handdator

Visa fullständig version : Förlust av kontroll av skuldra/övre bröst?


Limpanz
2013-12-16, 20:51
Sääna.

Har ett litet problem angående kontroll av arm/bröst/axelträning. När jag ligger på bänk och ska köra bänkpress/hantelpress och liknande så märker jag att jag inte kan dra tillbaka skuldran och få den ligga still på bänken som på höger sida.

Hade en sjukgymnast som går på gymmet ibland att mina skuldror var olika stora och jag skulle börja där. Grejen är att shrugs-varianterna inte direkt fungerar på problemsidan då jag inte känner av att den arbetar. Det samma gäller även armträning och axelträning.

Har inte direkt ont i någon del där men har haft tidigare. Dock märker jag i t.ex. flyes-rörelser att när jag drar tillbaka kablar/hantlar in mot mig så är det något som knakar eller hoppar (svårt att förklara) på varje repetition.

Sjukgymnasten på gymmet tränar lite då och då så kan inte direkt lita på att man kan få tips när man vill. Har någon ev. förslag på vad man kan göra för att se om det blir bättre under tiden eller vad som ev. är problemet?

Kendouy
2013-12-17, 12:00
Varför inte uppsöka en sjukgymnast som faktiskt är kunnig och tränar? Kostar i de flesta fall bara 100kr och du får ett mer relevant svar än vad du kan hoppas få över internet.

Limpanz
2013-12-17, 12:43
Varför inte uppsöka en sjukgymnast som faktiskt är kunnig och tränar? Kostar i de flesta fall bara 100kr och du får ett mer relevant svar än vad du kan hoppas få över internet.


Jag har det men väntar på tid :) tänkte bara se om man kan förbättra läget något under tiden samt eventuellt få en uppfattning vad det kan vara...


Skickas från min iPhone via Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)