handdator

Visa fullständig version : Fördelar med lägre BF?


Aimar
2013-12-21, 23:13
Finns det några fördelar med att ligga på ett lägre bf under en längre period, t.ex i ca 5-6 månader för att sedan bulka igen? Med lägre bf menar jag kring 8-10%(är där nånstans jag ligger just nu, tror nog närmare 10 än 8 om jag ska vara ärlig)

Läste i en tråd där någon sa att när man har deffat klart så skall man inte bulka direkt igen, man ska ligga på kaloribalans ett tag och utnyttja fördelarna. Och det är just det jag undrar, vilka är fördelarna, om det nu finns några?

Vanligt vatten
2013-12-21, 23:16
Hälsofördelar eller muskelfördelar? Gosse, skilj på saker och ting.

Aimar
2013-12-21, 23:23
Alla fördelar, både hälso och muskelfördelar!

Alfers
2013-12-21, 23:24
Man ser bra ut. Stort plus.

Diomedea exulans
2013-12-21, 23:25
Vissa tror väl att man kan ändra sin "set point" neråt genom att vara på lågt bf länge? "Set point" är den fettprocent kroppen "vill" vara vid. Har man lägre så ökar aptiten, har man högre så minskar den (lite förenklat). Och den är olika från person till person.

mattisjamtback
2013-12-21, 23:27
Man ser bra ut. Stort plus.

+1

Sen tror iallafall jag på att det är mycket hälsosammare att ligga på en jämn vikt än att hålla på att pendla upp och ner hela tiden och ändra mängden mat.

+ Du kan göra fler chins och dips :P

Reaper123
2013-12-21, 23:31
Fördelen av att köra "reveresedieting" kan vara att du kan få fina styrkeöknimgar utan viktuppgång av fett efrersom du ej överäter. Så antar det är detra TS tänker på/läst om.

Man ökar alltså energiintaget successivt ett par veckor för att nå omkring balans sen övergå till bulk.

Sent from my TAB

Kischen
2013-12-23, 09:21
Fördelen av att köra "reveresedieting" kan vara att du kan få fina styrkeöknimgar utan viktuppgång av fett efrersom du ej överäter. Så antar det är detra TS tänker på/läst om.

Man ökar alltså energiintaget successivt ett par veckor för att nå omkring balans sen övergå till bulk.

Sent from my TAB

Jag förstår inte *gah!*