handdator

Visa fullständig version : Ishockey OS 2014


Sidor : [1] 2 3 4

spoon
2014-01-06, 21:01
Tänkte vi kunde snacka om OS hockeyn här. OS-truppen tas ut imorgon.

spoon
2014-01-06, 21:04
Såhär ser Per Bjurmans laguttagning ut. För er som inte läser AB.


MÅLVAKTER
•Henrik Lundqvist.
•Robin Lehner.
•Jonas Gustavsson.
Kommentar: – Han genomlever sin tyngsta säsong någonsin, men ändå: Med sin erfarenhet och sin bländande grundbegåvning är Henke såklart given förstemålis. Bakom honom kommer Mårts städsla Jhonas Enroth, det är mer eller mindre givet efter VM-succén, och inte mig emot. Men jag tycker Lehner och Monstret övertygat ännu mer under säsongen här borta och skulle hellre sätta dem på planet som tar truppen till Svarta havet.

BACKPAR
•Erik Karlsson-Oliver Ekman-Larsson.
•Niklas Kronwall-Jonathan Ericsson.
•Niklas Hjalmarsson-Johnny Oduya.
Extra: Jonas Brodin-Victor Hedman
Kommentar: – Första paret lär orsaka blodstörtning hos de som anser att Erik Karlsson absolut måste ha en defensiv städgumma vid sin sida, men dels är han numer långtifrån lika riskabel bakåt som ryktet gör gällande och dels är OEL, sin ungdom till trots, stabil så det räcker på den punkten. Och alldeles oavsett känns det som en oemotståndligt glamorös rock ‘n roll-duo, en blågul hockeyvariant av Jagger-Richards med offensiva kvaliteter som får motståndarna att kacka i brallan. I övrigt borde det inte finnas så mycket att diskutera. De sammansvetsade backpar vi har i NHL ska givetvis utnyttjas när möjligheterna att spela ihop nya enheter är så begränsad.

KEDJOR
•Alex Steen-Henrik Sedin-Daniel Sedin.
•Henrik Zetterberg-Nicklas Bäckström-Johan Franzén.
•Loui Eriksson-Patrik Berglund-Daniel Alfredsson.
•Patric Hörnqvist-Marcus Krüger–Gabriel Landeskog.
Extra: Carl Hagelin och Jakob Silfverberg.
Kommentar: – Jodå, jag vet att Loui spelade med tvillingarna i VM och säkerligen kommer att få göra det igen, förutsatt att han hinner bli spelklar i tid. Men jag tycker det skulle vara ännu häftigare med Steen, nykläckt målspruta monumentale, i den positionen. Ja, tror rentav att det skulle bli braksuccé. Därutöver var jag länge inne på att placera Zäta och Bäckis i varsin kedja, för jag ser samtliga tre första linorna som offensiva enheter – jag är väl ingen Lasse Falk heller! – och i det perspektivet känns det som slöseri att para ihop två briljanta centrar. Men trots att Kristian Huselius inte saknade poänger när han framhöll att bägge herrarna är väldigt förtjusta i att hålla i pucken och därför kan ”ta ut” varandra så vill jag ändå ha all den briljansen samlad i samma enhet – med The Mule som kompletterande stridsvagn . Man ska ju komma ihåg att ”Zäta” för det mesta kamperar ihop med Pavel Datsyuk, med dokumenterad framgång, och där kan vi snacka om en som gillar att ha pucken. ”Alfie”? Jo, han håller fortfarande – och kommer vara ett dödligt vapen i powerplay. Den fjärde enheten är en ren checking-lina och kommer vara grym; Krüger blev Stanley Cup-mästare i en dylik roll i somras, mind you.
Det finns väldigt mycket mer att diskutera – om jag släppt på alla spärrar hade jag haft en gepardkedja med Hagelin och Gustav Nyquist på kanterna också – men vi får fortsätta debatten i kommentatorspåret

För övrigt tror jag att Sverige tar brons – och det är i så fall väldigt bra, det.

Jag har väldigt dålig koll på NHL nuförtiden men det vattnas i munnen när man ser vilka spelare Sverige har tillgängliga. Kommer bli jäkligt skoj att följa OS

Yheti
2014-01-06, 21:10
Hockeyn kan vara det jag ser fram emot mest under OS, kommer sitta bänkad varje match!

rooz
2014-01-06, 21:11
Sedin-Sedin(A)-Steen
Franzen-Zetterberg(C)-Eriksson
Johansson-Bäckström-Alfredsson(A)
Hagelin-Berglund-Landeskog

Extra: Zibanejad,Krüger

Kronwall-Karlsson
OEL-Brodin
Oduya-Hjalmarsson

Extra: Edler-Ericsson


Lundqvist
Lehner
Gustafsson.

R Scarpa27
2014-01-06, 21:13
mm synd om Henke dock har han gjort många superår !!!!!!!
nu går det inget bra, men en person gör ju inte ett helt lag som sagt & tsjälvklart ska henke vara målis utan tvekan...
Gustavsson e jag ingen big fan av...

spoon
2014-01-06, 21:14
Sedin-Sedin(A)-Steen
Franzen-Zetterberg(C)-Eriksson
Johansson-Bäckström-Alfredsson(A)
Hagelin-Berglund-Landeskog

Extra: Zibanejad,Krüger

Kronwall-Karlsson
OEL-Brodin
Oduya-Hjalmarsson

Extra: Edler-Ericsson


Lundqvist
Lehner
Gustafsson.

Det fetmarkerade hade varit ett fräckt backpar.

spoon
2014-01-06, 21:17
mm synd om Henke dock har han gjort många superår !!!!!!!
nu går det inget bra, men en person gör ju inte ett helt lag som sagt & tsjälvklart ska henke vara målis utan tvekan...
Gustavsson e jag ingen big fan av...

Fast en målvakt gör mycket i ett lag. Visar det sig att han inte är bra i gruppspelet så kanske man bör byta ut han tidigt.

rooz
2014-01-06, 21:20
mm synd om Henke dock har han gjort många superår !!!!!!!
nu går det inget bra, men en person gör ju inte ett helt lag som sagt & tsjälvklart ska henke vara målis utan tvekan...
Gustavsson e jag ingen big fan av...

Mindre mått på skydd, ett system som bjuder på mer chanser och lite hederligt oflyt.

Fasth - skadad
Enroth - Backup i ligans sämsta lag.
Läck - Ni hör ju på namnet

Lehner har gjort det bra, och gustafsson med.

Ett annat ballt backpar hade vart OEL - E.Karlsson med Sedin x2 & Steen i PP:hbang:

R Scarpa27
2014-01-06, 21:21
Fast en målvakt gör mycket i ett lag. Visar det sig att han inte är bra i gruppspelet så kanske man bör byta ut han tidigt.

precis det jag menar tror han kommeer göra bra ifrån sig dock =) hoppas. stor idol för mig.

vem faen e det erik karlsson liknar?? han liknar någon annan kändis så ini. hmm johny depp?

Minimjölk
2014-01-06, 21:33
precis det jag menar tror han kommeer göra bra ifrån sig dock =) hoppas. stor idol för mig.

vem faen e det erik karlsson liknar?? han liknar någon annan kändis så ini. hmm johny depp?

Eric Saade?

dared
2014-01-07, 01:42
Jag gillar Bjurmans upplägg, de första två kedjorna är riktigt vassa, funkar upplägget med Bäckis och Zberg vore det grymt! Bäckström är en väldigt viktig poängplockare och känns jobbigt att inte spela honom i andra kedjan.

Några saker jag undrar över och kan peta med längre ned bland forwards. En hel del antaganden och frågetecken då jag inte följt alla spelare speciellt väl.

Har sett några få perioder med Ottawa och var imponerad av Zibanejad! Har inte följt Berglund speciellt mycket men skulle man kunna peta in Zibanejad istället som center i en tredje line, eller stör det "systemet"? Om det inte passar, så tycker jag åtminstone borde vara med som extra. Peta Silfverberg då eller?. Har ingen vidare koll på honom måste erkännas...

Är Landeskog bättre i en 3:e kedja och istället flytta ned Alfredsson? Alltså potentiellt Eriksson-Zibanejad-Landeskog ?? Eller behöver den då mer rutin med Alfie kvar?

Hagelin, Berglund, Hörnqvist, Kruger, Alfredsson (Landeskog), Nyquist kvar för en fjärde kedja och 2 "extra". Vem ryker, Nyquist eller?

Finns lite att leka runt med på 3-4 kedjan ..

Backarna gillar jag på Bjurman

"•Erik Karlsson-Oliver Ekman-Larsson.
•Niklas Kronwall-Jonathan Ericsson.
•Niklas Hjalmarsson-Johnny Oduya.
Extra: Jonas Brodin-Victor Hedman"

Har hört både om (knä?)skador och medioker säsong hos Edler, dessutom avstängd 2 matcher. Ser inte det sista som ett större problem om han vore het, men är han det? Har inte tittat någon Canucks-match denna säsong.

Akerhage
2014-01-07, 05:54
Ser otroligt mycket fram emot detta. Vi har ett bra lag helt klart! Bästa med OS är hockeyn. Vilka tider kommer matcherna gå tro?

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk

awesomooo
2014-01-07, 09:59
Jaha, blir väl inget guld för Tjeckien när man exempelvis tar Nedved före Hudler.... Bara gamla gubbar i Tjeckien...

awesomooo
2014-01-07, 10:13
Finns ett gäng killar i NHL från Tjeckien som åker åttor runt Nedved. Bara för att man är 40+ betyder inte det att man är en klok hockeyspelare. Tjeckiens förbundskapten favoriserar ju....

Sverige har i alla fall premiärmatch mot just Tjeckien. Dock tror jag som vanligt att man förlorar den matchen på straffar.

awesomooo
2014-01-07, 10:16
Förlåt att jag spammar men Hejda är ju förfan inte heller med. Wtf Tjeckien

Han öser ju inte direkt in poäng men snuskigt bra i PP med sitt skott.

rooz
2014-01-07, 10:37
Förlåt att jag spammar men Hejda är ju förfan inte heller med. Wtf Tjeckien

Han öser ju inte direkt in poäng men snuskigt bra i PP med sitt skott.

Spamma på. Detta är viktiga grejjor vi pratar om.

Hejda? Frågan är väl hur man kunde utelämna Jiri Hudler?

Vrbata, Fleischmann, Roman Polak, jakub Kindl är andra som inte är uttagna. Istället så får Barinka (WTF) Kaberle (Still..) och Krajicek.

Jagr gör sitt tredje OS, Classy jags is back:hbang:

awesomooo
2014-01-07, 10:40
Spamma på. Detta är viktiga grejjor vi pratar om.

Hejda? Frågan är väl hur man kunde utelämna Jiri Hudler?

Vrbata, Fleischmann, Roman Polak, jakub Kindl är andra som inte är uttagna. Istället så får Barinka (WTF) Kaberle (Still..) och Krajicek.

Jagr gör sitt tredje OS, Classy jags is back:hbang:

Jagr är ju given! Men dom andra som inte kom med.. Skulle vara kul att höra anledningen till varför.

rooz
2014-01-07, 10:42
Jagr är ju given! Men dom andra som inte kom med.. Skulle vara kul att höra anledningen till varför.

Någon tog tidsmaskinen till 2006?

Vid 15.00 får vi se vad Måsen skrapat ihop. En grit-line med lundqvist & Ericsson. Bookt it..

awesomooo
2014-01-07, 10:45
Någon tog tidsmaskinen till 2006?

Vid 15.00 får vi se vad Måsen skrapat ihop. En grit-line med lundqvist & Ericsson. Bookt it..

Ja och Staffan som backpar med Niklas.

Ska bli spännande och se hur många WTF det kommer bli. Ericsson tror jag vi kommer få se i Sochi. Kanadas trupp kommer också idag!

awesomooo
2014-01-07, 10:58
Finns det något om Rysslands trupp? Fast den känns ändå rätt given bortsätt från alla vars efternamn slutar på 'mov' borta i KHL.

Minimjölk
2014-01-07, 11:06
Jag tror inte på några rejäla överaskningar och jag tror de satsar mycket på rutin samt hur de presterat i landslaget tidigare, Tror tex att Berglund får en ganska framträdande roll. Finns ett bara ett fåtal platser som inte är givna i min bok:

M1 H. Lundqvist
M2 J. Enroth
M3 R. Lehner?

B1 E Karlsson
B2 N Kronwall
B3 A Edler
B4 O Ekman-Larsson
B5 N Hjalmarsson
B6 D Murray
B7 H Tallinder
B8 Hedman/S kronwall/Oduya/J Ericcson ?

Rundblad el A Larsson skulle kunna få vara med för att se och lär

Forwards
L Eriksson-H Sedin- D Sedin
H Zetterberg- N Bäckström- J Franzén
A Steen- P Berglund- D Alfredsson
G Nyqvist-G landeskog- P Hörnquist/C Hagelin

J Lundqvist/ Kruger/M Johansson/ Pääjärvi och ev någon till slåss om de sista platserna.


Enligt mig finns det troligtvis bara en målvaktsplats och en backplats bland de 8 och 2 forwardsplatser bland de första 12 som ligger öppna (kursiv stil)

awesomooo
2014-01-07, 11:08
Murray? Ska han verkligen vara med? Han hängde ju inte ens med i Allsvenskan när han lirade i DIF.

