handdator

Visa fullständig version : Roliga tävlingar/lekar


Ame
2013-12-17, 11:53
Är det någon som har tips på på roliga tävlingar eller lekar man kan göra med en grupp, gärna sådant som går ut på samarbete. Måste vara något relativt enkelt som kan göras inomhus.
Jag tänker på aktiviteter i stil med att bygga ett torn av ballonger t ex.

filmjölk
2013-12-17, 12:34
Pallboxningsturnering är ju en klassiker.

Man har två pallar eller stolar (helst skall det vara pallar, men bakvända stolar funkar med) och sätter de mitt emot varandra. Sedan sitter man ner, fötterna får vara i golvet men man får inte hålla sig i. Första paret ut singlar slant om vem som börjar, sedan turas man om om att sittande slå varandra på käften (örfila för lightvarianten), den som sitter kvar längst vinner matchen, och vinnaren sitter kvar för nästa match tills det bara är en kvar.

z_bumbi
2013-12-17, 13:18
Goalball

VoDaresVins
2013-12-17, 13:28
Nåt som kräver större antal deltagare, typ 10 per lag. En ölkorg eller annan låda per lag. Det lag som klarar av mest personer på korgen längst tid vinner. Bör hållas minst 5 sekunder utan att nån nuddar golvet.

Akerhage
2013-12-17, 13:59
Bygga högsta tornet av ärtor + tandpetare.
Vi hade det i skolan för 15 år sedan, minns att jag och 3 kompisar vann denna tävling och fick åka helikopter över Gbg.

MasterChief
2013-12-17, 14:04
Här finns en hel del:

http://www.lekarkivet.se/

z_bumbi
2013-12-17, 14:27
Här finns en hel del:

http://www.lekarkivet.se/

Det där var en bra sida.

kaer
2013-12-17, 14:54
Pallboxningsturnering är ju en klassiker.

Man har två pallar eller stolar (helst skall det vara pallar, men bakvända stolar funkar med) och sätter de mitt emot varandra. Sedan sitter man ner, fötterna får vara i golvet men man får inte hålla sig i. Första paret ut singlar slant om vem som börjar, sedan turas man om om att sittande slå varandra på käften (örfila för lightvarianten), den som sitter kvar längst vinner matchen, och vinnaren sitter kvar för nästa match tills det bara är en kvar.

Jag förstår inte det roliga?

filmjölk
2013-12-17, 15:01
Jag förstår inte det roliga?

Det är inte roligt, mest stört. Ungefär som Uncle Dolan.