handdator

Visa fullständig version : Mag/bröst träning HEMMA?


Challeofc
2014-01-06, 19:18
Tja!

Undrar ifall ni har några tips på träning hemma för dom dagarna man inte kan ta sig till gymmet?

Har mest problem med övningar för bröst och mage, vad har ni för tips? Som jag själv vet så är det sit-ups och push-ups, det är dom ända! Har ni några fler?
Jag har HANTLAR hemma som jag kan använda till övningar med! :)

Tack på förhand! :)

BiffKriminell
2014-01-06, 19:24
Armhävningar (Med vikt på ryggen om det behövs för adekvat belastning).

Sarco
2014-01-06, 19:26
För mage rekommenderar jag ett Abwheel. Sjukt bra träning för magen. Kompletterar du med plankan och sidledsplanka så har du ett bra pass för magen (3 x max på alla övningar).

Bröst hemma vetifan eftersom man inte har vikter eller bänkar hemma. Men armhävningsvarianter är väl rimligt? Du får en del mage där också. Lägg på lite korsrygg när du ändå kör och se det som träning för bålen främst.

svenbanan
2014-01-06, 21:30
För mage kan du köra hängande benlyft/knälyft (se till att flexa i ryggen i toppläget så det inte bara blir statiskt för magen och dynamiskt för höftböjarna).

Har du hantlar så kan du kanske köra nån variant av flyes för bröst. Men då behöver du ju nåt bänkliknande att ligga på.

Zhouy
2014-01-06, 22:10
Bröst: armhävningar, lutande dips på 2stolar, hantelflies, hantelpress
Mage: abwheel (köpa en kostar typ 200), crunches, bicycle, fällkniven, etc finns mkt du kan göra