handdator

Visa fullständig version : Om du var tvungen att anställa en hotellreceptionist


filmjölk
2014-01-10, 21:00
Tänk dig att du äger ett mysigt litet hotell på nån fin skärgårdsö. Du måste anställa en receptionist, du ratar en hel radda komplett olämpliga människor...och de bästa fem du hade att välja på var:

1) en 2meter lång 150kg tung 10% BF bodybuilder med rakat huvud, tribal tatueringar och gasp-uniform som har tio år bakom sig som dörrvakt på nattklubb.

2) en konstant haschrökande voodoodyrkande rastafari ifrån Haiti med rolig brytning och färgglada kläder som har jobbat på hotell i karibien i c:a 5 år.

3) En rullstolsburen äldre kvinna som stammar, men har jobbat i en biljettkassa i 20år innan hon ramlade och bröt ryggen.

4) en riktigt porrsnygg silikonstinn vitblonderad, tatuerad och orangeröd brun-utan-solad tjej med djup urringning, alldeles för kort kjol och alldeles för mycket smink som tidigare jobbat i en klädbutik i tre år.

5) En disträ finnig 18årig world of warcraft- nörd som hoppat av gymnasiet och aldrig jobbat.


Vem hade fått jobbet?

Vitkål
2014-01-10, 21:02
Vem hade fått jobbet?

4) en riktigt porrsnygg silikonstinn vitblonderad, tatuerad och orangeröd brun-utan-solad tjej med djup urringning, alldeles för kort kjol och alldeles för mycket smink som tidigare jobbat i en klädbutik i tre år.

PureWhey
2014-01-10, 21:10
Haha, jag har faktiskt ingen aning... Hmmm

ceejay
2014-01-10, 21:11
tanten

Lellan
2014-01-10, 21:14
3) Verkar som en kandidat med livserfarenhet (o arbetsdito), en person som folk kanske har lätt att fatta tycke för iom äldre dam (= harmlös, mammagestalt, på intet sätt hotande eller otrevlig framtoning). Har hon en stor dos humor och bra bemötande kan hon bli magnet och bidra till trogna gäster. Stamning är hon medveten om förmodar jag och tar stressapor på ett bra sätt, om inte annat kan det finnas lättillgänglig skriven info för de vanligaste frågorna.

Olegh
2014-01-10, 21:24
Jag tar warcraftnörden och passar på att ta positionen som plastfarsa. Det ska ju vara så underbart med barn säger dom.

Duran
2014-01-10, 21:25
Haschtomten lär sprida bra stämning iallafall och så skrattar folk åt att hen är lite charmigt disträ. Erfarenhet har hen också. Skulle dock ej funka om hen vore svensk, då blir den slappa stilen bara provocerande.

Jukka Sejlite
2014-01-10, 21:26
Nr4, fast hon måste ha en strikt klädsel,gärna en sån där kostym för kvinnor samt glasögon med plastbågar.

shadowfire
2014-01-10, 21:27
Så ledande fråga. Kass poll, kass topic, filmjölk; skäms! Eller schämmes tamefan som Erold skulle ha sagt i Robinson.

XXXL
2014-01-10, 21:30
4 , givetvis skulle jag ligga med henne på julfesten

Hon har jobbat i 3 år så förmodligen kan hon hålla tider och sköta sig.

Medusa
2014-01-10, 21:31
Bimbon, utav alla självklara anledningar, fuck the rest.

Hackenschmidt
2014-01-10, 21:44
Sex säljer, så bimbon för maximal avkastning på min investering.
http://s24.postimg.org/5spfsequt/filmj_lk_ny.jpg

IvarLudvig
2014-01-10, 21:48
Bimbon såklart. Hon kommer att dra gäster..

XXXL
2014-01-10, 22:05
Om hon är en äkta bimbo kanske hon inte heller är så smart, och lär inte fråga efter löneförhöjning eller sånt.

Duran
2014-01-10, 22:07
Men åå, jag såg inte det sista alternativet! Det är klart man ska ha allihop, då kompletterar de varandra och hotellet blir riktigt eget och mysigt. De flesta skulle kunna känna sig välkomna som gäster då det finns olika typer att relatera och ty sig till. En enda stor konstig familj.:)

Herr Oberst
2014-01-10, 22:10
Om jag så skulle anställa en rymdforskare och hade dom att välja mellan, eller ja, även om Fuglesang hade funnits att tillgå så hade jag ändå valt blondinen.
Fast hon hade fått droppa sin konservativa stil, djup urringning, alldeles för kort kjol och alldeles för mycket smink är lite väl mellan(fil)mjölk för min smak

filmjölk
2014-01-10, 22:13
Så ledande fråga. Kass poll, kass topic, filmjölk; skäms! Eller schämmes tamefan som Erold skulle ha sagt i Robinson.

