handdator

Visa fullständig version : Ändra om i schemat?


Oskii
2013-12-23, 20:18
Tjena kolozzeum och god jul på er!

Har en fråga angående mitt schema som jag kört nu i ungefär 4 månader. Kör halvkroppspass upplagt såhär:

Mån: Bröst/Axlar/Triceps/Mage
Tis: Rygg/Biceps/Ben
Ons: Vila
Tors: Bröst/Axlar/Triceps/Mage
Fre: Rygg/Biceps/Ben

Men problemet är att på bröst/axlar/triceps-passet så blir jag så jäkla trött i mina triceps innan jag ens hinner träna dem. Kör bänkpress, hantelpress, militärpress och sidolyft innan jag börjar på triceps oftast. Borde jag ändra om i mitt schema på något sätt? Blir ju "fel" nästan vad man än gör. Om man byter på axlar och ben t.ex. så har ju axlarna jobbat lite dagen innan i pressövningar för bröst o.s.v. Så hur ska jag göra?

Kan också tillägga att jag nästan stått helt still nu i vikter några månader, inga ökningar alls i styrka alltså. Så kanske behöver ändra om lite i schemat?

Lucaas
2013-12-23, 20:27
Bänkpress 3x5/3x10
Militärpress 3x5/3x10
Lutande hantelpress 3x10
Skullcrushers 3x10
Tri set:
Cable crossovers 3x12
Pushdowns 3x12
Sidolyft 3x12

Kanske funkar, helt ärligtctror jag du får pröva dig fram, alt. Byta till en 3 split :)

Oskii
2013-12-23, 20:45
Bänkpress 3x5/3x10
Militärpress 3x5/3x10
Lutande hantelpress 3x10
Skullcrushers 3x10
Tri set:
Cable crossovers 3x12
Pushdowns 3x12
Sidolyft 3x12

Kanske funkar, helt ärligtctror jag du får pröva dig fram, alt. Byta till en 3 split :)

Så man kanske kan slänga runt övningarna och inte just köra bröst först, sen axlar o.s.v? Ska testa det i alla fall :) Kör förresten 5x8-10 i det mesta just nu vilket jag glömde nämna i första inlägget.

En 3-split skulle dock bli 6 träningsdagar om jag ska träna kroppen 2ggr /vecka, och är inte så pepp på att träna så ofta faktiskt.