handdator

Visa fullständig version : ser tjockare ut, men är smalare?


nippman
2013-12-21, 02:58
tja, som rubriken lyder så har något mycket underligt inträffat,

för att fatta mig kort så har jag under dom senaste 2 veckorna dragit ner lite extra på kaloriintaget för att "toppa" in för semester om 1 vecka, 1200 på vilodagar och 1500 - 1600 på träningsdagar, utöver ett 60min styrketräningspass så är jag helt stillasittande på ett kontor.

Hur som helst... jag har dom senaste 2.5 veckorna tyckt att jag ser tjockare ut, har fått tillbaks lite av min "bilring" runt magen osv, men trots det så har jag gått från 80,5 till 78.7 i midjan och 70.4 till 68.6 kg på vågen.. vad kan detta bero på? fattar verkligen ingenting. och det är jävligt störande, kan det vara så att det är lite överbliven hud som gör detta? har trots allt gått ner en större mängd på en kortare tid utöver det här som resulterade i lite slapp hud, kan det vara så att huden helt enkelt inte kan "dra åt sig" något mer och därför ser det ut såhär.

tacksam för svar

Bryggan
2013-12-21, 11:01
Inte för att det har med något att göra men hur lång är du nippman.

nippman
2013-12-21, 11:43
tack för svaret.

Bryggan
2013-12-21, 12:02
Ja men "bilring" på 68 kilo!? Då börjar ju helt plötsligt längden spela roll för man undrar ju om det kan vara med sanningen överensstämmande.

Jag utgår från att du är man också.

skum
2013-12-21, 12:11
Du kanske har en skev kroppsbild?

nippman
2013-12-21, 13:26
Ja men "bilring" på 68 kilo!? Då börjar ju helt plötsligt längden spela roll för man undrar ju om det kan vara med sanningen överensstämmande.

Jag utgår från att du är man också.

jag tycker det är lika konstigt som du verkar tycka att det är, och ja jag är av det manliga könet.

Du kanske har en skev kroppsbild?

skev kroppsbild eller inte, Jag har ju inte dålig syn... jag ser ju att jag ser tjockare ut nu en för några veckor sedan, trots mindre midjemått och mindre vikt.

F Ultra
2013-12-21, 13:50
Har du riktiga eller bara mentala före- och efter-bilder?

nippman
2013-12-21, 15:00
jag har riktiga före - efter bilder... så jag ser ju "svart på vitt" att det ser sämre ut idag en för ett tag sedan, trots viktnedgång etc

King Grub
2013-12-21, 15:04
Då har du väl tappat muskler.

Shqypnia
2013-12-21, 15:17
Då har du väl tappat muskler.

Detta. Eller nojja.

nippman
2013-12-22, 01:07
Jag tänkte också att jag tappat muskler men som sagt, jag har ju blivit smalare i midjan också? och där finns det väl inte så mycket muskler som påverkar?

Jag har Iofs varit sjuk nu i en vecka, men jag har hållt Protein intaget högt och käkat HMB, så det är ju segt om jag har tappat 1,5kg muskler på en vecka?

Diomedea exulans
2013-12-22, 01:16
Du kanske har tappat fett ovanför bilringen, så bilringen syns tydligare? Innan var det kanske bara helt slätt?

nippman
2013-12-22, 06:38
bilden där jag har längre hår väger jag alltså 70.4kg och har 80.5 i midjemått
bilden med kortare hår väger jag 68.6kg och har 78.7 i midjemått

jag tycker att jag det är rätt så tydligt att jag ser tjockare ut på bilden där jag "egentligen" ska vara smalare.

d1anny2
2013-12-22, 06:56
För det första skulle jag inte använda ordet tjock eftersom du ser ut vara ljusår därifrån.
Dessutom kan det ju vara dagens form. Just varit offshore och ätit bara morgon, middag och kväll (vanliga portioner). Tränat samtidigt. När jag nyper I magfläsket känns de avgjort tunnare. Dock ser jag märkligt nog mindre av Magmusklerna.
Om det inte är dagsform så är du inte ensam 😃

