Visa fullständig version : Kille äter endast mc donalds i 90 dagar
madballz
2014-01-05, 12:39
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=m-FBV3-pwDk
Intressant video, en kille äter endast mc donalds mat i 90 dagar och går ner i vikt, förstår inte fortfarande varför folk bashar på IIFYM.
Fredriiik
2014-01-05, 12:48
men va i helvette?
Ät en burgare på 900kcal exempelvis å fyll ut det andra av dagsbehovet på 2000 kcal så du fyller ditt E%(för att gå ner i vikt) av fett protein och kolisar.
Jag gick ner i vikt med mc donalds woho
NO SHIT?!
+ att karln går 45 minuter extra om dagen.
TS Vad vill du få fram? Tycker du resultaten är häpnadsväckande?
Även om han går ned i vikt så är det ju knappast hälsosamt för kroppen..
Det visade ju sig att hans kropp hade blivit hälsosammare. För oss på forumet som pluggar allt sånt här är det ju klart inte nån revelation, men för stora andelen amerikanare som sett supersize me med halvt öra och som tror att det bara är en viss typ av mat som gör en fet kan det nog vara bra. Ni vet, samma typ av människa som skulle trycka godis för att det är fat free.
Hans mål var ju att istället för att fokusera på vad man äter så ska man fokusera på näringsvärdena/kcalintag under dagen, och det är väl ett bra meddelande.
"Its choices that make us fat, not mcdonalds"
Vad är det här med att man har efter bilden innan före bilden i jämförelse? Det heter väl före och efter? :D
se denna
evcNPfZlrZs&list=TLpw2-ts-jiWQ
Det visade ju sig att hans kropp hade blivit hälsosammare. För oss på forumet som pluggar allt sånt här är det ju klart inte nån revelation, men för stora andelen amerikanare som sett supersize me med halvt öra och som tror att det bara är en viss typ av mat som gör en fet kan det nog vara bra. Ni vet, samma typ av människa som skulle trycka godis för att det är fat free.
Hans mål var ju att istället för att fokusera på vad man äter så ska man fokusera på näringsvärdena/kcalintag under dagen, och det är väl ett bra meddelande.
"Its choices that make us fat, not mcdonalds"
Jag tänkte mest på de höga mängderna salt och mättat fett, även socker(?).
Jag tänkte mest på de höga mängderna salt och mättat fett, även socker(?).
se dokumentären jag länka.
enligt den, och en jädrans massa andra, kanske vettigare källor,
så är hela mättat fett grejjen en massa skitsnack.
lite info från annat håll
http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/the_truth_about_saturated_fat
se dokumentären jag länka.
enligt den, och en jädrans massa andra, kanske vettigare källor,
så är hela mättat fett grejjen en massa skitsnack.
lite info från annat håll
http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/the_truth_about_saturated_fat
Jo, nu lutar det snarare åt att fleromättade fetter är sämre och att mättat fett inte alls har någon negativ påverkan. Fleromättade fetter är mer instabila och kan oxidera till skillnad ifrån mättat fett- som kroppsfettet består av.
Mättat fett är jag inte rädd för längre. Socker och för mycket kolhydrater i allmänhet är ett problem snarare.
R Scarpa27
2014-01-05, 19:14
har själv expreimenterat en del under veckor med viss kost för att se kroppens reaktion.
den värsta dieten som jag mådde sämst av var att utesluta kolhydrater.
men som sagt käkar man mcdonalds 1 gång per dagoch fyller ut resten med vitaminer och tillräckligt av mineraler osv på resterande mål e det ju inga konstigheter.
allt går att äta så länge man uppfyller dagsintag av nödvändigheter.
har själv expreimenterat en del under veckor med viss kost för att se kroppens reaktion.
den värsta dieten som jag mådde sämst av var att utesluta kolhydrater.
men som sagt käkar man mcdonalds 1 gång per dagoch fyller ut resten med vitaminer och tillräckligt av mineraler osv på resterande mål e det ju inga konstigheter.
allt går att äta så länge man uppfyller dagsintag av nödvändigheter.
Ja att utesluta helt är nog ingen bra ide. HAn kör ju på 100 gram om dagen, och det är ju helt ok, det kan man käka ganska mycket bönor på!
Och jag som blev less på McDonalds efter att ha ätit där 5 gånger på en månad.
