handdator

Visa fullständig version : Vad för telefon ska man skaffa? Smartphoneoskuld


Mags
2014-01-03, 20:16
Det har bara blivit så att jag använt en skruttig telefon de senaste åren (en sån som kostar 150:- ungefär) som nu börjar gå sönder. Så det kommer bli rätt futuristiskt för mig nu om jag skaffar en modern telefon. :d Men vad borde jag skaffa?

Egentligen är det flera frågor:

1. Vad för telefon (modell) är bra?
2. Borde jag köpa en telefon och sen antingen köpa ett kontantkort eller teckna något abonnemang? Eller skaffa både telefon/abonnemang genom något erbjudande.
3. Och ungefär vad kostar telefoni, nuförtiden?

Fan vad jag låter som en gammal tant här nu... men om någon av er har koll (av någon anledning verkar vissa ha ganska bra koll) så är jag mycket tacksam om ni ger mig råd (läs: bestämmer åt mig). :)

Jag ringer mest, något samtal varje dag. Internetuppkoppling vill jag ha naturligtvis, men behöver det inte jättemycket egentligen, så om det finns någon möjlighet att varje månad få lite data snabbt + obegränsad mängd data långsamt (eller nått sånt) och det är prisvärt så hade det passat perfekt.

Jag blev av en släkting erbjuden att köpa en iPhone (4?), vilket verkar rätt bra då... Apple... är... snyggt.

Spettet
2014-01-03, 20:24
Beställt en lumia 520 för 990:-, får återkomma om den är prisvärd.

Thornblom
2014-01-03, 20:36
Köp telefonen kontant och ta ett bra surfabonnemang.
Telefonen du skall köpa är en Nexus 5:
En native Android telefon med topphårdvara som är grymt prisvärd pga att det är en utvecklarlur som inte är konsumentsatsad.
Ca 3500kr, en telefon utan bloatware dessutom. Pga detta känns den rappare och smidigare än alla andra modeller på marknaden.

Victuhh
2014-01-03, 20:39
Nöjd med min Nokia Lumia 925 jag köpte i slutet av sommaren, hade innan dess en HTC wildfire. Rekommenderar en lumia, lättanvänd och stor skärm för gamla tanter ;)

King Grub
2014-01-03, 20:42
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=166248&highlight=mobil