressen, och dessutom antagligen presterat över sin förmåga tack vare hjälp från övriga muskelgrupper ex bröst, i just detta specifika fall så håller inte ditt resonemang.

Kroppen gör märker väl av vilken typ utav belastning du utsätts för, att säga att benen inte vet skildnad på benpress och knäböj är bara nautilus propaganda och INGET ANNAT!

Alla som har tränat ett tag vet att man blir BARA stark i dom övningarna man utför, fast en person tar 200 i knäböj så betyder det inte att denne person kan ta mer i benpressen än en person som bara kan knäböja 130 men kör benpress först i schemat.

Kroppen anapassar sej genom att bli effektivare på det du gör INGET ANNAT!

Det är även anledningen till att man nästan alltid får träningsvärk mer träningsvärk än vanligt när man ändrar något i träningen även om det är en så liten sak som en förändrad vinkel eller rörelse mönster i exakt samma övning.

Styrkelyftare har tunna ben eftersom dom kör nöter samma övning gång på gång, år efter år. Ökad styrka är INTE = Tillväxt.

Sen så vet ju både du och jag att träning till failure inte är lika med massa stimulering.

Toljanen
2004-03-15, 19:46
Originally posted by Shadow Warrior



Alla som har tränat ett tag vet att man blir BARA stark i dom övningarna man utför, fast en person tar 200 i knäböj så betyder det inte att denne person kan ta mer i benpressen än en person som bara kan knäböja 130 men kör benpress först i schemat.




Det där stämmer inte!
Jag ökar i benpressen proportionellt jämfört med knäböj fast jag bara kör knäböj och frontböj.

Shadow Warrior
2004-03-15, 20:25
Originally posted by Toljanen


Det där stämmer inte!
Jag ökar i benpressen proportionellt jämfört med knäböj fast jag bara kör knäböj och frontböj.

Klart att du får en liten spillover effekt men du måste göra en specifik övning för att bli stark i just den övningen.

Toljanen
2004-03-15, 21:33
Originally posted by Shadow Warrior


Klart att du får en liten spillover effekt men du måste göra en specifik övning för att bli stark i just den övningen.

Vadå liten?
Ökar jag 10 kg i knäböj ökar jag nästan dubbla vkten i benpressen.
Men däremot om jag enbart kör benpress och ökar med låt oss säga knappt 20 kg så ökar jag knappt något i knäböj vilket säger en hel del om vilken övning som ger mest råstyrka av dom två.

Shadow Warrior
2004-03-15, 21:36
Originally posted by Toljanen


Vadå liten?
Ökar jag 10 kg i knäböj ökar jag nästan dubbla vkten i benpressen.
Men däremot om jag enbart kör benpress och ökar med låt oss säga knappt 20 kg så ökar jag knappt något i knäböj vilket säger vilken övning som ger mest råstyrka.

Givetvis har du mer "carry over" effekt på knäböj kontra benpress, men man blir inte på långa vägar så stark som man skulle kunna bli i en specifik övning om man inte gör just den övningen.

Medusa
2004-03-16, 12:45
Originally posted by Shadow Warrior


Givetvis har du mer "carry over" effekt på knäböj kontra benpress, men man blir inte på långa vägar så stark som man skulle kunna bli i en specifik övning om man inte gör just den övningen.

"Carry over" effekt, :rolleyes:

Låter mest som om du resonerar dig fram till vad du skall säga utan några somhelst vetenskapliga grunder att grunda det på.

Tricklev
2004-03-16, 13:54
Originally posted by Shadow Warrior


Kroppen gör märker väl av vilken typ utav belastning du utsätts för, att säga att benen inte vet skildnad på benpress och knäböj är bara nautilus propaganda och INGET ANNAT!

Alla som har tränat ett tag vet att man blir BARA stark i dom övningarna man utför, fast en person tar 200 i knäböj så betyder det inte att denne person kan ta mer i benpressen än en person som bara kan knäböja 130 men kör benpress först i schemat.

Kroppen anapassar sej genom att bli effektivare på det du gör INGET ANNAT!

Det är även anledningen till att man nästan alltid får träningsvärk mer träningsvärk än vanligt när man ändrar något i träningen även om det är en så liten sak som en förändrad vinkel eller rörelse mönster i exakt samma övning.

Styrkelyftare har tunna ben eftersom dom kör nöter samma övning gång på gång, år efter år. Ökad styrka är INTE = Tillväxt.

Sen så vet ju både du och jag att träning till failure inte är lika med massa stimulering.

mm antar att folk som tränar för o bli snabbare o starkare i sin kampsport bara är rena idioter, ivlken spark ser ut som knäböj liksom... idioter...:smash:

Shadow Warrior
2004-03-16, 17:14
Originally posted by Tricklev


mm antar att folk som tränar för o bli snabbare o starkare i sin kampsport bara är rena idioter, ivlken spark ser ut som knäböj liksom... idioter...:smash:

Precis! 10reps knäböj till failure kommer inte att öka sparkförmågan nämnvärt men däremot kan explosiva reps vara bra, en viss mängd lågreps träning kan vara bra för maximal styrka för att skydda kroppen och dess leder.

