handdator

Visa fullständig version : Ny får man skämmas...


Sparrisen
2004-03-12, 19:57
Jag har en sak som jag skämms över när det handlar om min träning... min greppsrtyrka! :cryout:

Jag har ganska svaga händer! Men men, det ska jag göra något åt! :thumbup:

Jag köpte för något år sedan en CoC #1... men måste erkänna att jag knappt kan stänga den. Fattas typ någon halv centimeter. Därtill har jag ett par extremt lätta grippers som man i stort sett kan göra hur många reps som helst med...

Hur ska jag gå till väga? Funderar på att införskaffa en CoC Trainer (heter den så...?) Misstänker att jag kommer att få grym träningsvärk i början, så jag får lov att gå ut försiktigt.


För tillfället har jag tyvärr flera sprickor i händerna som inte vill läka :insane: så jag kan inte köra något alls på ett tag...

Tricklev
2004-03-12, 19:59
då är vi 2 som skäms över sin greppstyrka:( ´


iofs den är påväg upp nu.

iof så skulle jag nog köpa rb130 eller rb100 eftersom dom är lättare o billigare att få tag i, bara pma arne så fixar allt sig.

Sparrisen
2004-03-12, 20:00
Någon som vet hur ett bra schema ska läggas upp?

Tricklev
2004-03-12, 20:04
jag har lagt in min grippers träning i min vanliga underarms träning http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=20264&pagenumber=2 kör så många reps som möjligt på rb130 och sen 5sek negativ på rb160 o det är allt för mig ;P