Hedman och Oduya alla dagar i veckan före Murray

Skön
2014-01-07, 11:12
Är det inte det femte gången för Jagr? Vrbata och Polak kanske borde vart med. Känns väl som det var några år sen Kaberle var bra? har iofs inte sett honom så kanske inte ska uttala mig om den saken.

Kanadas lag då.. Målvakter Price, Bernier, Luongo (rutin) eller vad tror ni?

Spinkis
2014-01-07, 11:30
Jag tror inte på några rejäla överaskningar och jag tror de satsar mycket på rutin samt hur de presterat i landslaget tidigare, Tror tex att Berglund får en ganska framträdande roll. Finns ett bara ett fåtal platser som inte är givna i min bok:

M1 H. Lundqvist
M2 J. Enroth
M3 R. Lehner?

B1 E Karlsson
B2 N Kronwall
B3 A Edler
B4 O Ekman-Larsson
B5 N Hjalmarsson
B6 D Murray
B7 H Tallinder
B8 Hedman/S kronwall/Oduya/J Ericcson ?

Rundblad el A Larsson skulle kunna få vara med för att se och lär

Forwards
L Eriksson-H Sedin- D Sedin
H Zetterberg- N Bäckström- J Franzén
A Steen- P Berglund- D Alfredsson
G Nyqvist-G landeskog- P Hörnquist/C Hagelin

J Lundqvist/ Kruger/M Johansson/ Pääjärvi och ev någon till slåss om de sista platserna.


Enligt mig finns det troligtvis bara en målvaktsplats och en backplats bland de 8 och 2 forwardsplatser bland de första 12 som ligger öppna (kursiv stil)

Du kan inte vara allvarlig? Murray? Han är ju löjligt långsam på liten is, finns itnte en möjlighet att han är med! Tallinder hoppas jag inte heller är med men man vet aldrig med Mårts.

Jag tycker Uffe Bodin har presenterat en av de bättre mediatrupperna:
Målvakter:
Henrik Lundqvist, N Y Rangers
Jhonas Enroth, Buffalo
Jonas Gustavsson, Detroit

Backar:
Niklas Kronwall, Detroit – Jonathan Ericsson, do
Oliver Ekman Larsson, Phoenix – Erik Karlsson, Ottawa
Johnny Oduya, Chicago – Niklas Hjalmarsson, do
Jonas Brodin, Minnesota - Victor Hedman, Tampa Bay

Forwards:
Daniel Sedin, Vancouver – Henrik Sedin, do – Jakob Silfverberg, Anaheim
Alexander Steen, St. Louis – Nicklas Bäckström, Washington - Patric Hörnqvist, Nashville
Johan Franzén, Detroit – Henrik Zetterberg, do – Daniel Alfredsson, do
Carl Hagelin, NY Rangers – Marcus Krüger, Chicago – Gabriel Landeskog, Colorado
Loui Eriksson, Boston - Patrik Berglund, St. Louis

Reserver:
Robin Lehner, mv, Ottawa
Carl Gunnarsson, b, Toronto
Nicklas Grossmann, b, Philadelphia
Marcus Johansson, fw, Washington
Gustav Nyquist, fw, Detroit
http://www.hockeysverige.se/blogg/uffe-bodin/14995629/uffes-os-trupp-2.0

Tar man med några andra än den här truppen+reserverna tycker jag man gör fel val.

awesomooo
2014-01-07, 11:35
Ser bra ut men enroth vet jag ej. Lundqvist och monstret känns relativt bra ändå.

Spinkis
2014-01-07, 11:44
Enroth gjorde det bra i VM och förtjänar en chans tycker jag, men sen skulle jag hellre se Lehner än Gustavsson då jag tror Lehner är vår nästa stormålvakt och skulle må gott av lite erfarenhet.

Minimjölk
2014-01-07, 11:46
Vi får se ang Murray. Jag tror dock vi vill ha med en polis i truppen som kan proppa kanadensare som mopsar sig.

Om vi bara kör på våra bästa spelare kommer vi ha ett alldeles för snällt lag vilket jag tror straffar sig då jag inte vill att spelare som tex Kronwall skall behöva sitta på botbänken för onödoiga markeringar.

Hedman är en lite personlig favorit men har dålig koll på hur han presterat i år efter alla skador. Är han helt frisk bör han vara med i truppen.

Spinkis
2014-01-07, 12:05
Vi får se ang Murray. Jag tror dock vi vill ha med en polis i truppen som kan proppa kanadensare som mopsar sig.

Om vi bara kör på våra bästa spelare kommer vi ha ett alldeles för snällt lag vilket jag tror straffar sig då jag inte vill att spelare som tex Kronwall skall behöva sitta på botbänken för onödoiga markeringar.

Hedman är en lite personlig favorit men har dålig koll på hur han presterat i år efter alla skador. Är han helt frisk bör han vara med i truppen.

Att ha en polis med i OS som dömmer enligt internationella regler är totalt bortkastat enligt mig, dessutom är Murray för långsam för att göra den rollen bra.

Hedman har spelat mycket bra i år och börjar äntligen visa några av de kvalitéer som gjorde att han blev draftad så pass högt.

awesomooo
2014-01-07, 12:07
Tror inte heller det är bra med Murray då det är internationell hockey som ska spelas. Vi vill inte sitta i utvisningsbåset halva turneringen, det är det som kommer avgöra matcher.

WHITEFOLKS
2014-01-07, 12:12
Sätt ihop en trupp som kan spela vidrigt disciplinerat svenskt styrspel och bara gör mål i pp.

Skön
2014-01-07, 12:35
Ingen Saku Koivu iaf.

awesomooo
2014-01-07, 12:59
Loui är på is igen i alla fall och tränar för fullt.

Järvskan
2014-01-07, 13:51
Finland har tagit ut sitt lag till OS:
http://hbl.fi/sport/2014-01-07/550861/barkov-maatta-ar-med-i-os

Målvakterna:
Tuukka Rask
Antti Niemi
Kari Lehtonen

Försvaret:
Juuso Hietanen
Lasse Kukkonen
Sami Lepistö
Olli Määttä
Sami Salo
Kimmo Timonen
Sami Vatanen
Ossi Väänänen

Anfall:
Juhamatti Aaltonen
Valtteri Filppula
Mikael Granlund
Olli Jokinen
Jussi Jokinen
Antti Pihlström
Mikko Koivu
Leo Komarov
Petri Kontiola
Lauri Korpikoski
Jori Lehterä
Tuomo Ruutu
Teemu Selänne
Aleksander Barkov

Pingu
2014-01-07, 14:25
Jag tror inte på några rejäla överaskningar och jag tror de satsar mycket på rutin samt hur de presterat i landslaget tidigare, Tror tex att Berglund får en ganska framträdande roll. Finns ett bara ett fåtal platser som inte är givna i min bok:

M1 H. Lundqvist
M2 J. Enroth
M3 R. Lehner?

B1 E Karlsson
B2 N Kronwall
B3 A Edler
B4 O Ekman-Larsson
B5 N Hjalmarsson
B6 D Murray
B7 H Tallinder
B8 Hedman/S kronwall/Oduya/J Ericcson ?

Rundblad el A Larsson skulle kunna få vara med för att se och lär

Forwards
L Eriksson-H Sedin- D Sedin
H Zetterberg- N Bäckström- J Franzén
A Steen- P Berglund- D Alfredsson
G Nyqvist-G landeskog- P Hörnquist/C Hagelin

J Lundqvist/ Kruger/M Johansson/ Pääjärvi och ev någon till slåss om de sista platserna.


Enligt mig finns det troligtvis bara en målvaktsplats och en backplats bland de 8 och 2 forwardsplatser bland de första 12 som ligger öppna (kursiv stil)

Murray kommer inte med ! NHL klart sämsta skridskoåkare hängde inte med alls i allsvenskan ens

Rangz
2014-01-07, 14:30
Drygt 1 månad kvar, någon som vet vilken kanal som kommer att sända matcherna?

Holmeros
2014-01-07, 14:34
Tror inte det finns officiellt. TV3 kommer sända OS mellan 06-22, TV10 dygnet runt och resten täcks upp av Viasats sportkanaler.

Skön
2014-01-07, 14:58
Jimmie Ericsson med.

HMS Laestander
2014-01-07, 15:08
Han drar ut det ganska bra, Mårts. Presskonferensen är live på Sportbladet för de som inte visste redan. :)

Enroth, Lundkvist hittills. Fyller på i en senare post med alla uttagna.

Bubblan84
2014-01-07, 15:10
Jag hoppas bara att Sverige får slå ut Finland.

Holmeros
2014-01-07, 15:31
Truppen (tröjnummer, namn, ålder, klubb, antal OS med Sotji inräknat):
Målvakter:
1 Jhonas Enroth, 25, Buffalo, 1.
30 Henrik Lundqvist, 31, New York Rangers, 3.
50 Jonas Gustavsson, 29, Detroit, 2.
Backar:
3 Oliver Ekman-Larsson, 22, Phoenix, 1.
4 Niklas Hjalmarsson, 26, Chicago, 1.
7 Henrik Tallinder, 34, Buffalo, 2.
23 Alexander Edler, 27, Vancouver, 1.
27 Johnny Oduya, 32, Chicago, 2.
52 Jonathan Ericsson, 29, Detroit, 1.
55 Niklas Kronwall, 32, Detroit, 3.
65 Erik Karlsson, 23, Ottawa, 1.
Forwards:
11 Daniel Alfredsson, 41, Detroit, 5.
14 Patrik Berglund, 25, St Louis, 1.
16 Marcus Krüger, 23, Chicago, 1.
18 Jakob Silfverberg, 23, Anaheim, 1.
19 Nicklas Bäckström, 26, Washington, 2.
20 Alexander Steen, 29, St Louis, 1.
21 Loui Eriksson, 28, Boston, 2.
22 Daniel Sedin, 33, Vancouver, 3.
33 Henrik Sedin, 33, Vancouver, 3.
40 Henrik Zetterberg, 33, Detroit, 4.
42 Jimmie Ericsson, 33, Skellefteå, 1.
62 Carl Hagelin, 25, New York Rangers, 1.
92 Gabriel Landeskog, 21, Colorado, 1.
93 Johan Franzén, 34, Detroit, 2.
Ändringar kan göras fram till två timmar innan premiärmatchen mot Tjeckien den 12 februari. (TT)

HMS Laestander
2014-01-07, 15:31
1 Jhonas Enroth, Buffalo Sabres
30 Henrik Lundkvist, New York Rangers
50 Jonas Gustavsson, Detroit Red Wings

3 Oliver Ekman-Larsson, Phoenix Coyotes
4 Niklas Hjalmarsson, Chicago Blackhawks
7 Henrik Tallinder, Buffalo Sabres
23 Alexander Edler, Vancouver Canucks
27 Johnny Oduya, Chicago Blackhawks
52 Jonathan Ericsson, Detroit Red Wings
55 Niklas Kronwall, Detroit Red Wings (A)
65 Erik Karlsson, Ottawa Senators

11 Daniel Alfredsson, Detroit Red Wings
14 Patrik Berglund, St Louis Blues
16 Marcus Krüger, Chicago Blackhawks
18 Jakob Silfverberg, Anaheim Ducks
19 Nicklas Bäckström, Washington Capitals
20 Alexander Steen, St Louis Blues
21 Loui Eriksson, Boston Bruins
22 Daniel Sedin, Vancouver Canucks
33 Henrik Sedin, Vancouver Canucks (A)
40 Henrik Zetterberg, Detroit Red Wings (C)
42 Jimmie Ericsson, Skellefteå AIK
62 Carl Hagelin, New York Rangers
92 Gabriel Landeskog, Colorado Avalanche
93 Johan Franzén, Detroit Red Wings

Mårts avslutar med att säga att han inte ser det som att Sverige åker till Sotji för att försvara något, utan snarare för att erövra.

WHITEFOLKS
2014-01-07, 15:36
Mårts gör rätt som inte ger mer information än han behöver även om han verkar dryg.

Skön
2014-01-07, 15:39
Tycker faktiskt att han tagit ut truppen med bravur.

rooz
2014-01-07, 15:51
Jimmie Ericsson....

Well, vi slapp ju S.Kronwall & Lundqvist nr.2

Akerhage
2014-01-07, 15:57
Hardy snackar mycket om Alfie. Är han verkligen så viktig?

awesomooo
2014-01-07, 16:00
Jimmie Ericsson....

Well, vi slapp ju S.Kronwall & Lundqvist nr.2

:D kunde man ge sig fan på!!

awesomooo
2014-01-07, 16:14
Hedman och Hörnqvist får inte vara med? Iofs Hörnqvist är jag kanske ändå lite tveksam till. Vi får hoppas på att Jimmie gör sin bästa turnering någonsin och åker åttor runt Sid the Kid.

Akerhage
2014-01-07, 16:18
Hedman och Hörnqvist får inte vara med? Iofs Hörnqvist är jag kanske ändå lite tveksam till. Vi får hoppas på att Jimmie gör sin bästa turnering någonsin och åker åttor runt Sid the Kid.

Får han ens spela något tro?

WHITEFOLKS
2014-01-07, 16:22
Det är trots allt lite som Mårts säger, någon måste ut om X ska in. Denna X ska sedan funka i de platserna som är kvar.

Jimmie Ericsson är säkert väldigt glad för att bara vara med och kommer åka grillerna av sig varje byte han får, ibland behövs sånt även om hörnqvist kanske är en "bättre spelare"ö

awesomooo
2014-01-07, 16:24
Får han ens spela något tro?