Mcdonalds överlag smakar ju öppen röv.... inte käkat på mcdonalds på ~3år, hellre då en gedigen kebabrulle med fetaost *drool*
Dessa åsikter delvis baserade på artikeln om en cheeseburgare som fick ligga i ca 3 månader orörd och den var precis lika "färsk" som dagen den gjordes. inte ens flugorna\mögelsvamparna ville röra skiten.
Dessa åsikter delvis baserade på artikeln om en cheeseburgare som fick ligga i ca 3 månader orörd och den var precis lika "färsk" som dagen den gjordes. inte ens flugorna\mögelsvamparna ville röra skiten.
Källa?
Mcdonalds överlag smakar ju öppen röv.... inte käkat på mcdonalds på ~3år, hellre då en gedigen kebabrulle med fetaost *drool*
Dessa åsikter delvis baserade på artikeln om en cheeseburgare som fick ligga i ca 3 månader orörd och den var precis lika "färsk" som dagen den gjordes. inte ens flugorna\mögelsvamparna ville röra skiten.Den såg ut som så för att fukten försvann. Det har diskuterats här förut.
Om han endast åt mc-mat torde han väl inte må så bra även om han gått ner i vikt? Att man säkert kan trycka i sig skiten utan att bli fet och även gå ner i vikt men en kost bara baserad på skräpmat kan inte vara hälsosamt.
F.ö håller jag med om att maten smakar apa, duger bara klocka fem på morgonen!
Att gå ner i vikt brukar som jag har förstått det förbättra blodvärden, tryck osv.
Supersize me och även den filmen som presenteras i tråden är ju bara bs rent ut sagt, allt upplagt enligt amerikansk modell...such bs. All vi vet ju att det handlar om kcal in vs kcal ut, var den energin sedan kommer ifrån spelar mindre roll.
WHITEFOLKS
2014-01-07, 09:59
Beroende på vad man äter på mcdonalds så kan det nog vara bättre än standard husmanskost. Klart man kan vara hälsosam och äta på mcdonalds varje dag om man vill.
RobbanColeman
2014-01-07, 10:56
*popcorn*
Hej,
Jag har haft ett enormt sockerberoende, kombinerat med depression-light med (över)ätande som belöning och jag har antagligen Arfid.
Det har såklart resulterat i kraftig övervikt.
Men nu tänkte jag göra något åt det.
Eftersom jag ätit så sjukt dåligt en längre tid så tänkte jag ett par månader till kan inte göra någon enorm negativt skillnad för mig, snarare positiv om jag går ner en del av min kraftiga övervikt.
Jag har räknat ut mitt RDI till 2900, baserat på mina stats. 2900 kalorier om dagen alltså. 3 cheeseburgare är 900 kcal och en cola zero / vatten 0. Det betyder att jag ligger på ett underskott på 2000 kalorier.
Jag har tyvärr varit för dålig att lyssna på kroppens signaler på hunger och äta regelbundet har inte varit min grej, alltid varit en stor måltid per dag.
Är det så enkelt som kcal in vs kcal ut, oavset varifrån man får kalorierna i från? Och klarar jag bara stå emot hungern så bör detta funka i praktiken?
Subway är också en favorit. Brukar äta en footlong med rostbiff och ost, utan dressing och grejer och den är på 580 kcal. Även färdiggrillad kyckling från ICA är nog något jag kommer äta en hel del av (någon som vet kcal?).
Tips på mineraler och vitaminer att komplettera med från apoteket?
Förrutom att kosten är väldigt enformig, och kanske inte sund. Vad finns det för nackdelar eller problem man kan få/stöta på?
Som nämndes i min tråd så äter jag bara 6st grilled chicken wraps om dagen nu på mcd nu under min deff. På detta får jag i mig, tillsammans med min shake, exakt dem 2170kcal jag behöver för att gå ner mina 0,5kg i veckan varav 54g fett och 174g protein. Kompletterar med multivitamin och omega 3.
Diomedea exulans
2014-01-22, 01:40
Är det så enkelt som kcal in vs kcal ut, oavset varifrån man får kalorierna i från? Och klarar jag bara stå emot hungern så bör detta funka i praktiken?
Ja. Sen är 2000 kcal ett väldigt stort underskott. Jag tycker du ska nöja dig med mindre.
Ett vanligt multivitamintillskott.
Hej,
Jag har haft ett enormt sockerberoende, kombinerat med depression-light med (över)ätande som belöning och jag har antagligen Arfid.
Det har såklart resulterat i kraftig övervikt.