:) Jag är rätt stolt över den. Vad gör det att den är förutsägbar? Jag har ingen avancerad poäng eller baktanke med det. Det intressanta blir ju de eventuellt avvikande svaren.

filmjölk
2014-01-10, 22:16
Såhär i efterhand ser jag flertalet potentiella diskrimineringsanmälningar efter de där anställningsintervjuerna. Ibland är det skönt att inte vara arbetsgivare.

Herr Oberst
2014-01-10, 22:21
Såhär i efterhand ser jag flertalet potentiella diskrimineringsanmälningar efter de där anställningsintervjuerna. Ibland är det skönt att inte vara arbetsgivare.

Nja.. Varken byggare, hashtomtar eller warcraftnördar har särskilt mycket att hämta hos DO. Däremot är det väl rätt svårt att neka en rullstolsburen kvinna med multipla handikapp en anställning. Aftonbladet hade kört löpsedlar i ett halvår om man inte kastade 15 jobb med fantastiska förmåner efter henne

Yes
2014-01-10, 22:28
Svårt val mellan blondie och wowaren.

Blondinen lär kunna locka och charma kunderna. Lite konservativare klädsel så borde hon vara good to go.

Wowaren har potential. Ge honom coachning och ett syfte så tror jag han kommer prestera bra. Han är förmodligen smart och lättlärd.

Yes
2014-01-10, 22:29
Men åå, jag såg inte det sista alternativet! Det är klart man ska ha allihop, då kompletterar de varandra och hotellet blir riktigt eget och mysigt. De flesta skulle kunna känna sig välkomna som gäster då det finns olika typer att relatera och ty sig till. En enda stor konstig familj.:)
Det kan gå helt åt helvete också. Stor risk där, men funkar det så kan det bli riktigt bra.

Lellan
2014-01-10, 22:33
Nja.. Varken byggare, hashtomtar eller warcraftnördar har särskilt mycket att hämta hos DO. Däremot är det väl rätt svårt att neka en rullstolsburen kvinna med multipla handikapp en anställning. Aftonbladet hade kört löpsedlar i ett halvår om man inte kastade 15 jobb med fantastiska förmåner efter henne

Men vad har rullstolsburen för nackdel i hotelrepajobb? Jag har jobbat i hotellrepa, aldrig suttit så mkt i mitt liv. Hon har lång erfarenhet av att arbeta med folk, folk gillar ngn som fixar å löser saker och sånt kommer bra med ålder inbillar jag mig. Tänker att det skulle vara ett bra val om man vill ha nöjda kunder, ordet "bimbo" syftar ju förutom stereotypt utseende på låg intelligens.. Min erfarenhet är att folk ofta är korkade och vill att man ska lösa diverse dilemman åt dem när de blir infantila på hotell.

shadowfire
2014-01-10, 22:40
:) Jag är rätt stolt över den. Vad gör det att den är förutsägbar? Jag har ingen avancerad poäng eller baktanke med det. Det intressanta blir ju de eventuellt avvikande svaren.

njae, du gjorde ett svar utmärkande kontra de andra och inte alls neutralt eller intressant som pollen egentligen hade blivit om man inte hade läst in vad det var du ville provocera på/med.

Frågeställningen i sig är intressant, vem man hade gett jobb till och ej, men inte så otroligt raljerad som dina fyra svar o definitivt inte med ett utmärkande svar för yttre attribut. En liknande poll fast mer nyanserad, jatack! Å då gärna med 4-5 olika personer som har yttre attribut o då inte klassiska bimboblabla, o gärna 4-5 personer som har inre kvalitéer som marknadsförs... vart det för svårt nu? :P

tjabon
2014-01-10, 22:48
Jag har jobbat som nattportier på ett stort hotell i Helsingborg i min ungdom.
Av dom du radat upp, så faller alla utom bimbon bort av olika anledningar.

Herr Oberst
2014-01-10, 22:54
Men vad har rullstolsburen för nackdel i hotelrepajobb? Jag har jobbat i hotellrepa, aldrig suttit så mkt i mitt liv. Hon har lång erfarenhet av att arbeta med folk, folk gillar ngn som fixar å löser saker och sånt kommer bra med ålder inbillar jag mig. Tänker att det skulle vara ett bra val om man vill ha nöjda kunder, ordet "bimbo" syftar ju förutom stereotypt utseende på låg intelligens.. Min erfarenhet är att folk ofta är korkade och vill att man ska lösa diverse dilemman åt dem när de blir infantila på hotell.