Kanske någon minut mot Lettland. Vem var stackaren i Lettland som blev Kronwalled förra VM? Ska han vara med i OS? :D

WHITEFOLKS
2014-01-07, 16:26
Kanske någon minut mot Lettland. Vem var stackaren i Lettland som blev Kronwalled förra VM? Ska han vara med i OS? :D

C46RgLZKFAU

Red Apple
2014-01-07, 16:38
Lite besviken på att Zibanejad inte kom med som extra, enda orsaken till att jag hade kunnat tänka mig att titta.

WHITEFOLKS
2014-01-07, 16:39
Ja Talibanejad är skön.

rooz
2014-01-07, 16:42
Hardy snackar mycket om Alfie. Är han verkligen så viktig?

Utan att jag hört vad Hardy sa om Alfie.

Han var lagkapten i ett Kanadensiskt lag under 13 år, han har mycket rutin (Inkl. OS-guld) och har vart oväntat bra i Red Wings under hösten. Tsm m Bäckis & Zäta i en 2'a PP-unit så kan han vara mycket värd.

dared
2014-01-07, 16:58
Har för mig Hardy faktiskt sa att jag inte själv hade tagit ut Alfredsson och att han var orolig över att det kunde påverka yngre spelare negativt att ha en legend så pass långt nere i hierarkin och med lite speltid.

Jag förstod nog hans poäng till slut, men tror inte jag köper det riktigt.

ekmanc
2014-01-07, 17:05
Jag förstår inte alls vad problemet skulle vara att ha en spelare med en sån enorm erfarenhet lägre ner i kedjorna? Alfie får väldigt mycket respekt både av med och motspelarna och kommer vara en väldigt viktig ledare i omklädningsrummet oavsett om han så spelar 5min per match.

Järvskan
2014-01-07, 17:08
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1512296_10201633574214190_597506955_n.jpg

awesomooo
2014-01-07, 17:12
Pffttt Finland kommer aldrig hålla samma klass som Sverige.

rooz
2014-01-07, 17:13
http://media.olympics.com.au/files/aocMedia/aocImage/imageHiRes/Sweden_celebrating.JPG

awesomooo
2014-01-07, 17:15
Fattar inte varför folk ogillar Alfie. Han gör ju förfan bra ifrån sig i Detroit.

WHITEFOLKS
2014-01-07, 17:18
Fattar inte varför folk ogillar Alfie. Han gör ju förfan bra ifrån sig i Detroit.

Man kan vara rätt nöjd med laget som ställs på isen om alfie känns tveksam.

awesomooo
2014-01-07, 17:18
Haha, finnar gillar att skryta om deras vinster i B-turneringar. Hur många OS-guld har Finland? 0 haha så jävla värdelösa obs, viss ironi i detta inlägg

rooz
2014-01-07, 17:24
Undrar om Micke Samuelsson vet att han blev ratad ännu en gång..

WY3mcwM6bFo

Akerhage
2014-01-07, 17:25
Jag älskar alfie och har alltid gjort det. Men kan det vara så att han är viktigare nu än innan då ex Sudden, lidas kanske tog över ledarrollen? Jag tycker vårt lag ser ruskigt bra ut.

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk

OggeP
2014-01-07, 17:27
Tallinder istället för Hedman!?!

awesomooo
2014-01-07, 17:29
Giroux och St. Louis är inte med i Team Canada

awesomooo
2014-01-07, 17:36
Kanada

Goaltenders: Roberto Luongo, Carey Price, Mike Smith

Defence: Jay Bouwmeester, Drew Doughty, Dan Hamhuis, Duncan Keith, Alex Pietrangelo, P.K. Subban, Marc-Edouard Vlasic, Shea Weber

Forwards: Jamie Benn, Patrice Bergeron, Jeff Carter, Sidney Crosby, Matt Duchene, Ryan Getzlaf, Chris Kunitz, Patrick Marleau, Rick Nash, Corey Perry, Patrick Sharp, Steven Stamkos, John Tavares, Jonathan Toews

TrixxaRn
2014-01-07, 17:46
Finns det något om Rysslands trupp? Fast den känns ändå rätt given bortsätt från alla vars efternamn slutar på 'mov' borta i KHL.


Goalies (5): Sergei Bobrovsky, Semyon Varlamov, Vasily Koshechkin, Evgeni Nabokov, Konstantin Barulin.
*
Defensemen (12): Evgeny Biryukov, Slava Voynov, Anton Volchenkov, Sergei Gonchar, Denis Denisov, Alexei Emelin, Andrei Markov, Evgeny Medvedev, Nikita Nikitin, Ilya Nikulin, Eugene Ryasensky, Fedor Tyutin.
*
Forwards (18): Artem Anisimov, Michael Varnakov, Pavel Datsyuk, Ilya Kovalchuk, Denis Kokarev, Evgeny Kuznetsov, Nikolai Kulemin, Evgeni Malkin, Alexander Ovechkin, Alexander Perezhogin, Alexander Popov, Alexander Radulov, Alexander Semin, Vladimir Tarasenko, Alexei Tereshchenko, Viktor Tikhonov, Vadim Shipachev, Nail Yakupov.
*
Zinetula Bilyaletdinov will coach the team with the above invitees gathering August 23-24 in Sochi.
*
The Russians boast the reigning Vezina Trophy winner in goal with Bobrovsky and multiple stars up front in Ovechkin, Malkin, Datsyuk, and Kovalchuk. The big question mark for the Russians is expected to be on defense.
*
If there is one player that none of the teams especially Canada would want to see make the Russian team would be Evgeny Kuznetsov. He has burned Canada with his stellar play at the World Junior Hockey Championships.
*
While the Olympics are a different from the junior tournament, Kuznetsov is a proven player on the International stage and look for him to make an impact at the Olympics if he makes the team.
*
Also of note, no invite for goalie Ilya Bryzgalov, who represented Russia in the last couple of Olympics?

Preliminär trupp..

Spelare som Ovechkin, Malkin och Datsyuk i spetsen .

Radulov ansedd som världens bästa spelare utanför NHL , Kovalchuck är en världsartist om han bestämmer sig för att spela för laget och lämna egot och humöret i omkl.rummet.

Semin otrolig tekniker men oxå en showartist som likt kovie måste ansluta som en lagspelare.

Nikulin troligtvis kapten bra stor back med härlig spelförståelse, Markov och Volchenkov ytterliggare två bra backar, offensivt skickliga Gonchar har kommit till åren och ska bli spännande och se om och hur han hänger med på stor is.

Kusnetzov och Yakupov profiler från dom två sista JVM får chansen, tekniskt skickliga och bra på skridskorna.

Slagstark trupp men akileshäll på målvaktssidan. Kraft, teknik och fart finns det gott om och kan Ryssarna få ihop lagspelet ja då blir dom sannolikt väldigt svårslagna.

Fr.o.m. Russia with love! :hbang:

awesomooo
2014-01-07, 17:52
Såg på TSN nu :)

Pingu
2014-01-07, 17:52
Alfredsson hade jag inte tagit med ! Visst rutin i massor men han har ingen fart längre, har sett Detroit rätt mycket i vinter och han har inte imponerat så pass på mig att han ska slå ut någon i os truppen .

Canada har ett äckligt bra lag

Kul att Jimmie kom med, Anders Forsberg fock frågan om vem i Skellefteå som han trodde skulle lyckas i NHL . Svaret... Jimmie och det som en boxplay specialist
Inte ofta man har 2 småkusiner med i os :)

ekmanc
2014-01-07, 18:13
Jonathan Ericsson sa i en intervju nyligen att brorsan Jimmie egentligen har ganska mycket mer talang men att han aldrig har gillat att jobba och träna tillräckligt hårt för att nå NHL.

Pingu
2014-01-07, 18:38
Jonathan Ericsson sa i en intervju nyligen att brorsan Jimmie egentligen har ganska mycket mer talang men att han aldrig har gillat att jobba och träna tillräckligt hårt för att nå NHL.

Finns en 3 e bror också, Jesper som inte heller gillar att träna ...

130kg finsk sisu
2014-01-07, 18:40
Kanada och Finland ställer båda upp med spelande tekniska lag utan "rollspelare" som man brukar ha. Med det menar jag inga fysiska "stay at home Ds" hos Kanada eller fysiska 3/4e femmans yttrar.
Finland har inte sin vana trogen 5-6 fysiska speedkulor som yttrar. Endast 2-3st.
Intressant, båda lagen går in för att försöka matcha Sverige respektive Ryssland i deras lagbyggen. Får se om det lyckas.

USA har i mina ögon det bäst rollspelande laget. Lyckas deras tilltänkta stjärnor så är de heta.
Sverige har ett bra lag. Kanske något försvagade "on the D". Men man komemr ha 3 riktigt vassa kedjor. Systrarna Sedin kommer att vinna poängbörsen.

awesomooo
2014-01-07, 18:43
Sjukt taggad nu. Tjeckien var väl den stora besvikelsen men bra för Sveriges del :)

130kg finsk sisu
2014-01-07, 18:43
Haha, finnar gillar att skryta om deras vinster i B-turneringar. Hur många OS-guld har Finland? 0 haha så jävla värdelösa obs, viss ironi i detta inlägg

Om det är någonting jag inte tål är det då rikssvenskar och finnar inte kan ställa undan sin plötsligt uppkomna patriotism i idrottssammanhang och försöka se någorlunda objektivt på idrotten.

Verkar vara finnens och rikssvenskens största hobby att pissa i varandras sandlåda.

awesomooo
2014-01-07, 18:49
Om det är någonting jag inte tål är det då rikssvenskar och finnar inte kan ställa undan sin plötsligt uppkomna patriotism i idrottssammanhang och försöka se någorlunda objektivt på idrotten.

Verkar vara finnens och rikssvenskens största hobby att pissa i varandras sandlåda.

Bara för att Järvskan kom in och postade bilder ;)

130kg finsk sisu
2014-01-07, 19:07
Om det är någonting jag inte tål är det då rikssvenskar och finnar inte kan ställa undan sin plötsligt uppkomna patriotism i idrottssammanhang och försöka se någorlunda objektivt på idrotten.

Verkar vara finnens och rikssvenskens största hobby att pissa i varandras sandlåda.

Som tillägg hit är att ajg tycker patriotism är av godo men en sådan som bara uppkommer i samband med idrott som gör att man tar på sig skygglapparna och pissar på varandra är patetisk.

rooz
2014-01-07, 19:51
Att Finland vann JvM gjorde mig riktigt glad (Dvs efter jag nyktrat till och insett att hoppa från balkongen inte skulle lösa min sorg)

reaper
2014-01-07, 19:55
Ja, det är löjligt det här pinkandet mellan svenskar och finnar. Går det dåligt för Sverige så håller jag hellre på Finland än t.ex. Kanada.

Sveriges lag är riktigt bra, sveriges försvar tycker jag är bäst i turneringen. Har grymma backar som kan spela i bägge riktningar.

Anfall ser också bra ut. 4e kedjan kommer att överraska många tror jag och har en grym fart med Hagelin i spetsen.

rooz
2014-01-07, 19:59
Ja, det är löjligt det här pinkandet mellan svenskar och finnar. Går det dåligt för Sverige så håller jag hellre på Finland än t.ex. Kanada.

Sveriges lag är riktigt bra, sveriges försvar tycker jag är bäst i turneringen. Har grymma backar som kan spela i bägge riktningar.

Anfall ser också bra ut. 4e kedjan kommer att överraska många tror jag och har en grym fart med Hagelin i spetsen.

Du tycker fel.

awesomooo
2014-01-07, 20:03
Tror ändå Sverige kan vara med och slåss om guld, dock tror jag inte swe vinner men ändå. Vet inte riktigt vilka jag ska tro som kommer plocka hem det hela.

Pingu
2014-01-07, 20:06
Ja, det är löjligt det här pinkandet mellan svenskar och finnar. Går det dåligt för Sverige så håller jag hellre på Finland än t.ex. Kanada.

Sveriges lag är riktigt bra, sveriges försvar tycker jag är bäst i turneringen. Har grymma backar som kan spela i bägge riktningar.

Anfall ser också bra ut. 4e kedjan kommer att överraska många tror jag och har en grym fart med Hagelin i spetsen.

USA och framför allt canada gar bättre försvar ! Bara ERIK Karlsson skulle platsa in i back besättningen hos canada ...Han är då fruktansvärt endimentionell att inte ens han hade varit säker på olats hos dom .
Mike Green kom inte med i deras lag 2010 av samma anledning, fullständigt oduglig i egen zon

OggeP
2014-01-07, 20:07
Kändes väl som en rätt väntad trupp. Jag hade gjort några små justeringar.

Målvakter:
Inget att anmärka, samma tre som jag hade tagit ut. Lehner som fjärde val.

Backar:
Först det solklara:
Tallinder ut, Hedman in

Sen lite mer tveksamt:
Edler ut, Brodin in

Skrällen:
Oduya ut, Hampus Lindholm in

Forwards:
Först det solklara:
Ericsson ut, Johansson in

Sen lite mer tveksamt:
Franzén ut, Hörnqvist in

Skrällen:
Krüger ut, Zibanejad in

Full fart framåt! :d

awesomooo
2014-01-07, 20:12
Wörd. Ut med Jimmie och in med M. Johansson.

Hedman vill jag ha med också. Tallinder kan få stanna kvar.

