handdator

Visa fullständig version : MMA-Fight mellan man och kvinna på fredag


Akerhage
2013-12-18, 17:04
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kampsport/mma/article18044443.ab

Vad tror ni? Vem vinner?

Hon kommer ju antagligen inte ha en chans alls här. Så nu kanske många förstår att idrott för män och kvinnor faktiskt inte är på samma nivå.

http://i.imgur.com/UH7Mxcm.jpg

Mazr
2013-12-18, 17:10
Lol. Hon kommer bli sönderslagen.

Akerhage
2013-12-18, 17:11
Lol. Hon kommer bli sönderslagen.

Tror du att han skulle gå in max och slå henne sönder och samman? (jag kollar inte ens på MMA så vet inte hur det brukar se ut).

Matsa
2013-12-18, 17:15
Ib4 lila och strandad.

Paperbasket
2013-12-18, 17:17
Inte för att jag vet vem personen i fråga egentligen är men när man lyssnat på en del mma fighters i intervjuer etc så ja, han skulle nog lika gärna kunna gå all in mot henne och varför inte?

Ge man sig in i något sådant så får man leken tåla.

zozofu93
2013-12-18, 17:19
Det är en sport och båda har tackat ja till matchen, varför skulle han inte få gå "all-in" de utövar samma sport.

PureWhey
2013-12-18, 17:21
Haha, vore grymt kul om han går all in, tyvärr kommer väl matchen inte hålla på i mer än max en rond då.

Akerhage
2013-12-18, 17:21
Det är en sport och båda har tackat ja till matchen, varför skulle han inte få gå "all-in" de utövar samma sport.

Klart han får det enligt reglerna. Men kanske tanken av att slå en kvinna gör det svårt? Jag ponerar bara nu hur jag själv hade tänkt i samma situation. Dock hoppas jag matchen blir av, hade kunnat tänka mig att kika på den faktiskt. Ska heja på tjejen såklart : )

Snubben
2013-12-18, 17:23
Hade varit fruktansvärt kul om Juliana vann..

Jeml
2013-12-18, 17:23
jag hoppas han går all in... så dom som tror att tjejer kan vara på samma nivå som killar inser att dom har fel.

om matchen blir av vill säga.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

eternallord
2013-12-18, 17:26
Jag tror inte matchen kommer gå igenom.

Update: Osiris Maia, member of the Brazilian Mixed Martial Arts Confederation, the entity responsible for regulating the Shooto Brazil events, is not sure if they will allow the male vs. female fight to happen.

"There’s nothing in the rules that specific prohibits a man to fight a woman, but when you interpret the rules you know that both athletes must be in the same level, so there’s no way a man should be allowed to fight a woman," Maia told MMAFighting.com.

"We haven’t received the official card yet from the promotion, we’ll get that (on Thursday) at the weigh-ins," he continued. "I wasn’t informed about that yet. They announced it to the media only, but if you ask me if we’re allowing it to happen, I don’t think so. I think it’s a disparity. We’ll see what’s going on tomorrow at the weigh-ins."

Akerhage
2013-12-18, 17:29
Hur jämför man deras nivå? (same level).

AronP
2013-12-18, 17:30
lol. Hon kommer bli sönderslagen.
+1

Stefan J
2013-12-18, 17:35
Av alla youtubeklipp jag sett på mixed gender matcher (nej, inte den lama mjukporrfetishen :)) så verkar det som om de hittills matchat så att kvinnan oftast vinner. Jag tror mannens nivå är så pass låg att det här blir en jämn match. Allt annat vore otänkbart och fullständigt meningslöst.

Gabriel174
2013-12-18, 17:38
Ib4 lila och strandad.

