handdator

Visa fullständig version : Vad finns det att göra mot bristningar?


Majkie2
2014-01-11, 00:36
Hej,

Ber om ursäkt om det inte är rätt forum för detta, och jag vet att det tagits upp många gånger.

Hur som helst så har jag fruktansvärda bristningar på mina axlar, i synnerhet den vänstra. Att vara nöjd över några sk "warrior scars" är bara att glömma, då min vänstra axel och en del av bröstet i stort sett är helt förstörda av bristningar. Jag har inte sett en enda bild på internet eller någon person i verkligheten som haft värre än vad jag är, vilket känns ytterst motiverande. Jag har haft dem i ungefär 10 år nu och de bleknar inte överhuvudtaget, förmodligen på grund utav mitt intresse för bänkpress.

Jag är medveten om de flesta behandlingar som finns, och att i stort sett ingen av dem hjälper särskilt mycket, om något.

Undrar om någon har erfarenhet av att tatuera över sina bristningar? Bristningar av den värre typen då. Av vad jag har läst så är detta inte att rekommendera, dock så pratar vissa om väldigt lyckade resultat.

Eller någon form av kirurgi, hudtransplantation eller annat. Permanent make up? Det måste finnas någonting att göra, vad som helst.

Jag är villig att göra exakt vad som helst för att åtminstone kunna förbättra dem nämnvärt. Så som det ser ut är det fullkomligt omöjligt för mig att kunna acceptera dom. Känns lite lustigt att se många grina över något ynka streck på höften eller så, önskade verkligen att jag var i samma sits. Jag är helt ren dessutom. Jag är ledsen över att jag började träna överhuvudtaget, och det gör mig väldigt nere att se andra som kan bygga hur mycket som helst utan att få någon form av bristningar.
Om jag ändå kunde göra om allt så skulle jag aldrig ha lyft en hantel i hela mitt liv.

Lite av ett gnällinlägg, men jag vore fruktansvärt tacksam om någon har någon insight *hug*

Diomedea exulans
2014-01-11, 00:50
Nu blev jag nyfiken, vad finns det för nackdelar med att tatuera över bristningar? Annars har du ju en jättebra ursäkt för att tatuera dig.

Sen tycker jag att du har lite fel inställning. En ful kropp är inget att gnälla över, ingen tjej kommer bry sig.

Majkie2
2014-01-11, 01:00
Nu blev jag nyfiken, vad finns det för nackdelar med att tatuera över bristningar? Annars har du ju en jättebra ursäkt för att tatuera dig.

Sen tycker jag att du har lite fel inställning. En ful kropp är inget att gnälla över, ingen tjej kommer bry sig.

Färgen kan blöda in i bristningen och rinna genom den så att säga, sen är det inte säkert att bristningarna kan hålla färgen överhuvudtaget. Och så är det osannolikt att de inte kommer att synas igenom i alla fall. Dessutom kan det vara svårt att få tatueringen att se bra ut överhuvudtaget.
Det är i varje fall inte vilken tatuerare som helst som kan göra ett lyckat jobb när det gäller att tatuera sån här hud.

Och ja, det är helt fel inställning. Men jag klarar helt enkelt inte av att ha en bra inställning när det gäller det här. Jag kan inte se något ljus med det överhuvudtaget. Det är lätt att säga om man inte "lider" av samma sak också ;)
Och det handlar inte om det, jag personligen bryr mig ändå. Jag har redan flickvän.

Diomedea exulans
2014-01-11, 01:05
Färgen kan blöda in i bristningen och rinna genom den så att säga, sen är det inte säkert att bristningarna kan hålla färgen överhuvudtaget. Och så är det osannolikt att de inte kommer att synas igenom i alla fall. Dessutom kan det vara svårt att få tatueringen att se bra ut överhuvudtaget.
Det är i varje fall inte vilken tatuerare som helst som kan göra ett lyckat jobb när det gäller att tatuera sån här hud.

Hmm, om du gör en tatuering med ett abstrakt motiv, kanske något psykedeliskt mönster i olika färger och liksom integrerar bristningarna… Kan det vara en idé?