Sedan så är det ju sparkar som gäller om man vill bli bra på det, explosiva sparkar mot mits, säck, träd, i luften, statiska sparkar, slow-mo sparkar, seden diverse benlyftsövningar, mage och korsrygg osv.

Tricklev
2004-03-16, 17:15
Originally posted by Shadow Warrior


Precis! 10reps knäböj till failure kommer inte att öka sparkförmågan nämnvärt men däremot kan explosiva reps vara bra, en viss mängd lågreps träning kan vara bra för maximal styrka för att skydda kroppen och dess leder.

Sedan så är det ju sparkar som gäller om man vill bli bra på det, explosiva sparkar mot mits, säck, träd, i luften, statiska sparkar, slow-mo sparkar, seden diverse benlyftsövningar, mage och korsrygg osv.

starka ben kan sparka starkare än klena ben. men självklart ska man träna sparkar som ett anus för o bli duktig på sparkar.

Shadow Warrior
2004-03-16, 17:18
Originally posted by Medusa


"Carry over" effekt, :rolleyes:

Låter mest som om du resonerar dig fram till vad du skall säga utan några somhelst vetenskapliga grunder att grunda det på.

Carry Over effekten fungerar som sådant att man gör en övning och blir starkare i en andra övningar och rörelser, knäböj stärker till exempel ryggen och axlarna vilket kan göra att du klarar av specifika övningar för dessa muskeögrupper bättre. Tunga chins med underhandsgrepp ger en bra carry over effekt på biceps osv.

Knäböj ger tex mycket bättre carry over effekt på hela kroppen både vad det gäller styrka och vanliga rörelser än vad benpress gör just därför att knäböj involverar mycket fler muskler och ger både tung och stabiliserande träning.

Shadow Warrior
2004-03-16, 17:19
Originally posted by Tricklev


starka ben kan sparka starkare än klena ben. men självklart ska man träna sparkar som ett anus för o bli duktig på sparkar.

Precis, men som sagt, hypertrofi träning är inte så lämpligt om det är martial arts förmågorna du vill föbättra.

Mindek
2004-03-16, 18:03
Shadow vs Medusa

Den som kan slänga fram flest "häftiga" amerikanska uttryck och långsökta teoretiska resonemang vinner!

Kan ni inte träna lite oftare så ni växer nåt istället :notme:

Toljanen
2004-03-16, 19:46
Originally posted by Mindek
Shadow vs Medusa

Den som kan slänga fram flest "häftiga" amerikanska uttryck och långsökta teoretiska resonemang vinner!

Kan ni inte träna lite oftare så ni växer nåt istället :notme: :thumbup:

Muaytudd
2004-03-16, 19:50
Sedan så är det ju sparkar som gäller om man vill bli bra på det, explosiva sparkar mot mits, säck, träd, i luften, statiska sparkar, slow-mo sparkar, seden diverse benlyftsövningar, mage och korsrygg osv. [/B][/QUOTE]





Vafan du säger mot dig själv ju!!!


Jag är så djävla trött på dig, du har skrivit så mycket skit nu.


Fan gå och dö!!!

Shadow Warrior
2004-03-16, 19:57
Originally posted by Muaytudd
Sedan så är det ju sparkar som gäller om man vill bli bra på det, explosiva sparkar mot mits, säck, träd, i luften, statiska sparkar, slow-mo sparkar, seden diverse benlyftsövningar, mage och korsrygg osv.

Vafan du säger mot dig själv ju!!!


Jag är så djävla trött på dig, du har skrivit så mycket skit nu.


Fan gå och dö!!! [/B][/QUOTE]

Hehe...
jag säger inte emot mej själv, tycker du det så är det du som missuppfattat vad jag skrivit eller så läser du inte mellan raderna eller så har du inte ställt dom rätta frågorna... eller så... osv.

Allan
2004-03-16, 19:59
Ordning på torpet. Lugn och fin nu...andas....sådärja...

allan

Medusa
2004-03-16, 20:20
Originally posted by Mindek
Shadow vs Medusa

Den som kan slänga fram flest "häftiga" amerikanska uttryck och långsökta teoretiska resonemang vinner!

Kan ni inte träna lite oftare så ni växer nåt istället :notme:

..

Hermes
2004-03-16, 20:55
Originally posted by Mindek
Shadow vs Medusa

Den som kan slänga fram flest "häftiga" amerikanska uttryck och långsökta teoretiska resonemang vinner!

Kan ni inte träna lite oftare så ni växer nåt istället :notme:

Sprickan öppnar sig bland de ledande HIT-förespråkarna på forumet, väntar med spänning på vad som komma skall ;)