handdator

Visa fullständig version : Förslag på vad man kan äta efter ett löppass


rafflan
2014-01-04, 20:50
Hej,

Vad brukar ni äta efter ett löppass? Jag tänkte kanske 250g kvarg och toppa det med funlight och lite frysta bär, eller är det bra att äta kvarg efter en löprunda/intervallpass? Jag brukar springa på kvällen så jag går och lägger mig kanske en halvtimme/timme efter löppasset. Eller brukar ni köra en proteinshake efter löpträning också?

R Scarpa27
2014-01-04, 20:52
ät mat?...
eller det du känner för beroende på vad du är ute efter för resultat/har ätit under hela dygnet???...

det här går inte svara på tyvär.

rafflan
2014-01-04, 20:57
ät mat?...
eller det du känner för beroende på vad du är ute efter för resultat/har ätit under hela dygnet???...

det här går inte svara på tyvär.

Kan inte äta någon måltid då tyvärr, så tänkte mer något litet. Kvarg är ju ett alternativ, kanske det bästa? Är ute efter att öka i muskelmassa så försöker äta mycket tidigare under dagen.

peliqan
2014-01-04, 21:05
Vill du ha snabbare återhämtning-> lägg till kolhydrater

rafflan
2014-01-04, 21:07
Vill du ha snabbare återhämtning-> lägg till kolhydrater

Sant det borde jag göra. Har rätt så dålig koll på vilka småsaker som har bra kolhydrater, har du några förslag?

R Scarpa27
2014-01-04, 21:08
Kan inte äta någon måltid då tyvärr, så tänkte mer något litet. Kvarg är ju ett alternativ, kanske det bästa? Är ute efter att öka i muskelmassa så försöker äta mycket tidigare under dagen.

att öka i muskelmassa hmm okey jo cardio är ju mkt bra träning????:smash:
sen kvittar det vad duäter bara du får tillräckligt med protein & fett, fyll på med kolhydrater.
ligg på överskott för att bygga och träna styrka...

rafflan
2014-01-04, 21:09
att öka i muskelmassa hmm okey jo cardio är ju mkt bra träning????:smash:

Aa vet men ska springa ett lopp i sommar så måste hålla i gång lite med löpningen samtidigt..

R Scarpa27
2014-01-04, 21:15
Aa vet men ska springa ett lopp i sommar så måste hålla i gång lite med löpningen samtidigt..

ät efter hunger och ät vad som behagar / kika lite på vad du ätit under hela dagen.

bara ät, det är resultaten av träningen som ger...
inte att att hålla på och nojja hur man ska äta för petnogrant.

peliqan
2014-01-04, 21:24
Sant det borde jag göra. Har rätt så dålig koll på vilka småsaker som har bra kolhydrater, har du några förslag?

Ja är det bara lättätna carbs du behöver så kör på färdig risgrynsgröt eller göttiga smörgåsar :)

rafflan
2014-01-04, 21:30
ät efter hunger och ät vad som behagar / kika lite på vad du ätit under hela dagen.

bara ät, det är resultaten av träningen som ger...
inte att att hålla på och nojja hur man ska äta för petnogrant.

Ja är det bara lättätna carbs du behöver så kör på färdig risgrynsgröt eller göttiga smörgåsar :)

Okej tackar!

Fogel
2014-01-04, 21:38
Proteinshake fungerar utmärkt. Kolhydrats behovet efter ett intensivt konditions pass är bra mycket hörgre än efter styrketräning. Om du äger en mixer så är vassle,havregryn med bär ett snabbt alternativ. Sen är kondition inget negstivt när man vill öka i muskelmassa, så länge konditionen inte ligger allt för nära styrketräningen och du är på ett överskott så bygger cardio också muskler.

rafflan
2014-01-04, 21:47
Proteinshake fungerar utmärkt. Kolhydrats behovet efter ett intensivt konditions pass är bra mycket hörgre än efter styrketräning. Om du äger en mixer så är vassle,havregryn med bär ett snabbt alternativ. Sen är kondition inget negstivt när man vill öka i muskelmassa, så länge konditionen inte ligger allt för nära styrketräningen och du är på ett överskott så bygger cardio också muskler.

Okej jag ska lätt testa det där med proteinpulver, havregryn och bär i en mixer. Eftersom jag äter havregrynsgröt med bär till frukost lät det där sjukt gott och det skulle passa mig bra. Men hur mycket proteinpulver(har french vannilla whey 100%).

Mitt schema ser ut såhär: Måndag och Tisdag - gym, Onsdag - löpning, Torsdag - gym, Fredag - vila, Lördag - gym, Söndag - löpning. Ibland blir det dock inte löpning båda gångerna så då vilar jag istället men siktar på att följa det där. Ligger löpningen för nära styrketräningen?

sigill
2014-01-04, 21:55
Nej det är inte för nära. Är det olika dagar är det lugnt. Om du ska köra samma dag kör helst styrketräningen först.

rafflan
2014-01-04, 22:08
Nej det är inte för nära. Är det olika dagar är det lugnt. Om du ska köra samma dag kör helst styrketräningen först.

Okej bra. Har hänt några gånger att jag kör styrketräning samma dag men då kör jag det först ja :)

Fogel
2014-01-05, 00:11
Mer än 20 gram från vassle ger inte någon bättre effekt, det plus 3dl mjölk och en dl havregryn så har du en shake på 35 gram protein.

rafflan
2014-01-05, 10:50
Mer än 20 gram från vassle ger inte någon bättre effekt, det plus 3dl mjölk och en dl havregryn så har du en shake på 35 gram protein.

Okej då kör jag på 20gram proteinpulver, 3dl mjölk, en dl havregryn. Sedan kan jag slänga i några frysta bär också.

Tack för tipset, ska lätt testa det här!