handdator

Visa fullständig version : Tråden för oss med en råsaftcentrifug som vill göra optimal byggar-juice!


Vanligt vatten
2014-01-02, 01:24
Ska kanske nämna att det är helt vanlig juice vi snackar om här så det inte blir några missförstånd. ;)

Det är iaf så att jag införskaffat en juicemaskin på mellandagsrean och nu undrar jag vad det finns för bra och nyttiga juicer man kan smälla i sig?

Det här (här nedan) är vad jag själv vet om juicer, vore skoj om ni kunde fylla på och ge mig tips på bra juicer för någon som styrketränar:

Apelsinjuice: Har pluspoäng i stora mängder c-vitamin men är dålig för tänderna då den innehåller någon syre (minns ej namn?) som ska fräta och slita ner mycket på tänderna.

Lökjuice: Smakar förvisso illa men innehåller en hög mängd antioxidanter och har visat sig höja testosteronet med 300% hos råttor (1-4g/kg dag) efter bara några veckor. Verkar potent. http://www.ergo-log.com/onionjuice.html


I övrigt ska tydligen juice helst drickas fräsch eftersom när frukter/grönsaker pressas så läcker det ut stora mängder aktiva enzymer som bryter ned allt möjligt i juicen och väntar man för länge så kan dessa enzymer ha hunnit bryta ner en del nyttigheter för en.


Ja, vet ni något mer? :)

Vanligt vatten
2014-01-02, 01:35
Just det. Vet ni även någon fin kombo man kan köra så säg till.

amini
2014-01-02, 09:38
jag har sett lite vegan mixar med selleri, kål, morot, nötter, etc... och de blandar så att de får i sig all näring de behöver. finns säkert 100 tals på youtube.

nissepelle
2014-01-02, 10:51
All frukt innehåller syra. Att dricka lökjuice är inget jag skulle rekommendera, ifall du inte vill leva som eremit då folk nog kommer hålla ett säkerhetsavstånd till dig efteråt.

MrLomax
2014-01-02, 11:18
Äpple, gurka och apelsin är en favorit.
Ingefära är en hit.

Hanken
2014-01-02, 12:16
http://traningslara.se/drick-inte-dina-kalorier-del-2-juice-kan-ocksa-gora-dig-fet/

Sent from my C6903 using Tapatalk

Fjrebqll
2014-01-02, 12:24
http://traningslara.se/drick-inte-dina-kalorier-del-2-juice-kan-ocksa-gora-dig-fet/

Sent from my C6903 using Tapatalk

Vad exakt vill du ha sagt med det då?

Morty
2014-01-02, 12:55
Ett äpple, en bit ingefära, stor mängd spenat. Ev en rödbeta.

JacobHeitmann
2014-01-02, 12:59
Vad exakt vill du ha sagt med det då?

Hel mat är alltid bättre?

MrLomax
2014-01-02, 13:16
Ett äpple, en bit ingefära, stor mängd spenat. Ev en rödbeta.
Oh! Spenat och rödbeta har man provat, helt okej.


Tycker jag känner igen den här diskussionen, finns det inte redan en råsaftscentrifugtråd?

hurril
2014-01-02, 13:30
Jag vill höra mer om lökjuicen =)

Sheogorath
2014-01-02, 13:41
Jag tycker "lökjuice" låter som ett alldeles utmärkt slang för "steroider".

Thornblom
2014-01-02, 14:08
Jag tycker "lökjuice" låter som ett alldeles utmärkt slang för "steroider".

:d

Kommer börja användas från och med nu!

killenigrillen
2014-01-02, 14:44
Morötter+rödbetor+äpple.
Ren rödbetsjuice är fantastisk.

Vanligt vatten
2014-01-03, 16:49
Morötter+rödbetor+äpple.
Ren rödbetsjuice är fantastisk.

