Visa fullständig version : Behöver ni vila magen ibland under bulk?
Bulkar just nu och kan ibland känna total avsmak för mat då jag vill vila magen från att trycka i den en massa mat. Undrar om detta är normalt och fler känner igen sig i detta?
R Scarpa27
2014-01-01, 21:49
trycka?
beror ju helt beroende på vad du äter...
öka fettet och välj rätt protein och kolhydratskällor så går det enkelt.
beskriv vad du (trycker) för mat?
Det är inte onormalt iaf.
Gör det om det känns bra, skulle aldrig vilja pressa i mig och vara spymätt 24/7
trycka?
beror ju helt beroende på vad du äter...
öka fettet och välj rätt protein och kolhydratskällor så går det enkelt.
beskriv vad du (trycker) för mat?
+1
men käkar man samma mat som under deff kan det ju bli rätt mycket mängd, så är man inte van vid det kan jag förstå att magen behöver vila =)
Förstår inte. Går ju att komma upp i tusentals kcal knappt utan volym alls. Sluta spring ett marathon/dygn.
Ozziking
2014-01-02, 10:40
Ja, jag behöver vila ibland för min mage säger ifrån.
Flippovic
2014-01-02, 12:02
Många som har svårigheter med viktuppgång (hög energiförbrukning, leptinkänslighet osv) gynnas möjligen av kortare uppehåll från överätning vid bulk. För att återfå aptiten, en mental pause och sedan köra på igen. Alla har tyvärr inte den "turen".
Förstår inte. Går ju att komma upp i tusentals kcal knappt utan volym alls. Sluta spring ett marathon/dygn.
Det handlar inte om det, kroppen säger ifrån, den vill inte ha några mer kalorier i sig om man har överätit länge och mycket.. Det tar emot att käka godis och pizza också.
Jontalinen
2014-01-02, 15:00
Bulkar just nu och kan ibland känna total avsmak för mat då jag vill vila magen från att trycka i den en massa mat. Undrar om detta är normalt och fler känner igen sig i detta?
Vad pratar vi om för kalorinivå och hur ser din kost ut om dagarna?
Tror knappast det är ovanligt, men som andra påpekat spelar valet av livsmedel en stor roll. 200 kalorier mjölk är lättare att få i sig än motsvarande kalorimängd havregrynsgröt t.ex.
Ja, jag behöver snarare paus från bulken än "ätardagar" under deff (då jag så gott som aldrig är hungrig) som vissa kör med. Mår ofta illa och har absolut 0 aptit under bulk, snarare är det en blessing att deffa och återfå aptit och känsla för mat igen. Och jag intar en stor del av mina kalorier i flytande form.
Kan dock tilläggas att jag ligger på rätt höga kalorinivåer (ca 3800 kcal/dag) under bulk då jag tränar sjukt energiförbrukande sport.
Commando1980
2014-01-06, 14:55
Det är inte helt ovanligt. Vissa har helt enkelt svårt att med överätning och kroppen reagerar som du beskriver (kan vara svårt för andra att förstå).
MEN det kan också handla om överdriven bulk där man höjer kalorierna för snabbt och/eller ligger onödigt högt kaloriemässigt. Ett annat eventuellt problem är ensidig kost, inte sällan via kost med låg energitäthet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.