Ibland undrar jag om Mårts verkligen har så bra koll.

awesomooo
2014-01-07, 20:20
Jimmie känns ändå som att när han väl får istid så jävlar gäller det att visa framfötterna.

rooz
2014-01-07, 20:28
Mange Johansson är ju för bövelen så långsam att man skulle misstolka Murray för Bure bredvid honom..

OggeP
2014-01-07, 20:30
Mange Johansson är ju för bövelen så långsam att man skulle misstolka Murray för Bure bredvid honom..

Vem pratar om Magnus Johansson?




http://www.nhl.com/ice/sv/player.htm?id=8475149

rooz
2014-01-07, 20:36
Vem pratar om Magnus Johansson?




http://www.nhl.com/ice/sv/player.htm?id=8475149

M.Johansson..

Det är ju ändå kolo vi pratar om:d

awesomooo
2014-01-07, 20:39
Hahaha näää inte Magnus :D

reaper
2014-01-07, 20:45
USA och framför allt canada gar bättre försvar ! Bara ERIK Karlsson skulle platsa in i back besättningen hos canada ...Han är då fruktansvärt endimentionell att inte ens han hade varit säker på olats hos dom .
Mike Green kom inte med i deras lag 2010 av samma anledning, fullständigt oduglig i egen zon

Vi får väl se :) Brooks Orpik t.ex. lär bli ett rundningsmärke på stor is.

Karlsson är inte alls så dålig i egen zon. Långt ifrån bäst men han startar så mycket offensivt så det väger upp. Man måste nästan ha med någon sådan spelare. Karlsson är bättre än vad Green var, mycket mer dynamisk spelare. Green pangade mest in skott i PP.

Pingu
2014-01-07, 20:57
Vi får väl se :) Brooks Orpik t.ex. lär bli ett rundningsmärke på stor is.

Karlsson är inte alls så dålig i egen zon. Långt ifrån bäst men han startar så mycket offensivt så det väger upp. Man måste nästan ha med någon sådan spelare. Karlsson är bättre än vad Green var, mycket mer dynamisk spelare. Green pangade mest in skott i PP.

Orpik kommer inte ha problem med farten

Karlsson är dålig i egen zon och säker 6-7 matcher jag sett i vinter har han varit fruktansvärt dålig. Hjalmarsson borde passa ganska bra med Karlsson !

Green har fortfarande en bössa av rang men skadorna har satt sina spår ... Han var bra mycket mer än en pp skjutande back, han var likt Karlsson en 4 forward som levde massor på skridskoåkningen och spelsinnet .

Pingu
2014-01-07, 21:03
Weber, pietrangelo, doughty och NHLs bästa back i år duncan keith är en grupp topp 4 backar som ingen nation kan matcha !
Brent seabrook är inte ens med och han skulle vara bästa/näst bästa back i alla andra os trupper ... Det säger en del om bredden

OggeP
2014-01-07, 21:04
M.Johansson..

Det är ju ändå kolo vi pratar om:d

Mange som ett wild card hade varit fränt. :)

OggeP
2014-01-07, 21:13
Rätt coolt att Hampus Lindholm, som är 19 år, ligger delad tvåa i +/-ligan på +22. Ska bli spännande att följa hans utveckling.

http://www.nhl.com/ice/sv/player.htm?id=8476854

130kg finsk sisu
2014-01-07, 21:25
Kung Henrik Lundqvist har inte varit lika mycket kung i år tycker jag. Är det att vara småbarnsförälder eller nåt annat som tynger???

R Scarpa27
2014-01-07, 21:26
Kung Henrik Lundqvist har inte varit lika mycket kung i år tycker jag. Är det att vara småbarnsförälder eller nåt annat som tynger???

bara gått 7 dagar på året hitils :laugh:

reaper
2014-01-07, 21:30
Kung Henrik Lundqvist har inte varit lika mycket kung i år tycker jag. Är det att vara småbarnsförälder eller nåt annat som tynger???

Är nog en kombination av allt möjligt. Har barn hemma, skulle förhandla nytt kontrakt. Ny tränare med nytt spelsystem som ger fler lägen, mindre bra backar.

Är dock inte orolig för OS, skulle det inte gå bra i gruppspelet får man väl sätta in Enroth.

Finland har inga bekymmer på den punkten i alla fall :D

130kg finsk sisu
2014-01-07, 21:35
Nä, Finlands enda punkt där man är riktigt bra är målvakterna. Sedan är det dåligt.
Och så har man den av Curre Lindström lärda lagmoralen(han tog den till finsk ishockey) och PERKELE. Detta i kombi med målvakterna kan ge resultat.
Men om inte målisarna håller så är vi ute i gruppspelet.

Angående Sverige så gillar jag inte försvaret. Lidström gav med sitt allroundspel stadga i de senaste OS. Visst du får samma egenskaper i kombin Karlsson/Kronwall men inte i samma spelare.
Kedjorna ser ut a`la Kanada. Sjukt.

Ape3
2014-01-07, 21:54
Åh, fy fasen vilken ståpäls jag fick av den här tråden.

Repris från WHITEFOLKS
YLGSFaUvB3w

Ungkarlsliv
2014-01-08, 05:21
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1512296_10201633574214190_597506955_n.jpg

Svenskarna lägger sig ner och blundar medans finnarna trycker varandra i o-ringen?

rooz
2014-01-08, 08:04
Weber, pietrangelo, doughty och NHLs bästa back i år duncan keith är en grupp topp 4 backar som ingen nation kan matcha !
Brent seabrook är inte ens med och han skulle vara bästa/näst bästa back i alla andra os trupper ... Det säger en del om bredden
Kan vara att jag inte är ett fan av Seabrook, men jag tycker vår top-4 är lika bra eller bättre än det. OEL, E-K, Kronwall bla.
Rätt coolt att Hampus Lindholm, som är 19 år, ligger delad tvåa i +/-ligan på +22. Ska bli spännande att följa hans utveckling.

http://www.nhl.com/ice/sv/player.htm?id=8476854
Jo, det är lite häftigt. Men i ligans bästa lag, med Getzlaf & Corey Perry framför sig så hjälper det lite. Sätt han i Buffalo..

Kung Henrik Lundqvist har inte varit lika mycket kung i år tycker jag. Är det att vara småbarnsförälder eller nåt annat som tynger???

Ett mindre defensivt inriktat system, mindre skydd tror jag är största orsakerna. Inte given etta längre.

awesomooo
2014-01-08, 08:33
Ah tråkigt nu när allt är slut med JVM, road to winter classic etc.

awesomooo
2014-01-08, 09:00
Vad tycker ni om valet att Jimmie ska vara med? Är han Mårts lilla gullpojke eller förtjänar han att vara med? Skulle nog hellre sett Hörnqvist ta hans plats eller Marcus Johansson. Hedman vill jag också ha med, Tallinder kan få bli utbytt.

rooz
2014-01-08, 09:12
Vad tycker ni om valet att Jimmie ska vara med? Är han Mårts lilla gullpojke eller förtjänar han att vara med? Skulle nog hellre sett Hörnqvist ta hans plats eller Marcus Johansson. Hedman vill jag också ha med, Tallinder kan få bli utbytt.

Jag förstår som vanligt ingenting. Men Boxplay & Grit? Eller ja, hur mycket Grit Jimmie har vete fan, men laget är så proppat med allt han har eller kan bidra med.

Hörnqvist hade kunnat spela en del PP likt Holmström. Framför mål, styra puckar. Hedman har börjat hitta rätt nu, men jag saknar en del fysiskt spel. Han har duktig på att spela sig ur situationer, men är man 198cm, 105kg borde man proppa mer.

Tallinder har rutin, och kan sköta defensivt arbete på ett bra vis, oavsett vem han spelar med. En Potatis (AvD Håkan Södergrens uttryck) som passar med allt & alla.

Vi har tillräckligt spelskickliga backar utan Hedman.

reaper
2014-01-08, 12:43
Hedman flyttar inte på nån i top-6 på backarna tycker jag och han var usel sist han var med i landslaget. Säkert bättre nu förstås. Brodin vill man gärna se men han flyttar inte på någon heller, Tallinder är med för att vara en pådrivare och skapa god stämning i laget och göra ett par byten.

Det är en kort turnering och man kör med etablerade bock. Oduya och Hjalmarsson är stoppar stjärnor i varje match ihop. Samma sak för Ericsson och Kronwall.

OEL och Karlsson är två av de mest talangfulla backarna i hela NHL.

Möjligt att Kanada eller USA har större namn men tycker Sveriges backbesättning är grym. Det sjuka är att om 4 år kanske den är ännu bättre, väldigt många duktiga, unga backar i Sveriges pipeline.

Pingu
2014-01-08, 13:08
Kan vara att jag inte är ett fan av Seabrook, men jag tycker vår top-4 är lika bra eller bättre än det. OEL, E-K, Kronwall bla.

Jo, det är lite häftigt. Men i ligans bästa lag, med Getzlaf & Corey Perry framför sig så hjälper det lite. Sätt han i Buffalo..



Ett mindre defensivt inriktat system, mindre skydd tror jag är största orsakerna. Inte given etta längre.

Doughty, petrangelo och weber är alla norris kandidater ! Oel är inte där än, kan absolut hamna där men idag är han ett snäpp under .
Keith är klart bästa back i NHL i år, nästa samma offensiv som Karlsson men ljusår före han i egen zon. Kronwall är inte bättre än någon av dessa backar och jag skulle vara dag ta seabrook före Kronwall .

Zetterberg, Karlsson och på gamla meriter Lundkvist är dom 3 som antagligen skulle ta plats i canadas trupp !

Thornton, st Louis,giroux , seguin, hall, skinner, spezza, coture, staal, neal är alla forwards som inte är med

Seabrook, phaneuf, letang, boychuk, giordano, boyle är backar som inte är med heller

Fleury, crawfoord, Bernier är målvakter

Gör ett lag av dom och det laget skulle absolut klara att ta medalj ... Kan sätta ihop ett lag till som skulle kunna ta dig till kvartsfinal, fruktansvärd bredd !

reaper
2014-01-08, 13:18
Så mycket spelare och rinkar som Kanada har tillgång till ska man vara bäst. Lägger ju ner stora resurser på det också.

Känns som gapet blir mindre dock. Sverige går ju väldigt bra på juniornivå och får fram många lovande spelare. Om 4 - 8 år kan nog Sverige ha ett ännu bättre lag på papper än vad man har nu men det gäller ju att det ska funka också och att man har en bra målvakt.

Pingu
2014-01-08, 14:48
Så mycket spelare och rinkar som Kanada har tillgång till ska man vara bäst. Lägger ju ner stora resurser på det också.

Känns som gapet blir mindre dock. Sverige går ju väldigt bra på juniornivå och får fram många lovande spelare. Om 4 - 8 år kan nog Sverige ha ett ännu bättre lag på papper än vad man har nu men det gäller ju att det ska funka också och att man har en bra målvakt.

Canada är ganska dominerande i NHL idag och på juniorsidan hr dom se aste åren fått fram för bra spelare. Dom tar plats direkt i NHL och det blir JVM lidande av givetvis . Något Sverige är bra på är att bygga lag, vi har våra 3-4 stjärnor som har sina platser och det blir så mycket lättare att komponera laget då ! Canada har crosby, stamkos, tavares getzlaf och Toews som bästa centrar. Där måste dom flyttas ut på kanterna och vissa få betydligt mindre istid än vanligt . Det är ingen lätt nöt att knäcka...
Alla c jag räknade upp går in som 1,2,3 i alla andra trupper utom i Ryssland där malkin är på Samma nivå som canadas 2-4. Pavel d hade i canadas trupp fått slåss om en 4 c plats med bergeron och Toews !

Sverige har fått fram mer senaste åren men inte alls i nivå med canada och i viss mån USA . Mcdavid, Ekblad, sean day (född 98) och sedan 90 stamkos, tavares, petrangelo, skinner, seguin etc där är det bara etik Karlsson som gått in i eliten på riktigt

WHITEFOLKS
2014-01-08, 14:58
Fast så stor skillnad är det inte. Om sämsta spelarna i Kanada skulle vara bättre än motståndarnas bästa typ så skulle vi ju snacka 10-0 i matcherna.

Du gillar kanadensiska spelare, fair enough.

HMS Laestander
2014-01-08, 15:08
Visst, Pingu, jag ser din poäng men individuella stjärnor verkar inte riktigt leda någonstans för Kanadickerna.

Om man tittar både på JVM och på A-VM så har ju Kanada inte gått till final på tre år(?), floppade rejält i JVM nu och rök väl mot oss i kvarten i VM '13 om jag inte missminner mig helt?

Köper dock fullt ut resonemanget att vi är riktigt duktiga på lagbyggen, det ska vi vara nöjda med. Tre-fyra-fem stycken som är stjärnorna och resterande 15 pers som fyller ut truppen och gör sitt jobb.

ChuckTesta
2014-01-08, 15:09
Canada är ganska dominerande i NHL idag och på juniorsidan hr dom se aste åren fått fram för bra spelare. Dom tar plats direkt i NHL och det blir JVM lidande av givetvis . Något Sverige är bra på är att bygga lag, vi har våra 3-4 stjärnor som har sina platser och det blir så mycket lättare att komponera laget då ! Canada har crosby, stamkos, tavares getzlaf och Toews som bästa centrar. Där måste dom flyttas ut på kanterna och vissa få betydligt mindre istid än vanligt . Det är ingen lätt nöt att knäcka...
Alla c jag räknade upp går in som 1,2,3 i alla andra trupper utom i Ryssland där malkin är på Samma nivå som canadas 2-4. Pavel d hade i canadas trupp fått slåss om en 4 c plats med bergeron och Toews !

