handdator

Visa fullständig version : Kroppsbyggare vs Styrkelyftare vs Strongman vs Tyngdlyftare! Bäst på att slåss?


Alfen avf Ling
2013-12-18, 18:10
Hej,

om man ställde upp dessa 4 (den bästa kroppsbyggaren, bästa SLaren, bästa strongmannen och bästa tyngdlyftaren genom tiderna) atleter mot varandra i en MMA-ring - inte alla samtidigt såklart utan en match i taget. vem skulle då vinna flest fighter då? reglerna är så få och simpla som möjligt

INGEN AV DEM HAR NÅGON ERFARENHET AV KAMPSPORT!

hurril
2013-12-18, 18:11
Är du berusad?

130kg finsk sisu
2013-12-18, 18:13
strongmannen.

Alfen avf Ling
2013-12-18, 18:14
Är du berusad?
Nej hurril skulle du kunna spöa Piranha? jag vet ni e tighta som brother from other mother men alltså i kampsport.

MackeJuve
2013-12-18, 18:15
Är du berusad?

Haha.

Ja det var en lite udda frågeställning men kroppsbyggaren faller bort i alla fall. Tyngdlyftaren kanske är mest explosiv medan styrkelyftaren och strongmankillen är starkare. Röstar på strongman, Kaz skulle få vara representant!

Alfen avf Ling
2013-12-18, 18:16
strongmannen. fan vad bra med en världs mästare som svarar.

du menar att CC4 David Nyman skulle spöa dig och Sverker?

Proxy
2013-12-18, 18:16
The Kaz är det nog få som rår på.

http://www.theyakandyeti.com/wp-content/uploads/2013/09/Bill-Kazmaier22.jpg

billmaier
2013-12-18, 18:20
strongmannen.

the kaz är det nog få som rår på.

+1

Lance Uppercut
2013-12-18, 18:21
Jag tror att en strongman skulle vara bäst och en bodybuilder sämst.

Alfen avf Ling
2013-12-18, 18:21
The Kaz är det nog få som rår på.

http://www.theyakandyeti.com/wp-content/uploads/2013/09/Bill-Kazmaier22.jpg

du är ju vida känd här på forat som bästa styrkelyftaren tyngdlyftaren och kroppsbyggaren vid låg ålder och låg kroppsvikt

så din åsikt väger tunkt

130kg finsk sisu
2013-12-18, 18:21
fan vad bra med en världs mästare som svarar.

du menar att CC4 David Nyman skulle spöa dig och Sverker?

det har jag ingen aning om han gör. Kanske kanske inte.

Min point var att en random strongman med god kondition och oftast långa armar är bättre än en explosiv tyngdlyftare, en fet styrkelyftare och en isolationstränande bodybuilder.
Sedan är allting individuellt. Mycket hänger nog på hur bra personen är att slåss och hur lite spärrar man har att ta livet av varandra som troligen är summan av att 2x150kgs gubbar går upp mot varandra med få regler.

Lance Uppercut
2013-12-18, 18:24
Mycket hänger nog på hur bra personen är att slåss och hur lite spärrar man har att ta livet av varandra som troligen är summan av att 2x150kgs gubbar går upp mot varandra med få regler.

Njaaa då skulle det ske många dödsfall i UFC där tränade mördare på 100-125 kilo går lös :)

billmaier
2013-12-18, 18:25
Kazmaier skulle skrämma ihjäl hälften av motståndarna enbart med den här blicken

YZOF7Hirc1M

130kg finsk sisu
2013-12-18, 18:26
ja men de är tränade. Går 2 som inte har någon större kampsportsbakgrund mot varandra som inte kan skydda sig kommer det bli många rena träffar.

hugok
2013-12-18, 18:28
Kaz går ju bort som representant för strongmennen. Jag vet att wrestling inte är en riktig kampsport men nog skulle han ha bra nytta av det ändå.
rIIPv2TqXZ8

Alfen avf Ling
2013-12-18, 18:29
Kaz går ju bort som representant för strongmennen. Jag vet att wrestling inte är en riktig kampsport men nog skulle han ha bra nytta av det ändå.
rIIPv2TqXZ8

men låtsas att kaz inte hade wrestlat då

Tricklew
2013-12-18, 18:33
Pudzianowski om något måste väll nästan ses som ett bevis på att muskler inte nödvändigtvis gör dig bra på att slås. Lila och strandad.