:laugh:

in.gif

bigtraps
2013-12-18, 18:01
Kommer ösökt att tänka på diskussionen. Världens starkaste man vs kvinnlig MMA fighter.
(annat forum)

Frantic
2013-12-18, 18:08
Kommer ösökt att tänka på diskussionen. Världens starkaste man vs kvinnlig MMA fighter.
(annat forum)

Den har varit uppe här också.

mangemani
2013-12-18, 18:13
vet aldrig då det gäller MMA.
har sett matcher där mycket mindre tjejer har besegrat större män som verkligen har fått kämpa.
de klänger sig fast, får de at falla till golvet, sedan sleeper hold och bye bye.
så man ska inte vara så snabb på att säga "mannen vinner" då det gäller MMA

supercharge
2013-12-18, 18:44
Hon kommer bli sönderslagen. Jag tycker det är ett ganska fånigt jippo, men det är knappast hon själv som hittat på. Värre är det med framngsrika kvinnor inom någon idrott som fått hybris och absolut ska utmana män. Jag minns när Serena Williams fått för sig att hon skulle kunna slå en man rankad topp 100 eller topp 1000, eller något sådant i tennisför många år sedan. Sagt och gjort - det blev förstås fullständig utklassning.

cero
2013-12-18, 18:51
"There’s nothing in the rules that specific prohibits a man to fight a woman

Fail.

tntballe
2013-12-18, 18:57
Hon kommer bli sönderslagen. Jag tycker det är ett ganska fånigt jippo, men det är knappast hon själv som hittat på. Värre är det med framngsrika kvinnor inom någon idrott som fått hybris och absolut ska utmana män. Jag minns när Serena Williams fått för sig att hon skulle kunna slå en man rankad topp 100 eller topp 1000, eller något sådant i tennisför många år sedan. Sagt och gjort - det blev förstås fullständig utklassning.

http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_the_Sexes_(tennis)
Karsten Braasch vs. the Williams sisters[edit]

A fourth event dubbed a "Battle of the Sexes" took place during the 1998 Australian Open[20] between Karsten Braasch and the Williams sisters. Venus and Serena Williams, aged 17 and 16 respectively, had claimed that they could beat any male player ranked below 200, so Braasch, then ranked 203rd, challenged them both. The matches took place on court number 12 in Melbourne Park.[21] Braasch first took on Venus and beat her 6–2. He then played Serena and won 6–1.[22] Braasch said afterwards, "500 and above, no chance". He added that he had played like someone ranked 600th in order to keep the game "fun".[23]

filmjölk
2013-12-18, 18:59
Hoppas hon vinner efter en jämn stenhård match där han går all in. Dat rage på Kolozzeums misogynister.

Ponde
2013-12-18, 19:00
Hon kommer bli sönderslagen. Jag tycker det är ett ganska fånigt jippo, men det är knappast hon själv som hittat på. Värre är det med framngsrika kvinnor inom någon idrott som fått hybris och absolut ska utmana män. Jag minns när Serena Williams fått för sig att hon skulle kunna slå en man rankad topp 100 eller topp 1000, eller något sådant i tennisför många år sedan. Sagt och gjort - det blev förstås fullständig utklassning.

Du får gärna länka till matchen och rätta till vilken rank mannen höll? :d

Ponde
2013-12-18, 19:02
Hoppas hon vinner efter en jämn stenhård match där han går all in. Dat rage på Kolozzeums misogynister.
Förstår ironin här men hon kommer aldrig vinna mot en lika bra fighter, män har helt enkelt mycket mera muskelmassa på samma vikt och generellt även bättre uthållning och hans fysik kommer klå hennes.

Såvida han inte slåss korkat och öåter sig bli slagen fritt så kan han ej förlora.

jenni
2013-12-18, 19:08
Men är det inte psykiskt påfrestande att slåss mot en kvinna:confused:

thatice
2013-12-18, 19:12
Men är det inte psykiskt påfrestande att slåss mot en kvinna:confused:

Kvinnor är mest psykiskt påfrestande när dom surrar så bara hon är tyst så har hon en chans ;)

Mago
2013-12-18, 19:13
Aber lol. Vet man inte hur duktig respektive person är på MMA så kan man fanimig inte uttala sig om hur matchen kommer gå. (Eller kan, kan man ju alltid.. Men då kan man lika gärna konsultera en mushjort.)