Och ja, det är helt fel inställning. Men jag klarar helt enkelt inte av att ha en bra inställning när det gäller det här. Jag kan inte se något ljus med det överhuvudtaget. Det är lätt att säga om man inte "lider" av samma sak också ;)
Och det handlar inte om det, jag personligen bryr mig ändå. Jag har redan flickvän.

Jag förstår dig, hjärnspöken kan vara ett helsike att bli av med.

Din inställning kommer nog bli bättre med tiden iaf, man brukar nojja mindre över utseendet med åldern. *hug*

LillisJ
2014-01-11, 01:07
Jag vet vad du menar ts, hela min högra arm är en enda stor bristning. :(

Majkie2
2014-01-11, 01:13
Hmm, om du gör en tatuering med ett abstrakt motiv, kanske något psykedeliskt mönster i olika färger och liksom integrerar bristningarna… Kan det vara en idé?

Absolut, jag är villig att tatuera nästan vad som helst. Men olika färger fungerar i regel inte säger dom, det är bättre med svartvit tydligen. Men grejen är att jag inte har sett någon egentlig för och efter bild på någon som tatuerat över bristningar av den grad jag har. Så vet inte om det är möjligt att få ett resultat att vara glad över.

Jag förstår dig, hjärnspöken kan vara ett helsike att bli av med.

Din inställning kommer nog bli bättre med tiden iaf, man brukar nojja mindre över utseendet med åldern. *hug*

Det är ju dock inget spöke, utan det ser ju rent objektivt förskräckligt ut. Jag har kommit över mycket, men det här går helt enkelt inte. Och jag skulle inte nojja över mitt utseende om jag inte hade en ren defekt, jag är nöjd med mig själv i övrigt *gah!*

Diomedea exulans
2014-01-11, 01:17
Det är ju dock inget spöke, utan det ser ju rent objektivt förskräckligt ut. Jag har kommit över mycket, men det här går helt enkelt inte. Och jag skulle inte nojja över mitt utseende om jag inte hade en ren defekt, jag är nöjd med mig själv i övrigt *gah!*

Jag blir nyfiken på denna bristning faktiskt, du skulle inte kunna tänka dig att bidra med en bild på den? Vem vet, någon på forumet kanske ser den och kommer på en genialiskt tatueringsidé till den!

Majkie2
2014-01-11, 01:19
Jag blir nyfiken på denna bristning faktiskt, du skulle inte kunna tänka dig att bidra med en bild på den? Vem vet, någon på forumet kanske ser den och kommer på en genialiskt tatueringsidé till den!

Det är flera bristningar, hela framsidan av axeln är täckt av dem. Och ja kanske :) men jag avstår helst från att lägga upp bild på det.

Facetard
2014-01-11, 01:49
Finns en salva gravida brukar använda för att undvika det, om det tar bort dem vet jag inte, men kan motverka.

Syrran använde det under sin graviditet med noll bristningar som följd trots stor mage, mamma, samt mina två mostrar har sjukt mycket bristningar men inte syrran.

Om intresset finns kan jag ta reda på vad hon använde för att undvika det helt och hållet.

Majkie2
2014-01-11, 07:29
[QUOTE=LillisJ;681626jag vet vad du menar ts, hela min högra arm är en enda stor bristning. :([/TE]

Du är ganska ung va? Kan kanske ha med det att göra, jag började hårdträna när jag var 13 år, redan då var jag fascinerad av bänkpress. Lyfte vikter 4ggr i veckan och åt som en styrkelyftare, samtidigt som jag växte naturligt. Kanske inte är en optimal kombination :smash:

Gör om gör rätt. Vet åtminstone vad jag ska lära min son, om jag får någon.
Kommer ihåg skolsköterskan när jag var 15 "sluta med det här tramset, tror du tjejer tycker det här är snyggt?" och pekade på mina axlar. Det värmde måste jag säga ;)

filmjölk
2014-01-11, 08:10
De flesta får bara litegrann av den varan, några får ingenting, du har haft oturen att få mycket. Du har ju blivit stark, fått stora muskler och du gillar att träna men nackdelen är att du fått bristningar. En väldigt liten nackdel jämfört med fördelarna. Mitt tips är att du tar en titt på bristningarna i spegeln och säger "Skitsamma!" slår en krabba och fortsätter träna som vanligt.

Testarozza
2014-01-11, 10:28
Off topic: Drabbas vissa lättare av bristningar än andra? Har knappt en enda.

King Grub
2014-01-11, 10:30
Ja, det är helt individuellt bortsett från påverkan utifrån. Gener och hormoner avgör.

Paulus
2014-01-11, 10:48
Denna utseendefixering! Jag har hela överarmar, knän, insida lår, midja, armhålor och en del mot ryggen.

Paulus
2014-01-11, 10:53
Bristningarna bidrar ju bara till monsterfaktorn! Haha! Det är bara fortsätta växa tills man har mer "legitimitet" att bära dom. *flex*

amini
2014-01-11, 11:11
när jag fått bristningar så har de försvunnit men efter 1-2 år iaf

King Grub
2014-01-11, 11:48
när jag fått bristningar så har de försvunnit men efter 1-2 år iaf

Bristningar försvinner inte. Dom bleknar, men finns kvar och påverkar hudens beskaffenhet.

Majkie2
2014-01-11, 13:13
Bristningar försvinner inte. Dom bleknar, men finns kvar och påverkar hudens beskaffenhet.

Hur ser det ut? Är det meningslöst att leta möjligheter? Är starkt inne på att köra en tatuering över det.

amini
2014-01-11, 13:15
Bristningar försvinner inte. Dom bleknar, men finns kvar och påverkar hudens beskaffenhet.

jag har haft bristningar som försvunnit

Majkie2
2014-01-11, 13:21
OTE=Paulus;6816506]Bristningarna bidrar ju bara till moksnerfaktorn! Haha! Det är bara fortsätta växa tills man har mer "legitimitet" att bära dom. *flex*[/QUOTE]

Har inte det tänket längre faktiskt, jag vill inte bli större. Är nöjd som jag är. Nu för tiden bryr jag mig endast om att lyfta så tungt som möjligt.

Var helt inne i byggningstänkandet förut, ville bara bli större och inget annat spelade någon roll. Om man såg ut som en människa eller inte var orelevant, var man stor så var det bra ;) blev för mycket av en besatthet så slutade med det.

Men utseendefixering? Nej, inte alls. Långt ifrån. Jag kan inte se logiken i att vara nöjd över något som ser fruktansvärt ut.

Bubblan84
2014-01-11, 13:25
jag har haft bristningar som försvunnit

Försvunnit, hur? Hur har du lyckats med det? Borde inte ens vara möjligt. Jag har haft bristningar mellan bröst och arm och på ena biceps i över 12 år iaf. De har bleknat rejält och är väl inte lika "gropiga" men kommer nog aldrig att förvinna. Om du inte har något "magiskt" knep? :)

ztraand
2014-01-11, 13:40
Som det nämdes tidigare, så finns det flera salvor som hjälper till att dölja det lite. Har iaf funnits på The Body Shop. Annars får du väl ta de lite lugnt med träningen.

filmjölk
2014-01-11, 14:33
Du skulle ju även kunna tatuera något motiv som går bredvid bristningarna om det blir fult rätt på. Då går blicken till den intrikata tatueringen och inte till bristningarna.

mpersson
2014-01-11, 17:10
Jag har gediget med bristningar, större sådana i armhåla som sträcker sig över bröst/axel. Sen ett stoooort antal må över hela insida arm, i stort sett överrallt i det området med tunn hud.
Tatuerade mig där för snart ett år sen och det som lika bra ut som när de var nytt, inget sprucket eller så :thumbup:

Lipservice
2014-01-11, 17:51
jag har haft bristningar som försvunnit

Testa sola dig brun en sommar så märker du att dem inte har försvunnit :)

King Grub
2014-01-11, 19:43
jag har haft bristningar som försvunnit

Nej. Visuellt kanske, men dom är fortfarande där.

Majkie2
2014-01-11, 20:40
Jag har gediget med bristningar, större sådana i armhåla som sträcker sig över bröst/axel. Sen ett stoooort antal må över hela insida arm, i stort sett överrallt i det området med tunn hud.
Tatuerade mig där för snart ett år sen och det som lika bra ut som när de var nytt, inget sprucket eller så :thumbup:

Kul att höra *popcorn*