Peter Hansen
2013-12-22, 07:24
Ta om bilden när du känner att du har lite tryck i kroppen, typ efter en dag där du ätit lite mer kolhydrater, samt att du står i samma ljus

nippman
2013-12-22, 08:38
För det första skulle jag inte använda ordet tjock eftersom du ser ut vara ljusår därifrån.
Dessutom kan det ju vara dagens form. Just varit offshore och ätit bara morgon, middag och kväll (vanliga portioner). Tränat samtidigt. När jag nyper I magfläsket känns de avgjort tunnare. Dock ser jag märkligt nog mindre av Magmusklerna.
Om det inte är dagsform så är du inte ensam ��

hah, tack :) magmusklerna i "tjockis" bilden är nog pga av ljuset lite, men som du ser så har jag ju en liten "bilring" på "smal" bilden. det är bara det jag tycker e så jävla störande när man lixom har deffat i typ 3 månader och har bara nån vecka kvar så dyker detta upp, blir väl till o förlänga deffen då... fan va jobbigt !

Ta om bilden när du känner att du har lite tryck i kroppen, typ efter en dag där du ätit lite mer kolhydrater, samt att du står i samma ljus

alright ska försöka ta en ny bild med samma ljus imorgonbitti och käka lite mer kolisar till middag ikväll så får vi se vad som händer, lägger upp bilderna här!

eiri
2013-12-22, 09:05
inget konstigt, ser själv olika ut beroende på vad jag ätit dagen innan, testa drick 2-3dl vodka och se vad som händer på morgonen :)

nippman
2013-12-22, 09:31
haha! ja, jag ser självklart så ser man annorlunda ut pga. av vad man käkat dagen innan etc, men har sett ut såhär i lite drygt en vecka nu, sen senaste vägningen/mätningen.
vägde mig igen igår och resultaten ser bra ut men det ser som sagt inte lika bra ut i spegeln...

d1anny2
2013-12-22, 11:30
"Liten bilring". Haha. De är ingenting. Istället för att fokusera på fetthalt skulle jag lägga energin på att bygga bröst, axlar och rygg. Varför inte även ben? Hade inte kroppen jag bor i haft de (icke så många) kilona muskler den har, hade jag inte varit vidare smal. Och då är jag inte mullig eller något annat jobbigt ord.

Jag rekommenderar att du lyssnar på denna lista (min egen)
http://open.spotify.com/user/karigold/playlist/42Ncxwir5E4I4luLedZrJh
Stirra en stund spegeln rätt i ögonen och fråga vad han håller på med, när du fått svar på det kastar du dig ini några av Arnold rekommenderde övningar och ser inte bakåt. Du är trots allt en hyfsat stilig karl (med lite fula kalsonger) som är din egen största nedsnackare. Lycka till!

http://www.muscleandfitness.com/workouts/shoulders-exercises/arnold-schwarzenegger-shares-his-best-shoulder-training-tips

Bryggan
2013-12-22, 11:36
Var är bilringen? :)

Nåväl så handlar det nog bara om sämre skuggor och dåligt "tryck".



Stirra en stund spegeln rätt i ögonen och fråga vad han håller på med, när du fått svar på det kastar du dig ini några av Arnold rekommenderade övningar och ser inte bakåt. Du är trots allt en hyfsat stilig karl (med lite fula kalsonger) som är din egen största nedsnackare. Lycka till! *Hahaha* Så skön..

nippman
2013-12-22, 17:48
"Liten bilring". Haha. De är ingenting. Istället för att fokusera på fetthalt skulle jag lägga energin på att bygga bröst, axlar och rygg. Varför inte även ben? Hade inte kroppen jag bor i haft de (icke så många) kilona muskler den har, hade jag inte varit vidare smal. Och då är jag inte mullig eller något annat jobbigt ord.

Jag rekommenderar att du lyssnar på denna lista (min egen)
http://open.spotify.com/user/karigol...5E4I4luLedZrJh
Stirra en stund spegeln rätt i ögonen och fråga vad han håller på med, när du fått svar på det kastar du dig ini några av Arnold rekommenderde övningar och ser inte bakåt. Du är trots allt en hyfsat stilig karl (med lite fula kalsonger) som är din egen största nedsnackare. Lycka till!

haha, du är bäst! ska checka din lista.
tack för tipsen!


Nåväl så handlar det nog bara om sämre skuggor och dåligt "tryck".

vi får se, ska "experimentera" lite denna vecka och så får vi se vad som händer!