handdator

Visa fullständig version : Jag kan inte träna på helger - fixa schema som funkar?


Musen
2014-01-04, 21:36
Hallå

Jag är en stor nybörjare. Jag kan inte mycket alls angående schema m.m.

Men jag kan inte träna på helgerna ifall jag måste jobba. Det går bara inte.
Därav undrar jag ifall någon kan hjälpa mig med ett schema som är anpassat så jag aldrig behöver träna på helger?

Hittills har jag försökt köra StrongLift, men slutar alltid när jag måste jobba helgar.

Jag jobbar 10h pass.
På helgerna går det inga bussar, jag har ingen bil och kan inte samåka.

Jag bor 1,1 mil ifrån mitt jobb.
Gymmet är 4km åt andra hållet. Det går inga bussar så tidigt emot stan heller. Så då måste jag först gå 4km till gymmet, sedan 1,5 mil till jobbet.



Så ifall jag ska träna på helgen så ser min dag ut så här i princip:

05. Vakna
05.30: Gå till gymmet
05:50: Framme
06:50: Klar i gymmet
09:00: Börja jobba (Tar cirka 1h och 45min för mig att gå så långt just nu).
20:00: Gå hem
21:20: Hemma

Det går inte då jag har en valp också.

Så jag söker råd, går det att få ett schema som gör att jag aldrig tränar på lör,söndag?

Stor Hård Ådrig
2014-01-04, 21:41
Över
Under
Vila
Över
Under
Vila
Vila

Så ser väldigt många bra beprövade scheman ut. Eller så kör du en bro-split som alla andra newbz.

Rabiat
2014-01-04, 22:24
Men alltså, Stronglifts? SL5x5? Det är ju bara träning tre dagar i veckan, så varför skulle du träna helger då? Kör det mån, ons, fre bara.

Xtreme
2014-01-04, 23:12
Men alltså, Stronglifts? SL5x5? Det är ju bara träning tre dagar i veckan, så varför skulle du träna helger då? Kör det mån, ons, fre bara.
1+

Eller så kör du valfritt helkroppschema 3 dagar i veckan eller tittar i den klistrade tråden som har schema för både 2 och 3 dagar i veckan (mån, ons, fre).

2scoop
2014-01-04, 23:14
Varför cyklar du inte?

Adam87
2014-01-04, 23:21
Få lite mer kött på bena och lär dig göra eget schema. Sen kan du lägga upp träningen hur du vill efter dina Önskemål.

Du skulle kunna köpa 2 par hantlar och en chinsstång och varva det med Gymträningen.