handdator

Visa fullständig version : Era åsikter om styrkelabbets traningsprogram?


Xtreme
2013-12-19, 23:29
Har kört stronglifts några månader och har nått en gräns där jag inte kan höja längre och funderar på att byta till ett annat program (känner för lite variation också). Gillar dock fortfarande konceptet med 3 pass i veckan och fokus på basövningar. Hittade styrkelabbets traningsprogram http://www.styrkelabbet.se/styrkelabbets-traningsprogram/

Vad är era åsikter om programmet? Hade ganska stora ben sedan innan och de har växt ännu mer sedan stronlifts jämfört med ex min överkropp (särskilt bröst och armar). Med risk för att discogym kommer upp skulle jag ändå vilja lägga lite mer krut där (dock vill jag såklart inte skippa resten av kroppen). Vill ha ett program för volym där man även ökar i styrka.

Dag 1:
1. Marklyft 3-5 reps
Sänk vikten och gör 4 x 10

2. Militärpress 3-5 reps
Sänk vikten och gör 4 x 10


Dag 2:
1. Bänkpress 3-5 reps
Sänk vikten och gör 4 x 10

2. Viktade chin-ups (chins med handflatorna mot dig) 3-5 reps
Ta av vikten och gör 4 x 10, eller så många du kan

3. Hantelrodd 3 x 10 på en hygglig vikt. Det är inte så noga, bara få det gjort.


Dag 3:
1. Knäböj 3-5 reps
Sänk vikten och gör 4 x 10

2. Viktade chins (handflatorna vända bort från dig) 3-5 reps
Ta av vikten och gör 4 x 10, eller så många du kan

Dennis012345
2013-12-20, 22:09
Har med funderingar att hoppa på denna efter stronlifts 5x5.

Dock hade jag hellre velat köra A B A - B A B och då stoppat in knäböj i pass B.
Velat även ha hantelpress i sådan form som hantelrodd dvs inte så noga bara få det gjort.

Leifallan
2013-12-20, 22:42
Tycker det verkar ganska vettigt där han tagit lite här och där ifrån både Wendler och Berkhan. Kör på!

ceejay
2013-12-20, 23:01
Lite för lite volym kan jag tycka

Sach
2013-12-20, 23:11
För minimalistiskt, man begränsar sig själv med ett sådant program då man som exempel inte tränar mage och armar specifikt och vader tränas inte alls, hamstrings får inte heller full träning då det krävs både en knäextension och en höftextension för det.

Dennis012345
2013-12-21, 02:28
För minimalistiskt, man begränsar sig själv med ett sådant program då man som exempel inte tränar mage och armar specifikt och vader tränas inte alls, hamstrings får inte heller full träning då det krävs både en knäextension och en höftextension för det.

tränas inte armar av massa chins.. Sedan så tränar man väl armarna av marklyft, militärpress och bänkpress också? Sedan kör man rätt tungt med i och med 4x10..?

Lose
2014-01-09, 14:11
Detta program påbörjas på måndag så får vi se om det slår väl ut. Läskigast att gå från 5 dgr/v till 3 dgr/v men man får väl köra hårdare då helt enkelt...

Määng
2014-04-30, 07:34
Detta program påbörjas på måndag så får vi se om det slår väl ut. Läskigast att gå från 5 dgr/v till 3 dgr/v men man får väl köra hårdare då helt enkelt...

Har det fungerat bra?

lillmesen
2014-04-30, 08:33
Det är ett bra grundprogram som man med lätthet kan slänga in lite disco där det passar

Lägg för all del in en extra dag med lättare knäböj och mage, exempelvis mellan dag1 och 2, då blir det toppen.