Nä ska man resonera kring det hela på ett mer seriöst sätt så har nog rullstolskvinnan en bra chans.
Men ärligt hade jag nog ändå gått på bimbon. 3 år i klädbutik ger trots allt en viss erfarenhet. Gör hon sen något misstag här och där så tenderar folk, framförallt män då, (som väl för övrigt fortfarande är i rätt stor majoritet när det kommer till att konsumera hotellrum?) att vara mer förlåtande mot en snygg/sexig tjej.
För övrigt så är mina viktigaste kunskaper om hotellreceptionister hämtad från Fawlty Towers, där den blonda bimbon Polly är den enda egentligen vettiga och välfungerande karaktären i serien.

Vad gäller rullstolskvinnan så tycker jag att 20 år i en biljettkassa tyder på en viss rädsla för förändringar och ovilja att utveckla sig.

Medusa
2014-01-10, 23:00
En handikappad person kommer vara långsammare i den sitsen än bimbon, dessutom är det som oberst sa, bimbon är väldigt lätt att förlåta.

Stoltz
2014-01-10, 23:01
Är bimbon och biljettkassekvinnan på samma servicenivå?

Hur skulle de agera om de fick en arg kund, vad är deras taktik för att behandla besvärliga kunder?

Om de märker att hotellobbyn inte blivit ordentligt städad, hur hade de ordnat detta?

Herr Oberst
2014-01-10, 23:04
Är bimbon och biljettkassekvinnan på samma servicenivå?

Hur skulle de agera om de fick en arg kund, vad är deras taktik för att behandla besvärliga kunder?

Om de märker att hotellobbyn inte blivit ordentligt städad, hur hade de ordnat detta?

Nu går vi på djupet :)
Men kan säga som så, hade jag varit gäst på hotellet och där varit lite smutsigt så hade bimbon inte behövt göra mer än lägga sin hand på mitt lår, gett mig ett gulligt leende och sen hade jag städat av bara fan

decussatio
2014-01-10, 23:25
Allihop! Sedan säljer jag tv-rättigheterna till Kanal5.

Duran
2014-01-10, 23:26
Nu går vi på djupet :)
Men kan säga som så, hade jag varit gäst på hotellet och där varit lite smutsigt så hade bimbon inte behövt göra mer än lägga sin hand på mitt lår, gett mig ett gulligt leende och sen hade jag städat av bara fan

Du låter lite desperat. :bumbi

Duran
2014-01-10, 23:27
Allihop! Sedan säljer jag tv-rättigheterna till Kanal5.

Exakt.

Herr Oberst
2014-01-10, 23:51
Du låter lite desperat. :bumbi

Nja, bara naiv och lättlurad

filmjölk
2014-01-10, 23:56
njae, du gjorde ett svar utmärkande kontra de andra och inte alls neutralt eller intressant som pollen egentligen hade blivit om man inte hade läst in vad det var du ville provocera på/med.

Frågeställningen i sig är intressant, vem man hade gett jobb till och ej, men inte så otroligt raljerad som dina fyra svar o definitivt inte med ett utmärkande svar för yttre attribut. En liknande poll fast mer nyanserad, jatack! Å då gärna med 4-5 olika personer som har yttre attribut o då inte klassiska bimboblabla, o gärna 4-5 personer som har inre kvalitéer som marknadsförs... vart det för svårt nu? :P

Du får gärna kopiera formatet och göra en till poll på temat.

Duran
2014-01-11, 00:01
Du får gärna kopiera formatet och göra en till poll på temat.

*popcorn*

shadowfire
2014-01-11, 00:03
Du får gärna kopiera formatet och göra en till poll på temat.

hehe, när jag var ny på kolo hade jag orkat men inte nu...

men som sagt, släpp "bimbo"-grejjen o spela på söt, smal, tjock, glasögon eller vad du nu vill så får du enormt många fler nyanser vad gäller det yttre och om man kan få jobb eller ej... å detsamma vad gäller det inre perspektivet, den lugne, den rastlöse, den ambitiöse, den kaxige... det hade gett ett bättre spektra överlag.. men jaja, inte provocerat lika hårt, jag vet ;) ... too serious for fillmjolck

Diomedea exulans
2014-01-11, 00:33
4) en riktigt porrsnygg silikonstinn vitblonderad, tatuerad och orangeröd brun-utan-solad tjej med djup urringning, alldeles för kort kjol och alldeles för mycket smink som tidigare jobbat i en klädbutik i tre år.

Henne hade jag valt!

