handdator

Visa fullständig version : rygg/bröst efter gårdagens armpass


Donkens
2014-01-08, 21:09
Hej.

Med mitt gymmande så spelar det ingen roll om vart vilken muskelgrupp hamnar varje vecka. Ja nöter det som jag är sugen på, men tänker på att få in hela rotationen av alla muskelgrupper per vecka.

Min fråga är, i bland får jag för mig att köra ett armpass, det blev det t.ex i dag.
Min plan för i morgon är att köra rygg och axlar. Men är det någon fara över det? I och med att ryggpassen även tar på biceps. Har fått höra att muskelgrupperna ska särskiljas så mycket som möjligt i från varje pass, i fall inte så kan inte musklerna byggas på i och med att dem inte får vila 48 timmar/ish.

Min tanke är om det är ren broscience, för det känns lite som det?
Jag menar, det finns ju dem som får till varje muskelgrupp 2 gånger i veckan, hur gör dem? Är inte kroppen väldigt duktig på att anpassa sig över att samma muskler hamnar i arbete i gen? Jag menar, muskler kan väl inte räkna timmar. Det här gäller främst om man kör rygg eller kanske ett bröstpass dagen efter ett armpass (biceps, triceps). Samma kan väl gå till frågan om man ska köra ett bröstpass eller ryggpass, dagen efter ett axelpass. I och med att rygg brukar ta en del på bakre axlar, medans bröstövningar brukar ta på främre axlar.

Uppskattar svar!

Ska jag köra på som jag trivs med, eller ska ja genomföra en förändring omedelbart för att få resultat?

100
2014-01-08, 21:15
Kör hellre armpasset efter rygg/bröstpasset, än armpasset innan rygg/bröstpasset.