handdator

Visa fullständig version : Upplägg under våren


solskur
2013-12-31, 13:29
Hej,

som rubriken antyder så vill jag ha era åsikter gällande mitt upplägg inför våren. Det jag behöver hjälp med här, är främst mina tänkta tillskott.

Jag tränar i dagsläget fyra dagar i veckan, äter relativt regelbundet, och försöker hålla så god rutin på detta som möjligt. Jag har tränat i tre år med ett längre uppehåll på ca 10 månader fram tills sommaren 2013. Jag har nylligen kommit igång med att få en bra rutin på allt, och vill nu eventuellt lägga till de där extra tillskotten.

Jag tränar under mina styrkepass efter något som funkat bra för mig hittils, som ser ut så här:

Måndag: Mage, Bröst, Triceps, Axlar(?)

Tisdag: Rygg, Biceps, eventuellt lite Ben eller så flyttar jag ibland över Axlar då de tränas i många av de övningar jag kör för rygg

Torsdag: Fokus på några muskelgrupper som behöver tränas av: Mage, Bröst, Triceps, Axlar. Torsdagar kör jag även framsida eller baksida ben.

Fredag Fokus på några muskelgrupper som behöver tränas av: Rygg, Biceps, Axlar om de är tränade på tisdagen, Ben (sidan som inte tränades på torsdagen)


Observera att upplägget funkar för mig då jag inte mördar mina muskler under träningspassen(Min inre best är i något slags viloläge, men den biten jobbar jag på=) ), och då det inte är det här specifika jag behöver hjälp med (input är i alla fall välkommet).
Jag varierar även min rutin, lägger in vilovecka ibland, och varierar mellan tyngre och lättare pass. Eventuellt så byter jag detta upplägg framöver.

För att komma till det jag vill ha hjälp med. Vilka produkter tycker ni funkar, och vad borde bytas ut eller tas bort enligt det jag skriver nedan:

Före träning:
PWO Jack3d ADVANCED!

Efter Träningen:
Amino (EAA) Amino Energy, 270 g Optimum Nutrition
BCAA (EJ om jag kör på EAA, men vilket rekommenderas av dessa två med de andra kosttillskotten?)BCAA 1000 Optimum Nutrition

Gainer under träning? Pro Complex Gainer Optimum Nutrition

Kreatin: Kör på ON. Förslag på andra?

Morgon och på kvällen efter träning:
Protein: Kaffesmak ON 100% Whey Gold Standard Optimum Nutrition


Jag är tacksam för all hjälp. Jag är ute efter att optimera träningen för muskelupbyggnad så mycket som är möjligt. Små skillnader är bättre än inga i mina ögon, men är den näst intill obefintlig så kan jag med gott samvete strunta i det.

Tack på förhand!

Trippelkingsize
2014-01-03, 21:20
Spelar i stort sett ingen roll vilket kreatin du kör på då alla i stort sett ger samma effekt, det du kan göra är att ta dina aminosyror även innan träningen.

Gainern behöver du egentligen inte om du inte ligger på kaloriunderskott, fast om du ska träna tätt inpå ditt pass är det dock nödvändigt å fylla på med kalorier och då är gainer en bra idé.

solskur
2014-01-05, 12:31
Spelar i stort sett ingen roll vilket kreatin du kör på då alla i stort sett ger samma effekt, det du kan göra är att ta dina aminosyror även innan träningen.

Gainern behöver du egentligen inte om du inte ligger på kaloriunderskott, fast om du ska träna tätt inpå ditt pass är det dock nödvändigt å fylla på med kalorier och då är gainer en bra idé.

Tack för bra svar!

King Grub
2014-01-05, 13:03
Ingen anledning att ta aminosyror före träning om du inte tränar helt fastande.

Fogel
2014-01-05, 21:16
Är det någon vits att ta aminosyror före ett pass även om man tränar fastande?

solskur
2014-01-06, 13:22
Ingen anledning att ta aminosyror före träning om du inte tränar helt fastande.

Så normalt sätt är det efter träningen som jag tar dessa, men under fasta så tar jag en extra dos innan? Har jag förstått det rätt, och i sånt fall vad är poängen med det? Blir det inte bara överskott?

Jag kommer förmodligen kombinera in 5:2 eller föredragsvis 16:8 om ett tag igen, men än så länge trivs jag med hyffsat nromala matrutiner.

Tack återigen för svar.

King Grub
2014-01-06, 13:24
Överskott av vad?

solskur
2014-01-06, 14:46
EAA. Tänkte att det vid en viss gräns kanske bara är onödigt att trycka i sig mer :). Menar du att man ska lägga det före istället för efter, eller både och för att kompensera för fastan?

Commando1980
2014-01-06, 15:33
Du kan helt skippa EAA. Ät tillräckligt med protein (och kalorier totalt sett) och se till att du äter innan och efter passet.

Helt onödigt att köpa hem proteinpulver, gainer och BCAA/EAA. Det blir bara kaka på kaka.