Och ungefär så tror jag att hela denna tävlingen hade sett ut, släng in 4 av ovannämnda sportsmän i en och samma ring, spring sedan efter syrgas för de hade alla kollapsat till en nära döden upplevelse efter att ha jagat varandra i 30 sekunder och kastat vilda slag utan kraft bakom.

Lance Uppercut
2013-12-18, 18:36
ja men de är tränade. Går 2 som inte har någon större kampsportsbakgrund mot varandra som inte kan skydda sig kommer det bli många rena träffar.

Jo men å andra sidan kan de inte slå ordentliga slag för fem öre. Kolla på Pudzianowski när han slåss i sina MMA-matcher och han har ändå tränat lite i alla fall. Det ser patetiskt ut.

Alexton
2013-12-18, 18:37
Tänker på den här scenen i Life of Brian när en spinkig liten man slåss mot en gladiator och han bara springer runt tills gladiatorn får en hjärtattack :D

Alfen avf Ling
2013-12-18, 18:37
Pudzianowski om något måste väll nästan ses som ett bevis på att muskler inte nödvändigtvis gör dig bra på att slås. Lila och strandad.
Haha va! om något är väl puzdianowski ett bra bevis på att muskler faktiskt gör en väldigt bra på å slåss

Lance Uppercut
2013-12-18, 18:38
pudzianowski om något måste väll nästan ses som ett bevis på att muskler inte nödvändigtvis gör dig bra på att slås. Lila och strandad.

Och ungefär så tror jag att hela denna tävlingen hade sett ut, släng in 4 av ovannämnda sportsmän i en och samma ring, spring sedan efter syrgas för de hade alla kollapsat till en nära döden upplevelse efter att ha jagat varandra i 30 sekunder och kastat vilda slag utan kraft bakom.

+1

MackeJuve
2013-12-18, 18:40
Kaz går ju bort som representant för strongmennen. Jag vet att wrestling inte är en riktig kampsport men nog skulle han ha bra nytta av det ändå.
rIIPv2TqXZ8

Håller inte med, det där är teater. Kan inte heller välja bort alla som någon gång brottats, boxats eller liknande. Frågan var väl den främste i varje gren, många ser nog Kaz som den främste genom tiderna, klart han skulle få representera.

hugok
2013-12-18, 18:42
men låtsas att kaz inte hade wrestlat då

Jag hade helre valt pudzianovski i så fall, även om han va utan kampsportserfarenhet.

Haha va! om något är väl puzdianowski ett bra bevis på att muskler faktiskt gör en väldigt bra på å slåss

+1
Han har kass teknik med vinner ändå över relativt duktiga fighters

zozofu93
2013-12-18, 18:46
pudzianovski är så jävla explosiv, vilket är kanon i en fight, även fast han har helt rutten teknik så går det "helt ok". Blir ju inge highlights-material direkt men hamnar han uppe på någon med sin råstyrka så blir det inte så svårt för han att ground n pounda sönder sina motståndare, oavsett teknik. Men möter han en motståndare som motsvarar ungefär samma styrka men mycket bättre teknik är han körd, sätt upp han mot en heavyweight med grym boxning och långa armar så är pudzianovski ute på nolltid, eller någon som kan sätta han i en heel-hook eller liknande, spelar mindre o mindre roll om hur stark han är då

Men till frågan så tror jag definitivt elit strongman sätter sig bättre i en fight än övriga.

hugok
2013-12-18, 18:48
Håller inte med, det där är teater. Kan inte heller välja bort alla som någon gång brottats, boxats eller liknande. Frågan var väl den främste i varje gren, många ser nog Kaz som den främste genom tiderna, klart han skulle få representera.