Men nu tänkte jag göra något åt det.
Eftersom jag ätit så sjukt dåligt en längre tid så tänkte jag ett par månader till kan inte göra någon enorm negativt skillnad för mig, snarare positiv om jag går ner en del av min kraftiga övervikt.
Jag har räknat ut mitt RDI till 2900, baserat på mina stats. 2900 kalorier om dagen alltså. 3 cheeseburgare är 900 kcal och en cola zero / vatten 0. Det betyder att jag ligger på ett underskott på 2000 kalorier.
Jag har tyvärr varit för dålig att lyssna på kroppens signaler på hunger och äta regelbundet har inte varit min grej, alltid varit en stor måltid per dag.
Subway är också en favorit. Brukar äta en footlong med rostbiff och ost, utan dressing och grejer och den är på 580 kcal. Även färdiggrillad kyckling från ICA är nog något jag kommer äta en hel del av (någon som vet kcal?).
Förrutom att kosten är väldigt enformig, och kanske inte sund. Vad finns det för nackdelar eller problem man kan få/stöta på?
ja det är så enkelt. däremot kanske din uträkning på att du bränner 2900kcal/dag stämmer. men låter rimligt.
i längden kommer 3 cheesburgare/dag bli ett helvete. eller ja efter en dag.
ät mer lagom kanske 2000kcal.
spelar ingen roll om du äter en stor måltid eller flera små om dagen. välj det du trivs bäst med.
multivitamin/mineral och omega3 kan va bra att komplettera med om du äter enformigt.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
EnergiÖverskott
2014-01-22, 07:24
TobyW: Är det enbart koppsvikten och inte förhållandet mellan fett/muskler du bryr dig om så, ja, det enda du behöver fundera på och det enda som styr hur din kroppsvikt regleras är energiintaget. Är du sockerberoende och ha problemet att maten är belönande för dig och du gärna äter som tröst så skulle jag dock rekommendera att hålla dig bota från mat med tillsatt socker. Speciellt i kombination med mycket fett. Håll koll på ditt energiintag och basera huvuddelen av din kost på bra basvaror. Ät så ofta/sällan som det passar dig som Jeml sa.
Tack för alla svaren och rekommendationer.
Ska försöka ligga på ett underskott på mellan 7000 - 10500 kalorier i veckan för gå ner 1-1.5 kg. Det blir 1290-1790 kalorier per dag. RDI är uträknat till 2790 här: http://caloriecount.about.com/tools/calories-burned
@EnergiÖverskott: I början nu är jag främst intresserad av att gå ner i vikt. Förhållandet mellan fett/muskler är nog redan så dåligt som det kan bli. Ska försöka lära mig att kontrollera ätandet bättre först och främst, samtidigt lära mig mer om näring/energi och vad livsmedel verkligen innehåller. Sedan jag blev mer medveten och intresserad så har man fått upp ögonen för ett par saker och förhoppningsvis ska det bli lättare att avstå från saker nu framöver med mer kunskap.
Ursäkta dum fråga, men hur vet man hur mycket socker och salt som är tillsatt och vad anses acceptabelt per 100 g? Är det 0 g som gäller här?
EnergiÖverskott
2014-01-22, 11:02
Tack för alla svaren och rekommendationer.
Ska försöka ligga på ett underskott på mellan 7000 - 10500 kalorier i veckan för gå ner 1-1.5 kg. Det blir 1290-1790 kalorier per dag. RDI är uträknat till 2790 här: http://caloriecount.about.com/tools/calories-burned
@EnergiÖverskott: I början nu är jag främst intresserad av att gå ner i vikt. Förhållandet mellan fett/muskler är nog redan så dåligt som det kan bli. Ska försöka lära mig att kontrollera ätandet bättre först och främst, samtidigt lära mig mer om näring/energi och vad livsmedel verkligen innehåller. Sedan jag blev mer medveten och intresserad så har man fått upp ögonen för ett par saker och förhoppningsvis ska det bli lättare att avstå från saker nu framöver med mer kunskap.
Ursäkta dum fråga, men hur vet man hur mycket socker och salt som är tillsatt och vad anses acceptabelt per 100 g? Är det 0 g som gäller här?
lägg dig lite högre, minst 2000 kcal/dag. Då blir det mer hanterbart. Du har ingen anledning att stressa. Jag skulle säga att du inte ska äta något som helst tillsatt socker. så, ja 0 för dig som har problem att hantera sockret.
