handdator

Visa fullständig version : (bulk) bästa ersättning mot kvarg? (Jul = slut på kvarg)


NautilusMetoden
2013-12-17, 17:44
Varit i 4 affärer senaste veckan, ingen har haft kvarg. Frågade personalen och det verkar som att det går ut absurda mängder kvarg under juletider.

Såå... Vad är de bästa alternativen? Grekisk yoghurt? Smetana? Creme Fraiche? Light Kvarg, osv...?

Hercoles
2013-12-17, 18:02
Du behöver inte kvarg när du bulkar :)
Annars är naturell lättyoghurt en bra motsvarighet smakmässigt, dock inte lika mycket protein.

dekkan
2013-12-17, 18:05
Under bulk trycker ja sällan i mig kvarg man får i tillräckligt med protein från maten. Där emot har jag inte sett något problem med kvargen i butikerna här omkring!

Om du ska ha det till matlagning så hade jag tagit creme fraiche :)

Jeml
2013-12-17, 18:10
äter du 10%ig kvarg? fan vad onödigt.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

spoon
2013-12-17, 18:13
Kanske mat? Kött och potatis gillar jag. Jobbigt att bulka på kvarg.

dekkan
2013-12-17, 18:14
äter du 10%ig kvarg? fan vad onödigt.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

glöm inte vidrigt!

NautilusMetoden
2013-12-17, 18:34
Du behöver inte kvarg när du bulkar :)
Annars är naturell lättyoghurt en bra motsvarighet smakmässigt, dock inte lika mycket protein.

Under bulk trycker ja sällan i mig kvarg man får i tillräckligt med protein från maten.



Fast jag har jäkligt svårt att få i mig både tillräckligt mycket kalorier och protein, vår familj äter typ djupfrysta pommes frites med korv o annan sådant som inte är särskilt rikt på protein. Samt att jag orkar inte äta så mycket på en gång så jag är väldigt beroende av få i mig olika sorters mellan mål. 250g är ju typ 15g protein och 350 kalorier så det hjälper mig väldigt mycket för jag har otrolig brist på annat att äta utan att spendera 30 min i köket att tillaga något mellan mål...

äter du 10%ig kvarg? fan vad onödigt.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Utveckla?

Kanske mat? Kött och potatis gillar jag. Jobbigt att bulka på kvarg.

Alltså ärligt nu ska jag låta lite grinig... Har bara tränat i 3 månader nu men jag spenderar nästan varje dag på något träningsforum och det känns som att kvarg lovordas som Gud själv varje dag men när jag öppnar en tråd om kvarg då är det minsann allihopa som tycker kvarg är något ont.

Det är inte så att jag lever på kvarg utan jag käkar typ en 250g bunke om dagligen, ett par gånger per vecka, och nu när jag ser att alla affärer i min närhet verkar ha slut på det så kom jag hit för att få förslag på vad man skulle kunna ersätta kvargen med för det finns ju typ 10 olika sorter liknande produkter och eftersom jag ännu inte har superkoll på det här med kosten så ville jag veta ifall det fanns någon extra bra eller extra dålig sådan produkt. /långmening

(och om det inte framgick att jag endast ville ha alternativ som påminner om kvarg så ber jag om ursäkt för ovanstående, kan dock inte redigera min ursprungliga post tyvärr...)

sigill
2013-12-18, 14:46
250 g lättkvarg innehåller ca 12*2,5=30 g protein.

I brist på kvarg skulle jag köpa mer kött alternativt proteinpulver (vassle).

Jeml
2013-12-18, 14:48
kvarg är inte onödigt. jag äter själv 500g/dag även på bulk. LÄTT kvarg.

10% ig kvarg är onödigt för det har inte alls lika bra makros. nästan som att äta glass. och då skulle jag faktiskt hellre äta glass.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

2scoop
2013-12-18, 15:07
kvarg är inte onödigt. jag äter själv 500g/dag även på bulk. LÄTT kvarg.

10% ig kvarg är onödigt för det har inte alls lika bra makros. nästan som att äta glass. och då skulle jag faktiskt hellre äta glass.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Har du lätt för att trycka i dig kvarg? Tycker inte det är speciellt gott men kan trycka i mig 500g om det behövs men dagligen?? respekt haha

Jeml
2013-12-18, 15:10
Har du lätt för att trycka i dig kvarg? Tycker inte det är speciellt gott men kan trycka i mig 500g om det behövs men dagligen?? respekt haha

500g kvarg+funlight och start flingor äter jag varje dag till frukost. skitgott :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

spoon
2013-12-18, 16:17
250 g lättkvarg innehåller ca 12*2,5=30 g protein.

I brist på kvarg skulle jag köpa mer kött alternativt proteinpulver (vassle).

Eller en liter mjölk. 34 gram protein i det. Dricker man med oboy så får man fler kalorier och det blir ändå godare. Fördelen med kvarg är att det innehåller mycket protein och mättar ganska bra. Ingen bra mat att gå upp i vikt på med andra ord.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk