handdator

Visa fullständig version : Märklig putmage?


Dr Nilsson
2014-01-08, 19:39
Brukar väga lite över 80 kg och när jag drar iväg över 85 brukar jag gå ner för att min hållning gör att jag blir å se sjukt slapp ut medans jag egentligen är hyffsat tränad. Jag har naturlig putmage eftersom min rygg svankar men nu är det rejält put fast jag kutar med svanken.

Trodde först att jag var tjock. Väger nu 86 men jag har vägt 93 och haft betydligt mindre put.

För ett år sedan lade jag om min gymprogram och lade mycket tid på att bygga mage. Fick ett magprogram av en kunnig kompis och trots magen var ingymmad kunde jag inte använda magmusklerna på en vecka efter första passet. Har kört det passet av och till i ett och ett halvt år och blivt ganska stark.

Jag har läst på om putmage och pymagen beror på att http://minimats.files.wordpress.com/2012/06/f0020644-transversus_abdominis-spl.jpg är svaga. Alltså de inre magmusklerna.

Tränade de inre igår riktigt mycket genom att dra in magen hårt. Börjar komma rätt märklig träningsvärk i magen nu som jag aldrig känt. Kommer träna såhär varje dag och se om det ger resultat.

Någon som kan mer om ämnet?
Tror ni att den hårda magträningen av de yttre kan göra så att putet blir värre.


NEJ! - jag är inte tjock, nej det är inte svanken, nej det är inte så mycket muskler att de sticker ut.

major Pectoralis
2014-01-08, 20:09
Läs på om stabilitetsträning. Finns massor. Elphinston är en klassiker.