Ur näringssynpunkt eller bara för att den är god?

qozmox
2014-01-04, 15:09
Morötter+rödbetor+äpple.
Ren rödbetsjuice är fantastisk.

tycker ren rödbetsjuice är för jordig, men att mixa med antingen
morot eller äpple är en hit.

en grym sak jag gjort med den torra överblivna massan,
är att bara mixa med ägg, och göra burgare av det.
beror väl kanske vad man gjort juice på då, men både morot och rödbetor funkar bra.

sadjad
2014-01-05, 14:03
Jag skiter fullständigt i smaken då smak är bara för fjollor och 'oseriösa' atleter som trycker i sig Charlotte Perelli protein och kör biceps 4 gånger per vecka. Jag bryr mig endast om vad jag får i mig samt att det inte får smaka så dåligt att man spyr upp skiten för då får man inte i sig näringen om den kommer upp.

Sadjad's Uber Juice:

1st Kiwi C-Vitamin
5g Ingefära Antiseptiskt
2koppar Bär (Hallon, Hjorton, Blåbär, Nypon) Oxidanter
Psylliumfrön Fibrer (Alternativt)
3 Morot - A-Vitamin och Karroten
1 Rödbeta Metaller (Zink, Järn, Magnesium mm)
0,25 Lök Testosteron Stimulera och Hjälper till lite vid Fettförbränning

Detta är min blandning, döm själv. Det där med Syra i apelsiner är total skitsnack, kommer inte skada dina tänder så länge du inte "överdoserar". Det är lika farligt att tugg i sig en köttbit, dricka protein efter träningen som att käka en apelisin i längden. När man dricker eller äter något surt mjukas nämligen tandens emalj upp och kan lätt slitas bort av tandborstning eller gnisslande tänder.

qozmox
2014-01-05, 16:02
Jag skiter fullständigt i smaken då smak är bara för fjollor och 'oseriösa' atleter som trycker i sig Charlotte Perelli protein och kör biceps 4 gånger per vecka. Jag bryr mig endast om vad jag får i mig samt att det inte får smaka så dåligt att man spyr upp skiten för då får man inte i sig näringen om den kommer upp.

Sadjad's Uber Juice:

1st Kiwi C-Vitamin
5g Ingefära Antiseptiskt
2koppar Bär (Hallon, Hjorton, Blåbär, Nypon) Oxidanter
Psylliumfrön Fibrer (Alternativt)
3 Morot - A-Vitamin och Karroten
1 Rödbeta Metaller (Zink, Järn, Magnesium mm)
0,25 Lök Testosteron Stimulera och Hjälper till lite vid Fettförbränning

Detta är min blandning, döm själv. Det där med Syra i apelsiner är total skitsnack, kommer inte skada dina tänder så länge du inte "överdoserar". Det är lika farligt att tugg i sig en köttbit, dricka protein efter träningen som att käka en apelisin i längden. När man dricker eller äter något surt mjukas nämligen tandens emalj upp och kan lätt slitas bort av tandborstning eller gnisslande tänder.

lol

tlk
2014-01-05, 17:30
Det är lika farligt att tugg i sig en köttbit, dricka protein efter träningen som att käka en apelisin i längden. När man dricker eller äter något surt mjukas nämligen tandens emalj upp och kan lätt slitas bort av tandborstning eller gnisslande tänder.

Fast du kommer inte att få den beryktade syraattacken på tänder utav att äta proteinpulver eller en köttbit...

cero
2014-01-06, 08:45
0,25 lök testosteron stimulera

:d

Jag skiter fullständigt i smaken då smak är bara för fjollor och 'oseriösa' atleter

På vilket sätt tror du denna drink hjälper dig bli en "seriös atlet"?

Äter man en vanlig blandkost får man redan i sig allt det där, och man slipper dricka saker som smakar spya och drömma bort sig till Rocky 2.

jonkii
2014-01-06, 11:53
Rödbetsjuice är ju äckligt nanting... Nitratbeska!

...

Not sure if serious *popcorn*

Rödbeta käkar man ju främst för nitratet... cofffee

wilhelmblomgren
2014-01-06, 12:10
:d

Kommer börja användas från och med nu!