Akerhage
2013-12-18, 19:16
Men är det inte psykiskt påfrestande att slåss mot en kvinna:confused:

Känns ju ändå som att det bör vara jobbigt rent psykiskt. Nästan lika illa som en man vs en 12årig pojke. Känns fel på alla sätt.

Till mago, mushjort? Vad är det?

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk

jenni
2013-12-18, 19:20
Känns ju ändå som att det bör vara jobbigt rent psykiskt. Nästan lika illa som en man vs en 12årig pojke. Känns fel på alla sätt.

Till mago, mushjort? Vad är det?

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk

Precis, hade jag varit mannen hade jag även känt mig grovt förolämpad över att få gå rond mot en kvinna

Alfen avf Ling
2013-12-18, 19:21
Av alla youtubeklipp jag sett på mixed gender matcher (nej, inte den lama mjukporrfetishen :)) så verkar det som om de hittills matchat så att kvinnan oftast vinner. Jag tror mannens nivå är så pass låg att det här blir en jämn match. Allt annat vore otänkbart och fullständigt meningslöst. källa på det?

filmjölk
2013-12-18, 19:22
Förstår ironin här men hon kommer aldrig vinna mot en lika bra fighter, män har helt enkelt mycket mera muskelmassa på samma vikt och generellt även bättre uthållning och hans fysik kommer klå hennes.

Såvida han inte slåss korkat och öåter sig bli slagen fritt så kan han ej förlora.

Absolut är det så, men visst hade det vart jäkligt kul om hon vann? Jag vet iaf vem jag hejar på.

dluddeckens
2013-12-18, 20:32
Precis, hade jag varit mannen hade jag även känt mig grovt förolämpad över att få gå rond mot en kvinna



Eh?

Varför då?


I dagens jämställda samhälle tycker jag all idrott borde vara mixed. De bästa (oavsett genus) får vara med, och man slipper höra gnället om att ingen vill betala biljetter för ex "damfotboll". Dessutom kan inte feministerna gnälla om att kvinnorna särbehandlas.

Win-win-win :)

jenni
2013-12-18, 20:35
Eh?

Varför då?


I dagens jämställda samhälle tycker jag all idrott borde vara mixed. De bästa (oavsett genus) får vara med, och man slipper höra gnället om att ingen vill betala biljetter för ex "damfotboll". Dessutom kan inte feministerna gnälla om att kvinnorna särbehandlas.

Win-win-win :)

Jo visst, men en kvinna är ju inte byggd som en man, och har nog svårare att uppnå samma styrka.
Men sen så är jag ju av den åsikten att kvinna är kvinna och man är man, jag behöver inget mittemellan

Solros
2013-12-18, 20:53
Ska hon tjata ihjäl honom?

eternallord
2013-12-18, 20:55
Precis, hade jag varit mannen hade jag även känt mig grovt förolämpad över att få gå rond mot en kvinna

Ptja... jag tror personligen inte hon kommer vinna, men att det finns kvinnor som kan spöa skiten ur män råder det inget tvivel om. Det finns ingen på den här brädan som jag inte hade satt som underdog mot Ronda Rousey till exempel.

jenni
2013-12-18, 20:57
Ptja... jag tror personligen inte hon kommer vinna, men att det finns kvinnor som kan spöa skiten ur män råder det inget tvivel om. Det finns ingen på den här brädan som jag inte hade satt som underdog mot Ronda Rousey till exempel.

Om man väljer fritt, men om de är i samma viktklass osv?

PureWhey
2013-12-18, 21:00
Ptja... jag tror personligen inte hon kommer vinna, men att det finns kvinnor som kan spöa skiten ur män råder det inget tvivel om. Det finns ingen på den här brädan som jag inte hade satt som underdog mot Ronda Rousey till exempel.

Ställ henne mot en likvärdig man, i rankingen, så får hon rejält med spö.
Bra inlägg ifrån din sida idag Jenni

limenka
2013-12-18, 21:01
De män som sparrat med tjejer vet att det inte går att jämföra. Tyvärr är det så.