Många wrestlers är även duktiga på riktig fighting. Missminner jag mej inte helt sysslade Brock Lesnar med wrestling innan han gick över till wwe. Ingen tvekan att man har nytta av det. Frågan är bara var man ska dra gränsen för vad som får räknas. Skulle någon ha hållit på med gymnastik också hade man haft mycket nytta av det om man samtidigt va elit inom strongman.

Tricklew
2013-12-18, 18:48
Jag hade helre valt pudzianovski i så fall, även om han va utan kampsportserfarenhet.



+1
Han har kass teknik med vinner ändå över relativt duktiga fighters

Sean McCorkle är väll den enda någorlunda duktiga han vunnit över, en Bob Sapp som gått ut och erkänt att han ger upp så fort han blir nertagen, eller får smaka slag räknas inte som en större vinst. Eller vem tänker du på, Erik Esch?

Alfen avf Ling
2013-12-18, 18:51
. Eller vem tänker du på, Erik Esch?
hans vinster

hugok
2013-12-18, 18:52
Sean McCorkle är väll den enda någorlunda duktiga han vunnit över, en Bob Sapp som gått ut och erkänt att han ger upp så fort han blir nertagen, eller får smaka slag räknas inte som en större vinst. Eller vem tänker du på, Erik Esch?

Jag menar självklart inte elitfighters. Man kan vara bra ändå. Butterbean som du tog som exempel är jäkligt duktig.

Petoria
2013-12-18, 20:34
Jag menar självklart inte elitfighters. Man kan vara bra ändå. Butterbean som du tog som exempel är jäkligt duktig.

På MMA? Nej inte direkt :D

Rikard Jansson
2013-12-18, 21:11
Mikhail Koklyaev. Vet inte vad han räknas som men :D

VikG
2013-12-18, 21:11
Pudzianowski är nog inte rolig att slåss med när han flippar på alkohol, roppar och pcp.

Alfen avf Ling
2013-12-18, 21:45
Mikhail Koklyaev. Vet inte vad han räknas som men :D

den killen e verkligen ett dägg djur satan vad han e stark 390x3 i marklyft 360 kg knäböj 200x3 i pusp-press satan i gatan

Rikard Jansson
2013-12-18, 21:46
den killen e verkligen ett dägg djur satan vad han e stark 390x3 i marklyft 360 kg knäböj 200x3 i pusp-press satan i gatan

Samt har tränat kampsport och växte upp bråkghetto i ryssland. Lite fuskigt kanske :D

Alfen avf Ling
2013-12-18, 21:47
Pudzianowski är nog inte rolig att slåss med när han flippar på alkohol, roppar och pcp. Dessa anklagelser kanske du bör backa upp? han har åkt dit för cola inne hav vad jag vet inget annat.


inte som med Mikhail Koklyaev som har erkänt steroid bruk


jag skriver inte steroid miss bruk för jag är inte ngn politisk korrekt journalist eller moderator sanningen är allt gud ser allt gud vet allt frågan är bara hur löser man detta steroid problem som finns i strongman bodybuilding styrkelyft tyngdlyft detta lyfts inte upp så mycket men alla vet att de finns varför tillåts detta ijentlien...

Alfen avf Ling
2013-12-18, 21:48
Samt har tränat kampsport och växte upp bråkghetto i ryssland. Lite fuskigt kanske :D det konstiga är att han egentligen inte är rå stark han har bara teknik de ser man på honom

Rikard Jansson
2013-12-18, 21:50
det konstiga är att han egentligen inte är rå stark han har bara teknik de ser man på honom

Nej, man är helt säkert gjord av lingon och blåbär om man markar 400+ :D

Krampus
2013-12-18, 21:50
Mer sådana här trådar.

VikG
2013-12-18, 21:54
Dessa anklagelser kanske du bör backa upp? han har åkt dit för cola inne hav vad jag vet inget annat.

Var snarare ett exempel än en anklagelse.. Försök förstå det du läser?

raddum
2013-12-18, 22:07
Strongman eller tynglyftare om ser till hur majoriteten(stereotypen) av eliten inom var gren ser ut.