Vet du var man kan köpa en shysst lökjuice 5:a?

wilhelmblomgren
2014-01-06, 12:25
jag skiter fullständigt i smaken då smak är bara för fjollor och 'oseriösa' atleter som trycker i sig charlotte perelli protein och kör biceps 4 gånger per vecka. Jag bryr mig endast om vad jag får i mig samt att det inte får smaka så dåligt att man spyr upp skiten för då får man inte i sig näringen om den kommer upp.

sadjad's uber juice:

1st kiwi c-vitamin
5g ingefära antiseptiskt
2koppar bär (hallon, hjorton, blåbär, nypon) oxidanter
psylliumfrön fibrer (alternativt)
3 morot - a-vitamin och karroten
1 rödbeta metaller (zink, järn, magnesium mm)
0,25 lök testosteron stimulera och hjälper till lite vid fettförbränning

detta är min blandning, döm själv. Det där med syra i apelsiner är total skitsnack, kommer inte skada dina tänder så länge du inte "överdoserar". Det är lika farligt att tugg i sig en köttbit, dricka protein efter träningen som att käka en apelisin i längden. När man dricker eller äter något surt mjukas nämligen tandens emalj upp och kan lätt slitas bort av tandborstning eller gnisslande tänder.

105471

Vanligt vatten
2014-01-06, 18:10
På vilket sätt tror du denna drink hjälper dig bli en "seriös atlet"?
Äter man en vanlig blandkost får man redan i sig allt det där, och man slipper dricka saker som smakar spya och drömma bort sig till Rocky 2.

Fast hur ofta har man en kost där man får i sig rödbetor, ingefära, blåbär, hallon, kiwi osv? Ärligt? Då är det smidigt med att slänga allt i juicemaskinen, förstår ju vem som helst.
Sen ska det tydligen i vissa fall finnas fördelar med att pressa en del livsmedel till juice.

Stort tack till sadjad, mer sånt här i tråden! :)

dappe
2014-01-06, 19:16
Jag skiter fullständigt i smaken då smak är bara för fjollor och 'oseriösa' atleter som trycker i sig Charlotte Perelli protein och kör biceps 4 gånger per vecka. Jag bryr mig endast om vad jag får i mig samt att det inte får smaka så dåligt att man spyr upp skiten för då får man inte i sig näringen om den kommer upp.


http://s29.postimg.org/40f8f2e93/Watch_out_we_got_a_badass_over_here_meme.png (http://postimage.org/)
free photo hosting (http://postimage.org/)

ONT: glöm ej banan, päron, annanas!

cero
2014-01-06, 19:33
Fast hur ofta har man en kost där man får i sig rödbetor, ingefära, blåbär, hallon, kiwi osv? Ärligt? Då är det smidigt med att slänga allt i juicemaskinen, förstår ju vem som helst.
Sen ska det tydligen i vissa fall finnas fördelar med att pressa en del livsmedel till juice.

Stort tack till sadjad, mer sånt här i tråden! :)

Många livsmedel innehåller samma saker. Rödbetor, ingefära, blåbär, hallon och kiwi är inget måste mao.

Varsågod att göra äckliga drinkar, sannolikt ger det ingenting och då är det ju lite onödigt att klanka ned på oss "oseriösa atleter" som äter saker för smakens skull...

wilhelmblomgren
2014-01-07, 02:08
Många livsmedel innehåller samma saker. Rödbetor, ingefära, blåbär, hallon och kiwi är inget måste mao.

Varsågod att göra äckliga drinkar, sannolikt ger det ingenting och då är det ju lite onödigt att klanka ned på oss "oseriösa atleter" som äter saker för smakens skull...

+1

Det brukas nog mest som en kul sak i praktiken.

Vanligt vatten
2014-01-07, 16:21
Många livsmedel innehåller samma saker. Rödbetor, ingefära, blåbär, hallon och kiwi är inget måste mao.

Varsågod att göra äckliga drinkar, sannolikt ger det ingenting och då är det ju lite onödigt att klanka ned på oss "oseriösa atleter" som äter saker för smakens skull...

Nej, det är knappast någon som är så dum att h*n tror att det här är något måste, däremot finns det många fördelar med det.
Det är svårare att få i sig alla samma näringsämnen från diverse grönsaker genom att göra i ordning diverse välsmakande maträtter i jämförelse med att slänga ner skiten i juicemixern och vrida på "ON" i 5 sekunder och den seriösa atleten har således mer tid att lägga på annat.