För att jag tror att jag kommer få ligga med henne?
För att hon kommer dra till sig gäster?
För att jag tror att hon faktiskt kommer göra ett bra jobb?
För att få ögongodis?

NEJ!

Jag vill bara känna att jag kan ha makt över en sexig kvinna för en gångs skull, istället för att de, som vanligt, har makt över mig. Det vore en skön power trip.

Duran
2014-01-11, 01:11
Har alla missat att hon är orangeröd? Det var vad som fällde avgörandet för min del angående bimbon.

LeBron
2014-01-11, 01:27
Sex säljer, så bimbon för maximal avkastning på min investering.
http://s24.postimg.org/5spfsequt/filmj_lk_ny.jpg

Bilden :laugh:

XXXL
2014-01-11, 01:31
Har alla missat att hon är orangeröd? Det var vad som fällde avgörandet för min del angående bimbon.

Det är väl inget konstigt, det är ju så de ser ut.

Duran
2014-01-11, 01:38
Det är väl inget konstigt, det är ju så de ser ut.

Hur kan man vara orangeröd och snygg samtidigt?

Diomedea exulans
2014-01-11, 01:40
Hur kan man vara orangeröd och snygg samtidigt?

Färgen spelar väl ingen roll huruvida man är snygg eller ej?

Nomnomnom:
http://www.startrek.com/uploads/assets/articles/Nichols31.jpg

Duran
2014-01-11, 01:46
Färgen spelar väl ingen roll huruvida man är snygg eller ej?

När det gäller brun-utan-sol...?

L-Sami
2014-01-11, 09:43
Byggarn för att röra om i grytan och gå emot normen. Tycker för övrigt att vissa receptionister borde lägga på sig lite muskler och andra som jobbar inom serviceyrken ;)

Stoltz
2014-01-11, 11:29
Eftersom Filmjölk inte ville svara på servicekompetensen... :D

Jag hade faktiskt struntat i vilken av dem det var, så länge servicen höll toppklass eller visade sig vara villig att lära sig toppklass. Man ser rätt snabbt vem som är mottaglig och vem som inte är det.

filmjölk
2014-01-11, 11:44
Eftersom Filmjölk inte ville svara på servicekompetensen... :D

Jag hade faktiskt struntat i vilken av dem det var, så länge servicen höll toppklass eller visade sig vara villig att lära sig toppklass. Man ser rätt snabbt vem som är mottaglig och vem som inte är det.

Servicekompetensen är precis som du förväntar dig av att lyssna på din inre fördomsfullhet. Säger din fördom att personen är kapabel att ge bra service så kan den det.

Bubblan84
2014-01-11, 11:48
Men åå, jag såg inte det sista alternativet! Det är klart man ska ha allihop, då kompletterar de varandra och hotellet blir riktigt eget och mysigt. De flesta skulle kunna känna sig välkomna som gäster då det finns olika typer att relatera och ty sig till. En enda stor konstig familj.:)

Rastafarin spänner på bimbon, sen får alla andra gnugga kant i ett stort hål för all framtid.

decussatio
2014-01-11, 11:50
Henne hade jag valt!

För att jag tror att jag kommer få ligga med henne?
För att hon kommer dra till sig gäster?
För att jag tror att hon faktiskt kommer göra ett bra jobb?
För att få ögongodis?

NEJ!

Jag vill bara känna att jag kan ha makt över en sexig kvinna för en gångs skull, istället för att de, som vanligt, har makt över mig. Det vore en skön power trip.
Det kan du väl testa eller?

Diomedea exulans
2014-01-11, 11:57
Det kan du väl testa eller?

Vad menar du? Jag har inget hotell.

decussatio
2014-01-11, 11:59
Vad menar du? Jag har inget hotell.
Nej, jag menar att du kan testa att vara den som är i maktposition.

Diomedea exulans
2014-01-11, 12:01
Nej, jag menar att du kan testa att vara den som är i maktposition.

Jaha, nä, har aldrig lyckats med det. Jag kan kaxa till mig i en halvtimme, sen får jag dåligt samvete och blir mig själv igen.

dannnee
2014-01-11, 12:04
4 är givet!

Bubblan84
2014-01-11, 12:06
Jag hade anställt byggarn och snackat träning och kost hela dagarna :D
Av måtten att döma antar jag dock att det hade snackats mycket om skinkor som ser ut som nåldynor och diverse preparat för att dra ner på bieffekter... Kan vara intressant att höra det också :D

Diomedea exulans
2014-01-11, 12:11
Både byggarn och hasctomten håller troligen på med illegala substanser, så jag hade inte anställt dem. Jag vill inte ha ett samtal från min anställda att han inte kan komma in idag för han sitter i häktet.

