handdator

Visa fullständig version : Breda höftben :( (bilder)


TWSS
2013-12-17, 13:18
Tja!
Jag har nyss börjat styrketräna för första gången, började för 3 veckor sen.. Men det börjar kännas hopplöst pga mina breda höftben :(
Tror ni det gå att få det att se ok ut när jag lagt på lite muskler på axlar och rygg?

Sorry för extremt dålig bildkvalitet..
Mvh! :)

TWSS
2013-12-17, 13:19
Och den här..

Überbiffen
2013-12-17, 13:19
Det enda som syns på bilden är en smal person, inget onormalt i det.

TWSS
2013-12-17, 13:21
Och kanske ska tillägga att det inte är fett, har ett bmi på 19 och är rätt smal..
Mvh

JeppeAndersson
2013-12-17, 13:23
Ser inte ut att ha bredare än vanligt, snarare bara att du är väldigt smal.

ceejay
2013-12-17, 13:26
hur kan du ens oroa dig innan du börjat träna? Träna hårt och ät mat. Återkom om ett år.

Lance Uppercut
2013-12-17, 13:36
Rofl, mina höftben är mycket bredare än sådär. De är som två knivar som sticker ut, tror att det eventuellt skulle gå att knocka någon med dem. Träna så blir proportionerna annorlunda och var glad att du har ett kraftfullt och mäktigt skelett.

Gober
2013-12-17, 13:41
Du är väldigt smal, en normal smal ung pojke. Ska du ge upp efter tre veckor för att du fått en fixidé om att dina höfter är breda (de är inte breda) ?

Träna på du så kommer kroppen att ändra form när du lägger på dig muskler.

Snubben
2013-12-17, 13:49
Du har nog fått flera svar nu men för att försäkra dig, när du lägger på dig massa, dvs. går upp i vikt så kommer din oroa att försvinna. Däremot kan jag säga att det som du visar på bilden (även om det är mindre bra bilder) så har du inte i närheten av breda höftben..

TWSS
2013-12-17, 13:57
Tack som fan för alla svar! :)
Ja jag är nog väldigt smal.. För ca ett år sen var jag på gränsen till överviktig, började svälta, hade framtill för ett par månader sedan ätstörningar.. Känner mig fortfarande fet ibland, men slarvar inte med maten längre! Har diagnosen BDD, så har alltid svårt att avgöra sånt här själv XD

Gober, nej har aldrig haft en tanke på att ge upp! :) oavsett hur många år det tar så SKA jag bli stor! ;) plus att jag ÄLSKAR styrketräning! Kör just nu starting strength, och har ökat vikterna rejält redan :D
Men igen tack för svaren :)

cero
2013-12-17, 14:50
Du ser inte ut att ha ens ett spår av muskelmassa på den där kroppen, så det finns definitivt utrymme för förbättring! Fortsätt lägg på dig massa så blir det bra.

Se till att du har perfekt teknik i övningarna och fortsätt med programmet du har nu. :)

TWSS
2013-12-17, 15:27
Du ser inte ut att ha ens ett spår av muskelmassa på den där kroppen, så det finns definitivt utrymme för förbättring! Fortsätt lägg på dig massa så blir det bra.

Se till att du har perfekt teknik i övningarna och fortsätt med programmet du har nu. :)

Vad menar du? Att jag ska deffa först?
Mvh :)

tossefar
2013-12-17, 15:31
Vad menar du? Att jag ska deffa först?
Mvh :)

Eh nej, du har inga muskler än. Du ska träna! Absolut inte deffa.

PureWhey
2013-12-17, 15:34
Deffa =/= banta

cero
2013-12-17, 15:38
Vad menar du? Att jag ska deffa först?

Nej, i och med att du har så lite massa nu så kan du bygga upp dig och på så sätt förbättra formerna (rygg, axlar för bättre V-form t ex).

Alfers
2013-12-17, 15:59
Mina höfter är bra mycket bredare än sådär, är väl inget jag tänker på direkt.

TWSS
2013-12-17, 16:01
Oj my bad.. Läste förbränning när det egentligen stod förbättring xD asså trodde du skrev att det definitivt finns utrymme för förbränning..
Mvh !