handdator

Visa fullständig version : Bulk

nanoo
2014-01-11, 15:19
Hej! Varning för lång text men jag ber er, ta er tid att läsa detta för det är något som jag verkligen behöver hjälp med.

Jag har i princip gymmat i 3 år, men har aldrig hållit i det eller gått in för det 100% med kosten osv, så jag har aldrig riktigt fått några resultat. Jag började nu igen för 1 vecka sen och ska verkligen hålla i det denna gången inför sommaren.

Jag undrar, hur mycket kan jag förvänta mig ska hända på ett halvår om jag börjar med bulk och lägger in en deff i slutet av våren? Jag är 19 (fyller 20 nu i januari), är 173cm och väger 64 just nu. Jag vägde 61 för en vecka sen och jag vet att detta är endast vätska jag gått upp i, men betyder det att jag är på god väg?

Mitt mål är att för första sommaren i mitt liv kunna ta av mig tröjan och vara stolt över min kropp och samtidigt kanske få komplimanger från andra personer, är detta något som ens är ett realistiskt mål på ett halvår? (Ha i åtanke att jag kan det mesta inom gym, bara det att jag aldrig riktigt lyckats hålla i det under en längre period).

Jag har alltid varit "Den lilla killen". Det är t.ex. alltid jag som har fått sitta på folks axlar, inte haft någon på mina axlar. Det är alltid jag som har fått sitta överst för jag har varit lättast, aldrig haft någon i knät, Ja ni förstår vad jag menar.. Och jag vill, JAG VILL verkligen visa för alla andra att jag är en vinnare! Samtidigt gör jag det för mig själv för jag vet att jag skulle må så mycket bättre och bli så mycket självsäkrare och gladare om jag hade en mer vältränad kropp.

Jag kollade upp vad jag behöver varje dag och det är 3507 kalorier per dag för att gå upp 1kg i veckan. Men hur vet man exakt hur mycket kalorier man får i sig? Det är ju ofta man äter hos någon annan eller dylikt och därför kan man inte räkna kalorierna i det man äter.

Har kollat lite på "Sixpack Shortcuts killen" och han säger att man ska äta varannan timma för att vänja kroppen att äta. Det blir ju dock väldigt många ganska små portioner då jag fortfarande är proppmätt från det förra målet.

Mitt träningspass ser ut såhär:
Måndag: Rygg, biceps
Tisdag: Bröst, triceps
Onsdag: Vila
Torsdag: Ben, biceps
Fredag: Axlar, mage, underarmar

Så vad kan jag förvänta mig ska hända på ett halvår? Hur mycket ska jag egentligen äta? Måste jag utesluta alkoholen helt? Hinner jag förändras så mycket fram till sommaren så att andra människor märker skillnad på mig?

Jag bifogade en för-och efterbild på en kille. Han har sagt att skillnaden på bilderna är ett halvår. Så som han ser ut på den första bilden ser jag ungefär ut som nu, bara att jag är kortare. Så som han ser ut på den andra bilden kan man säga är min drömkropp. Nu är det ett halvår kvar tills sommaren, är det fysiskt möjligt för mig att utvecklas så mycket om jag går in 100% för det?

Tacksam för svar!

Bubblan84
2014-01-11, 15:25
Jag skulle inte räkna med att klara av det på ett halvår. Men ha det som långsiktigt mål så når du nog dit så småning om. Det är dock omöjligt att säga hur länge det kan ta att nå dit.

R Scarpa27
2014-01-11, 19:31
killen på bilden byggt upp sig så mkt massa på 6 månader rent hmm...

låt det ta tid 6 mån räcker icke.

HerrLuta
2014-01-11, 21:48
En viktuppgång på 1 kg i veckan känns dessutom ganska mycket kan jag tycka, även om du inte har så mycket BF till att börja med.

Lance Uppercut
2014-01-11, 22:08
Killen vars kropp du länkar till har inte gjort dessa ökningar rent på 6 månader. Jämför inte dig själv med folk som tar droger för att åstadkomma sina mål. Att förstöra sin kropp för ett mer estetisk utseende är inte värt det.