Krampus
2013-12-18, 21:04
Jag ställer upp och slåss mot vilken kvinna som helst från forumet utom Bärs. Place your bets. Deathmatch? Deafmatch? (hörselskydd), Defmatch? (Hiphop gear) Miss match? Sweep the leg? Sagt och musgjort.

Annars? Bra med er?

Stefan J
2013-12-18, 21:07
källa på det?

Behöver jag en källa när jag hänvisar till mig själv och mina egna observationer? :)

Sök själv på tuben istället, mixed gender mma eller fight. Nu kanske ingen lägger upp klipp där tjejen får däng eftersom det inte finns något sensationellt i det, men du kommer få leta ordentligt efter klipp där en man vinner, vare sig det är sparring, klubbmatcher eller något lite större jippo. Däremot dräller det av klipp där kvinnan slår sönder något blåbär.

amini
2013-12-18, 21:12
tror det blir svårt för allra flesta att ge 100% mot kvinnor, det tar emot bara.
som tonårig hamnade vårt lag i basket mot tjejerna i semifinal i en street tävling för coca cola och även om vi till slut vann så kunde vi aldrig ge ens 90%.

däremot så finns det en liten procent av tjejer som matchar de flesta killar.
men det skulle ändå ta emot att ge 100%

Krampus
2013-12-18, 21:13
Ptja... jag tror personligen inte hon kommer vinna, men att det finns kvinnor som kan spöa skiten ur män råder det inget tvivel om. Det finns ingen på den här brädan som jag inte hade satt som underdog mot Ronda Rousey till exempel.

I tennis eller? Själv är jag orolig för att här finns ett par hundra som hade råkat ta livet av henne i rond ett...

Ponde
2013-12-18, 21:15
Behöver jag en källa när jag hänvisar till mig själv och mina egna observationer? :)

Sök själv på tuben istället, mixed gender mma eller fight. Nu kanske ingen lägger upp klipp där tjejen får däng eftersom det inte finns något sensationellt i det, men du kommer få leta ordentligt efter klipp där en man vinner, vare sig det är sparring, klubbmatcher eller något lite större jippo. Däremot dräller det av klipp där kvinnan slår sönder något blåbär.

Du skrev ju svaret på frågan i början av ditt inlägg. Det är ju klart att du inte hittar mycket videon på män som vinner över kvinnor då det inte är lika bra youtube-material.

Detta betyder inte att kvinnor skulle vara likvärdiga män i MMA eller de flesta andra sporter.

eternallord
2013-12-18, 21:16
Ställ henne mot en likvärdig man, i rankingen, så får hon rejält med spö.
Bra inlägg ifrån din sida idag Jenni

Så är det såklart, men hade hon ställts mot dig eller mig så hade vi klappat inom ett par minuter.

rooz
2013-12-18, 21:17
Problemen som uppstår när man hamnar under en motståndare som väger mer dubbelt så mycket.

PureWhey
2013-12-18, 21:17
Så är det såklart, men hade hon ställts mot dig eller mig så hade vi klappat inom ett par minuter.

Självklart, lika klart som att jag skulle spöa henne i marklyft... Förstår inte jämförelsen riktigt.

gratefuldead
2013-12-18, 21:20
Ska hon tjata ihjäl honom?

Tycker du på riktigt att det där var kul?

Jag tycker det ska bli en spännande match. Jag menar, på samma längd och vikt kan det bli spännande. Och i MMA är styrkan långt ifrån avgörande så jag är tveksam till att mannen kommer vara så överlägsen.

eternallord
2013-12-18, 21:24
I tennis eller? Själv är jag orolig för att här finns ett par hundra som hade råkat ta livet av henne i rond ett...

Äh, klart vi har ett par grapplers här som hade kunnat sköta sig, resten hade oavsett storlek inte vetat vad dom skulle göra

Stefan J
2013-12-18, 21:36
Du skrev ju svaret på frågan i början av ditt inlägg. Det är ju klart att du inte hittar mycket videon på män som vinner över kvinnor då det inte är lika bra youtube-material.

Detta betyder inte att kvinnor skulle vara likvärdiga män i MMA eller de flesta andra sporter.