King Grub
2014-01-22, 11:07
Allmänna rekommendationer för raffinerat sockerintag ligger på max 100 kcal från tillsatt socker för kvinnor och 150 kcal för män.
Saltmängden i livsmedel kan vara problematisk att ta reda på med exakthet, då vi inte har några regler som säger att producenterna måste ange denna.
speedy83
2014-01-22, 12:22
Som nämndes i min tråd så äter jag bara 6st grilled chicken wraps om dagen nu på mcd nu under min deff. På detta får jag i mig, tillsammans med min shake, exakt dem 2170kcal jag behöver för att gå ner mina 0,5kg i veckan varav 54g fett och 174g protein. Kompletterar med multivitamin och omega 3.
Hur är det med mängden socker, fett och salt samt ev. andra smått olämpliga tillsatser de har, är det något du funderar på eller bryr du dig enbart om vikt?
Bör tillägga att jag alltså inte känner till innehållet av ovan nämda saker utan undrar helt sonika?
socker är väl inget man egentligen behöver tänka så mycket på i mat. så stora kan mängderna omöjligt bli.
socker är ju knappast livsfarligt heller, jag skulle passa mig mer för fett.
Hur är det med mängden socker, fett och salt samt ev. andra smått olämpliga tillsatser de har, är det något du funderar på eller bryr du dig enbart om vikt?
Bör tillägga att jag alltså inte känner till innehållet av ovan nämda saker utan undrar helt sonika?
1,9g salt, 5g socker och 9g fett per wrap. Ingen aning om eventuella "olämpliga" tillsatser, upplys mig gärna
1,9g salt, 5g socker och 9g fett per wrap. Ingen aning om eventuella "olämpliga" tillsatser, upplys mig gärna
har ingen koll på salt men sockret i wrapen är inget problem.
Lance Uppercut
2014-01-23, 14:17
socker är väl inget man egentligen behöver tänka så mycket på i mat. så stora kan mängderna omöjligt bli.
socker är ju knappast livsfarligt heller, jag skulle passa mig mer för fett.
I vilket avseende? Viktökning kanske men knappast allmän hälsa? Varför skulle fett vara dåligt i rimliga mängder?
I vilket avseende? Viktökning kanske men knappast allmän hälsa? Varför skulle fett vara dåligt i rimliga mängder?
på deff:
-för att kunna äta större volymer (även om fett ger bra mättnads känsla).
-för att kunna äta mer carbs.
på bulk:
-för att kunna äta mer carbs (om balans).
-för att större del av viktuoppgången ska vara fettfri.
varför man vill äta mer carbs är för att det ger bättre energi till träningen och ett stort fettintag på bulk kan resultera i större fettökning.
jag menar naturligtvis inte att man ska äta extremt lite fett. runt 1g/kg kv är väl lagom. lägre på deff kanske men minst 40-50g.
Armed Dingo
2014-01-24, 11:27
Jag hade lätt kunnat äta obegränsat McDonalds i 90 dagar om jag gick ned i vikt på det
R Scarpa27
2014-01-24, 19:12
Jag hade lätt kunnat äta obegränsat McDonalds i 90 dagar om jag gick ned i vikt på det
det kan du (underskott kallas det)
Sheogorath
2014-01-24, 19:16
det kan du (underskott kallas det)
+1
han skrev "äta obegränsat". det klingar inte med underskott imo.
R Scarpa27
2014-01-24, 19:28
han skrev "äta obegränsat". det klingar inte med underskott imo.
det gör ingen fullständig kost heller vad det än är. *hug*
sen vad obregränast betyder enl honom vet jag inte.... (tror dock han syftar mest på att få tillgång med gratis mat]
mcdonalds erbjuder både sallader,burgare,strips, vatten, läsk, såser osv...
man kan lätt leva på mcdonalds.
Armed Dingo
2014-01-24, 22:49
det gör ingen fullständig kost heller vad det än är. *hug*
sen vad obregränast betyder enl honom vet jag inte.... (tror dock han syftar mest på att få tillgång med gratis mat]
mcdonalds erbjuder både sallader,burgare,strips, vatten, läsk, såser osv...
man kan lätt leva på mcdonalds.
Jag gillar i vanliga fall inte McDonalds men nu när jag är på diet så hade jag kunnat slicka i mig deras dressing till frukost om jag fick det gratis och gick ner i vikt på det.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.