Sverige har fått fram mer senaste åren men inte alls i nivå med canada och i viss mån USA . Mcdavid, Ekblad, sean day (född 98) och sedan 90 stamkos, tavares, petrangelo, skinner, seguin etc där är det bara etik Karlsson som gått in i eliten på riktigt

??

2003 – Silver
2004 – Silver
2005 – 4th place
2006 – Gold
2007 – 4th place
2008 – 4th place
2009 – Bronze
2010 – Bronze
2011 – Silver
2012 – 6th place
2013 – Gold

Ja snaste 10 åren i hockey vm har ju varit katastrofala för Sverige, inte alls i nivå med Kanada :Virro

Haha, 10 senaste åren för Kanada

2003 Helsinki / Tampere / Turku, Finland Gold
2004 Prague / Ostrava, Czech Republic Gold
2005 Innsbruck / Vienna, Austria Silver
2006 Riga, Latvia 4th place
2007 Moscow / Mytishchi, Russia Gold
2008 Quebec City / Halifax, Canada Silver
2009 Bern / Kloten, Switzerland Silver
2010 Cologne / Mannheim 7th place
2011 Bratislava / Košice, Slovakia 5th place
2012 Helsinki, Finland / Stockholm, Sweden 5th place
2013 Stockholm, Sweden / Helsinki, Finland 5th place

Sverige har nästan bättre resultat.

awesomooo
2014-01-08, 15:16
Fast det är ju inte så konstigt då Kanada har en jävla massa mer aktiva juniorer än vad Swe och Fin exempelvis har. Tänk dig då om Kina hade haft ett stort hockeyintresse, hela NHL hade varit fyllt med kineser.

Fast VM.. På pappret bör Kanada vinna varje VM nästan med tanke på vilka spelare dom brukar få med sig. Intresset för WC är inte lika stort i NA som i EU.

awesomooo
2014-01-08, 15:45
Kylington och Nylander är ju unga och relativt lovande.

Pingu
2014-01-08, 15:47
Fast så stor skillnad är det inte. Om sämsta spelarna i Kanada skulle vara bättre än motståndarnas bästa typ så skulle vi ju snacka 10-0 i matcherna.

Du gillar kanadensiska spelare, fair enough.

Spelare för spelare så är det nästan så men att få alla att dra åt samma håll ... Det gör att det inte blir 10-0
Bra ex är os, Sverige Vitryssland . Skickligheten fanns his Sverige men vi vet alla hur det slutade ... Sådan är hockeyn

Jag gillar fart, teknik och fysiskt spel oavsett nationalitet! Bara för att jag är svensk så måste jag inte tycka att vi är bäst bara för att dom är blå/gula
Har lirat hockey hela livet och efter skadan har jag ställt mig som tränare. Är just nu i sk lejon i div 1 så jag kan säga att hockey har jag sett, levt och andats sedan barnsben

WHITEFOLKS
2014-01-08, 15:50
Varför skulle inte alla dra åt samma håll? Det känns som om det delvis är en ursäkt för att det inte går enligt drömmarna där kanada är bäst. Varför skulle Mårts och Popovic kunna lalla ihop ett lagbygge av spelare som knappt skulle platsa i ett kandensiskt lag?

Pingu
2014-01-08, 15:53
Kylington och Nylander är ju unga och relativt lovande.

Absolut men låångt från mcdavid, reinhart, Ekblad och Sean day klass

Mcdavid är en då kallad generations talang som poppar upp ca vart 10 år och är precis 10 år efter crosby . Före det var det lindros och 14 år

Backsidan är det nu Sean day och amerikanen Seth Jones som är generations talangerna . Senaste talangen av detas mått var chris pronger och han draftades 1993

Pingu
2014-01-08, 15:57
Varför skulle inte alla dra åt samma håll? Det känns som om det delvis är en ursäkt för att det inte går enligt drömmarna där kanada är bäst. Varför skulle Mårts och Popovic kunna lalla ihop ett lagbygge av spelare som knappt skulle platsa i ett kandensiskt lag?

Se på ryssarna i hemma vm i mitten av 2000. Dom fick hem alla stjärnor men åkte ut i gruppspelet redan !

För Sverige har våran stjärnback, våran center etc . Sedin sedan Bäckström och som 3 Berglund . Kanada har 5 centrar som är bättre och då vana att få lura 20 min. Nu måste några helt plötsligt lira 5-7 minuter ... Förstår du problemet ?

awesomooo
2014-01-08, 16:00
Av dom få matcherna jag sett med FBK när Kylington varit med har jag varit mer imponerad än McDavid och Ekblad nu i WJC. Är rätt självklart att Kanada producerar mest då dom har bra jäkla mycket mer juniorer än vad vi har här. Kanada är bäst, det vet jag med :)

WHITEFOLKS
2014-01-08, 16:08
Så du menar att de har sämre coacher i Kanada? Jag förstår ju hur det funkar när man bygger lag men man är ju efterbliven om man trycker in de 25 med högst overall score i nhl2014 även om det innebär att man spelar med bara forwards.

TrixxaRn
2014-01-08, 16:29
Se på ryssarna i hemma vm i mitten av 2000. Dom fick hem alla stjärnor men åkte ut i gruppspelet redan !

För Sverige har våran stjärnback, våran center etc . Sedin sedan Bäckström och som 3 Berglund . Kanada har 5 centrar som är bättre och då vana att få lura 20 min. Nu måste några helt plötsligt lira 5-7 minuter ... Förstår du problemet ?


Det var en hel drös av egoistiska spelare med Pavel Bure i spetsen som skämde ut Ryssland inför en hel nation , efter en öppnande storkross mot Frankrike så vann dom inte en enda match och hamnade om jag inte minns fel på 12-13 plats, deras i särklass sämsta resultat någonsin.

Ryssarna hade svårt under stora delar av 2000 talet svårt att hitta en kemi och laganda något som nuvarande förbundskapten har gjort. Ryssarnas OS trupp i år är också fylld med individuallister men hittar dom kemin och bra backspel så blir det giftigt VM 2011 obesegarade hela tuneringen i genom med 37-11 i målstatestik ger en fingervisning hur bra det kan vara om allt stämmer:hbang:

PureWhey
2014-01-08, 16:35
Pingu
Menar du att Canadas stjärnor presterar sämre för att de får dela på istiden?

Pingu
2014-01-08, 16:53
Av dom få matcherna jag sett med FBK när Kylington varit med har jag varit mer imponerad än McDavid och Ekblad nu i WJC. Är rätt självklart att Kanada producerar mest då dom har bra jäkla mycket mer juniorer än vad vi har här. Kanada är bäst, det vet jag med :)

Lär nog bara bara du som har den åsikten om kylington ....

Pingu
2014-01-08, 16:55
Så du menar att de har sämre coacher i Kanada? Jag förstår ju hur det funkar när man bygger lag men man är ju efterbliven om man trycker in de 25 med högst overall score i nhl2014 även om det innebär att man spelar med bara forwards.

När sa jag det ?

Svårt förklara för dem som int begrip som Stenmark sa ....

Pingu
2014-01-08, 17:00
Pingu
Menar du att Canadas stjärnor presterar sämre för att de får dela på istiden?

Givetvis, bra spelare behöver istid för att prestera vad dom kan ! Varför tror du man går ned på 2 femmor om man ligger under ? För att ge stjärnorna tid att prestera !
USA har tagit ut sitt lag och tänkt hårt på det, lite rollspelare som ska tuta och köra i ett par min per match

awesomooo
2014-01-08, 17:03
Lär nog bara bara du som har den åsikten om kylington ....

Ja det är nog det då matcherna jag såg med Kanada så hade jag förväntat mig betydligt mycket mer. Dumba hade jag förväntat mig mer av också än att sitta halva turneringen i utvisningsbåset och klanta sig alldeles för ofta.

McDavid är definitivt en bättre spelare än Kylington men det lilla jag sett av båda så blev jag mest imponerad av Kylington. Oliver hade bättre dagar.

Drfg
2014-01-08, 17:06
När sa jag det ?

Svårt förklara för dem som int begrip som Stenmark sa ....

Du säger ju att de tar ut ett lag som blir sämre för att de inte får spela som de är vana vid, då är ju coachen rätt kass om han tar ut det laget.

Om de har så många bra spelare vore det ju ganska lätt att plocka ut ett lag där alla spelare får roller de är vana vid och ändå är bättre än motståndarna på varje position.

PureWhey
2014-01-08, 17:07
du säger ju att de tar ut ett lag som blir sämre för att de inte får spela som de är vana vid, då är ju coachen rätt kass om han tar ut det laget.

Om de har så många bra spelare vore det ju ganska lätt att plocka ut ett lag där alla spelare får roller de är vana vid och ändå är bättre än motståndarna på varje position.

+1

Givetvis, bra spelare behöver istid för att prestera vad dom kan ! Varför tror du man går ned på 2 femmor om man ligger under ? För att ge stjärnorna tid att prestera !
USA har tagit ut sitt lag och tänkt hårt på det, lite rollspelare som ska tuta och köra i ett par min per match

Går man ner på två femmor vill man såklart ge stjärnorna mer istid, men i Canada behöver man ju inte gå ner på 2 femmor för att ha sina många stjärnor på isen om jag inte missuppfattat dig?

WHITEFOLKS
2014-01-08, 19:55
Som Drfg säger.

awesomooo
2014-01-10, 20:37
Känns bra att vi har så många friska och krya :)

http://www.eliteprospects.com/team.php?team=759

Iofs finns det bra backar att hämta om dom fortfarande är skadade, Grossman, Brodin, Hedman exempelvis.

OggeP
2014-01-10, 21:54
Känns bra att vi har så många friska och krya :)

http://www.eliteprospects.com/team.php?team=759

Iofs finns det bra backar att hämta om dom fortfarande är skadade, Grossman, Brodin, Hedman exempelvis.

På backsidan finns det rätt bra reserver. Det känns värre att de tänkta målgörarna Steen, Loui Eriksson, Daniel Sedin och Franzén har skadeproblem.

rooz
2014-01-10, 22:02
Franzén målgörare? Really?

Han är en streaky spelare, och 2008 är ett tag sedan..

OggeP
2014-01-10, 22:18
Franzén målgörare? Really?

Han är en streaky spelare, och 2008 är ett tag sedan..

Jag hade gärna bytt ut honom mot Hörnqvist, men han har ändå gjort rätt dugligt med mål historiskt sätt. Men visst han är nog inte den som är tänkt att avgöra matcherna för Tre kronor, det håller jag med om.

rooz
2014-01-12, 10:36
Jag hade gärna bytt ut honom mot Hörnqvist, men han har ändå gjort rätt dugligt med mål historiskt sätt. Men visst han är nog inte den som är tänkt att avgöra matcherna för Tre kronor, det håller jag med om.

Dags att be Foppa, Näslund, Sudden & Lidas träna PP igen;)

Anyhow. Skönt att vi har en ledare med till OS iaf.
http://24.media.tumblr.com/1e953ed856188dbc476aaba8e606a0b6/tumblr_mz9zg00csh1qb4rpho1_400.gif

Tomas Tatar förlorade sin far häromdagen, avgjorde mot Kings. Z vet hur man gör.

OggeP
2014-01-12, 11:29
Jo, det är lite häftigt. Men i ligans bästa lag, med Getzlaf & Corey Perry framför sig så hjälper det lite. Sätt han i Buffalo..


Det är väl självklart att det underlättar att få bra +/- statistik om man spelar i ett bra lag, men det är ändå jäkligt imponerande av en 19-åring. Jämför med Hjalmarsson och Oduya som har lika mycket speltid i Chicago, som får anses som lika bra som Anaheim. De har 10 resp 12 mot Lindholms 23.

Dags att be Foppa, Näslund, Sudden & Lidas träna PP igen;)

Det är inte jag som tagit ut Franzén. Varför är han uttagen om inte för att göra några mål? Även om det inte lär bli många mål från hans klubba. Det lär inte vara för hans defensiva arbete eller hans assister. Johansson, Hörnqvist, Söderberg och Zibanejad känns alla som roligare val än Franzén.

Ungkarlsliv
2014-01-12, 11:38
Jag hade gärna bytt ut honom mot Hörnqvist, men han har ändå gjort rätt dugligt med mål historiskt sätt. Men visst han är nog inte den som är tänkt att avgöra matcherna för Tre kronor, det håller jag med om.

Hörnqvist är om möjligt ännu mer streaky än Franzén.


Det är inte jag som tagit ut Franzén. Varför är han uttagen om inte för att göra några mål? Även om det inte lär bli många mål från hans klubba. Det lär inte vara för hans defensiva arbete eller hans assister. Johansson, Hörnqvist, Söderberg och Zibanejad känns alla som roligare val än Franzén.

Förmodigen får han väll rollen att böka framför mål i PP, alltså tror jag det stog mellan honom och Hörnqvist. Ziba, Söder och Johansson är helt andra spelartyper och Johansson är kraftigt överskattad, är ett stort Caps fan och har kollat varje match som Johansson har spelat i NHL. Han lever på Bäckström och Ovechkin och han är en STOOOR risk i egen zon, han har dock bra fart på skrillorna, men kan ej kontrollera farten samt att han ibland kan få till ett bra pass eller två, men oftast ger han bara bort pucken, Franzén slår honom med hästlängder.

