handdator

Visa fullständig version : Hjälp mig att bli en sexig bikini fitness pro


BeatriceMarie
2014-01-05, 00:16
Jag har tränat enbart styrketräning regelbundet i ca 1 år (5-6 ggr i veckan). Kosten har även var sjukt dålig (dock alltid tillräckligt med protein. Har tex legat på stora kcalunderskott flera dagar i veckan och sen några gånger i veckan legat på extrema överskott (onyttiga saker). Undrar även hur mycket det här förstör egentligen och vad som händer inuti kroppen. har kroppen sett det här som
En "bulk" eftersom det dagliga kcal-genomsnittet (per vecka) ändå blev ca 2500-3000 per dag pga svulldagarna trots stora kcalunderskott flera dagar) jag har ganska smal kropp med ok mkt muskler men speciellt massa fett vid nedre delen av magen. Jag får jättelätt fett på magen och har svår att få bort det (har aldrig haft en helt platt mage, inte ens när jag va underviktig i mina yngre dar). Har deffat (räknas det ens som att deffa när man inte ens Bulkat?:s) seriöst i snart 5-6 veckor nu med riktig mat och inga galna cheatdays ... Mycket fett kring magen är borta men finns fortfarande lite kvar... Vill gärna bli av med det! Hur ska jag göra nu??? Vill verkligen ta träningen och kosten seriöst nu, ska jag bulka nu? Om jag ska det hur länge ska jag bulka då? Hur stort överskott? Måste man bulka för att bygga muskler lättast? eller ska jag deffa tills allt fett e borta och sen bulka ist?

Jag vill se ut som en bikini PRO fitness tjej.

Innan deffen vägde jag ca 60-63
Nu väger jag 57-58

Är ca 167 cm lång

Rabiat
2014-01-05, 00:21
Om du ska köra bulk/deff krävs det några cykler av det för att komma i form. En bulk följt av en deff räcker inte, inte heller att deffa bort varenda uns fett för att sedan börja bulka och sedan deffa bort allt igen.

Ät tillräckligt för att orka träna ordentligt, se till att du ökar de vikter du lyfter hela tiden, och kör så tills du lagt på dig lite mer muskler. Så kan du se hur kroppen, och fettet på magen, reagerat på det och kanske deffa lite för att sedan äta lagom mycket och bygga muskler igen.

Jag tror ärligt talat inte att uttalad bulkning ger superbra resultat för någon, men det är ju bara jag...

Fredriiik
2014-01-05, 00:37
de tjejerna är så i tävlingsform och ser inte ut så i dagliga livet. Ta valfri sån stjärna och följ på instagram så ser du att de lägger på sig lite och får i mina ögon fantastiska former med lite mer fett utanpå musklerna :)

Bygg upp ordentligt med muskler och ät bra och ordentligt så ska du se att du kommer se liknande ut så om några år.

Danomax
2014-01-05, 00:46
Och om man skulle försöka, så skulle man förmodligen få en rad bristsjukdomar.

Det är bara vid tävling som dom här personerna ser ut så, resten av året ser dom mer normala ut.

AronP
2014-01-05, 01:02
Vi snackar bikini här, det är en form, eller jag inte långt ifrån, som damer kan hålla året runt utan större men.

Äta och träna ordentligt. Brinner du verkligen så börjar du läsa om vad detta innebär och för en förståelse för det.

Sheogorath
2014-01-05, 12:26
Jag håller också med Fordon, för övrigt tycker jag att TS ska planera långsiktigt, vill du nå den nivån som de som tävlar inom bikini fitness (ja jag var tvungen att googla på det) så finns det ingen quickfix, så sikta på sommaren 2016 eller kanske senare och planera träning och kost efter det, lycka till.

Jag tycker att det låter som att TS låter en ätstörning ta en ny form. Då är frågan vilken som är den långsiktiga lösningen här... Jag får en känsla av att vi hade behövt veta lite mer om TS innan vi vågar ge några konkreta råd.

