handdator

Visa fullständig version : Kreatin eller Kre-Alkalyn


ghostkilla
2014-01-08, 19:03
Hej jag har bestämt för att testat något av dessa kosttillskotten, men har lite frågor. Har hört någon säga kreatin är för de långa och kre-alkalyn för de korta.
Jag är mer intresserad av krealkalyn eftersom den ger styrka utan att ge den mulliga utseendet av all vätska.

Men om det ger mer styrka det betyder mer vikt, alltså större muskelvolym har jag rätt?

jag undrar också om man får acne av krealkalyn?

Vilket rekommenderar ni, jag är 185 cm och är inte tjock eller smal men behöver muskelmassa.

Sheogorath
2014-01-08, 19:28
Man får inte en mullig look av kreatin. Någon som är mullig kanske kan ha det som ursäkt för sin mullighet, men det gör det inte mer sant. Vätskan lägger sig inne i musklerna och ökar trycket. Klicka upp min avatarbild till vänster. Där hade jag ätit 10 gram kreatin per dag i ungefär 20 veckor.

Att något av dem skulle vara mer lämpligt för någon viss längd kan vara det dummaste jag hört om kosttillskott någonsin :) Studier har visat att kre-alkalyn har sämre effekt än kreatin om det doseras som rekommenderat. Man får i sig för lite kreatin om man tar rekommenderad dos kre-alkalyn (buffrat kreatin) helt enkelt.

Vanligt kreatin är alltså både billigare OCH bättre. Enkelt val.

hurril
2014-01-08, 19:36
Kre-Alkalyn är dessutom redan helt vanligt kreatin-monohydrat och kommer därför skänka dig exakt samma effekt vid exakt samma dos.

lottagu
2014-01-08, 21:15
Man får inte en mullig look av kreatin. Någon som är mullig kanske kan ha det som ursäkt för sin mullighet, men det gör det inte mer sant. Vätskan lägger sig inne i musklerna och ökar trycket. Klicka upp min avatarbild till vänster. Där hade jag ätit 10 gram kreatin per dag i ungefär 20 veckor.

Att något av dem skulle vara mer lämpligt för någon viss längd kan vara det dummaste jag hört om kosttillskott någonsin :) Studier har visat att kre-alkalyn har sämre effekt än kreatin om det doseras som rekommenderat. Man får i sig för lite kreatin om man tar rekommenderad dos kre-alkalyn (buffrat kreatin) helt enkelt.

Vanligt kreatin är alltså både billigare OCH bättre. Enkelt val.

:thumbup:

j0nisch
2014-01-09, 15:44
Passar på att slänga in en fråga angående ämnet:

Vad tycks om 3-pH-CM? Gör det någon nytta utöver det vanliga när det är trippelbuffrat?

fitnezz
2014-01-09, 16:44
Kre-Alkalyn är dessutom redan helt vanligt kreatin-monohydrat och kommer därför skänka dig exakt samma effekt vid exakt samma dos.

Fast dom har ändrat PH värdet i Kre-Alkalyn så det ska inte binda någon vätska.

Pepz
2014-01-09, 16:57
Passar på att slänga in en fråga angående ämnet:

Vad tycks om 3-pH-CM? Gör det någon nytta utöver det vanliga när det är trippelbuffrat?

mja

jag tycker att min mage mår bättre på 3PH-CM

inte lika sura fisar. ;)

Sheogorath
2014-01-09, 19:41
Fast dom har ändrat PH värdet i Kre-Alkalyn så det ska inte binda någon vätska.

Nej, det är så vissa marknadsför det. Viktig skillnad.

Vill du ha samma effekt av kre-alkalyn som av kreatin måste du kolla upp hur mycket kreatin det finns i varje kapsel och ta så många kapslar att du kommer upp i en vettig dos kreatinmonohydrat, d.v.s. 5-10 g. Då kommer du också att lagra in precis lika mycket vätska som om du tog rent monohydrat. Det är en effekt man inte kommer ifrån (och varför skulle man vilja det) om man ska ha effekt av kreatin.

Alltså: helt meningslöst slöseri med pengar.

_Larre_
2014-01-10, 00:07
Nej, det är så vissa marknadsför det. Viktig skillnad.

Vill du ha samma effekt av kre-alkalyn som av kreatin måste du kolla upp hur mycket kreatin det finns i varje kapsel och ta så många kapslar att du kommer upp i en vettig dos kreatinmonohydrat, d.v.s. 5-10 g. Då kommer du också att lagra in precis lika mycket vätska som om du tog rent monohydrat. Det är en effekt man inte kommer ifrån (och varför skulle man vilja det) om man ska ha effekt av kreatin.

Alltså: helt meningslöst slöseri med pengar.

Jag tycker mig ofta bli mer dålig i magen av monohydrat än av kre-alkalyn, är det något jag bara inbillat mig eller är det någon skillnad som kan påverka den biten?

Sheogorath
2014-01-10, 06:27
Jag tycker mig ofta bli mer dålig i magen av monohydrat än av kre-alkalyn, är det något jag bara inbillat mig eller är det någon skillnad som kan påverka den biten?

Om du tar rekommenderad dos kre-alkalyn får du i dig mycket mindre kreatin än om du tog rekommenderad dos monohydrat, och då kan det förklara varför du får mindre biverkningar.