Söder och Ziba har jag inte kollat tillräckligt på, men jag tror knappast de hade fått någon speltid om de hade blivit uttagna. De har väll PP tid och första-andralinje speltid i sina klubblag de hade på sin höjd varit fjärdelina eller extra spelare i OS. Ingen spetskompetens såsom storlek som Franzén besitter och kan därför bidra i vissa situationer.

rooz
2014-01-12, 11:55
Det är väl Hörnqvist som kunde fått den rollen som "Holmström", han har utvecklat den biten och behärskar den på ett bra sätt.

Marcus Johansson ser jag inget behov av. Hellre J. Ericsson...

awesomooo
2014-01-21, 20:16
Semin tar Soins plats i Team Russia!

awesomooo
2014-01-22, 18:04
Mårts förlängde 2 år idag -_-

awesomooo
2014-01-24, 08:53
.... Och Hedman är inte ens med på reservlistan. Man förlänger alltså med en tränare som har varit väldigt tveksam i två VM innan ett OS...:confused:

Vem skulle vi haft istället för Mårts?

rooz
2014-01-24, 09:30
Låter som HF-boards. "Jaha, du ledde laget till VM-guld?" "Vem bryr sig"


Grönborg hade vart mitt val.

awesomooo
2014-01-24, 10:55
Fast jag har aldrig riktigt gillat honom. Det gnälls mycket på Aftonbladet också. Tycker bara Mårts gör så märkliga val ibland. Hade inte Hörnqvist varit ett bättre val än Jimmie?

rooz
2014-01-24, 11:06
Fast jag har aldrig riktigt gillat honom. Det gnälls mycket på Aftonbladet också. Tycker bara Mårts gör så märkliga val ibland. Hade inte Hörnqvist varit ett bättre val än Jimmie?
http://media2.giphy.com/media/qHY6ij6LYizle/giphy.gif

Finns en del val jag skulle gjort annorlunda, typ att faktiskt ha med Hedman som reserv över Grossman, Ingen utanför NHL med i truppen, spela 2 st rena producent-linor och 2 st Shutdown..

Men jag litar på Måsen, inte hans största supporter men han har bra idéer.

awesomooo
2014-01-24, 11:30
Finns en del val jag skulle gjort annorlunda, typ att faktiskt ha med Hedman som reserv över Grossman, Ingen utanför NHL med i truppen, spela 2 st rena producent-linor och 2 st Shutdown..

Men jag litar på Måsen, inte hans största supporter men han har bra idéer.

Hoppas att den lilla speltiden Jimmie kommer få faktiskt krigar arslet av sig. Gnälls överallt och speciellt på Aftonbladet.

rooz
2014-01-24, 11:33
Aftonbladet? Really? En JÄVLA FAKKING GÅNG TILL, och jag blir sur på riktigt.
http://i.imgur.com/BfVpyt2.gif

awesomooo
2014-01-24, 11:38
http://flyborg.files.wordpress.com/2010/07/aftonbladet.gif

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image-c/17606702/580/normal/046ca22763e88/wennerholmsoffan.jpg

OggeP
2014-01-26, 09:09
3 nya poäng av Hedman inatt. Skaplig form inför OS, som han får avnjuta i tv-soffan.

awesomooo
2014-01-26, 09:27
3 nya poäng av Hedman inatt. Skaplig form inför OS, som han får avnjuta i tv-soffan.

Lika mycket poäng som Tallinder gör per kvartal.

Skämt åsido, Hedman visar ju helt klart att han tar plats i OS-truppen.

Steen tyckte jag var lite på hugget igår, två riktigt bra lägen som sket sig.

awesomooo
2014-01-28, 19:40
http://www.detroitnews.com/article/20140128/SPORTS0103/301280065/1128/sports0103/Red-Wings-Johan-Franzen-out-again-concussion-symptoms

"January 28, 2014 at 1:23 pm

Red Wings' Johan Franzen out again with concussion symptoms"

awesomooo
2014-01-28, 19:52
Vem ersätter Franzen? Joel Lundqvist? Fredrik Pettersson?

OBS! Jag försökte vara rolig och tycker inte dessa är några kandidater OBS!

ekmanc
2014-01-28, 20:34
Petterson har inte i ett OS att göra :P han är värdelös.

awesomooo
2014-01-28, 20:36
Petterson har inte i ett OS att göra :P han är värdelös.

I know! Blir Nyquist eller Hörnqvist, antagligen Patric men skulle inte bli förvånad om vi får in Joel istället.

ekmanc
2014-01-28, 20:38
Hörnqvist skulle jag tro, Joel har inte haft en bra säsong.

Tråkigt, Franzén spelade ju förra matchen för Detroit och såg helt ok ut.

Pingu
2014-01-28, 20:53
Nyqvist är väl första reserv på forwardssidan så han lär det bli istället för Franzén

ekmanc
2014-01-28, 21:30
Nyqvist har varit bra senaste matcherna 4mål på 4matcher nu tror jag.

awesomooo
2014-01-28, 21:32
Jasså, Nyquist är först. Lär inte hålla med Franzen så vi får nog Gustav in i laget.

peliqan
2014-01-28, 22:51
Var hittar man den här reservlistan för truppen?

rooz
2014-01-29, 09:19
Var hittar man den här reservlistan för truppen?

På Kolozzeum!

Patric Hörnqvist • Marcus Johansson • Gustav Nyquist
Jonas Brodin • Nicklas Grossmann • Erik Gustafsson • Staffan Kronwall
Robin Lehner.

Jag ser större värde i Z än i Franzen, så bara Zäta kommer i skick så är jag nöjd.

TIMPA
2014-01-29, 11:23
På Kolozzeum!

Patric Hörnqvist • Marcus Johansson • Gustav Nyquist
Jonas Brodin • Nicklas Grossmann • Erik Gustafsson • Staffan Kronwall
Robin Lehner.

Jag ser större värde i Z än i Franzen, så bara Zäta kommer i skick så är jag nöjd.

Ja, mycket hellre än Z i skaplig form än Franzen. Nyquist och Hörnqvist borde vara med o lira.

awesomooo
2014-01-29, 11:35
Z är snorviktig. Ena Sedinen behövs också.

Pingu
2014-01-29, 16:09
Z är ljusår viktigare än någon annan utespelare så är han inte med så är det slut i kvartsfinal

peliqan
2014-01-29, 16:57
Bra jävla surt att inte Hedman finns med som reserv asså :/

awesomooo
2014-01-30, 20:07
Franzén avstår OS-spel

Akerhage
2014-01-30, 20:08
Fan. Jag som gillar Franzén!!

skickat från min Nallebjörn

awesomooo
2014-01-30, 20:13
Inte så jäkla oväntat direkt, ska bli intressant nu vem som ersätter.

awesomooo
2014-02-02, 22:19
Hattrick och samanlagt 4 poäng av Nyquist ikväll.. Men blir inte ett dugg förvånad om man vaknar imorgon och ser att Joel Lundqvist har anslutit till truppen :) Go Mårts!

dared
2014-02-02, 23:27
Hattrick och samanlagt 4 poäng av Nyquist ikväll.. Men blir inte ett dugg förvånad om man vaknar imorgon och ser att Joel Lundqvist har anslutit till truppen :) Go Mårts!

Haha +1, det vore något. "Joel är en jävla go kille som alltid ställer upp och man vet var man har honom, kan ge bra synergier med Henke både på isen och i omklädningsrummet, de två tillsammans brukar alltid höja varandra."

Nu är ju Nyquist ett måste att ta med, är det någon spetskompetens vi har brist i är det ju just målgörare.

awesomooo
2014-02-02, 23:31
Hahahah jaa Mårts väljer sköna individer före duktiga hockeyspelare för att sammanhållningen är så viktig, visst, det är sant men man måste kolla lite mellan fingrarna också. Hedman är väl inte tillräckligt skön kanske.

Har inte sett så mycket av Hörnqvist denna säsong men jag vill ha med Nyquist. Ut med Jimmie så man får plats med Hörnqvist i sånna fall. Ut med Tallinder också för den delen och in med Hedman.

dared
2014-02-02, 23:43
Har inte sett så mycket av Hörnqvist denna säsong men jag vill ha med Nyquist. Ut med Jimmie så man får plats med Hörnqvist i sånna fall. Ut med Tallinder också för den delen och in med Hedman.

Håller med om detta, möjligtvis behålla "tallen" om han nu är så skön och ta bort Edler istället som varit skadad och medioker i år samt avstängd 2 matcher. Men vem vet, han kan ju faktiskt göra bra i från sig givetvis. Men fler cons än pros jämfört med Hedman imo.

awesomooo
2014-02-02, 23:50
Exakt, glömde bort Edler också.

Jag är ändå inte så orolig, tror sedinarna exempelvis kommer rycka upp sig till starten inklusive andra spelare. Guld är jag dock tveksam till, tyckte det verkade bra innan truppen släpptes men börjar ändå känna mig lite orolig nu.

Koettman
2014-02-02, 23:55
Jag tycker att Sverige har ett betydligt sämre lag än 2010. Då rök vi i kvarten. Just sayin.

rooz
2014-02-03, 09:36
Jag tycker att Sverige har ett betydligt sämre lag än 2010. Då rök vi i kvarten. Just sayin.

Fast du har givetvis fel.

MÅLVAKTER
Gustavsson Jonas, Toronto Maple Leafs, Kanada
Liv Stefan, HV 71, Sverige
Lundqvist Henrik, New York Rangers, USA

BACKAR
Enström Tobias, Atlanta Thrashers, USA
Johansson Magnus, Linköpings HC, Sverige
Kronwall Niklas, Detroit Red Wings, USA
Lidström Nicklas, Detroit Red Wings, USA
Murray Douglas, San José Sharks, USA
Oduya Johnny, Atlanta Thrashers, USA
Tallinder Henrik, Buffalo Sabres, USA
Öhlund Mattias, Tampa Bay Lightning, USA

FORWARDS
Alfredsson Daniel, Ottawa Senators, Kanada
Bäckström Nicklas, Washington Capitals, USA
Eriksson Loui, Dallas Stars, USA
Forsberg Peter, MODO Hockey, Sverige
Holmström Tomas, Detroit Red Wings, USA
Hörnqvist Patric, Nashville Predators, USA
Modin Fredrik, Columbus Blue Jackets, USA
Påhlsson Samuel, Columbus Blue Jackets, USA
Sedin Daniel, Vancouver Canucks, Kanada
Sedin Henrik, Vancouver Canucks, Kanada
Weinhandl Mattias, Dynamo, Moskva, Ryssland
Zetterberg Henrik, Detroit Red Wings, USA

Är bara Lidström & Holmström i 2010-version som skulle platsat. (Samt de som finns med i år.)

2010 är nog den sämsta truppen vi skickat sedan 1998.

awesomooo
2014-02-03, 09:45
Standard att ha med SHL-spelare i OS. Jag är fan tveksam till Jimmie, dock kommer han väll knappt få speltid men ändå, tycker Johansson och Nyquist tar hans plats alla dagar i veckan.

Pingu
2014-02-03, 12:50
Fast du har givetvis fel.

MÅLVAKTER
Gustavsson Jonas, Toronto Maple Leafs, Kanada
Liv Stefan, HV 71, Sverige
Lundqvist Henrik, New York Rangers, USA

BACKAR
Enström Tobias, Atlanta Thrashers, USA
Johansson Magnus, Linköpings HC, Sverige
Kronwall Niklas, Detroit Red Wings, USA
Lidström Nicklas, Detroit Red Wings, USA
Murray Douglas, San José Sharks, USA
Oduya Johnny, Atlanta Thrashers, USA
Tallinder Henrik, Buffalo Sabres, USA
Öhlund Mattias, Tampa Bay Lightning, USA

FORWARDS
Alfredsson Daniel, Ottawa Senators, Kanada
Bäckström Nicklas, Washington Capitals, USA
Eriksson Loui, Dallas Stars, USA
Forsberg Peter, MODO Hockey, Sverige
Holmström Tomas, Detroit Red Wings, USA
Hörnqvist Patric, Nashville Predators, USA
Modin Fredrik, Columbus Blue Jackets, USA
Påhlsson Samuel, Columbus Blue Jackets, USA
Sedin Daniel, Vancouver Canucks, Kanada
Sedin Henrik, Vancouver Canucks, Kanada
Weinhandl Mattias, Dynamo, Moskva, Ryssland
Zetterberg Henrik, Detroit Red Wings, USA

Är bara Lidström & Holmström i 2010-version som skulle platsat. (Samt de som finns med i år.)

2010 är nog den sämsta truppen vi skickat sedan 1998.

Sedinarna var mycket bättre 2010 än vad dom är nu, likaså allfredsson och Louie .
Tomas Holmström i 2010 version hade tagit plats i 2014 truppen också .
Backsidan är bättre till detta os men forwardsen är sämmre

rooz
2014-02-03, 12:57
Sedinarna var mycket bättre 2010 än vad dom är nu, likaså allfredsson och Louie .
Tomas Holmström i 2010 version hade tagit plats i 2014 truppen också .
Backsidan är bättre till detta os men forwardsen är sämmre

Vet inte hur Louie ska bedömas, med två hjärnskakningar, nytt spelsystem samt ny omgivning. 2009/2010 gjorde han 71 P under 82GP, men då var han helt fräsch.

Weinhandel, Modin, Påhlsson, Forsberg var ganska slut allihopa 2010..