Morty
2014-01-05, 12:49
Vafan är detta alltså. Kolo har spårat alldeles för hårt. Här är en uppenbart ätstörd tjej som behöver hjälp framför allt för sin psykiska hälsa men i förlängningen också för att kunna nå idrottsliga mål.

Så kommer en massa pojkar och förklarar vad som är sexigt och inte och vilken form hon ska ha.

VAR ÄR TOLKIA??

Gober
2014-01-05, 13:10
Vafan är detta alltså. Kolo har spårat alldeles för hårt. Här är en uppenbart ätstörd tjej som behöver hjälp framför allt för sin psykiska hälsa men i förlängningen också för att kunna nå idrottsliga mål.

Så kommer en massa pojkar och förklarar vad som är sexigt och inte och vilken form hon ska ha.

VAR ÄR TOLKIA??

Jag tycker att det låter som att TS låter en ätstörning ta en ny form. Då är frågan vilken som är den långsiktiga lösningen här... Jag får en känsla av att vi hade behövt veta lite mer om TS innan vi vågar ge några konkreta råd.

Plusettar ovan inlägg.

Jorgen
2014-01-05, 13:12
Poster raderade och pojkar varnade.
Skärpning alltså.

Ja, det gäller pezrulezhaakon också, trots att du inte blev varnad, men det är bara för att du ligger på 4/5 och i så fall hade blivit bannad.

rooz
2014-01-05, 13:14
Vafan är detta alltså. Kolo har spårat alldeles för hårt. Här är en uppenbart ätstörd tjej som behöver hjälp framför allt för sin psykiska hälsa men i förlängningen också för att kunna nå idrottsliga mål.

Så kommer en massa pojkar och förklarar vad som är sexigt och inte och vilken form hon ska ha.

VAR ÄR TOLKIA??

QFT.

Fram med bannhammaren.

Klok
2014-01-05, 14:04
Nu riskerar jag kanske en varning eller en ban eller två med tanke på att jag redan har fått inlägg raderade i den här tråden och med tanke på min historia, men jag har precis läst igenom reglerna mycket noggrant och det här inlägget bryter inte mot någon regel.

Jag tycker att det låter som att TS låter en ätstörning ta en ny form. Då är frågan vilken som är den långsiktiga lösningen här... Jag får en känsla av att vi hade behövt veta lite mer om TS innan vi vågar ge några konkreta råd.

Vafan är detta alltså. Kolo har spårat alldeles för hårt. Här är en uppenbart ätstörd tjej som behöver hjälp framför allt för sin psykiska hälsa men i förlängningen också för att kunna nå idrottsliga mål.

Så kommer en massa pojkar och förklarar vad som är sexigt och inte och vilken form hon ska ha.

VAR ÄR TOLKIA??

Plusettar ovan inlägg.

Ni menar till skillnad från typ 90 % av alla snubbar här inne som får panikångest av att ligga på över 12 % kroppsfett?

Är grejen att det i tjejens fall kan vara fysiskt farligt, mycket lättare än för en snubbe?

Gober
2014-01-05, 14:24
Nu riskerar jag kanske en varning eller en ban eller två med tanke på att jag redan har fått inlägg raderade i den här tråden och med tanke på min historia, men jag har precis läst igenom reglerna mycket noggrant och det här inlägget bryter inte mot någon regel.







Ni menar till skillnad från typ 90 % av alla snubbar här inne som får panikångest av att ligga på över 12 % kroppsfett?

Är grejen att det i tjejens fall kan vara fysiskt farligt, mycket lättare än för en snubbe?

Det är ingen skillnad på män och kvinnor i detta fallet. Jag reagerar likadant när trådar startas av killar med uppenbara problem. Finns gott om dem här ja. Handlar inte om det är farligt eller ej att ha lågt kroppsfett (även om det är mindre hälsosamt för en kvinna) utan om att hela TS inlägg ger sken av hon kanske har en del saker att ta tag i innan hon satsar på sin "karriär" inom bikini.