Detta behöver du inte informera mig om. :)

Nä, kvinnor är generellt inte lika bra som män i idrott. Jag skulle vilja säga att världseliten bland kvinnor i de flesta idrotter är jämnbördiga med lovande 14-16-åriga killar. Det stämmer hyfsat i tennis, friidrott, fotboll, handboll, lyftning och jag skulle tro att det är troligt att det ser likadant ut i kampsport också. Skytte och ridning är väl undantag, i ridning är klasserna till och med mixade.

Det jag menar är att om det görs ett sådant här event så har man på förhand valt ut en manlig motståndare dålig nog så att kvinnan har ett litet eller större övertag. Så gjorde man ju i boxning för flera år sedan om ni minns. http://www.womenboxing.com/history1.htm

Och är kvinnan inte bättre än mannen så misstänker jag att han har fått pengar för att lägga sig, kanske för att ge den här kvinnan en gratis boost i sin karriär, det är väl hennes första match i MMA? Jag tror att kvinnan vinner om den här matchen blir av. Annars ser jag ingen som helst mening med det här jippot.

Krampus
2013-12-18, 21:44
Äh, klart vi har ett par grapplers här som hade kunnat sköta sig, resten hade oavsett storlek inte vetat vad dom skulle göra

Jag skulle troligen själv dö av en armbåge i huvudet från 150kg_finsksisu, StefanJ eller annat valfritt djur och då väger jag själv 120kg och har tränat kampsport i 25år. Tänk dig att Arne P matar 61kg Ronda i kraniet allt han orkar på marken. Death by triceps I tell you! Jag fick själv en armbåge i plytet av en 75ks Gahnan i somras och det var inte ens meningen. Trodde jag mött St.Per, men det var bara klubbläkaren Leif som närmar sig 60..

(Självklart prylade jag honom sen efter några veckor, men jag såg ut som en bullterrier som kollat oljan.)

#alltså jag prylade inte Leif. Det vore fan onödigt...

Alfen avf Ling
2013-12-18, 21:51
Ptja... jag tror personligen inte hon kommer vinna, men att det finns kvinnor som kan spöa skiten ur män råder det inget tvivel om. Det finns ingen på den här brädan som jag inte hade satt som underdog mot Ronda Rousey till exempel.

tror du överskattar henne finns många här på forumet som har tränat mycket kampsport finns även killar som är så sjukt starka att de kanske kan vinna på rå styrka och bärsärk anfall

MasterChief
2013-12-18, 21:52
I varje sådan här tråd dyker det upp killar som måste berätta att killar är starkare och bättre än tjejer. Det är tydligen jetteviktigt att berätta att tjejer är det svagare könet. Man börjar ju undra...

Jag hatar mma och hoppas båda förlorar.

Alfen avf Ling
2013-12-18, 21:55
Jag ställer upp och slåss mot vilken kvinna som helst från forumet utom Bärs. Place your bets. Deathmatch? Deafmatch? (hörselskydd), Defmatch? (Hiphop gear) Miss match? Sweep the leg? Sagt och musgjort.

Annars? Bra med er? Sorry men är inte du typ 175 cm? Om Kolozzeum ska matcha världens bästa kvinnliga fighter så tror jag de e bättre med ngn större kille

Behöver jag en källa när jag hänvisar till mig själv och mina egna observationer? :)

Sök själv på tuben istället, mixed gender mma eller fight. Nu kanske ingen lägger upp klipp där tjejen får däng eftersom det inte finns något sensationellt i det, men du kommer få leta ordentligt efter klipp där en man vinner, vare sig det är sparring, klubbmatcher eller något lite större jippo. Däremot dräller det av klipp där kvinnan slår sönder något blåbär. haha vad mycket sjuka filmer det finns med killar som blir ned brottade av tjejer och klämda mellan tjejers ben!! vilken löjlig porr som omvänd "rape play" / "force" men ärligt talat visst rycker det lite i byxan av brottnings brudar

Krampus
2013-12-18, 21:56
I varje sådan här tråd dyker det upp killar som måste berätta att killar är starkare och bättre än tjejer. Det är tydligen jetteviktigt att berätta att tjejer är det svagare könet. Man börjar ju undra...