Pingu
2014-02-03, 13:08
Vet inte hur Louie ska bedömas, med två hjärnskakningar, nytt spelsystem samt ny omgivning. 2009/2010 gjorde han 71 P under 82GP, men då var han helt fräsch.

Weinhandel, Modin, Påhlsson, Forsberg var ganska slut allihopa 2010..

Louie hade jag inte haft med i år, han har inte varit bra . Calle Söderberg går betydligt bättre i Boston bla
Allfredsson är en annan, har sett mycket Detroit i år och skulle ta Nyqvist alla dagar i veckan över alfie

Sedinarna har soppatorsk, Zetterberg har en krånglande rygg, ERIK Karlsson fortsätter göra fel i egen zon lika ofta som han gör poäng !
Ska Sverige ta sig någonstans i os så hänger det på Henke

awesomooo
2014-02-03, 20:16
Nyquist ersätter Franzén!

R Scarpa27
2014-02-03, 21:06
Nyquist ersätter Franzén!

read it...
tror det blir kanon...

nu får franzen vila huvudet & Nyquist visa vad han går för, han är fan duktig.

dared
2014-02-03, 21:29
Kanon med Nyquist!

Visst lite oklar form på vissa herrar men kul tillskott med Steen, Nyquist, OEL etc. Vi har dessutom ett riktigt vasst lag i PP.

awesomooo
2014-02-05, 23:32
Stamkos behöver en ersättare. Jag tror det blir St. Louis

Pingu
2014-02-06, 00:14
Stamkos behöver en ersättare. Jag tror det blir St. Louis

Giroux, stlouis eller Staal !
Ev skinner i Carolina

Pingu
2014-02-06, 00:29
Giroux, stlouis eller Staal !
Ev skinner i Carolina

Staal skulle givetvis vara Neil från Pittsburgh

awesomooo
2014-02-06, 09:25
Oduya skadad? Känns ändå rätt tryggt då vi har bättre backar att plocka in, dock är den bästa inte ens med på reservlistan...

Fantasten
2014-02-06, 10:42
För Finlands del verkar Mikko Koivu inte hinna bli spelklar till OS. Givetvis ett enormt avbräck och det krävs oerhört stabilt försvarsspel och kanoninsatser av Tuukka Rask i målet om vi ska ha ens en liten möjlighet att ta oss till semifinal.

https://pbs.twimg.com/media/Bfqzf1WIIAAS-tL.jpg:large

https://pbs.twimg.com/media/BfqwKohCYAAVCXD.png:large

Men med den fantastiskt snygga hjälmen blir jag förvånad om Rask ens släpper in ett endaste mål :devil:

TIMPA
2014-02-06, 10:49
Oduya skadad? Känns ändå rätt tryggt då vi har bättre backar att plocka in, dock är den bästa inte ens med på reservlistan...

Jaså? Inte sett något.

awesomooo
2014-02-06, 10:51
Jaså? Inte sett något.

Han var inte med igår mot Ducks.

TIMPA
2014-02-06, 10:53
Han var inte med igår mot Ducks.

Åhfan, kanske lite säkerhetsåtgärder då? Men just Oduya tycker jag inte är oersättlig.

awesomooo
2014-02-06, 11:16
Åhfan, kanske lite säkerhetsåtgärder då? Men just Oduya tycker jag inte är oersättlig.

Visst, han fungerar med Hjalmarsson men ser Hedman som en lämplig ersättare, dock har Mårts bestämt sig att Hedman platsar inte.

Haha, den där hjälmen var ju bland det fulaste! Dåligt gjord och för plottrig.

rooz
2014-02-06, 11:38
St-Louis eller Neil får ersätta Stamkos. Book it.

Och på ämnet målvaktsmasker så är det som vanligt? USA har en massa patriotism, Finland lät en dagisklass bestämma hur Rask skulle se ut, Sverige har två nästan likadana och Gustafsson fick en duglig.

Vinner gör dock
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1/1743703_10151860375281933_492034502_n.jpg

Klar förlorare? Det Finns en del..
http://farm6.static.flickr.com/5547/12210888686_c4f3f575cd.jpg

https://pbs.twimg.com/media/Bfri5ScIEAAG0bX.jpg:large

http://ingoalmag.com/wp-content/uploads/2014/02/Jimmy-Howard-2014-Sochi-Olympics-Mask-2-of-6.jpg

awesomooo
2014-02-06, 11:45
Den ser nästan matt ut. Ta bort taggtråden runt hjälmen så hade den varit finare.

Howards var ju gräslig den med.

Starkbaums hör hemma på pojknivå under tidigt 2000.

TIMPA
2014-02-06, 11:52
Såg kort om Oduya nu att han hade en "lower body injury", förhoppningsvis inget allt för allvarligt då.

Rangz
2014-02-06, 11:58
Finns det något spelschema uppe ännu (inkl kanal+sändningstid)?

Minimjölk
2014-02-06, 12:00
Såg kort om Oduya nu att han hade en "lower body injury", förhoppningsvis inget allt för allvarligt då.

Fotsvamp?

awesomooo
2014-02-06, 12:02
Finns det något spelschema uppe ännu (inkl kanal+sändningstid)?

Orkar inte länka för jag sitter på telefonen men gå in på Viaplays hemsida och navigera till OS --> tablå

Rangz
2014-02-06, 13:27
Orkar inte länka för jag sitter på telefonen men gå in på Viaplays hemsida och navigera till OS --> tablå

Tack.

För dom som är intresserade av Sveriges (H) matcher:

12/2 18.00 Tjeckien-Sverige Tv3
13/2 18.00 Sverige-Ryssland Tv3
14/2 13.30 Sverige-Schweiz Tv3
15/2 18.00 Sverige-Lettland Tv3


EDIT: 14/2 är ju en fredag, blir väl att jobba halv dag den dagen..

Karkiainen
2014-02-06, 13:27
Kul att Bishop designs ritat Howards hjälm när en viss Bishop som slår Howard på fingrarna i buren inte blev uttagen.

dared
2014-02-06, 13:54
Tack.

För dom som är intresserade av Sveriges (H) matcher:

12/2 18.00 Tjeckien-Sverige Tv3
13/2 18.00 Sverige-Ryssland Tv3
14/2 13.30 Sverige-Schweiz Tv3
15/2 18.00 Sverige-Lettland Tv3


EDIT: 14/2 är ju en fredag, blir väl att jobba halv dag den dagen..

Ey, Ryssland är inte i vår grupp, höll på att ställa in en gruppträff på Torsdagen (13)

Rangz
2014-02-06, 14:00
Ey, Ryssland är inte i vår grupp, höll på att ställa in en gruppträff på Torsdagen (13)


Helt rätt, råkade kopiera in en dam match, my bad! Nu är det för sent att ändra :/

Tiderna är alltså:
12/2 18.00 Tjeckien-Sverige Tv3
14/2 13.30 Sverige-Schweiz Tv3
15/2 18.00 Sverige-Lettland Tv3

awesomooo
2014-02-06, 14:59
Härligt, Sverige är först ut! Vissa dagar börjar matcherna redan 09:00

Spinkis
2014-02-06, 15:03
Oduya skadad? Känns ändå rätt tryggt då vi har bättre backar att plocka in, dock är den bästa inte ens med på reservlistan...

Day-to-day och Quenneville sa att det inte skulle vara någon fara inför OS.

Pingu
2014-02-06, 17:06
St Louis ersätter stamkos

awesomooo
2014-02-06, 18:49
H. Sedin mår inte bra. Vem ska in?

St Louis ersätter stamkos

Bra val imo

Pingu
2014-02-06, 19:32
H. Sedin mår inte bra. Vem ska in?



Bra val imo

Johansson från Washington eller Hörnqvist, det är dom två reserver som står på tur ! Sedinarna har inte varit bra alls i år och med tanke på mårts kärlek till Louie så hade det varit första kedjan . Henke och Zetterberg kommer få slita hårt, fruktansvärt hårt om Sverige ska ta sig till semi ens ...

Canada har tveklöst bästa truppen, får dom bara till kemin i laget så vinner dom. Kan skicka ett lag till som definitivt kan vinna också !

USA gillar sammansättningen av laget, fart teknik och hårt jobbande lirare. Final lag tror jag

Ryssarna har offensiv men många stora egon, hyffsad målvakt men klart sämsta backar av elit lagen. Semifinal

Finlad, slåss med USA om bästa målvakterna, inga tunga namn på Backsidan, en del spännande forwards. Får vara nöjda om dom tar sig till semi

Sverige bra målvakt som spelat upp sig på slutet, hyffsade backar men betydligt svagare framåt . Precis som med Finland så får vi vara nöjda med en semi

Tjeckien Slovakien Tyskland ser jag inte som hot på något sätt

awesomooo
2014-02-06, 19:56
Tyskland är inte ens med, Slovenien tog deras plats! Ja, det blir fiasko för Sverige detta OS också.

WHITEFOLKS
2014-02-06, 20:04
Jag tror Kanada går obesegrade genom turneringen med en målskillnad på 134-0

Pingu
2014-02-06, 20:16
Tyskland är inte ens med, Slovenien tog deras plats! Ja, det blir fiasko för Sverige detta OS också.

Hade jag inte koll på alls ... Jaja Slovenien är inget hot på långa vägar

awesomooo
2014-02-06, 20:17
Ja Kanada ska inte något annat än att dominera men man vet aldrig, kan bli rena fiaskot också. Troligen inte då man har så pass bra lag att gå obesegrade genom hela turneringen är något man bör förvänta sig.

StarkaUlf
2014-02-06, 22:08
Hm.. Fruktansvärt tungt utan Sedin i OS :( Känns som att våra chanser minskades drastiskt..

awesomooo
2014-02-06, 22:31
Backlund som ersättare? Är ju som gjort för att det ska gå åt pipsvängen...

Nu är det i alla fall hugget att Sedin inte följer med.

TIMPA
2014-02-06, 22:36
In med Hörnqvist nu, han är tillräckligt bra för att bidra i den här truppen.

awesomooo
2014-02-06, 22:37
Känns som det bara är Kanada som är riktigt jävla stacked (bortsätt från Stamkos). Tjeckien har väl inte den bästa truppen för den delen heller, sen vet man inte om Datsyuk håller fram till OS för Ryssland. USA ska bli intressant att se.

Kan inte se någon annan nation än Kanada vinna det här.

StarkaUlf
2014-02-06, 22:38
Låt bäckis eller zäta leka med Sedin och flytta in Hörnqvist i deras kedja istället. Sedin måste få ha någon annan med liknande spelsinne för att få ut sitt max, tycker jag. Tyvärr är ju Henrik unik.

awesomooo
2014-02-06, 22:47
Ah det är riktigt jävla tråkigt. Ser inte fram emot OS lika mycket längre, blir väl ut i kvartsfinalen igen.

StarkaUlf
2014-02-06, 22:51
Ah det är riktigt jävla tråkigt. Ser inte fram emot OS lika mycket längre, blir väl ut i kvartsfinalen igen.

Blev genast tråkigare, håller jag med om :(

awesomooo
2014-02-06, 22:58
Blev genast tråkigare, håller jag med om :(

Jag är mest orolig om Sverige klarar an motståndare som Schweiz och eventuellt Slovakien, tveksamt.

dared
2014-02-06, 23:34
Vem vet, Sverige kanske klarar av att tackla en underdog roll bra, dessutom så kan det räcka att spela 2 riktigt bra matcher med lite flyt.

ekmanc
2014-02-06, 23:34
Jag är mest orolig om Sverige klarar an motståndare som Schweiz och eventuellt Slovakien, tveksamt.

Det där är ju bara fjantigt och sagt i ren affekt, oavsett om Sedin är med eller inte så ska vi inte förlora mot Schweiz eller Slovakien.

MackeJuve
2014-02-06, 23:41
Jag är mest orolig om Sverige klarar an motståndare som Schweiz och eventuellt Slovakien, tveksamt.

?????? P.g.a. en spelare? Sverige har ju jättebra lag, förstår inte vad fan du gnäller om. Tråkigt att det var just han men det sabbar knappast hela turneringen. Johan Garpenlöv menade till exempel på att det här var vår bästa OS-trupp någonsin. Om det är det eller inte vet jag inte men det borde väl tyda på att vi har en förbannat bra trupp i alla fall.

Spinkis
2014-02-06, 23:45
Var läser ni att Henrik Sedin inte ska med? Det jag har hört är att Tortorella inte tyckte att Henrik skulle åka, men han är ju coach för vancouver så det är ju inte jättekonstigt!

Sitter ni bara och spekulerar?

EDIT* Hittade en artikel nu, men det är väl inte officiellt eller?

ekmanc
2014-02-06, 23:59
Var läser ni att Henrik Sedin inte ska med? Det jag har hört är att Tortorella inte tyckte att Henrik skulle åka, men han är ju coach för vancouver så det är ju inte jättekonstigt!

Sitter ni bara och spekulerar?

EDIT* Hittade en artikel nu, men det är väl inte officiellt eller?

Jo det är väldigt officiellt, står ju över hela förstasidorna på aftonbladet och expressen osv just nu.

Spinkis
2014-02-07, 00:07
vafan jag var ju in och kollade på aftonbladet men då såg jag inget och nu är det första träffen! :(

Pingu
2014-02-07, 01:01
?????? P.g.a. en spelare? Sverige har ju jättebra lag, förstår inte vad fan du gnäller om. Tråkigt att det var just han men det sabbar knappast hela turneringen. Johan Garpenlöv menade till exempel på att det här var vår bästa OS-trupp någonsin. Om det är det eller inte vet jag inte men det borde väl tyda på att vi har en förbannat bra trupp i alla fall.

