handdator

Visa fullständig version : Finns det seriösa KUNNIGA pts någonstans?


nixpixis
2014-01-08, 13:13
Hej igen!

Har bestämt mig för att kosta på mig en personlig tränare och kostrådgivare, helst samma person. Dock är det ju så jäkla enkelt att skaffa sig en ptutbildning idag så det är svårt att avgöra vem som är seriös och inte... Vill ha någon som verkligen är kunnig i sitt område och som är engagerad i sina kunder. Finns dessa och i så fall VAR?

Googlar man kommer man mest till stora företagskedjor och jag vill gärna ha någon som inte är kopplad till en ptkedja eller en gymkedja. Bor i Stockholmsområdet och värdesätter kvalité framför pris.

Vart ska jag söka mig?

2scoop
2014-01-08, 13:24
Ja det finns det. Skulle rekommendera Marcus Adamsson han jobbar på delta.

Klok
2014-01-08, 13:24
Duger onlinecoaching? Jag skulle i sådana fall rekommendera Martin Berkhan.


Håll dig borta från Martin Löwgren och hans anhang. Maken till bisarra överpriser har aldrig tidigare skådats.

nixpixis
2014-01-08, 13:32
Ja det finns det. Skulle rekommendera Marcus Adamsson han jobbar på delta.

Okej tack, ska kolla upp honom! Är delta en pt-firma?

Duger onlinecoaching? Jag skulle i sådana fall rekommendera Martin Berkhan.


Håll dig borta från Martin Löwgren och hans anhang. Maken till bisarra överpriser har aldrig tidigare skådats.

Njae, skulle gärna vilja ha någon man träffar fysiskt. Hehe, fick faktiskt tips om just honom men när jag googlade verkade han inte vara den mest seriösa så han avstår jag nog. ;)

2scoop
2014-01-08, 13:38
Det är ett gym googla det så hittar du deras pt's där.

remindme
2014-01-08, 15:50
http://argetfit.se/argetfit/jakob-richloow verkar ha relativt bra koll på det mesta kring träning. Möjligtvis inte kost delen.

Umirin
2014-01-08, 18:58
Kan starkt rekommendera Mårten Nylen, känd för att träna kändisar men även "vanliga" civila. Aldrig besökt honom själv men följt honom under en lång tid och han gör nog ingen besviken.

Mentality
2014-01-08, 19:04
Har aldrig riktigt fattat detta med att betala enorma mängder pengar träffa någon som ska säga saker till än som man redan vet eller kan läsa sig till gratis. Vill man ha någon som peppar dig under passet så funkar ju en hängiven kompis lika bra..

FabianH
2014-01-08, 19:16
Har aldrig riktigt fattat detta med att betala enorma mängder pengar träffa någon som ska säga saker till än som man redan vet eller kan läsa sig till gratis. Vill man ha någon som peppar dig under passet så funkar ju en hängiven kompis lika bra..


Vissa kanske inte har ambitionen eller tid att lära sig på egen hand genom läsning. Ang. peppning så tror jag inte att en hängiven kompis alltid kan peppa på det viset som en "okänd" pt kan göra. Det är inte alltid man lyssnar med samma öron med en kompis som med en okänd person.

Läs:

http://tranastyrka.se/mer-effektiv-traning-med-personlig-tranare/

rooz
2014-01-08, 19:21
Kan starkt rekommendera Mårten Nylen, känd för att träna kändisar men även "vanliga" civila. Aldrig besökt honom själv men följt honom under en lång tid och han gör nog ingen besviken.

Hahaha:d

"Jomensåatt, han tränar ju kändisar"

Exakt vad söker du TS i din tränare? Om det skulle vara styrkelyft så har du Patrik Andersson, en mycket kompetent herre inom området.

Birkharju
2014-01-08, 19:40
Om jag skulle anlita mig av en PT skulle jag söka efter en person som läst träningsutbildning på universitet/högskola. Det finns idag flertalet universitetsutbildningar(Tränarprogrammet i Sthlm, Örebro, Umeå t.ex.) där man bl.a. läser träningslära, biomekanik, idrottsnutrition, idrottspsykologi, coaching. De besitter i regel kompetens som i princip ingen 2 veckors PTs har.