Visa fullständig version : Diet och volym träning
guden2010
2013-12-23, 18:52
Nu efter Nyår tänkte jag börja med min diet samt försöka öka så mycket som möjligt i volym till sommaren.
Jag är 18 år väger 82 kg är 170 lång, gymmat 1,5 år. fettprocent ca 18-23%
Aldrig haft någon riktig diet tidigare så har lite frågor.
Vilka kosttillskott behövs mest vid en diet för att inte tappa så mycket styrka ?förutom proteinpulver.
Vilka kosttillskott är rent av onödiga vid en diet ?
Hur många gram kolhydrater bör jag äta varje dag ?
Hur bör jag träna för att få mer volym ?
Många set och reps ?
droppset ?
Många olika övningar eller basövningar ?
tänkte ligga på 1800-2000 kcal dag, och en ätar dag där jag äter nyttigt men lite mer ca 2700 kcal.
Ni som har lite erfarenhet får gärna hjälpa till :)
Fjrebqll
2013-12-24, 08:49
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Proteinpulver är flytande mat, inget magiskt med det, varken vid bulk eller deff.
guden2010
2013-12-24, 20:24
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Proteinpulver är flytande mat, inget magiskt med det, varken vid bulk eller deff.
För att få i mig 2 gram protein*kropssvikt kommer proteinpulvret behövas för att inte överstiga mitt kcal intag.
För att få i mig 2 gram protein*kropssvikt kommer proteinpulvret behövas för att inte överstiga mitt kcal intag.
Då är ju kycklingfilé bättre, vassle (proteinpulver, ej isolat) brukar ju innehålla mellan 6-8% fett och lika mycket kolhydrater. Men vassle är ju ett billigt och enkelt sätt att få i sig protein om man inte har lust/pengar att äta dyrt kött varje dag.
Alltidxx
2013-12-24, 20:44
Nej inte av den anledningen. Varför funkar inte kycklingfilé? Tonfisk? Torsk?
För övrigt är det är ingen annan som skarpt avdelar livsmedel med 100% protein, kolhydrater och fett och försöker blandäta produkter som enbart innehåller en av dessa makros.
Nej inte av den anledningen. Varför funkar inte kycklingfilé? Tonfisk? Torsk?
För övrigt är det är ingen annan som skarpt avdelar livsmedel med 100% protein, kolhydrater och fett och försöker blandäta produkter som enbart innehåller en av dessa makros.
Tonfisk vill man inte äta dagligen p.ga. tungmetaller som medföljer. Dessutom innehåller de inte mycket Omega 3, men förvisso D-vitamin och selen.
Men visst, kött, kyckling och torsk borde ju gå utmärkt. Kvarg finns ju också...
Alltidxx
2013-12-24, 23:25
Tonfisk vill man inte äta dagligen p.ga. tungmetaller som medföljer.
Ska inte vara tungmetaller i tonfisk vad jag vet. Var har du fått det ifrån?
Ska inte vara tungmetaller i tonfisk vad jag vet. Var har du fått det ifrån?
jag tror han menar giftigt. det har med konserveringen att göra,
läste oxå nånstans att konservmat kan vara giftigt i mindre doser
Alltidxx
2013-12-25, 13:11
jag tror han menar giftigt. det har med konserveringen att göra,
läste oxå nånstans att konservmat kan vara giftigt i mindre doser
En vanlig burk tonfisk med lake av vatten och salt kan knappast kallas för giftig konservering.
King Grub
2013-12-25, 13:18
Tonfisk som säljs i konserver i svenska butiker innehåller inte tungmetaller som överskrider några gränsvärden. Till skillnad från många amerikanska, t ex.
Och det har inte med själva konserveringen att göra.
guden2010
2013-12-27, 16:58
oooooo
i nästan varje nyskapad tråd här på forumet börjar folk diskutera något helt annat än vad trådstataren frågade om
Så gör om trådstarten här så får ni diskutera era tonfisk grejer nånannanstans, jag tycker inte ens om tonfisk
Nu efter Nyår tänkte jag börja med min diet samt försöka öka så mycket som möjligt i volym till sommaren.
Vilka kosttillskott behövs mest vid en diet för att inte tappa så mycket styrka ? vilka gör mest nytta helt enkelt
Hur mycket fett är lagomt ?
Många set och reps ?
droppset ?
wilhelmblomgren
2013-12-27, 17:25
oooooo
i nästan varje nyskapad tråd här på forumet börjar folk diskutera något helt annat än vad trådstataren frågade om
Så gör om trådstarten här så får ni diskutera era tonfisk grejer nånannanstans, jag tycker inte ens om tonfisk
Vilka kosttillskott behövs mest vid en diet för att inte tappa så mycket styrka ? vilka gör mest nytta helt enkelt
Många set och reps ?
droppset ?
Det är ett diskussionsforum. Gär diskuteras det om olika ämnen, inte bara det som täcker Ts fråga.
oooooo
Många set och reps ?
droppset ?
För att få mer volym? Du ska ligga på diet. Du kommer inte att få mer volym, du kommer att minska i volym. Däremot kommer du att bli mer definerad.
Har du läst den klistrade deffguiden (http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881)?
Fjrebqll
2013-12-31, 17:02
Har du läst den klistrade deffguiden (http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881)?
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6792209&postcount=2
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.