Jag hatar mma och hoppas båda förlorar.

H8ter...

Stefan J
2013-12-18, 21:57
I varje sådan här tråd dyker det upp killar som måste berätta att killar är starkare och bättre än tjejer. Det är tydligen jetteviktigt att berätta att tjejer är det svagare könet. Man börjar ju undra...

Jag hatar mma och hoppas båda förlorar.

Såhär? :)

f0lAS3kwADA

Krampus
2013-12-18, 21:58
Sorry men är inte du typ 175 cm? Om Kolozzeum ska matcha världens bästa kvinnliga fighter så tror jag de e bättre med ngn större kille


176!!!!!!! *grr*

Alfen avf Ling
2013-12-18, 22:00
176!!!!!!! *grr* Precis och sjävlklart kan du vara en bra människa ändå med ett stort hjärta men här handlar de om kamp

Finsk Sisu är väl 184 centimeter t ex och han springer väldigt fort. Tänk 140 kg finsk sisu som springer in i 61 kg Ronda. Självklart Finsk Sisu har stort huvud är lätt & träffa men han har bra psyke och han kan mörscha henne

Krampus
2013-12-18, 22:10
Precis och sjävlklart kan du vara en bra människa ändå med ett stort hjärta men här handlar de om kamp

Finsk Sisu är väl 184 centimeter t ex och han springer väldigt fort. Tänk 140 kg finsk sisu som springer in i 61 kg Ronda. Självklart Finsk Sisu har stort huvud är lätt & träffa men han har bra psyke och han kan mörscha henne

Well played, men vad vet du om Sisus grisbrottarerfarenheter...?

Alfers
2013-12-18, 22:10
Jag hatar mma och hoppas båda förlorar.

:thumbup:
Lite så känner jag inför dom flesta sporter.

LeBron
2013-12-18, 22:40
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kampsport/mma/article18044443.ab

Vad tror ni? Vem vinner?

Hon kommer ju antagligen inte ha en chans alls här. Så nu kanske många förstår att idrott för män och kvinnor faktiskt inte är på samma nivå.

http://i.imgur.com/UH7Mxcm.jpg

Hoppas det är någon form av ett tidigt aprilskämt... Jag hade haft en större chans mot Mike Tyson under sin storhetstid än vad hon kommer ha.

Hur kunde HAN gå med på det? Är ju fan lose-lose situation.
1) Du vinner, men du slår en tjej - "jävla fegis".
2) Du förlorar, MOT EN TJEJ - leva i skam resten av livet.

Herr Oberst
2013-12-18, 22:44
Två nobodys som ingen någonsin hört talas om som plötsligt är den största snackisen i halva världen, i en fight som troligtvis ändå inte kommer köras
*popcorn*

dared
2013-12-18, 23:11
Mm bra PR-stunt tydligen. Själv är jag inte speciellt hype:ad.

cero
2013-12-19, 09:39
Hoppas det är någon form av ett tidigt aprilskämt... Jag hade haft en större chans mot Mike Tyson under sin storhetstid än vad hon kommer ha.

Hur kunde HAN gå med på det? Är ju fan lose-lose situation.
1) Du vinner, men du slår en tjej - "jävla fegis".
2) Du förlorar, MOT EN TJEJ - leva i skam resten av livet.

Folk gör mycket för pengar. Och i kampsportskretsar hittar man stora mängder efterblivna individer.

Och om killen inte är tekniskt skicklig spelar det ingen roll att han möter en kvinna.

MasterChief
2013-12-19, 09:45
Jag kanske är en stofil, men jag ser verkligen inte tjusningen i att se en kvinna bli misshandlad, och det under ordnade former. Det är motbjudande. Vad blir nästa match? Hur många fyraåringar kan du slåss emot samtidigt?