Dvs Kroppsbyggare - uppblåst och relativt svag,
Strongman - Stor, stark, explosiv och relativt uthållig,
Styrkelyftare - Stor, Stark men relativt osmidig och dålig uthållighet (finns ju folk som typ Dan Green men dom representerar inte stereotypen)
Tyngdlyftare, lite mindre, fruktansvärt explosiv, stark och smidig.

Alfen avf Ling
2013-12-18, 22:08
Nej, man är helt säkert gjord av lingon och blåbär om man markar 400+ :D Rikard Janson du tror mycket på TUT nu för tiden så jagt vet att du förstår mig

titta på en bild på honom? ser han stark ut! ja han ser inte klen ut men när man ser honom lyfta ser man att det mest e teknik t ex i marklyft holler han tum lås grepp o lutar sig bakot med sina 160 kilogram kropps vikt vilket gör att ungefär 160 kg dras från vikten alltså när han lyfter 390 i mark är det som (390-160) 230 kg marklyft för en vanlig marklyftare. ja det är starkt utan tvekan men det är knappast på elit-nivå en vanlig lyftare i Sverige drar 230 i mark utan problem

samma när han kör en arms press med hantel i Arnolds classic strongman har du sett? om du tittar nog och iaktar så ser du att han hoppar upp hanteln på rak arm vilket gör att han inte alls behöver anstränga sina muskler utan att han förlitar sig helt på sin teknik

hänger du med i hur jag tänker Richard !

Var snarare ett exempel än en anklagelse.. Försök förstå det du läser?

vad fan är det du insinuerar ! alla dessa person angrepp mot mig börjar gå över styr

Alfen avf Ling
2013-12-18, 22:11
bevis för att Koklyaev inte är rå stark kommer här

sfn_syg0isc

vid 02:33 ser ni hur han hoppar upp vikten och sedan är det så tungt att han står & darrar jättemycket och verkligen längtar tills domaren säger att lyftet är klart t o m nästan så att han tappar tillbaka vikten om ni kollar noggrant


med rå styrka så pressar man upp vikten sedan står där utan problemen

rooz
2013-12-18, 22:32
Och beviset för att du har fel kommer här nedan..

jB3tP4Rw6Ro

-nI-RMQps4M

Karkiainen
2013-12-18, 23:15
Har du någonsin markat eller tränat överhuvudtaget?

Alfen avf Ling
2013-12-18, 23:17
Har du någonsin markat eller tränat överhuvudtaget?

pratar du med mig karkiainen *popcorn*

PureWhey
2013-12-18, 23:26
Har du någonsin markat eller tränat överhuvudtaget?

Kolla på resten av hans poster... Bäst att ignorera.

filmjölk
2013-12-18, 23:47
Med tanke på att kroppsbyggare är lite störda i huvudet, strongmen är väldigt störda i huvudet, styrkelyftare är normala i huvudet och tyngdlyftare är nördar så skulle jag saga att byggare och ffa. strongmen har ett psykologiskt övertag pga deras mentala ohälsa.

Matsa
2013-12-19, 01:35
bevis för att Koklyaev inte är rå stark kommer här

sfn_syg0isc

vid 02:33 ser ni hur han hoppar upp vikten och sedan är det så tungt att han står & darrar jättemycket och verkligen längtar tills domaren säger att lyftet är klart t o m nästan så att han tappar tillbaka vikten om ni kollar noggrant


med rå styrka så pressar man upp vikten sedan står där utan problemen

Om något så bevisar det att han har dålig utlåsningsstyrka men det är knappt att det är godtagbart bevis för det heller. Den där jättehanteln är fruktansvärt otymplig och svårhanterlig, det är ganska ironiskt att du väljer att använda en tekniskt svår gren för att bevisa att Koklyaev är en tekniklyftare. Givetvis är han en tekniskt duktig lyftare också, men han är även råstark. Jag utgår dock från att du trollar så det är förmodligen inte mycket vits att skriva detta till dig men eftersom jag har långrast mitt i natten utan någon att prata med så skriver jag det ändå.

Förresten, du borde verkligen göra något åt dina särskrivningar. Det ser löjligt ut när du gnäller på folks svengelska annars.