Då lever Johan garpenlöv i fablernas värld . Målvakterna och backarna är bättre över lag men forwardsen är betydligt sämmre än senaste os bla .

ekmanc
2014-02-07, 01:04
Då lever Johan garpenlöv i fablernas värld . Målvakterna och backarna är bättre över lag men forwardsen är betydligt sämmre än senaste os bla .

Håller inte med, jag tycker vi är klart bättre nu det var ett flertal riktigt dåliga spelare med sist.

Pingu
2014-02-07, 02:54
Håller inte med, jag tycker vi är klart bättre nu det var ett flertal riktigt dåliga spelare med sist.

Det är det nu också !
Ingen lidas, alfie är en skugga av sig själv, sedin är långt långt från det han visade 2010, Louie likaså !
Sten är bättre, bäckis är ganska lika som han var senast, z är på samma höga nivå som tidigare .... Offensivt ser det mycket sämmre ut

Backsidan är bättre trots att ingen är ens nära den spelare lidas var.

Denna trupp är inte bättre än 2010 eller 2006 års upplaga

ekmanc
2014-02-07, 03:13
Det är det nu också !
Ingen lidas, alfie är en skugga av sig själv, sedin är långt långt från det han visade 2010, Louie likaså !
Sten är bättre, bäckis är ganska lika som han var senast, z är på samma höga nivå som tidigare .... Offensivt ser det mycket sämmre ut

Backsidan är bättre trots att ingen är ens nära den spelare lidas var.

Denna trupp är inte bättre än 2010 eller 2006 års upplaga

Nej offensivt ser det mycket bättre ut nu, Bäckström är bättre nu, Zetterberg är bättre nu, Steen är grym. Vi har inga spelare som Modin, Weinhandl, Påhlsson och Forsberg som var totalt ur form och inte bidrog med något alls under förra 2010.
Sen har vi Landeskog, Nyqvist, Hagelin och en hel hög med unga riktigt riktiga vassa och snabba spelare i 3:e och 4:e kedjan som ger ytterligare en dimension som vi inte hade sist.

ekmanc
2014-02-07, 03:15
Nyqvist gjorde just ett riktigt fint mål mot Florida förresten, hans 9:e på de 8 senaste matcherna.

awesomooo
2014-02-07, 08:05
Det där är ju bara fjantigt och sagt i ren affekt, oavsett om Sedin är med eller inte så ska vi inte förlora mot Schweiz eller Slovakien.

?????? P.g.a. en spelare? Sverige har ju jättebra lag, förstår inte vad fan du gnäller om. Tråkigt att det var just han men det sabbar knappast hela turneringen. Johan Garpenlöv menade till exempel på att det här var vår bästa OS-trupp någonsin. Om det är det eller inte vet jag inte men det borde väl tyda på att vi har en förbannat bra trupp i alla fall.

Det beror inte bara på en spelare. Slovakien och Schweiz är båda bra lag som är ännu mer underdogs än Sverige, jag är inte övertygad att man tar sig genom dessa två. Sveriges lag skulle kunna varit bättre.

Sen går det att diskutera formen på vissa spelare. Nu hade Slovakien lite otur dom med som kommer sakna Gaborik.

Sverige SKA vinna över Schweiz men det där jävla laget är mästare på att stoppa käppen i hjulet på lag.

Johansson ersätter H. Sedin (obekräftad uppgift)

TIMPA
2014-02-07, 08:38
Alla de stora nationerna har bra lag, allt handlar om att spela ihop truppen under turneringens gång och att nyckelspelarna hittar en god form under turneringen, lyckas man med det så har man mycket vunnet. Det finns turneringar, som vi alla vet då flera lag är storfavoriter på pappret men ändå inte lyckas för laget spelar som ett gäng juniorer tillsammans.

rooz
2014-02-07, 08:42
Känns som Pingu tittat mycket Coaches Corner senaste tiden.

"UTAN LIDAS ÄR DÖTEN HÄR!1111 Book It gott folk!:krampus" "Karlsson är värdelös på allt, han kan inte spela i egen zon"

Dags att vi hyllar Lidas, men livet går vidare. OEL, Karlsson, Brodin, Hedman. Där har vi 4 st backar som kommer vara tongivande i 10+ år framåt.

Och 2010 så hade vi för många spelare som var färdiga, Modin, Weinhandel, Foppa. Alfie håller hög nivå, Z är bättre idag än 2010 (48p på 43 matcher är bättre än det var 2010)

Så, sitt ned i båten nu Pingu. Vi vet att Kanada har bredast trupp, och SKA vinna. Men korta turneringar är oftast chansen ett sämre lag har.

MackeJuve
2014-02-07, 08:54
Då lever Johan garpenlöv i fablernas värld . Målvakterna och backarna är bättre över lag men forwardsen är betydligt sämmre än senaste os bla .

Ja du, han verkar ju kunna några ton mer hockey än dig iaf. Att påstå att laget är sämre än 2010, please...

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk

awesomooo
2014-02-07, 09:06
Alla de stora nationerna har bra lag, allt handlar om att spela ihop truppen under turneringens gång och att nyckelspelarna hittar en god form under turneringen, lyckas man med det så har man mycket vunnet. Det finns turneringar, som vi alla vet då flera lag är storfavoriter på pappret men ändå inte lyckas för laget spelar som ett gäng juniorer tillsammans.

Exakt, men samtidigt tror jag inte det händer Kanada. Ryssland tror jag är det laget som blir det största fiaskot. Dock tror jag spelare som Kovie kommer höja sig markant.

MackeJuve
2014-02-07, 09:18
Exakt, men samtidigt tror jag inte det händer Kanada. Ryssland tror jag är det laget som blir det största fiaskot. Dock tror jag spelare som Kovie kommer höja sig markant.

Går Ryssland inte vidare från gruppen alltså? Du trodde ju att Sverige skulle åka ut i kvarten liksom... :smash:

TIMPA
2014-02-07, 09:24
Exakt, men samtidigt tror jag inte det händer Kanada. Ryssland tror jag är det laget som blir det största fiaskot. Dock tror jag spelare som Kovie kommer höja sig markant.

Mycket ska självklart gå åt helvete för att lag som Kanada ska vika ner sig, då dom besitter för mycket rutin och jävlar anamma.

Nitrometan
2014-02-07, 09:31
Mycket ska självklart gå åt helvete för att lag som Kanada ska vika ner sig, då dom besitter för mycket rutin och jävlar anamma.
Hur många OS har de vunnit?

awesomooo
2014-02-07, 09:32
Går Ryssland inte vidare från gruppen alltså? Du trodde ju att Sverige skulle åka ut i kvarten liksom... :smash:

Har jag ens sagt det? Att Ryssland åker ut i kvarten eller semin kommer klassas som ett fiasko. Jag tror dom tar sig till semin men där tar det stopp om dom får möta swe/can/usa.

Spinkis
2014-02-07, 09:35
Kanada är givetvis favoriter men kollar man på de OS som gått på internationell is så har det inte gått så bra. Om Ryssland inte tappar Datsyuk så blir dom en stark utmanare. jag tror Sverige tar brons över USA.

TIMPA
2014-02-07, 09:35
Hur många OS har de vunnit?

Vad jag kan räkna till har de 2 OS-guld under 2000-talet, och 3 eller 4 VM-guld?

Kontra Sverige som har 1 OS-Guld under 2000-talet och 2 VM guld.

Förvisso har Kanada inte alls presterat speciellt bra dom senaste 3-4 åren under VM-turneringarna.

Spinkis
2014-02-07, 09:40
Det blir tydligen MoJo som ersätter H.Sedin. Känns som ett bra val.

Spinkis
2014-02-07, 10:06
DBogObh4n4c

Karlsson är i storform iaf, Svenska landslaget har inte haft en så underbart offensiv back i något sammanhang förut. Lidström var mer allround men jäklar vad Karlsson kommer flyga på stor is.

Pingu
2014-02-07, 11:43
Ja du, han verkar ju kunna några ton mer hockey än dig iaf. Att påstå att laget är sämre än 2010, please...

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk

Garpenlöv som varit manager för tre kronor sedan 2010 .... Klart som fn att han säger att det är bästa truppen någonsin !

awesomooo
2014-02-07, 11:48
Garpenlöv som varit manager för tre kronor sedan 2010 .... Klart som fn att han säger att det är bästa truppen någonsin !

Inte längre, han slutade 2011.

Vi får vänta och se, snart smäller det och förhoppningsvis har vi en uppsjö av många nya till nästa OS.

Pingu
2014-02-07, 11:57
Känns som Pingu tittat mycket Coaches Corner senaste tiden.

"UTAN LIDAS ÄR DÖTEN HÄR!1111 Book It gott folk!:krampus" "Karlsson är värdelös på allt, han kan inte spela i egen zon"

Dags att vi hyllar Lidas, men livet går vidare. OEL, Karlsson, Brodin, Hedman. Där har vi 4 st backar som kommer vara tongivande i 10+ år framåt.

Och 2010 så hade vi för många spelare som var färdiga, Modin, Weinhandel, Foppa. Alfie håller hög nivå, Z är bättre idag än 2010 (48p på 43 matcher är bättre än det var 2010)

Så, sitt ned i båten nu Pingu. Vi vet att Kanada har bredast trupp, och SKA vinna. Men korta turneringar är oftast chansen ett sämre lag har.

2010 hade vi en poäng kung i NHL och totalt 3 st 100 poäng killar i sedins och alfie . Bäckis och z som producerade runt 1p /match . Sedin, alfie, Louie är lika trötta som Foppa modin etc var under 2010 .
Karlsson är ingen lidas, när han vann norrisen så var han den back i NHLs historia som lirat minst antal minuter boxplay per match och vunnit norris trophy ! Lika fantastisk som han är framåt är han dålig bakåt .

Pratar i princip dagligen nu med scouter och spelar agenter och snacket på dom går i samma banor som jag skriver ! Vill ni läsa på Aftonbladet hur Oel stirrar ned crosby och satte sig i respekt mot malkin så förstår jag vissas resonemang här ..,,

Pingu
2014-02-07, 12:00
Inte längre, han slutade 2011.

Vi får vänta och se, snart smäller det och förhoppningsvis har vi en uppsjö av många nya till nästa OS.

Han finns i kretsarna i och runt os truppen även om han slutat :)

Till nästa os så har flera unga killar utvecklats och då kommer truppen vara bättre absolut !

awesomooo
2014-02-07, 12:19
Han finns i kretsarna i och runt os truppen även om han slutat :)

Till nästa os så har flera unga killar utvecklats och då kommer truppen vara bättre absolut !

Vi får hoppas på det. Finns bra och unga killar där borta redan nu som förhoppningsvis fortsätter utvecklas.

TIMPA
2014-02-07, 13:26
Att säga att sedinarna är trötta och sådana saker efter VM senast? Visst att dom inte gått som tåget denna säsong men att tivla på deras förmåga... det vettifan.

Minimjölk
2014-02-07, 13:34
Är det någon som vågar sia lite ang hur truppen inför OS 2018 ser ut?

Det känns som som en viss generationsväxling är på gång och att att killar som Landeskog, Hagelin, C Söderberg, Nyquist mfl kommer vara tongivande. Frågan är om,Henke, Sedins, Zäta mfl finns kvar ens i laget då? Zäta tror jag kommer kunna hålla en grym nivå även över nästa OS.

Pingu
2014-02-07, 13:51
Att säga att sedinarna är trötta och sådana saker efter VM senast? Visst att dom inte gått som tåget denna säsong men att tivla på deras förmåga... det vettifan.

Ny säsong, gamla meriter duger inte ! Jämför man med hur dom spelade och producerade 2010 så är det vida skillnad

Pingu
2014-02-07, 13:57
Är det någon som vågar sia lite ang hur truppen inför OS 2018 ser ut?

Det känns som som en viss generationsväxling är på gång och att att killar som Landeskog, Hagelin, C Söderberg, Nyquist mfl kommer vara tongivande. Frågan är om,Henke, Sedins, Zäta mfl finns kvar ens i laget då? Zäta tror jag kommer kunna hålla en grym nivå även över nästa OS.

Lehner har första spaden då .
Oel och Hampus Lindholm är våra bästa backar, ERIK Karlsson fortsatt en av världens bästa offensiva på sin plats . Brodin, Hedman är också med !

Sedinarna är borta men z är med dock i en mindre roll .
Nyqvist, landeskog är några av topparna tillsammans med den yngre Nylander . Lindholm och Forsberg borde han tagit kliv och vara redo för topp 6 roller .
Patrick Berglund är nog med även han

TIMPA
2014-02-07, 14:14
Ny säsong, gamla meriter duger inte ! Jämför man med hur dom spelade och producerade 2010 så är det vida skillnad

Jo, men 2010 var Sedinarna galet bra i NHL, men dom var ta mig fan inte bra i OS.

ekmanc
2014-02-07, 15:14
Sedinarna har ju fått den tråkigaste coachen i NHL nu, dom har väl fått strikta order om att lägga 100% av sin fokus på att täcka skott i egen zon...

ekmanc
2014-02-07, 15:23
Jo, men 2010 var Sedinarna galet bra i NHL, men dom var ta mig fan inte bra i OS.

Sen hade vi en tokdålig coach också som spelade dom typ 13minuter per match, svårt att uträtta stordåd då.