Nitrometan
2013-12-19, 11:01
Jag kanske är en stofil, men jag ser verkligen inte tjusningen i att se en kvinna bli misshandlad, och det under ordnade former. Det är motbjudande. Vad blir nästa match? Hur många fyraåringar kan du slåss emot samtidigt?
Femåringar...

http://www.howmanyfiveyearoldscouldyoutakeinafight.com/

dared
2013-12-19, 11:02
Nu gillar jag inte heller matchningen, men jag skulle tippa på att den är gjord så att kvinnan är hyffsad favorit att vinna fighten. Ger betydligt bättre publicitet för en organisation med ett tillsynes David vs Goliath scenario, än att en kvinna går in och blir misshandlad.

Finns nog endel kvinnliga mma-utövare som spöar sämre killar i samma viktklass, jag menar det finns ju t o m en kille med en arm som har 11-0 mot andra ganska duktiga killar.

Akerhage
2013-12-19, 11:09
Femåringar...

http://www.howmanyfiveyearoldscouldyoutakeinafight.com/

lol. Jag hade iaf klarat 25st 5åringar enligt denna fantastiska studie!

Akerhage
2013-12-19, 17:05
Ingen som hört något nytt om matchen? Invägningen skulle vara idag va?

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk

mattilainen
2013-12-19, 17:11
Jag kanske är en stofil, men jag ser verkligen inte tjusningen i att se en kvinna bli misshandlad, och det under ordnade former. Det är motbjudande. Vad blir nästa match? Hur många fyraåringar kan du slåss emot samtidigt?

Varför säger man att kvinnan blir misshandlad i detta fallet? Skulle mannen blivit slagen skulle man inte säga att mannen blev misshandlat i matchen, eller hur? Sedan går du och många här in med förtro att hon kommer bli nedslagen och misshandlad och förlora etc etc. tjejer som tränar kampsport, mestadels, tycker inte det är konstigt alls att träna mot killar, det är det dom gör på klubbarna varje dag. De blir faktiskt sura om de märker att man tar det lugnt. Vad är det som är motbjudande? Båda ställer upp på det, och det utan tvång. Förstår helt ärligt inte, tycker du/ni inte om det, titta inte? Jag tycker inte om boxning med tjejer, jag tittar då inte.

cero
2013-12-19, 17:24
mattilainen: Förutsätter man att båda är på samma nivå vad gäller teknik är det en rent ut sagt vidrig idé av uppenbara skäl. Sen är det ju en väldigt stor skillnad på JJ och MMA..

AronP
2013-12-20, 07:09
Inställt.
http://mmanytt.se/mma/mma-matchen-mellan-en-man-och-kvinna-pa-shooto-brazil-45-kommer-inte-att-ske/

Jockefoten
2013-12-20, 18:26
Så här föreställer jag mig det:
6C6gc9CIOAk

Mosko
2013-12-20, 18:43
Så här föreställer jag mig det:
6C6gc9CIOAk

Besvikelsen jag känner nu! Som jag hoppades på att han skulle golva bägge två av de där vidriga fruntimren.

Tynglyftarnooben
2013-12-21, 00:01
Matchen blev tydligen inställd...

F Ultra
2013-12-21, 01:41
Besvikelsen jag känner nu! Som jag hoppades på att han skulle golva bägge två av de där vidriga fruntimren.

Kan man väl hålla med om men tänk hur det hade gått för den killen då... Intressant att den korta tjejen gick upp på tå så ofta för att minska på höjdskillnaden mellan henne och killen, undra om det är medvetet eller omedvetet beteende.

cero
2013-12-21, 05:54
Besvikelsen jag känner nu! Som jag hoppades på att han skulle golva bägge två av de där vidriga fruntimren.

Tittar man på klippet är man ju uppenbarligen på mannens sida, men hur vet du hur hela kalaset startare? Kan vara något att tänka på innan man kastar skit på folk.

cero
2013-12-21, 06:01
Enligt Shooto Brazil (arrangören) var matchen inte riktigt, utan ett sätt att väcka uppmärksamhet mot kvinnomisshandeln i landet.

http://www.sherdog.com/news/news/Shooto-Brazil-ManVersusWoman-Fight-Not-Real-Intended-to-Oppose-Domestic-Violence-61037