handdator

Visa fullständig version : vilken sorts marklyft först?....


bighulken
2014-01-05, 08:19
Håller på att lär in kroppen på sumostile i marken.men känner att jag också behöver köra vanlig mark=smalmark.för att stärka upp ländryggen.

vilken bör jag köra först av dessa 2 då? antagligen sumo...men bara en gissning jag har,vet ej.

så tacksam för svar av någon kunnig i saken/ämnet/ som har provat å kan själv då.

Med vänlig hälsning/

Testarozza
2014-01-05, 10:17
Kör sumo på bendagen och vanliga på ryggdagen, kanske en lösning? :)

crizzan
2014-01-05, 11:03
Värm upp med sumo (ganska många set), träna smalmark och sedan sumomark lite lättare. (bara ett förslag).

bighulken
2014-01-05, 11:42
Kör sumo på bendagen och vanliga på ryggdagen, kanske en lösning? :)

tjaaa, du är ju rätt ute,med att sumo tar otroligt mkt same som i benböjen.....
men mark 2 ggr/vecka blir för mycket för ryggen.eller inte.....
men tack för svar i alla fall,fått lite å tänka å laborera med.
kanske som crizzan skrev,först mycket set sumo,även då för att fostra in kropp på nya övningen,även nervbanorna då,dana in dem i denna nya lyftstile då.

sen efter gå på lite i smalmarken då,för att stärk upp ländrygg....hmm.......kanske.....

ska pröva idag i alla fall!!! kör kl 14:00.

Tack för svaren....Med vänlig hälsning

alexander96
2014-01-05, 11:57
avlastar sumo lite från korsryggen? Har haft korsryggsproblem från och till så kanske värt att testa..

Philley
2014-01-05, 12:13
Om du precis börjat med sumo och tekniken inte sitter helt så värm upp med sumo på teknikvikter och kör arbetsset med smalmark. Om du redan är van vid sumo så kan du börja där och gå på smalmarken sen.

Jag brukar köra så och det funkar bra. Iofs tycker jag att sumo tar ganska bra på ländryggen (inte som smalmark men mer än vad vissa tror) så ser mest smalmarken som ett komplement då jag är starkare i sumo.

bighulken
2014-01-05, 14:48
ok,tackar för alla svar!!!!

har hjälpt mycket!..
men nu vet jag lösningen!!! tränaren som kom med den idag.

kör på å danar in tekniken i sumostile,vilket också tar på ländryggen.men sedan nästa övning blir Bellyback villket stärker upp länden mkt!!!......

Tack så hemskt mycket alla som svarat .....Med vänlig hälsning/