handdator

Visa fullständig version : Jag tappar styrka extremt snabbt!


leo1
2014-01-07, 11:43
Ska förklara så bra jag kan.

Jag kör nu omvänd 5/3/1. Dvs både böj och mark 2 ggr i veckan och bänk och militärpress 2 ggr i veckan.

Jag har märkt att de enda gångerna det går bra är när jag har kört tex böj 2 dagar innan jag kör det igen. Dvs jag har kört böj lite lättare med fler reps för att sedan köra tyngre 2 dagars senare. Men då går det vääldigt bra också!

Har tänkt och funderat på hur det kan gå så olika bra från pass till pass och kommit på att det här är en stor anledning.

Jag undrar om det har med nervinbaning eller nåt liknade att göra? Jag kan ju liksom inte tappa muskler så fort.

Jag är förhållandevis tunn i kroppen, har enorm förbränning och då jag blir sjuk så tappar jag alltid ett par kilo direkt. Det är ungefär som min kropp säger nej till att lägga på sig kilon. Jag har också tänkt att min kropp kanske har väldigt lite av de rätta muskelfibrerna för muskelbygge?

Det här kanske blir mer påtagligt när man kör med fria vikter inbillar jag mig. Sätter man sig i maskiner kanske det känns ungefär samma.

Så lösningen för mig kanske är att träna en jäkla massa dagar på rad?

Det normala när man kör över/under verkar ju vara över-under-vila-över-under-vila. Jag kanske ska köra på och bara lägga in vilan när jag känner att jag absolut behöver det?