handdator

Visa fullständig version : Skäggväxt.


hylla
2013-12-24, 23:19
Yes, har en fundering som jag vill ha lite synpunkter på. jag är en nu snart 22-årig kille, som gärna skulle sett att ha mer skäggväxt än vad jag idag har. har väl gymmat i 2 år nu, och har sedan en tid tillbaks upptäckt att jag börjar få hår på bröstet. Svart hår, som syns tydligt.

Min hårväxt är i övrigt bra och mitt hår växer snabbt, problemet är dock att jag alltid velat se mig själv i skägg, då jag tycker det är riktigt jävla stiligt. problemet verkar ju nu vara som så att min skäggväxt har stannat av en del. Sådär lagom kul att se ut som en 14-årig flicka i nyllet efter man varit där med en hyvel (överdrift, kanske lite).

Det växer enbart under hakan, men vill gärna se att de sprider sig upp mot kinderna.

Visst, det kanske är självklart det här, och enligt vissa fånigt, men för mig är det tröttsamt att genetiken hela tiden pajar bilden av hur man vill se ut. Finns det något jag kan göra, eller ett sätt att räkna ut hur stor sannolikheten är för en stadig skäggväxt?

God jul allesammans!

ceejay
2013-12-24, 23:21
välkommen till klubben

snelhest
2013-12-24, 23:22
Man kan transplantera hårsäckar till skägget. Det är en väl fungerande metod men kraftigt mot samhällets normer, varför man sällan hör talas om den. Du kan få hur kraftig skäggväxt du vill beroende på hur mycket du är villig att betala.

hylla
2013-12-24, 23:24
välkommen till klubben

Tack! som ny medlem står väl jag för whiskeyn?

Man kan transplantera hårsäckar till skägget. Det är en väl fungerande metod men kraftigt mot samhällets normer, varför man sällan hör talas om den. Du kan få hur kraftig skäggväxt du vill beroende på hur mycket du är villig att betala.

Vad kostar det då, vet du det på ett ungefär? vet inte om jag kan tänka mig sträcka mig så långt, men kan vara kul att spekulera i.

snelhest
2013-12-24, 23:26
Vad kostar det då, vet du det på ett ungefär? vet inte om jag kan tänka mig sträcka mig så långt, men kan vara kul att spekulera i.

Det vet jag faktiskt inte eftersom att jag inte genomgått ingreppet. DuckDuckGo:a på beard transplant.

hylla
2013-12-24, 23:28
Det vet jag faktiskt inte eftersom att jag inte genomgått ingreppet. DuckDuckGo:a på beard transplant.

touché mano.

Förutom det då, vad kan man göra? Om du inte har anlag för skäggväxt så misstänker jag väl att testo-kurer är värdelösa ur skäggväxt-aspekten?

snelhest
2013-12-24, 23:33
touché mano.

Förutom det då, vad kan man göra? Om du inte har anlag för skäggväxt så misstänker jag väl att testo-kurer är värdelösa ur skäggväxt-aspekten?

Ja. Det du behöver är nya hårsäckar och de har anlagts för länge sedan och antalet påverkas inte av läkemedel.

Alfers
2013-12-24, 23:34
Min skäggväxt kom igång ordentligt först när jag var runt 22. Innan dess hade jag bara lite på hakan och en obefintlig mustasch, inget hår på bröstet.
Nu har jag ett ståtligt helskägg och sätter mustaschen i halsen (okej, kanske inte riktigt)

Sent from my GT-S7710 using Tapatalk

difeddy
2013-12-24, 23:36
Minoxidil-kräm på ansiktet kanske? Googla "jeffsbeardboard".

Görs på egen risk osv. :d

hylla
2013-12-25, 00:00
Min skäggväxt kom igång ordentligt först när jag var runt 22. Innan dess hade jag bara lite på hakan och en obefintlig mustasch, inget hår på bröstet.
Nu har jag ett ståtligt helskägg och sätter mustaschen i halsen (okej, kanske inte riktigt)

Sent from my GT-S7710 using Tapatalk

haha, får jag hålla hoppet uppe då, och komma tillbaks och gnälla när jag fyller 23 istället :D

tjabon
2013-12-25, 00:20
Du kommer med all säkerhet ha mer skäggväxt om några år, men hur mycket beror på gener. Vänta bara tills du passerat 40, då får du x-tra hår i näsan och på öronen ...

Bryggan
2013-12-25, 00:23
Du kan få några plantor av mig :).