handdator

Visa fullständig version : Kurs - lära sig ryck och stöt


whuddafuks
2014-01-07, 15:32
Läste precis om Eleiko Powerlifting, en kurs om styrkelyft där man lär sig mer om de tre stora:

Utbildningen går över två dagar och innehåller bland annat:
- Förståelse för ledrörlighet
- Förutsättningar för styrkeutveckling
- Teknikträning
- Träningsmetodik
- Komplementövningar till styrkelyft
- Relation kroppsvikt och maxstyrka

http://www.exceedperformance.se/sv/43/course.aspx?c=39


Då är min fråga ifall det finns något liknande för tynglyftning, gärna i eller i närheten av Uppland? Vill alltså lära mig hur man utför de lyften, komplementövningar, rörlighetsträning (i princip de punkter som finns ovan) Att lära sig de två momenten på egen hand är ingen piece of cake. Har ingen atletklubb där jag bor, och närmsta är en timme bort. Och där är det inte ens säkert att jag får den hjälp jag vill ha och det finns ingen coach där utan man får ta tag i en privat person.

bigtraps
2014-01-07, 16:40
Tror Anders Bergström Gävle brukar ha kurser i Högbo bruk

Loke
2014-01-07, 16:49
På UTK har det iaf snackats om att idrottare kan få köpa timmar med tyngdlyftare som tränare. Det skulle kosta enligt typiska PT-priser, tror det sades typ 500 kr timmen, kanske mer. Upplägget är nog rätt förhandlingsbart. Kanske kan va nåt?

pezrulezhaakon
2014-01-07, 18:04
Finns fler som håller sådana kurser. :)

arthax
2014-01-07, 18:18
En sån kurs skulle va intressant! Jag vill lära mig att frivända ordentligt. Idag undviker jag övningen eftersom ingen kan visa hur den ska utföras. Är ju en sak att muskelvända vikter, men jag vill lära mig tekniken.

delizh
2014-01-07, 18:39
Vart hålls detta? Någon som vet?

Victuhh
2014-01-07, 18:40
Också intresserad av en kurs i tyngdlyftningsmomenten om det är någon som vet om en nära kalmarhållet. Kanske på AK rent utav? kollat runt lite men inte hittat.

arthax
2014-01-07, 18:54
Vart hålls detta? Någon som vet?

Kolla länken ;)

delizh
2014-01-07, 19:02
Kolla länken ;)

Halmstad!

Men kostar detta 4900:- ?

pezrulezhaakon
2014-01-07, 19:09
Länken visar en SL-kurs.

TS frågar efter OL-kurs :)

Malmberg
2014-01-08, 09:21
Hade du klickat vidare på sidan hade du hittat följande:
www.exceedperformance.se/sv/43/course.aspx?c=13

Är väl det du letar efter? Finns i tre steg.

Nitrometan
2014-01-08, 10:00
Också intresserad av en kurs i tyngdlyftningsmomenten om det är någon som vet om en nära kalmarhållet. Kanske på AK rent utav? kollat runt lite men inte hittat.

Kalmar AK har tyngdlyftare som säkert kan lära dig. Bara att titta ner och vara intresserad av att lära sig lyfta.

pezrulezhaakon
2014-01-08, 12:48
Finns ju billigare alternativ om man bara vill lära sig momenten. Atletklubbarna är nog inte så intresserade av att lära ut lyftning till folk som inte blir medlemmar.

Tyrwing
2014-01-08, 13:39
Också intresserad av en kurs i tyngdlyftningsmomenten om det är någon som vet om en nära kalmarhållet. Kanske på AK rent utav? kollat runt lite men inte hittat.

Det erbjuds alltid hjälp på KAK, bara trilla in och prata med någon av tyngdlyftarna. :)
Vet att det är ett par tjejer till exempel som började med TL och SL för inte alls länge sedan.