handdator

Visa fullständig version : Träningsprogram


mattisjamtback
2014-01-04, 16:17
Jag satt igår kväll och gjord lite ändringar i mitt träningsprogram. Det gjorde jag för att mina pass blivit längre och längre på sistone och jag ville då göra så att jag kunde supersetta antagonister för att spara tid och höja intensiteten. Även för att hela kroppen skulle få en ordentlig genomkörare 2ggr/7-8 dagar.

Tänkte då bolla lite med folket här på forumet och se om ni har någon feedback att ge och tips på att förbättra det.

Såhär hade jag tänkt mig:

Dag1: Överkropp (Bänkpress enligt MM2K, Superset Bröst/Rygg, Superset Biceps+underarmar/triceps) Dynamisk rörlighetsträning och roddintervaller innan.

Dag 2: Underkropp + Mage (Knäböj enligt MM2K, Superset Ben/Mage) Dynamisk rörlighetsträning och backintervaller innan.

Dag 3: Marklyft enligt MM2K, Biceps, Blandade övningar (kan vara tyngdlyftning, turkish get-ups, träning för att stå på händer etc.) Dynamisk rörlighetsträning och någon form av intervaller innan.

Dag 3 och 4 kör jag ej efter varandra, tränar jag på denna dag kan jag t ex köra tynglyftning, längre konditionspass, akrobatik etc.

Dag 4: Överkropp (Bänkpress enligt MM2K, Superset Bröst/Rygg, Superset Biceps+underarmar/triceps) Dynamisk rörlighetsträning och roddintervaller innan.

Dag 5: Underkropp + Mage (Knäböj enligt MM2K, Superset Ben/Mage) Dynamisk rörlighetsträning och backintervaller innan.

Dag6: Marklyft enligt MM2K, Biceps, Blandade övningar (kan vara tyngdlyftning, turkish get-ups, träning för att stå på händer etc.) Dynamisk rörlighetsträning och någon form av intervaller innan.

Mellan dag 6 och 1 gör jag på samma sätt som mellan dag 3 och 4.

Chins kör jag varje pass.

mattisjamtback
2014-01-06, 12:52
Under överkroppspasset ska det vara bröst + axlar supersettat med rygg :)

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2

nitz
2014-01-06, 13:02
Kanske skulle bli lättare att planera om man la in marken på ena underkroppsdagen?
Bara en tanke.

mattisjamtback
2014-01-06, 13:05
Kanske skulle bli lättare att planera om man la in marken på ena underkroppsdagen?
Bara en tanke.

Det var det jag ville göra först men tyvärr blir passet för långt om jag ska köra både knäböj och mark på samma pass.

Vill även köra de tre stora 2ggr per split.

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2

rooz
2014-01-06, 18:14
Vad har du för målsättning med din träning? Delmål (Och när skall dessa nås)? Hur är din erfarenhet av progressiv-styrkelyftsträning?

mattisjamtback
2014-01-06, 18:52
http://blog.icaniwill.se/mattis/2013/12/30/nya-tag-2014/

Där har jag skrivit mina mål för 2014, dels för hela året och fram till sommaren.

Sen är fokus just nu på att bli starkare och mer atletisk (väldigt allsidigt tränad alltså)

Det är först sen andra halvan på 2013 jag på riktigt började jobba progressivt för att öka styrkan men jag är inte direkt svag (105 bänk, 110 böj, 140 mark) antagligen lite mer nu men var att tag sen jag maxade.

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2

dmoller
2014-01-06, 19:07
varför inte köra på den gamle trotjänaren

tung böj/lätt mark
bänk
vila
tung mark/lätt böj
bänk
vila
vila

rooz
2014-01-06, 19:10
varför inte köra på den gamle trotjänaren

tung böj/lätt mark
bänk
vila
tung mark/lätt böj
bänk
vila
vila

Vem vilar så mycket?

mikaelj
2014-01-06, 19:44
Det är först sen andra halvan på 2013 jag på riktigt började jobba progressivt för att öka styrkan men jag är inte direkt svag (105 bänk, 110 böj, 140 mark) antagligen lite mer nu men var att tag sen jag maxade.

Jo. :-) Periodisera din träning där du helt fokuserar på att få upp din grundstyrka till att börja med! Därefter kan du satsa på att få bra värden på coopertestet. Annars tror jag inte att du kommer få något resultat i något du gör - blir för spretigt. (Jag har försökt. Funkar inte.)

mattisjamtback
2014-01-06, 19:49
Jo. :-)

Jag har varit mycket svagare om man säger så istället :p

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2