handdator

Visa fullständig version : Tjej som behöver hjälp att dela upp träningen på 5 dagar


lovelyangel
2013-12-29, 11:36
Hejsan!

Är en tjej på 31 år som är mammaledig just nu med min 9 månaders bebis och har äntligen tänkt att komma tillbaka till styrketräningen som jag blev fast i innan han kom till.. Kommer ha ypperligt tillfälle att träna på gymn när stora tjejen e på dagis i 3 h mån-fre.

Har typisk päron formad kropp med smal midja och sen kommer hela problem området med mage, rumpa , höft och gigantiska lår och sen smala vader..

Vet att mina lår inte försvinner med hjälp av viktnedgång och tränade med sambon innan men han han fokus enbart på överkroppen så har fått pula ihop lite egna övningar som fokuserar mer på benen.

Har inte tillgång till maskiner så de kommer enbart vara fria vikter som gäller och de gör mig absolut ingenting då jag tycker de e roligare med fria vikter..

Mitt fokus kommer vara att
*stärka ryggen (drömmer att få de där snygga groparna i svanken)
* Stärka magmuskulaturen ( vore gutt att inte se höggravid ut efter man ätit )
*Bygga en ny röv (min putröv har trillat ner och plattats till)
* Minska låromfånget eller iaf få dem att se gutt vältränade ut
*Vill få schysta armar och stärka axlarna då de tål ingenting i dagsläget. Så har ni tips på axel övningar så tipsa gärna.. har bara 3 i dagsläget..

Så min fråga är nu att hur lägger jag upp min träning dessa 5 dagar?

Vill iaf köra benen 2 gånger då de e mitt största problem område och minst tränat med.

Har mängder av squats övningar och kommer börja laborera med smith maskinen e tanken iaf..

Vill inte köra kondition dessa dagar då jag har löpband hemma så kan köra de på helgen utan vill fokusera på att lyfta när jag ändå har möjligheten att komma iväg till gym.

Så hoppas på lite hjälp så denna 2 barns morsa kan komma igång och slippa skämmas i sommar :em:

Sheogorath
2013-12-29, 11:37
Läs mitt svar till dig i den andra forumdelen och se om du inte kommer på lite andra tankar om din träning. Återkom sen.

amini
2013-12-29, 12:24
för de 4 första punkterna skulle jag köra 3 gånger ben och korsrygg 9-12 set och avsluta
med 5-6 set kettlebells HIIT style, men börja inte fullt ut
de andra 2 dagarna kör resten av kroppen avsluta med 15-20 minuters valfri kondition.
med sunt kosthållning och en extra promenad med barnet i vagnen på kvällen borde du återställa dig på 3-6 månader
mitt råd iaf

lovelyangel
2013-12-29, 13:12
Hade älskat att köra kettlebells men de har inte köpt in de ännu (nystartat gym på liten ort) så har en 7 kilos hemma men är lite för stark i benen för att den..

Om jag skulle skippa en dag att träna bör jag göra de mitt i eller ska man skippa typ som fredagen fast tanken var ju att låta lör-sön vara vilo dagar då de inte är säkert att ja kommer kunna komma iväg på gym då..


barnvagns promenaderna kommer ja få till varje dag innan gymmet då jag måste gå en runda så han somnar i vagnen först så hoppas på att han kommer kunna göra de så jag kan träna snabbare och effektivare...

=)

förresten off topic men hur ser man om man får ett svar i ett sådant här inlägg? i andra forum brukar de stå att man har nya olästa meddelande men nu har jag fått söka upp för att se om de kommit något nytt

King Grub
2013-12-29, 13:17
Ämnesverktyg -> Prenumerera på den här ämnet.

lovelyangel
2013-12-29, 14:30
Kanon tack!!!

amini
2013-12-29, 16:39
Hade älskat att köra kettlebells men de har inte köpt in de ännu (nystartat gym på liten ort) så har en 7 kilos hemma men är lite för stark i benen för att den..

Om jag skulle skippa en dag att träna bör jag göra de mitt i eller ska man skippa typ som fredagen fast tanken var ju att låta lör-sön vara vilo dagar då de inte är säkert att ja kommer kunna komma iväg på gym då..


barnvagns promenaderna kommer ja få till varje dag innan gymmet då jag måste gå en runda så han somnar i vagnen först så hoppas på att han kommer kunna göra de så jag kan träna snabbare och effektivare...

=)

förresten off topic men hur ser man om man får ett svar i ett sådant här inlägg? i andra forum brukar de stå att man har nya olästa meddelande men nu har jag fått söka upp för att se om de kommit något nytt

kettlebell är inget måste,, bara ett förslag