Jag tror Warcraftnörden har dålig arbetsmoral, så jag hade nog inte anställt honom heller.

Järvskan
2014-01-11, 12:12
Warcraftnörden, eftersom man skulle få lönesubventionering av staten i så fall (ungdomsgarantin)

Duran
2014-01-11, 13:47
Rastafarin spänner på bimbon, sen får alla andra gnugga kant i ett stort hål för all framtid.

Det orkar han inte. Byggaren lär väl försöka däremot. ;) Nu generaliserar jag och är inte hundra procent allvarlig.

Bubblan84
2014-01-11, 14:06
Det orkar han inte. Byggaren lär väl försöka däremot. ;) Nu generaliserar jag och är inte hundra procent allvarlig.

Haha, inte hundra procent allvarlig här heller :D

Olegh
2014-01-11, 14:25
Jag tycker det är lite gulligt hur ni poängterar att ni inte är helt seriösa i den här tråden. :D *kissass*

Duran
2014-01-11, 14:52
Jag tycker det är lite gulligt hur ni poängterar att ni inte är helt seriösa i den här tråden. :D *kissass*

Det är antagligen överflödigt men man vet aldrig med internet. En vacker dag kanske man sitter i en allvarlig tråd om nån form av könsgrej eller kränkning eller liknande och så kommer nån och ba: "Jaså, så lät det minsann inte förut när du sa att byggaren blablabla. Var det inte du som var emot orangeröda människor också förresten?" cofffee:d

Hemma Gymmaren
2014-01-11, 15:25
Rastajfarajn. Jag tror att många utav er ser honom som värsta stereotypen och att han kommer stå i receptionen med hängiga kläder osv. Dock när jag har anställt honom så får han trevliga arbetskläder och han får ju självklart sköta sin hygien på arbetsplats och även hemma. Sen så slår jag vad över att han har en del trevliga historier att berätta om, gentemot bimbo som enbart skulle snacka om sin utekvällar på sture-p och bjässen som enbart skulle berätta om alla rötskägg han har sparkat ut ur klubbar samt sin dröm över att bli polis. Tanten, kommer vara en tyst och tråkig person, visserligen så kommer hon att baka kakor som kommer vara tillgängliga till kunderna, men jag kommer ändå bara äta upp dem själv. Wow-killen kommer hamna i ett dead-end job och han kommer vara en trogen arbetare, dock så kommer han hamna i depression.

XXXL
2014-01-11, 15:47
Rastajfarajn. Jag tror att många utav er ser honom som värsta stereotypen och att han kommer stå i receptionen med hängiga kläder osv. Dock när jag har anställt honom så får han trevliga arbetskläder och han får ju självklart sköta sin hygien på arbetsplats och även hemma. Sen så slår jag vad över att han har en del trevliga historier att berätta om, gentemot bimbo som enbart skulle snacka om sin utekvällar på sture-p och bjässen som enbart skulle berätta om alla rötskägg han har sparkat ut ur klubbar samt sin dröm över att bli polis. Tanten, kommer vara en tyst och tråkig person, visserligen så kommer hon att baka kakor som kommer vara tillgängliga till kunderna, men jag kommer ändå bara äta upp dem själv. Wow-killen kommer hamna i ett dead-end job och han kommer vara en trogen arbetare, dock så kommer han hamna i depression.

Kul att du pratar om stereotyper när du bara från ingenstans antar att eftersom han är svart så har han problem med sin hygien? Är du rädd för att de ska lukta kyckling och vattenmelon i personalrummet eller?

Duran
2014-01-11, 15:51
Kul att du pratar om stereotyper när du bara från ingenstans antar att eftersom han är svart så har han problem med sin hygien? Är du rädd för att de ska lukta kyckling och vattenmelon i personalrummet eller?

Jag reagerade också men jag tror mer att han tror att haschrökare inte orkar duscha. Stämmer iofs på vissa.

Hemma Gymmaren
2014-01-11, 16:08
Kul att du pratar om stereotyper när du bara från ingenstans antar att eftersom han är svart så har han problem med sin hygien? Är du rädd för att de ska lukta kyckling och vattenmelon i personalrummet eller?

Vem har sagt att han är svart?

XXXL
2014-01-11, 16:11
Vem har sagt att han är svart?

Han är ifrån Haiti och pratar med konstig brytning, vad tror du? 98% av landets befolkning är svarta.

Hemma Gymmaren
2014-01-11, 16:28
Han är ifrån Haiti och pratar med konstig brytning, vad tror du? 98% av landets befolkning är svarta.

Jag tänte då mig inte att han va svart när jag skrev.

Iaf, jag skulle välja honom