handdator

Visa fullständig version : Bulka eller deffa? Kolla bilden.

wrizzly
2013-12-21, 22:39
Hej!

20 år
176 cm
81 Kg
Börjat nyligen riktigt seriöst.

Behöver råd & tips.

Mitt problem är att jag vet inte om jag ska Bulka eller deffa! *mini*mini

Har beställt gainer , masscara(kreatin) , omega3 , chronic.
Äter 4-5 gånger + 1 gainer om dagen mer kolhydrater än protein nästan...

Hade tänkt att Bulka...men min mage stör mig för den är ganska stor det är de ända problemet kanske inte syns så bra på bilden....och mina bröstformer känns lite som de hänger vid bröstvårtorna men på bilden är de styvade så de ser bättre ut....

Har verkligen skiit svårt att veta om jag ska bulka eller deffa...*screwy*

Om du tycker jag ska deffa eller bulka? ge mig gärna råd & tips så är jag tacksam...:hbang:

tex...Bulka...kör så här många reps.. tung vikt...ät så o så...samtidigt hur jag kan förbränna magfettet...och förklara hur jag kan fixa formen vid bröstvårtorna...
105276Finns 1 bild ni kan se hur det ser ut just nu ungefär.. bara att magen är större irl och brösten ser bättre ut i bilder..

Lucaas
2013-12-21, 22:43
Ät lite som du känner för nu under jul & nyår, sen deffar du efter nyår om du känner dig obekväm med din fettmängd :)

wrizzly
2013-12-21, 22:45
Men jag vill samtidigt bli större men vill inte att magen ska växa.... vill magen ska minskas och allt annat växa...vill precis inte ha magrutor gillar inte det... men vill iallfall att kroppen ska växas förutom magen hehe :)

strikt
2013-12-21, 22:46
Träna och ät runt balans.

wrizzly
2013-12-21, 22:50
Menar du då att äta ibland fett mat så jag växer samtidigt jag tränar och ibland nyttigt då eller?

Tolkia
2013-12-21, 22:52
Träna och ät runt balans.
+1.

Du skriver att du har börjat nyligen; då tycker jag att det är läge att lägga lite tid på att lära sig träna ordentligt innan man börjar mixtra med något annat. När träningen fungerar kan du börja kriga på fler fronter. Jag tycker att det är onödigt att göra det svårt för sig genom att försöka göra tusen saker samtidigt; mycket större risk att man tröttnar och det inte blir någon sak överhuvudtaget.

Edit: Nej, att äta så mycket som du gör av med istället för över- eller underskott. Ha inte så bråttom. Drömkroppen skaffar du inte på tre månader.

Reaper123
2013-12-21, 22:52
Vill du bli stor kommer du nångång tvingas bli lite "tjock" och är det nångång du har råd med att vara lite rund är det ju under vintern då du troligen ej springer runt i överkroppen och flexar dagligen?

Bryr du dig mer om ditt utseende än din progression av din muskelmassa så deffa redan nu, annars tycker jag försöker bygga på ett moderat kcalöverskott ett par månader och deffar inför sommaren. Sen köra en rejäl bulk hösten + vintern 2014/2015.

Tar flera år att nå en vettig fysik när man börjar från "scratch", så kan lova dig att du gör dig själv en tjänst att tänka långsiktigt!

Mvh
En som deffat bort 3,5 år av sina 4,5 år på gymmet!

wrizzly
2013-12-21, 23:00
Självklart igentligen om man bulkar så får man vara beredd på att bli lite fett vissa ställen som magen och ryggen....grejen är brösten vill man fixa ordentligt...

R Scarpa27
2013-12-22, 07:34
Självklart igentligen om man bulkar så får man vara beredd på att bli lite fett vissa ställen som magen och ryggen....grejen är brösten vill man fixa ordentligt...

du har ju inställningen och nojjar inte iaf =).
kör efter spegeln hur du vill utvecklas =)...

sen när du är nöjd med massa deffa till dig.
dock behöver du ju inte tok bulka.

strikt
2013-12-22, 13:28
Bulka är ingen nödvändighet.

Eller ja, alltså. Vill man bli fet så är det ju bulka som gäller i första hand. Dock har jag fått för mig att folk här på kolo är träningsintresserade. Bulk är inget måste för att bli större eller starkare.

Träna är ett måste för att bli starkare samt större, ja ifall nu inte större betyder michelingubbe fet.

Så träna, ät runt balans. Observera att ät runt balans betynder just runt balans både svagt över- underskott.

Lance Uppercut
2013-12-22, 15:24
Jag skulle kört på en deff ner till 75 kilo och sen bulk igen.