handdator

Visa fullständig version : Ett antal små funderingar


Dezen
2013-12-29, 01:39
Trött, uttråkad och svårt för att dra sig till sängen. Den perfekta kombinationen för att hjärnan ska hitta på saker att fundera över.
Klart det är träning som dyker upp först då! ;)

Blir man märkbart starkare i pronerade chins om man kör med supinerat grepp?

Är frontböj + rakmark ett bra substitut för knäböj?

Knäböj har bra överföring till mark, men hur är det vice versa?

Och till sist den fundering som ger mig mest huvudbry (Gäller "det finns inga dumma frågor, bara dumma svar" på internet? :em:), om jag väger 72kg precis innan jag går och lägger mig, men 70kg precis efter jag har stigit upp. Vart fan tog mina två kg vägen? :confused:

Mentality
2013-12-29, 01:40
Det finns inget substitut för knäböj

gohei
2013-12-29, 02:13
Angående vikten så är det väl att du blir av med vatten? Både att du svettas och andas ut (tror jag). Någon får gärna rätta mig. Dock låter väl just 2 kg ganska mycket.

svenbanan
2013-12-29, 06:54
Blir man märkbart starkare i pronerade chins om man kör med supinerat grepp?

Du kan göra vilken variant du vill och det kommer göra dig starkare i alla andra varianter av pullups/chins.

AronP
2013-12-29, 11:30
Ja, om man blir märkbart starkare i supinerade.

Det skulle jag absolut säga.

Jag vet inte om jag skulle säga att överföringen böj till mark är bra men okej iaf, åt andra hållet så är det kanske inte lika bra men du märker effekt iaf. Men är beroende av hur du böjer/markar.

Ffa vätska men även nedbrytning av det du stoppat i dig.

Dezen
2013-12-29, 12:39
Ser ut som att det blir lite andra övningar i schemat efter nyår då alltså :D
Tror ni det blir för mycket om man kör rakmark och vanlig mark med bara en dags vila emellan? Där vartannat marklyfts-pass är tungt?

Nu kanske jag tog ett extremfall angående vikten, men någon gång har det varit så att jag har blivit fundersam iaf, borde inte sängen bli dyngsur om man svettas ut så mycket vätska?

gohei
2013-12-29, 15:15
Ser ut som att det blir lite andra övningar i schemat efter nyår då alltså :D
Tror ni det blir för mycket om man kör rakmark och vanlig mark med bara en dags vila emellan? Där vartannat marklyfts-pass är tungt?

Nu kanske jag tog ett extremfall angående vikten, men någon gång har det varit så att jag har blivit fundersam iaf, borde inte sängen bli dyngsur om man svettas ut så mycket vätska?

Vad jag har förstått så är det inte ovanligt att svett förångas direkt när det kommer ut.

Dezen
2013-12-29, 16:00
Vad jag har förstått så är det inte ovanligt att svett förångas direkt när det kommer ut.

Så kan det ju klart vara, det förklarar en hel del faktiskt. :)