Matsa
2013-12-19, 01:43
Med tanke på att kroppsbyggare är lite störda i huvudet, strongmen är väldigt störda i huvudet, styrkelyftare är normala i huvudet och tyngdlyftare är nördar så skulle jag saga att byggare och ffa. strongmen har ett psykologiskt övertag pga deras mentala ohälsa.

Bra poäng! Fast det finns ju visserligen en del mycket störda styrkelyftare också, Karwoski ska ju t.ex ha varit squat galen. :D

Sen finns det väl en och annan framgångsrik lyftare både inom SL och OL med militärt förflutet, frågan är vad det ger dem för övertag. Säkerligen finns det sådana personer inom byggning och strongman också, men nu var det ju just SL och OL som framhölls som lite mesigare.

Diomedea exulans
2013-12-19, 01:49
i marklyft holler han tum lås grepp o lutar sig bakot med sina 160 kilogram kropps vikt vilket gör att ungefär 160 kg dras från vikten alltså när han lyfter 390 i mark är det som (390-160) 230 kg marklyft för en vanlig marklyftare. ja det är starkt utan tvekan men det är knappast på elit-nivå en vanlig lyftare i Sverige drar 230 i mark utan problem


Så funkar det ju inte riktigt… Om man lutar sig bakåt så kan man ju inte dra av kroppsvikten från marklyftet. Vad händer om han drar 160 kg? Blir det som om han lyfter luft?

Alfen avf Ling
2013-12-19, 02:34
Så funkar det ju inte riktigt… Om man lutar sig bakåt så kan man ju inte dra av kroppsvikten från marklyftet. Vad händer om han drar 160 kg? Blir det som om han lyfter luft? för greppet blir det givetvis som att lyfta 160 kg, men utöver det så blir det som "luft" ja. alltså han behöver bara hålla i stången och luta sig bakåt så lyfts stången

Röda Björnen
2013-12-19, 03:54
för greppet blir det givetvis som att lyfta 160 kg, men utöver det så blir det som "luft" ja. alltså han behöver bara hålla i stången och luta sig bakåt så lyfts stången

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSWooXyHNaJOIUlMccseKg8bHcA4t1Qn 6g4rjpt4xowqMAwkPtT

luderlasse
2013-12-19, 13:07
Tyngdlyftarna lägger jag mina pengar på, explosiva, smidiga och minst feta, SL tror jag får mest stryk tror jag pga avsaknad av kondition.

Diomedea exulans
2013-12-19, 13:16
Tyngdlyftarna lägger jag mina pengar på, explosiva, smidiga och minst feta, SL tror jag får mest stryk tror jag pga avsaknad av kondition.

Vissa tyngdlyftare är feta, och baddibildarna i form är väl ändå minst feta?

JohPz
2013-12-19, 14:17
Vissa tyngdlyftare är feta, och baddibildarna i form är väl ändå minst feta?

Jo men det enda baddibuildarna duger till är att leta pump i bensparken.

luderlasse
2013-12-19, 16:46
Vissa tyngdlyftare är feta, och baddibildarna i form är väl ändå minst feta?

mjo det är stämmer. har bara sett en bb i mma å han sög! Tror att man skulle behöva sätta en viktklass för att få relevans på denna tråd egentligen.
Om vi säger 105 kg står jag fast vid mina tankar.

muddler
2013-12-19, 17:03
Bra poäng! Fast det finns ju visserligen en del mycket störda styrkelyftare också, Karwoski ska ju t.ex ha varit squat galen. :D

Sen finns det väl en och annan framgångsrik lyftare både inom SL och OL med militärt förflutet, frågan är vad det ger dem för övertag. Säkerligen finns det sådana personer inom byggning och strongman också, men nu var det ju just SL och OL som framhölls som lite mesigare.

:d

Proxy
2013-12-19, 17:05
Många av de duktigaste tyngdlyftarna är ju kineser. Alla kineser kan kung fu och ping pong, end of tråd.

MrCrowley78
2013-12-19, 18:17
Onödig diskussion!
Det borde väl alla veta att Chuck Norris spöar dem allihopa! :hbang: