handdator

Visa fullständig version : Träning och kosthålls-hjälp


mipod
2014-01-07, 20:03
Hej!

Jag är en tjej på 22 år (179cm, 64 kg) som önskar att komma i gång med träning på riktigt. Jag har tidigare spelat fotboll och hållit på med löpträning (allt från 5km-2mil), men aldrig riktigt styrketränat.

Jag har också förstått att maten är en stor del utav allt, så jag är inställt på att lägga över kosthållet och kanske försöka mig på lite kosttilskott.

Jag har dock noll koll på detta och behöver därför någon som kan hjälpa mig! Kanske någon som kan hjälpa mig att göra ett schema, med vad jag borde äta osv (jag är väldigt dålig på att äta regelbundet, och äter aldrig frukost... men skulle kunna tänka mig att prova med någon shakes eller något på morgonen? är det bra?) Jag skulle också uppskatta alla tips till vilka övningar och vad jag borde fokusera på. Mitt mål är att få en tightare kropp men också tappa några kilon.

Skriv gärna här eller skicka ett meddelande till mig om du har lust att hjälpa mig och bli min "träningskompis" :)

Jorgen
2014-01-07, 21:38
Jag flyttar tråden hit istället då det primärt verkar vara en kostfråga.

Träningsfrågor ställer du i träningsdelen av forumet (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/forumdisplay.php?f=3), rätt sak på rätt plats. :)

R Scarpa27
2014-01-07, 21:39
tappa kilo=underskott

frukost= inte nödvändigt

kosttillskott(proteinpulver)=inte nödvändigt, beroende på vad och hur du äter...mat fungerar lika bra.

träna och fokusera inte för mkt kring kosten, utan bara käka varierat, och tappa kg, räkna ut kcal behov per dag och ät därefter.
menn hrmm du är ca 180cm och väger 64kg tycker inte du borde tappa några kg =/